Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2018-02-20 do 2019-05-01
Wersja archiwalna od 2018-02-20 do 2019-05-01
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I TECHNOLOGII1)
z dnia 24 stycznia 2018 r.
w sprawie nadania statutu Urzędowi Dozoru Technicznego
Na podstawie art. 41 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1040, 1555 i 2201) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Statut Urzędu Dozoru Technicznego] Urzędowi Dozoru Technicznego nadaje się statut, stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§ 2.[Przepisy uchylone] Traci moc rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 16 maja 2014 r. w sprawie nadania statutu Urzędowi Dozoru Technicznego (Dz. U. poz. 682).
§ 3.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Przedsiębiorczości i Technologii: J. Emilewicz
1) Minister Przedsiębiorczości i Technologii kieruje działem administracji rządowej - gospodarka, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Przedsiębiorczości i Technologii (Dz. U. poz. 93).
Załącznik do rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii
z dnia 24 stycznia 2018 r. (poz. 306)
STATUT URZĘDU DOZORU TECHNICZNEGO
§ 1. Urząd Dozoru Technicznego, zwany dalej „UDT”, działa na podstawie ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1040, 1555 i 2201), zwanej dalej „ustawą”, oraz niniejszego statutu.
§ 2. UDT kieruje Prezes przy pomocy wiceprezesa, dyrektorów oddziałów terenowych, Centralnego Laboratorium Dozoru Technicznego, departamentów oraz kierowników biur i zespołów, o których mowa w § 3.
§ 3. 1. W skład UDT wchodzą:
1) Centralne Laboratorium Dozoru Technicznego;
2) Departament Prawno-Organizacyjny;
3) Departament Techniki;
4) Departament Certyfikacji i Oceny Zgodności;
5) Departament Innowacji i Rozwoju;
6) Departament Administracji i Infrastruktury;
7) Departament Informatyki;
8) Departament Finansowy;
9) Departament Kadr;
10) Zespół Kontroli i Audytu Wewnętrznego;
11) Zespół Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
12) Zespół Ochrony Informacji Niejawnych.
2. W skład UDT wchodzą ponadto:
1) oddział terenowy z siedzibą w Bydgoszczy;
2) oddział terenowy z siedzibą w Gdańsku;
3) oddział terenowy z siedzibą w Katowicach;
4) oddział terenowy z siedzibą w Krakowie;
5) oddział terenowy z siedzibą w Lublinie;
6) oddział terenowy z siedzibą w Łodzi;
7) oddział terenowy z siedzibą w Poznaniu;
8) oddział terenowy z siedzibą w Szczecinie;
9) oddział terenowy z siedzibą w Warszawie;
10) oddział terenowy z siedzibą we Wrocławiu.
3. W oddziałach terenowych tworzone są biura:
1) z siedzibą w Białymstoku;
2) z siedzibą w Bielsku-Białej;
3) z siedzibą w Częstochowie;
4) z siedzibą w Dąbrowie Górniczej;
5) z siedzibą w Gliwicach;
6) z siedzibą w Gorzowie Wielkopolskim;
7) z siedzibą w Kielcach;
8) z siedzibą w Koszalinie;
9) z siedzibą w Olsztynie;
10) z siedzibą w Opolu;
11) z siedzibą w Ostrowie Wielkopolskim;
12) z siedzibą w Płocku;
13) z siedzibą w Piotrkowie Trybunalskim;
14) z siedzibą w Puławach;
15) z siedzibą w Radomiu;
16) z siedzibą w Rzeszowie;
17) z siedzibą w Siedlcach;
18) z siedzibą w Tarnowie;
19) z siedzibą w Toruniu;
20) z siedzibą w Wałbrzychu;
21) z siedzibą we Włocławku;
22) z siedzibą w Zielonej Górze.
4. Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań oddziałów terenowych, biur, Centralnego Laboratorium Dozoru Technicznego, departamentów i zespołów określa regulamin organizacyjny nadany przez Prezesa UDT.
§ 4. 1. Przy Prezesie UDT działa Kolegium UDT.
2. Kolegium UDT jest organem opiniodawczo-doradczym Prezesa UDT w zakresie przygotowywania projektów rozwiązań służących realizacji oraz zwiększaniu efektywności i jakości działań UDT, określonych w art. 37 ustawy.
3. Skład osobowy, zakres zadań i tryb pracy Kolegium UDT określa regulamin ustalony przez Prezesa UDT.
4. UDT zapewnia Kolegium UDT obsługę organizacyjną, biurową i prawną.
§ 5. 1. Prezes UDT może udzielać osobom, o których mowa w § 2, a także innym pracownikom UDT lub innym osobom, ogólnych i szczególnych pełnomocnictw do dokonywania określonych czynności prawnych w imieniu UDT.
2. Prezes UDT udziela pełnomocnictw w formie pisemnej lub innej formie wymaganej do ważności czynności prawnej.
3. UDT prowadzi rejestr udzielonych pełnomocnictw zawierający adnotacje o odwołaniu lub wygaśnięciu pełnomocnictwa.
4. W sprawach nieuregulowanych w statucie do pełnomocnictw stosuje się przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2017 r. poz. 459, 933 i 1132).
§ 6. Wyboru firmy audytorskiej do badania sprawozdań finansowych UDT dokonuje minister właściwy do spraw gospodarki.
§ 7. W ramach funkcjonowania w UDT adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej Prezes UDT korzysta ze standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych.