ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 28 grudnia 2015 r.
w sprawie sposobu przesyłania, w formie dokumentu elektronicznego, pełnomocnictwa ogólnego, pełnomocnictwa szczególnego oraz pełnomocnictwa do doręczeń
z dnia 28 grudnia 2015 r. (Dz.U. z 2015 r., poz. 2290)
t.j. z dnia 28 czerwca 2017 r. (Dz.U. z 2017 r., poz. 1269)
Na podstawie art. 138j § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r. poz. 201, 648, 768 i 935) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Pełnomocnictwo ogólne oraz pełnomocnictwo szczególne] 1. Pełnomocnictwo ogólne, w formie dokumentu elektronicznego, jest przesyłane za pośrednictwem:
1) portalu podatkowego – przez mocodawcę, pełnomocnika będącego adwokatem, radcą prawnym, doradcą podatkowym oraz osobę sprawującą opiekę nad osobą, która nie może się podpisać;
2) dedykowanego systemu teleinformatycznego Szefa Krajowej Administracji Skarbowej – przez organy podatkowe.
2. Pełnomocnictwo szczególne oraz pełnomocnictwo do doręczeń, w formie dokumentu elektronicznego, są przesyłane przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu podatkowego właściwego w sprawie, której to pełnomocnictwo dotyczy.
§ 2.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 r.
1) Obecnie działem administracji rządowej - finanse publiczne kieruje Minister Rozwoju i Finansów, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 września 2016 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rozwoju i Finansów (Dz. U. poz. 1595).
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00