ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO1)
z dnia 28 kwietnia 2017 r.
w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania, przekazywania oraz rozliczania środków finansowych na naukę, trybu wyznaczania opiekuna pomocniczego i przyznawania stypendium doktoranckiego w ramach programu „Doktorat wdrożeniowy”
(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2018 r., poz. 569)
Na podstawie art. 26 ust. 3q ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. z 2016 r. poz. 2045, 1933 i 2260 oraz z 2017 r. poz. 859) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa:
1) szczegółowe kryteria i tryb przyznawania, przekazywania oraz rozliczania środków finansowych w ramach programu „Doktorat wdrożeniowy”, zwanego dalej „programem”, w tym tryb:
a) oceny wniosków o przyznanie środków finansowych,
b) oceny realizacji finansowanych zadań;
2) szczegółowy zakres informacji zawartych we wniosku o przyznanie środków finansowych w ramach programu;
3) szczegółowy zakres informacji niezbędnych do przekazania środków finansowych w ramach programu oraz zmiany decyzji o przyznaniu środków finansowych w przypadkach, o których mowa w art. 26 ust. 3k i 3l ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki, zwanej dalej „ustawą”;
4) tryb wyznaczania i zmiany opiekuna pomocniczego w ramach programu;
5) tryb przyznawania stypendium doktoranckiego w ramach programu oraz okresy, na które jest przyznawane;
6) szczegółowy zakres informacji zawartych w raporcie rocznym i raporcie końcowym z wykorzystania środków finansowych w ramach programu, z uwzględnieniem informacji o realizacji zadań oraz rozliczenia finansowego poniesionych kosztów.
§ 2.[Ogłoszenie konkursu] Minister właściwy do spraw nauki, zwany dalej „ministrem”, ogłasza konkurs, o którym mowa w art. 26 ust. 3g ustawy, w Biuletynie Informacji Publicznej na swojej stronie podmiotowej, w terminie do dnia 31 marca roku, w którym mają zostać przyznane środki finansowe w ramach programu.
§ 3.[Wniosek o przyznanie środków finansowych] 1. Podmiot, o którym mowa w art. 26 ust. 3h pkt 1 i 2 ustawy, zwany dalej „jednostką”, składa wniosek o przyznanie środków finansowych w terminie 60 dni [1] od dnia ogłoszenia konkursu.
2. Szczegółowy zakres informacji zawartych we wniosku określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
3. Wniosek składa się w systemie teleinformatycznym w rozumieniu art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570), wskazanym w ogłoszeniu o konkursie, zwanym dalej „systemem”, przy czym informacje określone w części A załącznika nr 1 do rozporządzenia składa się dodatkowo w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej ministra.
4. Do informacji określonych w części A załącznika nr 1 do rozporządzenia składanych w formie dokumentu elektronicznego dołącza się oświadczenia jednostki o:
1) zgodności ze stanem faktycznym i prawnym informacji zawartych we wniosku złożonym w systemie;
2) wyrażeniu zgody na przesyłanie korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2016 r. poz. 1030 i 1579).
§ 4.[Braki formalne wniosku] Do oceny są kierowane wyłącznie wnioski spełniające wymagania formalne określone w rozporządzeniu. W przypadku złożenia wniosku niespełniającego wymagań formalnych, wzywa się jednostkę, za pośrednictwem systemu, do usunięcia braków w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia otrzymania wezwania z pouczeniem, że ich nieusunięcie w wyznaczonym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
§ 5.[Ocena wniosku] 1. Wniosek jest oceniany przez zespół powołany przez ministra na podstawie art. 52 ust. 1 pkt 1 ustawy, zwany dalej „zespołem”.
2. Przy ocenie wniosku uwzględnia się kryteria określone w art. 13b ust. 1 ustawy oraz:
1) zgodność zadania planowanego do realizacji z celami polityki naukowej, naukowo-technicznej, innowacyjnej i społecznej państwa;
2) doświadczenie i potencjał jednostki we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym w zakresie działalności badawczo-rozwojowej;
3) praktyczne znaczenie przedstawionej koncepcji prowadzenia studiów doktoranckich w ramach programu;
4) prawidłowość wykorzystania wcześniej przyznanych środków finansowych na naukę.
