Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2018-01-01 do 2023-10-20
Wersja archiwalna od 2018-01-01 do 2023-10-20
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 28 grudnia 2017 r.
w sprawie nadania statutu Głównemu Urzędowi Geodezji i Kartografii
Na podstawie art. 6 ust. 4 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2017 r. poz. 2101) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Statut Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii] Głównemu Urzędowi Geodezji i Kartografii nadaje się statut, stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§ 2.[Przepisy uchylone] Traci moc rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 25 stycznia 2005 r. w sprawie nadania statutu Głównemu Urzędowi Geodezji i Kartografii (Dz. U. poz. 134).
§ 3.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2018 r.
Prezes Rady Ministrów: M. Morawiecki
Załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 28 grudnia 2017 r. (poz. 2487)
STATUT GŁÓWNEGO URZĘDU GEODEZJI I KARTOGRAFII
§ 1. Główny Urząd Geodezji i Kartografii, zwany dalej „Urzędem”, jest urzędem administracji rządowej, obsługującym Głównego Geodetę Kraju, działającym pod jego bezpośrednim kierownictwem.
§ 2. 1. Główny Geodeta Kraju kieruje Urzędem przy pomocy zastępców, dyrektora generalnego oraz dyrektorów komórek organizacyjnych, o których mowa w § 3.
2. Główny Geodeta Kraju może tworzyć i znosić komisje, rady i zespoły jako organy pomocnicze lub opiniodawczo-doradcze o charakterze stałym lub doraźnym, określając cel powołania, zakres zadań, tryb pracy oraz zasady obsługi tych organów, nazwę i skład.
§ 3. W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Departament Geodezji, Kartografii i Systemów Informacji Geograficznej;
2) Departament Informacji o Nieruchomościach;
3) Departament Informatyzacji i Rozwoju Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego;
4) Departament Nadzoru, Kontroli i Organizacji Służby Geodezyjnej i Kartograficznej;
5) Departament Spraw Obronnych oraz Ochrony Informacji Niejawnych;
6) Departament Strategii, Współpracy Zagranicznej oraz Informacji Publicznej;
7) Biuro Dyrektora Generalnego;
8) Stanowisko do Spraw Audytu Wewnętrznego.