Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2018-01-20 do 2018-10-01
Wersja archiwalna od 2018-01-20 do 2018-10-01
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO1)
z dnia 12 stycznia 2018 r.
w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na działalność upowszechniającą naukę
Na podstawie art. 25 ust. 7 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. z 2018 r. poz. 87) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa:
1) szczegółowe kryteria i tryb przyznawania środków finansowych na cele określone w art. 25 ust. 1, 3, 4a i 5 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki w zakresie finansowania zadań związanych ze sporządzaniem ekspertyz, opinii i ocen naukowych, oraz rozliczania tych środków, w tym tryb oceny:
a) wniosków o finansowanie zadań z zakresu działalności upowszechniającej naukę,
b) realizacji finansowanych zadań z zakresu działalności upowszechniającej naukę;
2) szczegółowy zakres informacji zawartych:
a) we wnioskach o finansowanie zadań z zakresu działalności upowszechniającej naukę,
b) w raporcie rocznym i raporcie końcowym z wykorzystania środków finansowych na działalność upowszechniającą naukę.
§ 2.[Definicje] Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1) ustawa – ustawę z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki;
2) środki finansowe na działalność upowszechniającą naukę – środki finansowe na cele określone w art. 25 ust. 1, 3, 4a i 5 ustawy w zakresie finansowania zadań związanych ze sporządzaniem ekspertyz, opinii i ocen naukowych;
3) minister – ministra właściwego do spraw nauki;
4) zadanie – zadanie z zakresu działalności upowszechniającej naukę;
5) wniosek – wniosek o finansowanie zadań;
6) system – system teleinformatyczny w rozumieniu art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570), wskazany na stronie podmiotowej ministra w Biuletynie Informacji Publicznej;
7) zespół – zespół, o którym mowa w art. 52 ust. 1 pkt 1 ustawy;
8) umowa – umowę o realizację zadań;
9) raport roczny – raport roczny z wykorzystania środków finansowych na działalność upowszechniającą naukę;
10) raport końcowy – raport końcowy z wykorzystania środków finansowych na działalność upowszechniającą naukę.
§ 3.[Termin składania wniosku dotyczącego zadania szczególnie ważnego dla realizacji polityki naukowej, naukowo-technicznej lub innowacyjnej państwa] 1. Wnioski składa się w terminie do dnia 31 października roku poprzedzającego rok, w którym jest planowana realizacja zadań.
2. Jeżeli po rozpatrzeniu wniosków złożonych w terminie, o którym mowa w ust. 1, pozostaną niewykorzystane środki finansowe na działalność upowszechniającą naukę, na dany rok, minister ogłasza dodatkowy termin składania wniosków, który upływa w dniu 31 marca roku, w którym jest planowana realizacja zadań. Informację o dodatkowym terminie składania wniosków minister ogłasza na swojej stronie podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej co najmniej z miesięcznym wyprzedzeniem.
3. Wniosek dotyczący zadania szczególnie ważnego dla realizacji polityki naukowej, naukowo-technicznej lub innowacyjnej państwa może zostać złożony w każdym czasie.
4. We wniosku, o którym mowa w ust. 3, wnioskodawca uzasadnia szczególną rangę zadania.
§ 4.[Podmiot składający wniosek] W przypadku zadania realizowanego w ramach celu, o którym mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, wspólnie przez kilka podmiotów na podstawie umowy albo porozumienia o współpracy, wniosek składa wnioskodawca upoważniony do reprezentacji tych podmiotów.
§ 5.[Ograniczenia dotyczące składania wniosku] 1. Wnioskodawca może złożyć:
1) jeden wniosek w ramach każdego z celów określonych w art. 25 ust. 3 i 4a ustawy,
2) jeden wniosek na zadania realizowane samodzielnie i jeden wniosek na zadania realizowane zgodnie z przepisem § 4 – w ramach celu określonego w art. 25 ust. 1 ustawy,
3) jeden wniosek dotyczący finansowania potrzeb własnych w ramach celu określonego w art. 25 ust. 1 ustawy oraz zadań związanych ze sporządzaniem ekspertyz, opinii i ocen naukowych – w przypadku wnioskodawcy, o którym mowa w art. 25 ust. 5 ustawy
– w każdym z terminów, o których mowa w § 3 ust. 1 i 2.
2. Wniosek może dotyczyć przyznania środków finansowych na realizację nie więcej niż 5 zadań.
3. Ograniczenie, o którym mowa w ust. 2, nie dotyczy wniosku składanego przez wnioskodawcę, o którym mowa w art. 25 ust. 5 ustawy.
§ 6.[Szczegółowy zakres informacji zawartych we wniosku] Szczegółowy zakres informacji zawartych we wniosku składanym przez wnioskodawcę, o którym mowa w:
1) art. 9 pkt 1–4 i w art. 25 ust. 4 ustawy, w ramach celu określonego w art. 25:
a) ust. 1 ustawy – stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia,
b) ust. 3 ustawy – stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia,
c) ust. 4a ustawy – stanowi załącznik nr 3 do rozporządzenia;
2) art. 25 ust. 5 ustawy, stanowi załącznik nr 4 do rozporządzenia.
§ 7.[Sposób składania wniosków] 1. Wnioski składa się za pośrednictwem systemu, z tym że informacje określone w części A załączników nr 1–4 do rozporządzenia składa się na elektroniczną skrzynkę podawczą ministra w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
2. Wraz z informacjami określonymi w części A załączników nr 1–4 do rozporządzenia wnioskodawca składa oświadczenia o:
1) zgodności ze stanem faktycznym i prawnym informacji zawartych we wniosku złożonym w systemie;
2) wyrażeniu zgody na przesyłanie korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2017 r. poz. 1219).
3. Wnioskodawca, o którym mowa w art. 9 pkt 1–4 i w art. 25 ust. 4 ustawy, wraz z informacjami określonymi w części A załączników nr 1–3 do rozporządzenia składa także oświadczenia o:
1) otrzymywaniu albo nieotrzymywaniu dotacji na działalność statutową;
2) wykonywaniu w sposób ciągły zadań oraz prowadzeniu prac na rzecz promocji i popularyzacji wyników badań naukowych – w przypadku wniosku składanego w ramach celu określonego w art. 25 ust. 1 ustawy.
4. Wraz z informacjami określonymi w części B załącznika nr 3 do rozporządzenia wnioskodawca ubiegający się o finansowanie zadań związanych z wydaniem monografii naukowej składa tę monografię w postaci elektronicznej i jej recenzję oraz oświadczenie recenzenta o braku istnienia okoliczności mogących wpłynąć na bezstronność recenzji.
§ 8.[Termin na usunięcie braków we wniosku] Do rozpatrzenia są kierowane wyłącznie wnioski kompletne, spełniające wymagania formalne określone w rozporządzeniu. W przypadku złożenia wniosku niespełniającego wymagań formalnych wzywa się wnioskodawcę, za pośrednictwem systemu, do usunięcia braków w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, z pouczeniem, że ich nieusunięcie w tym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
§ 9.[Ocena wniosków] Zespół sporządza ocenę wniosków złożonych zgodnie z:
1) § 3 ust. 1 i 2 w terminie 3 miesięcy od dnia, w którym upłynął termin na ich składanie;
2) § 3 ust. 3 w terminie miesiąca od dnia ich złożenia.
§ 10.[Kryteria uwzględniane przy ocenie wniosków] 1. Przy ocenie wniosków złożonych w ramach celu określonego w art. 25 ust. 1 ustawy oraz w ramach celu określonego w art. 25 ust. 5 ustawy w zakresie finansowania zadań związanych ze sporządzaniem ekspertyz, opinii i ocen naukowych uwzględnia się kryteria określone w art. 13b ust. 1 ustawy oraz:
1) znaczenie zadań dla rozwoju gospodarczego lub społecznego kraju;
2) zasięg (lokalny, regionalny, krajowy, międzynarodowy) i skalę oddziaływania zadań na poziom upowszechniania nauki;
3) nowoczesność formy i środków technicznych planowanych do upowszechniania i promocji wyników działalności badawczo-rozwojowej;
4) zasadność planowanych kosztów w odniesieniu do przedmiotu i zakresu zadań.
2. Przy ocenie wniosków złożonych w ramach celu określonego w art. 25 ust. 3 ustawy uwzględnia się kryteria określone w art. 13b ust. 1 ustawy, w ust. 1 oraz:
1) znaczenie posiadanych zasobów bibliotecznych dla nauki lub jej dziedzictwa, w tym ich unikatowy charakter w skali kraju;
2) znaczenie planowanych do opracowania naukowych zasobów bibliotecznych dla upowszechniania nauki, w tym udział we współpracy krajowej lub międzynarodowej bibliotek naukowych w zakresie utrzymania, opracowania lub udostępniania zasobów bibliotecznych w postaci elektronicznej;
3) znaczenie planowanych zadań dla utrzymania, opracowania lub udostępniania zasobów bibliotecznych w postaci elektronicznej;
4) adekwatność stosowanych metod utrzymania, opracowania lub udostępniania zasobów bibliotecznych w postaci elektronicznej do rodzaju zbioru, z uwzględnieniem posiadanych systemów informatycznych;
5) formę i zakres udostępniania zasobów bibliotecznych w postaci elektronicznej.
3. Przy ocenie wniosków złożonych w ramach celu określonego w art. 25 ust. 4a ustawy uwzględnia się kryteria określone w art. 13b ust. 1 ustawy, w ust. 1 oraz:
1) nowatorski charakter tematyki publikacji naukowych w wydawanym czasopiśmie naukowym albo wydawanej monografii naukowej, w tym oryginalność publikowanych wyników badań naukowych lub prac rozwojowych;
2) liczbę punktów przyznawanych za publikacje naukowe w czasopiśmie naukowym ujętym w wykazie czasopism naukowych, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 44 ust. 2 ustawy;
3) wybrany dorobek naukowy autora monografii naukowej z okresu 5 lat poprzedzających rok złożenia wniosku;
4) znaczenie monografii naukowej albo czasopisma naukowego dla rozwoju danej dziedziny naukowej lub artystycznej w kraju lub za granicą;
5) oddziaływanie monografii naukowej albo publikacji naukowych w czasopiśmie naukowym na wzrost innowacyjności polskiej gospodarki;
6) sposoby i metody upowszechniania publikacji naukowych w czasopiśmie naukowym albo monografii naukowej w celu zapewnienia otwartego dostępu do nich przez sieć Internet.