3. Zespół przedstawia ministrowi ocenę wniosku wraz z propozycją przyznania środków finansowych albo odmowy ich przyznania oraz uzasadnieniem w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania wniosku do oceny.
§ 6.[Informacje niezbędne do przekazania środków finansowych lub zmiany decyzji o przyznaniu środków finansowych] 1. Jednostka, po otrzymaniu decyzji o przyznaniu środków finansowych i przeprowadzeniu rekrutacji na studia doktoranckie, składa informacje niezbędne do przekazania środków finansowych lub zmiany decyzji o przyznaniu środków finansowych w przypadkach, o których mowa w art. 26 ust. 3k albo 3l ustawy, w terminie do dnia 20 września roku, w którym ogłoszono konkurs.
2. Szczegółowy zakres informacji, o których mowa w ust. 1, określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
3. Informacje, o których mowa w ust. 1, składa się w systemie, przy czym informacje określone w części A załącznika nr 2 do rozporządzenia składa się dodatkowo w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej ministra.
4. Do informacji określonych w części A załącznika nr 2 do rozporządzenia składanych w formie dokumentu elektronicznego dołącza się:
1) oświadczenie jednostki o zgodności ze stanem faktycznym i prawnym informacji, o których mowa w ust. 1, złożonych w systemie;
2) kopię dokumentu potwierdzającego, że osoba przyjęta na studia doktoranckie w ramach programu jest lub zostanie zatrudniona w pełnym wymiarze czasu pracy przez przedsiębiorcę albo inny podmiot, który wyraził zgodę na jej udział w studiach doktoranckich w ramach programu;
3) kopię oświadczenia osoby, o której mowa w pkt 2, o wyrażeniu zgody na przetwarzanie jej danych osobowych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922).
§ 7.[Braki formalne informacji] W przypadku złożenia informacji, o których mowa w § 6 ust. 1, niespełniających wymagań formalnych, wzywa się jednostkę, za pośrednictwem systemu, do usunięcia braków w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia otrzymania wezwania z pouczeniem, że ich nieusunięcie w wyznaczonym terminie zostanie uznane za rezygnację z zawarcia umowy i przyznanych środków finansowych.
§ 8.[Termin złożenia umowy] 1. Jednostka składa w urzędzie obsługującym ministra 4 egzemplarze umowy, o której mowa w art. 13a pkt 1 ustawy, podpisanej przez uprawnione osoby, w terminie do dnia 20 października roku, w którym przyznano środki finansowe.
2. Niedotrzymanie terminu, o którym mowa w ust. 1, uznaje się za rezygnację z zawarcia umowy i przyznanych środków finansowych.
§ 9.[Przekazanie środków finansowych] [2] Minister przekazuje jednostce środki finansowe:
1) na pierwszy rok studiów doktoranckich – w dwóch ratach w wysokości:
a) 3/12 kwoty przysługującej w pierwszym roku studiów doktoranckich zgodnie z umową, o której mowa w art. 13a pkt 1 ustawy – niezwłocznie po zawarciu umowy,
b) 9/12 kwoty przysługującej w pierwszym roku studiów doktoranckich zgodnie z umową, o której mowa w art. 13a pkt 1 ustawy – w terminie do dnia 5 lutego roku następującego po roku, w którym zawarto umowę;
2) w kolejnych latach studiów doktoranckich – w dwóch ratach w każdym roku w wysokości:
a) 3/12 kwoty przysługującej zgodnie z umową, o której mowa w art. 13a pkt 1 ustawy – niezwłocznie po przyjęciu raportu rocznego z wykorzystania środków finansowych na naukę w ramach programu za poprzedni rok,
b) 9/12 kwoty przysługującej zgodnie z umową, o której mowa w art. 13a pkt 1 ustawy – w terminie do dnia 5 lutego roku następującego po roku, w którym przyjęto raport roczny z wykorzystania środków finansowych na naukę w ramach programu za poprzedni rok.
