Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2017-08-31
Wersja aktualna od 2017-08-31
obowiązujący
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ1)
z dnia 16 sierpnia 2017 r.
w sprawie organizacji i trybu pracy wojewódzkich rad kombatanckich
Na podstawie art. 74 ust. 6 ustawy z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego (Dz. U. z 2016 r. poz. 1255 oraz z 2017 r. poz. 456 i 1386) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Skład wojewódzkiej rady kombatanckiej] W skład wojewódzkiej rady kombatanckiej, zwanej dalej „radą”, wchodzą:
1) przewodniczący;
2) wiceprzewodniczący;
3) członkowie.
§ 2.[Przewodniczący oraz wiceprzewodniczący rady] 1. Rada wybiera spośród swoich członków przewodniczącego oraz wiceprzewodniczącego zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy ustanowionego składu rady.
2. Odwołanie przewodniczącego rady następuje bezwzględną większością głosów, w obecności co najmniej połowy ustanowionego składu rady.
§ 3.[Obowiązki przewodniczącego i wiceprzewodniczącego rady] 1. Przewodniczący rady kieruje pracami rady i reprezentuje ją na zewnątrz.
2. Przewodniczący rady w szczególności:
1) zwołuje posiedzenia rady i ustala terminy, miejsce i porządek obrad posiedzeń rady;
2) przewodniczy posiedzeniom rady;
3) bierze udział w głosowaniach rady;
4) przesyła członkom rady projekty uchwał rady;
5) podpisuje uchwały rady;
6) podpisuje protokoły z posiedzeń rady.
3. Wiceprzewodniczący rady wykonuje obowiązki przewodniczącego w czasie jego nieobecności oraz w razie odwołania przewodniczącego, do czasu jego powołania.
§ 4.[Materiały i projekty dokumentów mających na celu integrację środowisk kombatanckich i koordynację ich działań] Członkowie rady mogą z własnej inicjatywy przygotować materiały i projekty dokumentów mających na celu integrację środowisk kombatanckich i koordynację ich działań, które zostaną przedstawione na posiedzeniu rady.
§ 5.[Posiedzenia rady] 1. Przewodniczący rady zwołuje posiedzenia rady przynajmniej dwa razy w roku, nie częściej jednak niż raz na kwartał.
2. Rada może obradować, jeżeli jest obecna co najmniej połowa jej ustalonego składu.
§ 6.[Zawiadomienie o posiedzeniu] 1. Zawiadomienie o posiedzeniu rady wraz z porządkiem obrad rady oraz projektami uchwał lub innymi materiałami doręcza się członkom rady:
1) za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1481) na wskazany przez członka rady adres albo
2) w formie dokumentu elektronicznego z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej na wskazany przez członka rady adres elektroniczny
– nie później niż 14 dni przed planowanym terminem posiedzenia rady.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach projekty uchwał lub inne materiały mogą być doręczone bezpośrednio przed posiedzeniem rady.
§ 7.[Protokół z posiedzenia rady] 1. Z posiedzenia rady jest sporządzany protokół.
2. Protokół z posiedzenia rady powinien zawierać porządek obrad, wykaz członków rady uczestniczących w posiedzeniu rady oraz podjęte ustalenia.
3. Protokół z posiedzenia rady lub wyciąg z protokołu jest doręczany członkom rady wraz z zawiadomieniem o kolejnym posiedzeniu rady, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach – bezpośrednio przed tym posiedzeniem.
§ 8.[Uchwały rady] 1. Rada wyraża swoje stanowisko w formie uchwały.
2. Uchwały są podejmowane większością głosów członków rady w obecności co najmniej połowy ustalonego składu rady, w głosowaniu jawnym. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego rady.
§ 9.[Zwołanie i otwarcie pierwszego posiedzenia rady] Pierwsze posiedzenie rady zwołuje i otwiera wojewoda.
§ 10.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 31 sierpnia 2017 r.
Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej: wz. S. Szwed
1) Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej kieruje działem administracji rządowej - zabezpieczenie społeczne, na podstawie § l ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. poz. 1905).