§ 11.[Szczegółowe uzasadnienie] 1. Zespół przedstawia ministrowi ocenę wniosków wraz z propozycją przyznania albo odmowy przyznania środków finansowych na działalność upowszechniającą naukę w podziale na poszczególne cele określone w art. 25 ust. 1, 3, 4a i 5 ustawy w zakresie finansowania zadań związanych ze sporządzaniem ekspertyz, opinii i ocen naukowych.
2. W przypadku propozycji dotyczącej:
1) przyznania środków finansowych na działalność upowszechniającą naukę w kwocie niższej niż wnioskowana albo
2) odmowy przyznania środków finansowych na działalność upowszechniającą naukę
– zespół przedstawia ministrowi szczegółowe uzasadnienie.
§ 12.[Środki finansowe] 1. Środki finansowe na działalność upowszechniającą naukę mogą zostać przyznane na okres nie dłuższy niż 2 lata.
2. Wnioskodawcy mogą zostać przyznane środki finansowe na pokrycie kosztów poniesionych na realizację zadania od dnia 1 stycznia:
1) roku następującego po roku złożenia wniosku – w przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1;
2) roku, w którym wniosek jest składany – w przypadkach, o których mowa w § 3 ust. 2 i 3.
§ 13.[Termin składania umowy] 1. W terminie 30 dni od dnia doręczenia decyzji o przyznaniu środków finansowych na działalność upowszechniającą naukę wnioskodawca składa w urzędzie obsługującym ministra 3 egzemplarze umowy podpisanej przez uprawnione osoby.
2. Niedotrzymanie terminu, o którym mowa w ust. 1, uznaje się za rezygnację z zawarcia umowy i z przyznanych środków finansowych na działalność upowszechniającą naukę.
§ 14.[Wniosek o zmianę warunków umowy] Wnioskodawca może złożyć wniosek o zmianę warunków umowy nie później niż 30 dni przed dniem zakończenia realizacji zadań określonych w tej umowie.
§ 15.[Raport roczny] 1. Wnioskodawca składa raport roczny zawierający informacje, których szczegółowy zakres określa załącznik nr 5 do rozporządzenia, w terminie do dnia 31 stycznia roku następującego po roku, w którym zostały przyznane środki finansowe na działalność upowszechniającą naukę.
2. Wnioskodawca składa raport końcowy zawierający informacje, których szczegółowy zakres określa załącznik nr 6 do rozporządzenia, w terminie 60 dni od dnia zakończenia realizacji zadań objętych finansowaniem.
3. Raport roczny i raport końcowy składa się za pośrednictwem systemu, z tym że informacje określone w części A załączników nr 5 i 6 do rozporządzenia składa się na elektroniczną skrzynkę podawczą ministra, w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP. Przepis § 7 ust. 2 stosuje się odpowiednio.
4. Niezłożenie raportu rocznego lub raportu końcowego stanowi podstawę do odstąpienia przez ministra od umowy, z wezwaniem do zwrotu, w całości albo w części, przekazanych środków finansowych na działalność upowszechniającą naukę.
§ 16.[Ocena raportu rocznego i końcowego] 1. Do oceny są kierowane wyłącznie raporty roczne i raporty końcowe spełniające wymagania formalne określone w rozporządzeniu. W przypadku złożenia raportu niespełniającego wymagań minister wzywa wnioskodawcę, za pośrednictwem systemu, do usunięcia braków formalnych w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania, z pouczeniem, że ich nieusunięcie spowoduje nieprzyjęcie raportu.
2. W przypadku nieprzyjęcia przez ministra raportu rocznego albo raportu końcowego przepis § 15 ust. 4 stosuje się odpowiednio.
§ 17.[Kryteria uwzględniane przy ocenie raportów] 1. Przy ocenie raportów uwzględnia się kryteria, o których mowa w art. 13d ust. 3 ustawy, oraz prawidłowość wydatkowania przyznanych środków finansowych na działalność upowszechniającą naukę, biorąc pod uwagę planowane nakłady i źródła finansowania ujęte we wniosku.
2. Przy ocenie raportu końcowego uwzględnia się dodatkowo podejmowanie działań służących rozpowszechnianiu informacji o otrzymanych środkach finansowych na działalność upowszechniającą naukę:
1) w formie materiałów wydawanych w postaci papierowej lub elektronicznej;
2) za pośrednictwem prasy, radia, telewizji lub w sieci Internet.
§ 18.[Termin przekazania opinii w sprawie raportu rocznego albo końcowego] Zespół przekazuje ministrowi opinię w sprawie raportu rocznego albo raportu końcowego w terminie 60 dni od dnia jego przekazania do oceny.
§ 19.[Zwrot środków finansowych na działalność upowszechniającą naukę] 1. Na podstawie oceny raportu rocznego minister może wezwać do zwrotu, w całości albo w części, przekazanych środków finansowych na działalność upowszechniającą naukę.
2. Na podstawie oceny raportu końcowego minister uznaje zadania za:
1) zrealizowane;
2) zrealizowane nienależycie albo niezrealizowane, z wezwaniem do zwrotu przekazanych środków finansowych na działalność upowszechniającą naukę.
3. Zwrotu środków finansowych na działalność upowszechniającą naukę uznanych za wykorzystane niezgodnie z umową dokonuje się na rachunek bankowy urzędu obsługującego ministra wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, naliczonymi za okres od dnia przekazania tych środków do dnia ich zwrotu.
