ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 12 lutego 2018 r.
w sprawie ustalania tożsamości osoby legitymowanej przez funkcjonariusza Służby Ochrony Państwa
(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2023 r., poz. 2371)
Na podstawie art. 25 ust. 5 ustawy z dnia 8 grudnia 2017 r. o Służbie Ochrony Państwa (Dz. U. z 2018 r. poz. 138) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa rodzaje dokumentów tożsamości, na podstawie których ustala się tożsamość osoby legitymowanej, oraz postać dokumentowania czynności ustalania tożsamości osoby legitymowanej przez funkcjonariusza Służby Ochrony Państwa.
§ 2.[Podstawa ustalenia tożsamości osoby legitymowanej] Funkcjonariusz ustala tożsamość osoby legitymowanej na podstawie:
1) dowodu osobistego;
1a) [1] dokumentu mObywatel, o którym mowa w art. 2 pkt 8 ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o aplikacji mObywatel (Dz. U. poz. 1234);
2) dokumentu paszportowego;
3) dokumentu potwierdzającego tożsamość cudzoziemca, o którym mowa w art. 3 pkt 3 oraz art. 226 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2017 r. poz. 2206 i 2282 oraz z 2018 r. poz. 107 i 138);
4) innego dokumentu zawierającego fotografię oraz oznaczenie serii, numer oraz nazwę organu wydającego.
§ 3.[Dokumentowanie czynności ustalania tożsamości osoby legitymowanej] Czynności ustalania tożsamości osoby legitymowanej dokumentuje się w notatniku służbowym lub notatce służbowej w postaci papierowej. Dokumentowanie może być również realizowane w postaci elektronicznej.
§ 4.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
[1] § 2 pkt 1a dodany przez § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 października 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ustalania tożsamości osoby legitymowanej przez funkcjonariusza Służby Ochrony Państwa (Dz.U. poz. 2371). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2023 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00