Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2018-06-16
Wersja aktualna od 2018-06-16
obowiązujący
ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 15 czerwca 2018 r.
w sprawie Międzynarodowej Rady Instytutu Współpracy Polsko-Węgierskiej im. Wacława Felczaka
Na podstawie art. 16 ustawy z dnia 8 lutego 2018 r. o Instytucie Współpracy Polsko-Węgierskiej im. Wacława Felczaka (Dz. U. poz. 538) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa:
1) podmioty uprawnione do zgłaszania kandydatów na członków Międzynarodowej Rady Instytutu Współpracy Polsko-Węgierskiej im. Wacława Felczaka, zwanej dalej „Radą”, oraz tryb i sposób ich zgłaszania;
2) tryb działania Rady;
3) sposób pokrywania kosztów związanych z uczestnictwem członków Rady w posiedzeniach Rady.
§ 2.[Organy zgłaszające kandydatów na członków Rady] 1. Kandydatów na członków Rady zgłaszają:
1) Marszałek Sejmu;
2) Marszałek Senatu;
3) minister właściwy do spraw zagranicznych;
4) Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
2. Prezes Rady Ministrów występuje do podmiotów, o których mowa w ust. 1, o zgłaszanie kandydatów.
3. W wystąpieniu, o którym mowa w ust. 2, określa się termin, miejsce, sposób zgłaszania i maksymalną liczbę kandydatów na członków Rady, jaką może zgłosić jeden podmiot.
4. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 1, ma formę pisemną i zawiera:
1) imię i nazwisko oraz adres zamieszkania kandydata;
2) uzasadnienie zgłaszanej kandydatury;
3) zgodę kandydata na powołanie w skład Rady.
5. Zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, minister właściwy do spraw zagranicznych dokonuje po konsultacjach z ministrem właściwym do spraw zagranicznych Węgier.
§ 3.[Rada i jej posiedzenia] 1. Rada działa kolegialnie.
2. Rada wykonuje swoje zadania na posiedzeniach.
3. Posiedzenia Rady odbywają się przy obecności większości członków Rady.
4. Posiedzenia Rady zwołuje Przewodniczący Rady z własnej inicjatywy lub na wniosek Dyrektora Instytutu Współpracy Polsko-Węgierskiej im. Wacława Felczaka, zwanego dalej „Instytutem”.
5. Posiedzenia Rady odbywają się nie rzadziej niż raz w roku, pod przewodnictwem Przewodniczącego Rady.
6. Przewodniczący Rady może pisemnie upoważnić członka Rady do przewodniczenia posiedzeniom Rady.
§ 4.[Podejmowanie przez Radę uchwał] Uchwały Rady zapadają zwykłą większością głosów obecnych na posiedzeniu członków Rady. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Rady.
§ 5.[Protokół z posiedzenia Rady] 1. Z posiedzenia Rady sporządza się protokół, który podpisuje Przewodniczący Rady albo upoważniony członek Rady, o którym mowa w § 3 ust. 6, oraz osoba sporządzająca protokół.
2. Protokół zawiera zestawienie rozstrzygnięć podjętych przez Radę z uwzględnieniem wyników przeprowadzonych głosowań oraz zgłoszonych do protokołu stanowisk odrębnych.
3. Członek Rady może zgłosić do Przewodniczącego Rady zastrzeżenia do treści protokołu, wraz z wnioskiem o jego sprostowanie, w terminie 7 dni od dnia doręczenia protokołu.
§ 6.[Należności z tytułu podróży służbowych przysługujące członkom Rady za udział w jej posiedzeniach] Członkom Rady za udział w posiedzeniach Rady przysługują należności z tytułu podróży służbowych w wysokości i na warunkach określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 775 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917, 1000 i 1076).
§ 7.[Organ zapewniający obsługę finansową, organizacyjną i administracyjną Rady] Obsługę finansową, organizacyjną i administracyjną Rady zapewnia Instytut.
§ 8.[Pierwsze posiedzenie Rady] Pierwsze posiedzenie Rady zwołuje członek Rady wyznaczony przez Prezesa Rady Ministrów.
§ 9.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
Prezes Rady Ministrów: M. Morawiecki