§ 20.[Termin uzupełnienia lub poprawienia raportu rocznego albo końcowego] 1. W przypadku stwierdzenia, że przekazany raport roczny albo raport końcowy został sporządzony nieprawidłowo lub jest nierzetelny, minister żąda jego uzupełnienia lub poprawienia w wyznaczonym terminie.
2. W przypadku niezłożenia uzupełnionego lub poprawionego raportu rocznego albo raportu końcowego, w terminie wyznaczonym przez ministra, przepis § 15 ust. 4 stosuje się odpowiednio.
§ 21.[Zwrot niewykorzystanych środków finansowych] 1. W terminie 14 dni od dnia:
1) ustalonego w umowie jako dzień zakończenia realizacji każdego z zadań albo
2) zakończenia realizacji każdego z zadań, jeżeli nastąpiło ono przed dniem ustalonym w umowie
– niewykorzystane środki finansowe na działalność upowszechniającą naukę podlegają zwrotowi na rachunek bankowy urzędu obsługującego ministra.
2. W przypadku przekazania środków finansowych na działalność upowszechniającą naukę po zakończeniu realizacji któregokolwiek z zadań objętych finansowaniem, środki finansowe niewykorzystane na pokrycie poniesionych kosztów realizacji tego zadania podlegają zwrotowi na rachunek bankowy urzędu obsługującego ministra w terminie 14 dni od dnia ich przekazania.
3. Niezwrócenie niewykorzystanych środków finansowych na działalność upowszechniającą naukę w terminie, o którym mowa w ust. 1 albo 2, powoduje naliczenie odsetek w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych od dnia następującego po dniu, w którym termin ten upłynął, do dnia zwrotu tych środków.
§ 22.[Tryb rozpatrywania wniosków] 1. Wnioski złożone:
1) do dnia 31 grudnia 2017 r. podlegają rozpatrzeniu w oparciu o informacje określone w przepisach obowiązujących w dniu ich złożenia, na podstawie kryteriów określonych w tych przepisach;
2) od dnia 1 stycznia 2018 r. do dnia wejścia w życie rozporządzenia podlegają rozpatrzeniu w trybie określonym w niniejszym rozporządzeniu.
2. W przypadku braku informacji niezbędnych do oceny wniosku złożonego zgodnie z ust. 1 pkt 2, minister wzywa wnioskodawcę do ich uzupełnienia, określając zakres informacji, które powinny zostać uzupełnione.
§ 23.[Wyjątki dotyczące składania raportu rocznego] Wnioskodawca nie składa raportu rocznego z wykorzystania środków finansowych na działalność upowszechniającą naukę przyznanych przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, jeżeli środki te zostały mu przyznane na okres:
1) krótszy niż rok;
2) dłuższy niż rok, ale w roku, w którym rozpoczęła się realizacja zadań, były one realizowane przez okres krótszy niż 8 miesięcy.
§ 24.[Zwrot środków finansowych uznanych za wykorzystane niezgodnie z umową] Zwrotu środków finansowych na działalność upowszechniającą naukę przyznanych przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, które po tym dniu zostały uznane za wykorzystane niezgodnie z umową, dokonuje się wraz z odsetkami naliczonymi od dnia doręczenia wezwania do zwrotu.
§ 25.[Stosowanie przepisów rozporządzenia] Do zwrotu niewykorzystanych środków finansowych na działalność upowszechniającą naukę przyznanych przed dniem wejścia w życie rozporządzenia stosuje się przepisy niniejszego rozporządzenia.
§ 26.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.2)
Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego: J. Gowin
1) Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego kieruje działem administracji rządowej - nauka, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz. U. poz. 2317).
2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 8 września 2016 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na działalność upowszechniającą naukę (Dz. U. poz. 1514), które utraciło moc z dniem 1 stycznia 2018 r., zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. o zmianie ustawy o zasadach finansowania nauki oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1556).
Załączniki do rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
z dnia 12 stycznia 2018 r. (poz. 166)
Załącznik nr 1
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH WE WNIOSKU SKŁADANYM W RAMACH CELU OKREŚLONEGO W ART. 25 UST. 1 USTAWY
A. DANE WNIOSKODAWCY
1. Nazwa, siedziba i adres.
2. Numer identyfikacji podatkowej (NIP).
3. Informacja o wpisie do rejestru przedsiębiorców (numer KRS i REGON).
4. Telefon, adres e-mail, adres strony internetowej.
5. Imię i nazwisko kierownika wnioskodawcy.
B. OPIS PLANOWANYCH ZADAŃ (odrębny dla każdego zadania)
1. Rodzaj zadania (zgodnie z art. 25 ust. 1 ustawy).
2. Nazwa zadania.
3. Termin rozpoczęcia i zakończenia oraz miejsce realizacji zadania.
4. Organizator, współorganizatorzy i patroni zadania (nazwy instytucji).
5. Zasięg zadania (międzynarodowy, ogólnopolski, regionalny).
6. Informacja, czy zadanie ma charakter cykliczny.
7. Język konferencji naukowej.
8. Przewidywana liczba uczestników ogółem, w tym zagranicznych.
9. Wysokość opłaty konferencyjnej (pełna, ulgowa).
10. Opis merytoryczny zadania:
1) tematyka;
2) cel i efekty planowane do osiągnięcia;
3) uzasadnienie potrzeby finansowania ze środków finansowych na naukę w odniesieniu do kryteriów, o których mowa w § 10 ust. 1;
4) proponowany program;
5) przewidywana liczba referatów, komunikatów i posterów;
6) skład komitetu organizacyjnego (imię i nazwisko lub nazwa instytucji);
7) zaproszeni wykładowcy (imiona i nazwiska).
