ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 23 marca 1998 r.
w sprawie zasad wynagradzania pracowników Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
z dnia 23 marca 1998 r. (Dz.U. z 1998 r., Nr 37, poz. 207)
t.j. z dnia 29 czerwca 2017 r. (Dz.U. z 2017 r., poz. 1283)
Na podstawie art. 71 ust. 2 i art. 21 ust. 3a ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1511, 2074 i 2261) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres regulacji] 1. Rozporządzenie określa zasady wynagradzania oraz wymagania kwalifikacyjne w zakresie wykształcenia i praktyki zawodowej pracowników Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
2. W zakresie nie uregulowanym niniejszym rozporządzeniem stosuje się przepisy rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie zasad wynagradzania pracowników urzędów państwowych, wydane na podstawie ustawy o pracownikach urzędów państwowych.
§ 2.[Tabela stanowisk, stawek wynagrodzenia zasadniczego, dodatku funkcyjnego i legislacyjnego oraz wymagań kwalifikacyjnych] 1. Ustala się tabelę stanowisk, stawek wynagrodzenia zasadniczego, dodatku funkcyjnego i legislacyjnego oraz wymagań kwalifikacyjnych w zakresie wykształcenia i praktyki zawodowej pracowników Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, zwanych dalej „pracownikami”, stanowiącą załącznik do rozporządzenia.
2. Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów może, na wniosek Dyrektora Generalnego Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, podwyższać miesięczne stawki wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatku funkcyjnego i legislacyjnego, ustalone w załączniku do rozporządzenia, w stopniu proporcjonalnym do wzrostu środków na wynagrodzenia.
§ 3.[Kompetencje Dyrektora Generalnego Kancelarii Prezesa Rady Ministrów] 1. Dyrektor Generalny Kancelarii Prezesa Rady Ministrów ustala pracownikowi wynagrodzenie w ramach stawek wynagrodzenia zasadniczego, dodatku funkcyjnego i legislacyjnego przewidzianego dla danego stanowiska, a także awansuje pracownika na stanowisko wyższe od zajmowanego.
2. Dyrektor Generalny Kancelarii Prezesa Rady Ministrów może, w uzasadnionych przypadkach, skrócić pracownikowi okres pracy wymagany do zajmowania danego stanowiska.
§ 4.[Dodatek służbowy] Dyrektor Generalny Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, na wniosek kierownika komórki organizacyjnej, może, w ramach posiadanych środków, przyznać pracownikowi dodatek służbowy w wysokości do 40% łącznie od wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego lub legislacyjnego. Wysokość dodatku służbowego uzależnia się od charakteru, złożoności i efektów pracy.
§ 5.[Dodatek legislacyjny] 1. Dyrektorowi, wicedyrektorowi i naczelnikowi wydziału w Departamencie Legislacyjnym Rządu oraz dyrektorowi i wicedyrektorowi Biura Dziennika Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej i Dziennika Urzędowego Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” przysługuje, niezależnie od dodatku funkcyjnego, dodatek legislacyjny w wysokości przewidzianej dla głównego legislatora.
2. Dyrektor Generalny Kancelarii Prezesa Rady Ministrów może przyznać, na czas określony, innym pracownikom, poczynając od stanowiska głównego specjalisty, do których obowiązków należy opracowywanie projektów aktów prawnych, dodatek legislacyjny w wysokości przewidzianej dla starszego legislatora.
§ 6.[Przepisy uchylone] Traci moc rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 1996 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (Dz. U. poz. 803 oraz z 1998 r. poz. 57 i 135).
§ 7.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 stycznia 1998 r.
|
Załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 23 marca 1998 r.
TABELA STANOWISK, STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO*, DODATKU FUNKCYJNEGO* I LEGISLACYJNEGO* ORAZ WYMAGAŃ KWALIFIKACYJNYCH W ZAKRESIE WYKSZTAŁCENIA I PRAKTYKI ZAWODOWEJ PRACOWNIKÓW KANCELARII PREZESA RADY MINISTRÓW
Lp. | Stanowisko | Stawka wynagrodzenia zasadniczego w złotych | Stawka dodatku | Wykształcenie | Liczba lat pracy | |
funkcyjnego w złotych | legislacyjnego w złotych | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
1 | dyrektor: departamentu, biura, sekretariatu (komórki organizacyjnej równorzędnej) | 3440–4830 | 590–1230 | – | wyższe | 5 |
2 | wicedyrektor: departamentu, biura, sekretariatu (komórki organizacyjnej równorzędnej), wicedyrektor – główny księgowy | 3300–4430 | 440–690 | – | wyższe | 5 |
3 | radca Prezesa Rady Ministrów, radca wiceprezesa Rady Ministrów | 2830–4120 | – | – | wyższe | 4 |
4 | radca Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów | 2500–3440 | – | – | wyższe | 4 |
radca prawny | wg odrębnych przepisów | |||||
naczelnik wydziału | 220–550 | – | wyższe | 5 | ||
główny legislator | 2310–3170 | – | 300–600 | wyższe prawnicze | 7 | |
5 | główny specjalista | 2150–2950 | – | – | wyższe | 4 |
starszy legislator | 2150–2770 | – | 220–470 | wyższe prawnicze | 6 | |
6 | starszy specjalista, starszy księgowy | 1970–2500 | – | – | wyższe | 4 |
legislator | 150–310 | wyższe prawnicze | 5 lub 2 i ukończona aplikacja legislacyjna | |||
asystent: Prezesa Rady Ministrów, wiceprezesa Rady Ministrów, ministra, Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, sekretarza stanu, podsekretarza stanu, dyrektora generalnego, dyrektora biura, departamentu (komórki organizacyjnej równorzędnej) | 2500–6560 | – | – | wyższe | – |
7 | specjalista, starszy inspektor, referendarz | 1820–2340 | – | – | wyższe | 2 |
8 | kierownik kancelarii ogólnej, kierownik kancelarii tajnej, kierownik archiwum, kierownik hali maszyn | 1640–2130 | 150–340 | – | średnie | 2 |
9 | młodszy legislator | 1480–2130 | – | 75–160 | wyższe prawnicze | – |
referent prawny | – | – | ||||
inspektor, podreferendarz | – | średnie | – | |||
10 | sekretarz: Prezesa Rady Ministrów, wiceprezesa Rady Ministrów, ministra, Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, sekretarza stanu, podsekretarza stanu, dyrektora generalnego, dyrektora biura, departamentu (komórki organizacyjnej równorzędnej) | 2000–5060 | – | – | średnie | – |
11 | starszy referent, księgowy, maszynistka klasy mistrzowskiej | 1170–1720 | – | – | średnie | – |
12 | starsza maszynistka, referent | 980–1450 | – | – | średnie | – |
13 | maszynistka | 740–1080 | – | – | – | – |
* Wysokość stawek wynagrodzenia zasadniczego, dodatku funkcyjnego i legislacyjnego – po przeliczeniu stosownie do przepisów rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 14 grudnia 1998 r. w sprawie sposobu przeliczenia przychodu w związku z wprowadzeniem obowiązku opłacania składki na ubezpieczenia społeczne przez ubezpieczonych (Dz. U. poz. 1006).
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00