§ 10.[Opiekun pomocniczy] 1. Przedsiębiorca albo inny podmiot zatrudniający uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie przedstawia jednostce kandydata na opiekuna pomocniczego wraz z dokumentami potwierdzającymi posiadanie przez niego kwalifikacji, o których mowa w art. 26 ust. 3n ustawy, albo oświadczeniem kandydata o posiadaniu tych kwalifikacji, nie później niż do dnia rozpoczęcia studiów.
2. Opiekuna pomocniczego wyznacza kierownik jednostki organizacyjnej uczelni albo dyrektor jednostki naukowej prowadzącej studia doktoranckie w ramach programu.
3. Kierownik jednostki organizacyjnej uczelni albo dyrektor jednostki naukowej może zmienić opiekuna pomocniczego na wniosek:
1) uczestnika studiów doktoranckich lub kierownika studiów doktoranckich – po zasięgnięciu opinii przedsiębiorcy albo innego podmiotu zatrudniającego uczestnika studiów doktoranckich;
2) przedsiębiorcy albo innego podmiotu zatrudniającego uczestnika studiów doktoranckich.
4. W przypadku zmiany opiekuna pomocniczego, przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio.
§ 11.[Stypendium doktoranckie] 1. Stypendium doktoranckie na pierwszym roku studiów doktoranckich przyznaje uczestnikowi studiów doktoranckich biorącemu udział w programie kierownik podstawowej jednostki organizacyjnej uczelni albo dyrektor jednostki naukowej niezwłocznie po zawarciu umowy, o której mowa w art. 13a pkt 1 ustawy.
2. Stypendium doktoranckie na drugim i kolejnych latach studiów doktoranckich przyznaje kierownik podstawowej jednostki organizacyjnej uczelni albo dyrektor jednostki naukowej niezwłocznie po otrzymaniu informacji o przyjęciu przez ministra raportu rocznego za poprzedni rok.
3. Stypendium doktoranckie jest przyznawane na 12 miesięcy i wypłacane co miesiąc.
4. Stypendium doktoranckie jest przyznawane niezależnie od otrzymywanych przez uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie:
1) świadczeń ze środków funduszu pomocy materialnej dla studentów i doktorantów, o których mowa w art. 199 ust. 1 pkt 1–4 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2016 r. poz. 1842, z późn. zm.2));
2) środków w ramach pomocy materialnej, o której mowa w art. 199a ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym;
3) stypendiów naukowych, o których mowa w art. 199b ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym;
4) stypendiów za wybitne osiągnięcia, o których mowa w:
a) art. 199 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym,
b) art. 37a ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych (Dz. U. z 2016 r. poz. 371, 1079, 1311 i 2260 oraz z 2017 r. poz. 202),
c) art. 70a ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. z 2016 r. poz. 572, 1311, 1933 i 2260 oraz z 2017 r. poz. 624);
5) stypendium doktorskiego, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 14 marca 2003 r. o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki (Dz. U. z 2016 r. poz. 882 i 1311 oraz z 2017 r. poz. 859).
§ 12.[Wstrzymanie i zaprzestanie wypłaty stypendium doktoranckiego oraz wypłata za skrócony okres odbywania studiów doktoranckich] 1. Przedłużenie okresu odbywania studiów doktoranckich w przypadkach określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 201 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym, z wyłączeniem przedłużenia z powodu konieczności prowadzenia długotrwałych badań naukowych realizowanych w ramach tych studiów, powoduje wstrzymanie wypłaty stypendium doktoranckiego na czas przerwy w odbywaniu studiów.
2. Skreślenie uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie z listy uczestników studiów doktoranckich powoduje zaprzestanie wypłaty stypendium doktoranckiego z pierwszym dniem miesiąca następującego po miesiącu, w którym decyzja o skreśleniu stała się ostateczna.
3. Uczestnikowi studiów doktoranckich biorącemu udział w programie, który ukończył studia doktoranckie w terminie wcześniejszym niż określony w programie tych studiów oraz uzyskał wyróżniającą ocenę rozprawy doktorskiej, za okres pozostały do terminu ukończenia studiów doktoranckich określonego w programie tych studiów wypłaca się środki finansowe w wysokości stanowiącej iloczyn kwoty otrzymywanego miesięcznie stypendium doktoranckiego oraz liczby miesięcy, o które został skrócony okres odbywania studiów doktoranckich, nie dłuższy jednak niż 6 miesięcy.