11. Przewidywana forma upowszechniania wyników realizacji zadania.
12. Planowane źródła finansowania:
1) środki własne wnioskodawcy;
2) środki finansowe na naukę;
3) inne środki.
C. KOSZTORYS REALIZACJI ZADAŃ
1. Planowane koszty ogółem z wyszczególnieniem rodzajów kosztów:
Lp. | Nazwa zadania | Rodzaj zadania zgodnie z art. 25 ust. 1 ustawy | Rodzaj kosztu | Planowane koszty | |||||
20.. | 20.. | Razem: | |||||||
ogółem: | w tym: ze środków finansowych na naukę | ogółem: | w tym: ze środków finansowych na naukę | ogółem: | w tym: ze środków finansowych na naukę | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
1 |
|
| Koszty bezpośrednie realizacji zadania, w tym: |
|
|
|
|
|
|
– wynagrodzenia |
|
|
|
|
|
| |||
– inne |
|
|
|
|
|
| |||
Koszty pośrednie realizacji zadania |
|
|
|
|
|
| |||
Łącznie: |
|
|
|
|
|
| |||
... |
|
| Koszty bezpośrednie realizacji zadania, w tym: |
|
|
|
|
|
|
– wynagrodzenia |
|
|
|
|
|
| |||
– inne |
|
|
|
|
|
| |||
|
|
| Koszty pośrednie realizacji zadania |
|
|
|
|
|
|
Łącznie: |
|
|
|
|
|
| |||
Łącznie wszystkie zadania: |
|
|
|
|
|
|
2. Wyszczególnienie oraz uzasadnienie poszczególnych kosztów wymienionych w pozycji:
1) koszty bezpośrednie realizacji zadania,
2) koszty pośrednie realizacji zadania
– ze wskazaniem sposobu i metodologii kalkulacji składników kosztowych oraz stawek przyjętych do ich obliczania.
D. INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU
1. Imię i nazwisko.
2. Stanowisko służbowe.
3. Numer telefonu służbowego.
4. Służbowy adres e-mail.
Załącznik nr 2
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH WE WNIOSKU SKŁADANYM W RAMACH CELU OKREŚLONEGO W ART. 25 UST. 3 USTAWY
A. DANE WNIOSKODAWCY
1. Nazwa, siedziba i adres.
2. Numer identyfikacji podatkowej (NIP).
3. Informacja o wpisie do rejestru przedsiębiorców (numer KRS i REGON).
4. Informacja, czy wnioskodawca jest podmiotem organizującym i prowadzącym bibliotekę, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach (Dz. U. z 2012 r. poz. 642 i 908, z 2013 r. poz. 829 oraz z 2017 r. poz. 60 i 1086).
5. Telefon, adres e-mail, adres strony internetowej.
6. Imię i nazwisko kierownika wnioskodawcy.
B. CHARAKTERYSTYKA BIBLIOTEKI WEDŁUG STANU NA DZIEŃ ZŁOŻENIA WNIOSKU
1. Nazwa, adres i rok założenia.
2. Stan zbiorów (zgodnie z informacjami zawartymi w formularzu GUS K-04), w tym zbiorów specjalnych według kryteriów stosowanych w odniesieniu do Narodowego Zasobu Bibliotecznego:
1) książki, starodruki, rękopisy, muzykalia;
2) kartografia, ikonografia, dokumenty życia społecznego;
3) mikrofilmy, audiowizualne, elektroniczne.
3. Charakterystyka tematyczna zbiorów.
4. Charakter zbiorów (unikatowy w skali regionu, kraju albo inny).
5. Udostępnianie zbiorów:
1) dostępność zbiorów (liczba i rodzaj użytkowników);
2) średnia roczna liczba wypożyczeń, w tym międzybibliotecznych.
6. Komputeryzacja:
1) posiadane systemy lub moduły;
2) dostęp do sieci komputerowych (lokalnych lub rozległych);
3) udostępnianie katalogów w internecie.
