Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2017-07-05 do 2022-07-07
Wersja archiwalna od 2017-07-05 do 2022-07-07
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 28 grudnia 2015 r.
w sprawie określenia rodzajów spraw, które mogą być załatwiane z wykorzystaniem portalu podatkowego
z dnia 28 grudnia 2015 r. (Dz.U. z 2015 r., poz. 2287)
t.j. z dnia 5 lipca 2017 r. (Dz.U. z 2017 r., poz. 1323)
Na podstawie art. 3f § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r. poz. 201, 648, 768 i 935) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Sprawy, które mogą być załatwiane z wykorzystaniem portalu podatkowego] Z wykorzystaniem portalu podatkowego mogą być załatwiane następujące sprawy:
1) składanie przez:
a) podatnika zryczałtowanego podatku dochodowego w formie karty podatkowej,
b) podatnika i płatnika podatku od czynności cywilnoprawnych,
c) podatnika i płatnika podatku od spadków i darowizn
– oświadczenia o wyrażeniu zgody na doręczanie albo wniosku o doręczanie pism organów Krajowej Administracji Skarbowej przez portal podatkowy w sprawach załatwianych z wykorzystaniem tego portalu;
2) składanie deklaracji w sprawach dotyczących:
a) zryczałtowanego podatku dochodowego w formie karty podatkowej,
b) podatku od czynności cywilnoprawnych,
c) podatku od spadków i darowizn wraz dokumentami mającymi wpływ na określenie podstawy opodatkowania;
3) wnoszenie do właściwego naczelnika urzędu skarbowego podań w sprawach dotyczących:
a) zryczałtowanego podatku dochodowego w formie karty podatkowej,
b) podatku od czynności cywilnoprawnych,
c) podatku od spadków i darowizn
– wraz z załącznikami;
4) doręczanie pism naczelników urzędów skarbowych w sprawach dotyczących:
a) zryczałtowanego podatku dochodowego w formie karty podatkowej,
b) podatku od czynności cywilnoprawnych,
c) podatku od spadków i darowizn;
5) zgłaszanie do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej pełnomocnictw ogólnych oraz zawiadomień o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu pełnomocnictwa ogólnego;
6) składanie zgłoszeń aktualizacyjnych, o których mowa w ustawie z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (Dz. U. z 2017 r. poz. 869);
7) składanie wniosków, o których mowa w art. ustawy z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników.
§ 2.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 31 grudnia 2015 r.
1) Obecnie działem administracji rządowej - finanse publiczne kieruje Minister Rozwoju i Finansów, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 września 2016 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rozwoju i Finansów (Dz. U. poz. 1595).