§ 13.[Środki na dofinansowanie kosztów wykorzystania infrastruktury badawczej] W przypadkach, o których mowa w § 12 ust. 1–3, jednostce nie przysługują środki finansowe na dofinansowanie kosztów wykorzystania infrastruktury badawczej.
§ 14.[Raporty] 1. Jednostka, której przekazano środki finansowe, składa:
1) raporty roczne z wykorzystania środków finansowych na naukę w ramach programu, zawierające informacje, których szczegółowy zakres określa załącznik nr 3 do rozporządzenia, w terminie do dnia 5 października roku, w którym przekazano drugą ratę środków finansowych zgodnie z § 9 pkt 1 lit. b albo pkt 2 lit. b, [3] z wyłączeniem ostatniego roku realizacji zadania, według stanu na dzień 30 września;
2) raport końcowy z wykorzystania środków finansowych na naukę w ramach programu, zawierający informacje, których szczegółowy zakres określa załącznik nr 4 do rozporządzenia, w terminie do dnia 31 października ostatniego roku realizacji zadania.
2. Raporty roczne i raport końcowy składa się w systemie, przy czym informacje określone w części A załącznika nr 3 i 4 do rozporządzenia składa się w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej ministra.
3. Do informacji określonych w części A załącznika nr 3 i 4 do rozporządzenia składanych w formie dokumentu elektronicznego dołącza się:
1) oświadczenie jednostki o zgodności ze stanem faktycznym i prawnym informacji zawartych w raporcie rocznym albo raporcie końcowym złożonym w systemie;
2) kopię opinii opiekuna pomocniczego o postępach w realizacji zadania;
3) [4] kopię opinii przedsiębiorcy albo innego podmiotu zatrudniającego uczestnika studiów doktoranckich uwzględniającej informacje o postępach w realizacji zadania, dostrzeżonych trudnościach w jego realizacji oraz użyteczności wyników badań naukowych z punktu widzenia działalności przedsiębiorcy albo innego podmiotu zatrudniającego uczestnika studiów doktoranckich, a także – w przypadku raportu rocznego z wykorzystania środków finansowych na naukę w ramach programu – informację na temat zasadności kontynuacji zadania przez uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie albo braku zasadności kontynuacji zadania;
4) [5] kopię opinii opiekuna naukowego uwzględniającej informacje o postępach w realizacji zadania i dostrzeżonych trudnościach w jego realizacji.
4. Niezłożenie raportu rocznego lub raportu końcowego może stanowić podstawę do odstąpienia przez ministra od umowy w terminie 14 dni od dnia, w którym upłynął termin złożenia raportu, i wezwania do zwrotu środków finansowych w całości.
§ 15.[Braki formalne raportów] 1. Do oceny są kierowane wyłącznie raporty roczne i raporty końcowe spełniające wymagania formalne określone w rozporządzeniu. W przypadku złożenia raportu niespełniającego wymagań formalnych, wzywa się jednostkę, za pośrednictwem systemu, do usunięcia braków w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia otrzymania wezwania z pouczeniem, że ich nieusunięcie w wyznaczonym terminie będzie uznane za niezłożenie raportu.
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, przepis § 14 ust. 4 stosuje się odpowiednio.
§ 16.[Ocena raportów] 1. Raport roczny i raport końcowy są oceniane przez zespół.
2. Przy ocenie raportu rocznego uwzględnia się kryteria określone w art. 13d ust. 3 ustawy oraz:
1) związek tematu pracy badawczej z działalnością przedsiębiorcy albo innego podmiotu zatrudniającego uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie;
2) postępy uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie w realizacji zadania.