C. OPIS PLANOWANYCH ZADAŃ (odrębny dla każdego zadania)
1. Rodzaj zadania (zgodnie z art. 25 ust. 3 ustawy).
2. Nazwa zadania.
3. Termin rozpoczęcia i zakończenia oraz miejsce realizacji zadania.
4. Opis merytoryczny zadania, z uwzględnieniem celu i efektów planowanych do osiągnięcia oraz uzasadnieniem potrzeby finansowania ze środków finansowych na naukę w odniesieniu do kryteriów, o których mowa w § 10 ust. 2, w tym:
1) charakterystyka zasobu bibliotecznego przewidzianego do utrzymania i jego znaczenia dla nauki lub jej dziedzictwa lub unikatowego charakteru zasobu bibliotecznego w skali kraju wraz z merytorycznym uzasadnieniem wyboru tego zasobu;
2) charakterystyka naukowego zasobu bibliotecznego przewidzianego do opracowania wraz z merytorycznym uzasadnieniem jego wyboru;
3) charakterystyka zasobu bibliotecznego przewidzianego do udostępniania w postaci elektronicznej wraz z merytorycznym uzasadnieniem jego wyboru;
4) udział zadania w długoterminowym planie utrzymania, opracowania i udostępniania zasobów bibliotecznych w postaci elektronicznej;
5) adekwatność zastosowanych metod utrzymania, opracowania i udostępniania zasobów bibliotecznych w postaci elektronicznej do rodzaju zasobu, z uwzględnieniem posiadanych systemów informatycznych;
6) udział we współpracy krajowej lub międzynarodowej bibliotek naukowych w zakresie prowadzonych na bieżąco prac dotyczących utrzymania, opracowania i udostępniania zasobów bibliotecznych w postaci elektronicznej, mających znaczenie dla szerokiego i wieloaspektowego korzystania z efektów uzyskanych w wyniku realizacji zadania;
7) formy i zakresy udostępniania zasobu bibliotecznego w postaci elektronicznej.
5. Planowane źródła finansowania:
1) środki własne wnioskodawcy;
2) środki finansowe na naukę;
3) inne środki.
D. KOSZTORYS REALIZACJI ZADAŃ
1. Planowane koszty ogółem z wyszczególnieniem rodzajów kosztów:
Lp. | Nazwa zadania | Rodzaj zadania zgodnie z art. 25 ust. 3 ustawy | Rodzaj kosztu | Planowane koszty | |||||
20.. | 20.. | Razem: | |||||||
ogółem: | w tym: ze środków finansowych na naukę | ogółem: | w tym: ze środków finansowych na naukę | ogółem: | w tym: ze środków finansowych na naukę | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
1 |
|
| Koszty bezpośrednie realizacji zadania, w tym: |
|
|
|
|
|
|
– wynagrodzenia |
|
|
|
|
|
| |||
– inne |
|
|
|
|
|
| |||
Koszty pośrednie realizacji zadania |
|
|
|
|
|
| |||
Łącznie: |
|
|
|
|
|
| |||
... |
|
| Koszty bezpośrednie realizacji zadania, w tym: |
|
|
|
|
|
|
– wynagrodzenia |
|
|
|
|
|
| |||
– inne |
|
|
|
|
|
| |||
Koszty pośrednie realizacji zadania |
|
|
|
|
|
| |||
Łącznie: |
|
|
|
|
|
| |||
Łącznie wszystkie zadania: |
|
|
|
|
|
|
2. Wyszczególnienie oraz uzasadnienie poszczególnych kosztów wymienionych w pozycji:
1) koszty bezpośrednie realizacji zadania,
2) koszty pośrednie realizacji zadania
– ze wskazaniem sposobu i metodologii kalkulacji składników kosztowych oraz stawek przyjętych do ich obliczania.
E. INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU
1. Imię i nazwisko.
2. Stanowisko służbowe.
3. Numer telefonu służbowego.
4. Służbowy adres e-mail.
Załącznik nr 3
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH WE WNIOSKU SKŁADANYM W RAMACH CELU OKREŚLONEGO W ART. 25 UST. 4a USTAWY
A. DANE WNIOSKODAWCY
1. Nazwa, siedziba i adres.
2. Numer identyfikacji podatkowej (NIP).
3. Informacja o wpisie do rejestru przedsiębiorców (numer KRS i REGON).
4. Telefon, adres e-mail, adres strony internetowej.
5. Imię i nazwisko kierownika wnioskodawcy.
B. OPIS PLANOWANYCH ZADAŃ (odrębny dla każdego zadania)
1. Nazwa zadania.
2. Termin rozpoczęcia i zakończenia realizacji zadania.
3. Opis merytoryczny zadania, z uwzględnieniem celu i efektów planowanych do osiągnięcia oraz uzasadnieniem potrzeby finansowania ze środków finansowych na naukę w odniesieniu do kryteriów, o których mowa w § 10 ust. 3.
4. Informacje o wydawanym czasopiśmie naukowym albo monografii naukowej:
1) tytuł;
2) planowana objętość w arkuszach wydawniczych, w tym objętość arkuszy wydawniczych tekstu naukowego (bez reklam i artykułów sponsorowanych);
3) planowany nakład (liczba egzemplarzy);
4) informacja, czy czasopismo naukowe albo monografia naukowa zawiera oryginalne i wcześniej niepublikowane wyniki badań naukowych, czy służy wtórnemu upowszechnianiu wiedzy oraz podanie udziału procentowego jednego i drugiego rodzaju treści;
5) język publikacji naukowych w czasopiśmie naukowym albo język monografii naukowej:
a) polski,
b) angielski,
c) inny,
d) część w języku polskim, a część w języku obcym wraz ze wskazaniem proporcji;
6) planowany koszt 1 arkusza wydawniczego z wyszczególnieniem kosztów cząstkowych;
7) planowane miejsce zamieszczenia w otwartym dostępie;
8) inne informacje, które – zdaniem wnioskodawcy – mogą być potrzebne do oceny wniosku;
9) w przypadku czasopisma naukowego:
a) częstotliwość ukazywania,
b) numer ISSN,
c) uzyskana punktacja według wykazu czasopism naukowych, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 44 ust. 2 ustawy,
d) informacja, czy publikacje naukowe zamieszczane w czasopiśmie naukowym były wcześniej recenzowane, a jeżeli tak, to jaki procent recenzowanych materiałów został:
– odrzucony po recenzjach,
– poprawiony po recenzjach,
e) informacja, czy publikacje naukowe polskojęzyczne zawierają streszczenia w języku angielskim,
f) informacja o składzie komitetu redakcyjnego lub rady naukowej;
10) w przypadku monografii naukowej:
a) imię i nazwisko autora,
b) informacja o dorobku naukowym autora (wskazanie nie więcej niż 5 publikacji naukowych z okresu ostatnich 5 lat),
c) proponowany wydawca.