3. Przy ocenie raportu końcowego uwzględnienia się kryteria określone w art. 13d ust. 3 ustawy oraz:
1) zgodność zakresu merytorycznego zrealizowanego zadania z wnioskiem, informacjami, o których mowa w § 6 ust. 1, oraz umową;
2) wartość naukową wyników badań naukowych i ich znaczenie dla rozwoju nauki;
3) prawidłowość wydatkowania środków finansowych na realizację zadania;
4) sposób upowszechniania wyników badań naukowych;
5) złożenie rozprawy doktorskiej i ocenę jej przedmiotu w zakresie możliwości wdrożenia.
4. Zespół przedstawia ministrowi ocenę raportu rocznego albo raportu końcowego wraz z propozycją przyjęcia albo odmowy przyjęcia oraz uzasadnieniem w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania raportu do oceny.
5. Minister niezwłocznie informuje jednostkę o wyniku oceny raportu rocznego albo raportu końcowego i przyjęciu albo odmowie przyjęcia raportu.
§ 17.[Decyzje ministra na podstawie oceny raportu] 1. Minister, na podstawie oceny raportu rocznego, może wezwać jednostkę do zwrotu środków finansowych w części albo w całości.
2. Minister, na podstawie oceny raportu końcowego, uznaje umowę za wykonaną, wykonaną nienależycie albo niewykonaną.
3. W przypadku uznania umowy za wykonaną nienależycie albo niewykonaną, minister wzywa jednostkę do zwrotu środków finansowych odpowiednio w części albo w całości.
§ 18.[Zwrot środków finansowych] 1. Zwrotu środków finansowych dokonuje się na rachunek bankowy urzędu obsługującego ministra wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, naliczonymi za okres:
1) od dnia przekazania środków finansowych w przypadkach określonych w § 14 ust. 4 oraz § 15 ust. 1;
2) od dnia doręczenia wezwania w przypadkach określonych w § 17 ust. 1 i 3.
2. [6] Zwrotu niewykorzystanych środków finansowych dokonuje się do dnia 15 października roku, w którym przekazano drugą ratę środków finansowych na dany rok studiów doktoranckich, z wyjątkiem ostatniego roku realizacji zadania, w którym zwrotu dokonuje się do dnia 31 października ostatniego roku realizacji zadania.
3. Niezwrócenie niewykorzystanych środków finansowych w terminie, o którym mowa w ust. 2, powoduje naliczenie odsetek w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych od dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin ich zwrotu.
§ 19.[Konkurs w roku 2017] 1. W roku 2017 minister ogłosi konkurs, o którym mowa w art. 26 ust. 3g ustawy, w terminie 7 dni od dnia wejścia w życie rozporządzenia.
2. W roku 2017:
1) wnioski, o których mowa w § 3 ust. 1, składa się w postaci papierowej;
2) wezwań, o których mowa w § 4 oraz § 7, dokonuje się w postaci papierowej;
3) informacje, o których mowa w § 6 ust. 1, składa się w postaci papierowej.
3. Środki finansowe, o których mowa w § 9 pkt 1, na rok akademicki 2017/2018 minister przekazuje w dwóch ratach:
1) na rok 2017 – po zawarciu umowy, o której mowa w art. 13a pkt 1 ustawy;
2) na rok 2018 – w terminie do dnia 15 lutego 2018 r.
§ 20.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
1) Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego kieruje działem administracji - nauka, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz. U. poz. 1896).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2016 r. poz. 1933, 2169 i 2260 oraz z 2017 r. poz. 60, 777, 858 i 859.
Załączniki do rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
z dnia 28 kwietnia 2017 r. (poz. 873)
Załącznik nr 1
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH WE WNIOSKU O PRZYZNANIE ŚRODKÓW FINANSOWYCH W RAMACH PROGRAMU „DOKTORAT WDROŻENIOWY”
A. DANE JEDNOSTKI
1. Nazwa, siedziba i adres (w przypadku uczelni należy podać nazwę podstawowej jednostki organizacyjnej zgodnie ze statutem uczelni).