5. Planowane źródła finansowania:
1) środki własne wnioskodawcy;
2) środki finansowe na naukę;
3) inne środki.
C. KOSZTORYS REALIZACJI ZADAŃ
1. Planowane koszty ogółem z wyszczególnieniem rodzajów kosztów:
Lp. | Nazwa zadania | Rodzaj zadania zgodnie z art. 25 ust. 4a ustawy | Rodzaj kosztu | Planowane koszty | |||||
20.. | 20.. | Razem: | |||||||
ogółem: | w tym: ze środków finansowych na naukę | ogółem: | w tym: ze środków finansowych na naukę | ogółem: | w tym: ze środków finansowych na naukę | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
1 |
|
| Koszty bezpośrednie realizacji zadania, w tym: |
|
|
|
|
|
|
– wynagrodzenia |
|
|
|
|
|
| |||
– inne |
|
|
|
|
|
| |||
|
|
| Koszty pośrednie realizacji zadania |
|
|
|
|
|
|
Łącznie: |
|
|
|
|
|
| |||
... |
|
| Koszty bezpośrednie realizacji zadania, w tym: |
|
|
|
|
|
|
– wynagrodzenia |
|
|
|
|
|
| |||
– inne |
|
|
|
|
|
| |||
Koszty pośrednie realizacji zadania |
|
|
|
|
|
| |||
Łącznie: |
|
|
|
|
|
| |||
Łącznie wszystkie zadania: |
|
|
|
|
|
|
2. Wyszczególnienie oraz uzasadnienie poszczególnych kosztów wymienionych w pozycji:
1) koszty bezpośrednie realizacji zadania,
2) koszty pośrednie realizacji zadania
– ze wskazaniem sposobu i metodologii kalkulacji składników kosztowych oraz stawek przyjętych do ich obliczania.
D. INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU
1. Imię i nazwisko.
2. Stanowisko służbowe.
3. Numer telefonu służbowego.
4. Służbowy adres e-mail.
Załącznik nr 4
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH WE WNIOSKU SKŁADANYM PRZEZ WNIOSKODAWCĘ, O KTÓRYM MOWA W ART. 25 UST. 5 USTAWY
A. DANE WNIOSKODAWCY
1. Nazwa, siedziba i adres.
2. Imię i nazwisko ministra kierującego działem administracji rządowej albo kierownika centralnego organu administracji rządowej.
B. OPIS PLANOWANYCH ZADAŃ (odrębny dla każdego zadania)
1. Rodzaj zadania (zgodnie z art. 25 ust. 1 i 5 ustawy).
2. Nazwa zadania.
3. Termin rozpoczęcia i zakończenia realizacji zadania, a w przypadku zadania, o którym mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, również miejsce jego realizacji.
4. Opis merytoryczny zadania:
1) tematyka;
2) cel i efekty planowane do osiągnięcia;
3) uzasadnienie potrzeby finansowania ze środków finansowych na naukę w odniesieniu do kryteriów, o których mowa w § 10 ust. 1;
4) w przypadku zadań, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy:
a) proponowany program,
b) organizator, współorganizatorzy i patroni zadania (nazwy instytucji),
c) zasięg zadania (międzynarodowy, ogólnopolski, regionalny),
d) informacja, czy zadanie ma charakter cykliczny,
e) język konferencji naukowej,
f) przewidywana liczba uczestników ogółem, w tym zagranicznych,
g) wysokość opłaty konferencyjnej (pełna, ulgowa),
h) przewidywana liczba referatów, komunikatów i posterów,
i) skład komitetu organizacyjnego (imię i nazwisko lub nazwa instytucji),
j) zaproszeni wykładowcy (imię i nazwisko);
5) w przypadku opinii, ekspertyz i ocen naukowych:
a) zakres zagadnień, których dotyczą,
b) sposób zaprezentowania.
5. Przewidywana forma upowszechniania wyników realizacji zadania.
6. Planowane źródła finansowania:
1) środki własne wnioskodawcy;
2) środki finansowe na naukę;
3) inne środki.
C. KOSZTORYS REALIZACJI ZADAŃ
1. Planowane koszty ogółem z wyszczególnieniem rodzajów kosztów:
Lp. | Nazwa zadania | Rodzaj zadania zgodnie z art. 25 ust. 1 ustawy | Rodzaj kosztu | Planowane koszty | |||||
20.. | 20.. | Razem: | |||||||
ogółem: | w tym: ze środków finansowych na naukę | ogółem: | w tym: ze środków finansowych na naukę | ogółem: | w tym: ze środków finansowych na naukę | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
1 |
|
| Koszty bezpośrednie realizacji zadania, w tym: |
|
|
|
|
|
|
– wynagrodzenia |
|
|
|
|
|
| |||
– inne |
|
|
|
|
|
| |||
Koszty pośrednie realizacji zadania |
|
|
|
|
|
| |||
Łącznie: |
|
|
|
|
|
| |||
... |
|
| Koszty bezpośrednie realizacji zadania, w tym: |
|
|
|
|
|
|
– wynagrodzenia |
|
|
|
|
|
| |||
– inne |
|
|
|
|
|
| |||
|
|
| Koszty pośrednie realizacji zadania |
|
|
|
|
|
|
Łącznie: |
|
|
|
|
|
| |||
Łącznie wszystkie zadania: |
|
|
|
|
|
|
2. Wyszczególnienie oraz uzasadnienie poszczególnych kosztów wymienionych w pozycji:
1) koszty bezpośrednie realizacji zadania,
2) koszty pośrednie realizacji zadania
– ze wskazaniem sposobu i metodologii kalkulacji składników kosztowych oraz stawek przyjętych do ich obliczania.
D. INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU
1. Imię i nazwisko.
2. Stanowisko służbowe.
3. Numer telefonu służbowego.
4. Służbowy adres e-mail.
Załącznik nr 5
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH W RAPORCIE ROCZNYM
A. DANE WNIOSKODAWCY
1. Nazwa, siedziba i adres wnioskodawcy.
2. Imię i nazwisko kierownika wnioskodawcy.
3. Numer decyzji albo pisemnej informacji, o której mowa w art. 13 ust. 1a pkt 1a ustawy, i numer umowy.
B. OPIS ZREALIZOWANYCH ZADAŃ (odrębny dla każdego zadania)
1. Nazwa zadania.
2. Omówienie stanu wykonania zadania.
3. Informacja o poniesionych kosztach.
Rozliczenie finansowe poniesionych kosztów | ||||
Lp. | Nazwa zadania | Rodzaj kosztu | Poniesione koszty (w zł) | |
ogółem | w tym ze środków finansowych na naukę | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
|
| Koszty bezpośrednie realizacji zadania, w tym: |
|
|
– wynagrodzenia |
|
| ||
– inne |
|
| ||
Koszty pośrednie realizacji zadania |
|
| ||
Łącznie: |
|
| ||
... |
|
|
|
|
RAZEM |
|
|
|
4. Informacje uzupełniające:
1) wyjaśnienie ewentualnych rozbieżności między kosztami planowanymi a zrealizowanymi;
2) uzasadnienie ewentualnych rozbieżności między zadaniami określonymi w umowie a zadaniami faktycznie zrealizowanymi.
5. Inne informacje, które – zdaniem wnioskodawcy – mogą być potrzebne do oceny raportu.
C. INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE RAPORTU
1. Imię i nazwisko.
2. Stanowisko służbowe.
3. Numer telefonu służbowego.
4. Służbowy adres e-mail.
Załącznik nr 6
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH W RAPORCIE KOŃCOWYM
A. DANE WNIOSKODAWCY
1. Nazwa, siedziba i adres wnioskodawcy.
2. Imię i nazwisko kierownika wnioskodawcy.
3. Numer decyzji albo pisemnej informacji, o której mowa w art. 13 ust. 1a pkt 1a ustawy, i numer umowy.
B. OPIS ZREALIZOWANYCH ZADAŃ (odrębny dla każdego zadania)
1. Nazwa zadania.
2. Omówienie wykonania zadania.
3. Opis osiągniętych celów i uzyskanych efektów zadania.
4. Opis sposobu wywiązania się przez wnioskodawcę z obowiązku rozpowszechniania informacji o otrzymanym finansowaniu.
5. Informacja finansowa:
1) źródła finansowania zadania ogółem, w tym:
a) środki własne,
b) środki finansowe na naukę,
c) inne środki, w tym od sponsorów i współrealizatorów zadań
Rozliczenie finansowe poniesionych kosztów | ||||
Lp. | Nazwa zadania | Rodzaj kosztu | Poniesione koszty (w zł) | |
ogółem | w tym ze środków finansowych na naukę | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
|
| Koszty bezpośrednie realizacji zadania, w tym: |
|
|
– wynagrodzenia |
|
| ||
– inne |
|
| ||
Koszty pośrednie realizacji zadania |
|
| ||
Łącznie: |
|
| ||
... |
|
|
|
|
RAZEM |
|
|
|
2) środki finansowe na działalność upowszechniającą naukę niewykorzystane według stanu na dzień zakończenia realizacji zadania;
3) data zwrotu niewykorzystanych środków finansowych na działalność upowszechniającą naukę na rachunek urzędu obsługującego ministra.
6. Informacje uzupełniające:
1) wyjaśnienie ewentualnych rozbieżności między kosztami planowanymi a poniesionymi;
2) uzasadnienie ewentualnych rozbieżności między zadaniami określonymi w umowie a zadaniami faktycznie zrealizowanymi.
7. Inne informacje, które – zdaniem wnioskodawcy – mogą być potrzebne do oceny raportu.
C. INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE RAPORTU
1. Imię i nazwisko.
2. Stanowisko służbowe.
3. Numer telefonu służbowego.
4. Służbowy adres e-mail.