2. Numer telefonu, numer faksu, adres e-mail, adres strony internetowej.
3. Numer identyfikacji podatkowej (NIP), numer REGON.
4. Kategoria naukowa.
5. Imię i nazwisko kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej uczelni albo dyrektora jednostki naukowej.
6. Imię i nazwisko osoby upoważnionej do podpisywania wniosków, informacji, umów lub raportów (jeżeli do ich podpisywania upoważniona została inna osoba niż wskazana w ust. 5).
B. INFORMACJE OGÓLNE O ZADANIU
1. Opis zadania lub zadań planowanych do realizacji stanowiący opis koncepcji prowadzenia studiów doktoranckich w ramach programu, zawierający informacje o:
1) planowanych obszarach wiedzy, dziedzinach nauki i dyscyplinach naukowych albo dziedzinach sztuki i dyscyplinach artystycznych;
2) nazwie studiów doktoranckich w poszczególnych obszarach;
3) planowanym programie studiów doktoranckich w poszczególnych obszarach;
4) planowanej liczbie uczestników studiów doktoranckich w poszczególnych obszarach;
5) planowanej współpracy z przedsiębiorcami lub innymi podmiotami wraz z opisem problemu do rozwiązania;
6) związku programu studiów doktoranckich w poszczególnych obszarach z celami polityki naukowej, naukowo-technicznej, innowacyjnej i społecznej państwa.
2. Harmonogram zadania lub zadań planowanych do realizacji – wstępne określenie czasu trwania studiów doktoranckich w ramach programu w poszczególnych obszarach.
C. INFORMACJE О JEDNOSTCE
1. Opis doświadczenia jednostki we współpracy z przedsiębiorcami lub innymi podmiotami w zakresie działalności badawczo-rozwojowej w obszarach wiedzy, dziedzinach nauki i dyscyplinach naukowych albo dziedzinach sztuki i dyscyplinach artystycznych, w których jednostka planuje prowadzić studia doktoranckie w ramach programu, z ostatnich 5 lat.
2. Informacja o liczbie rozpraw doktorskich stanowiących prace projektowe, konstrukcyjne, technologiczne, wdrożeniowe lub artystyczne, na podstawie których nadano stopnie doktora w ostatnich 5 latach.
D. ŚRODKI FINANSOWE
1. Kwota środków finansowych (w zł):
| Rok akademicki 20.../20... | Rok akademicki 20.../20... | Rok akademicki 20.../20... | Rok akademicki 20.../20... | Razem |
Stypendium doktoranckie |
|
|
|
|
|
Dofinansowanie kosztów wykorzystania infrastruktury badawczej |
|
|
|
|
|
Kwota ogółem |
|
|
|
|
|
2. Uzasadnienie wysokości wnioskowanej kwoty środków finansowych uwzględniające w szczególności planowaną liczbę uczestników studiów doktoranckich w ramach programu, program i czas trwania studiów doktoranckich w poszczególnych obszarach.
E. DANE OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU
1. Imię i nazwisko.
2. Stanowisko służbowe.
3. Numer telefonu i adres e-mail.
Załącznik nr 2
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI NIEZBĘDNYCH DO PRZEKAZANIA ŚRODKÓW FINANSOWYCH W RAMACH PROGRAMU „DOKTORAT WDROŻENIOWY” LUB ZMIANY DECYZJI O PRZYZNANIU ŚRODKÓW FINANSOWYCH [7]
A. DANE JEDNOSTKI
1. Nazwa, siedziba i adres (w przypadku uczelni należy podać nazwę podstawowej jednostki organizacyjnej zgodnie ze statutem uczelni).
2. Numer telefonu, numer faksu, adres e-mail, adres strony internetowej.
3. Imię i nazwisko kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej uczelni albo dyrektora jednostki naukowej.
4. Imię i nazwisko osoby upoważnionej do podpisywania wniosków, informacji, umów lub raportów (jeżeli do ich podpisywania upoważniona została inna osoba niż wskazana w ust. 3).
B. INFORMACJE OGÓLNE O ZADANIU
1. Numer decyzji o przyznaniu środków finansowych na naukę w ramach programu.
2. Wykaz osób przyjętych na studia doktoranckie w ramach programu zawierający następujące dane:
1) imię (imiona) i nazwisko;
2) rok urodzenia;
3) numer PESEL, a w przypadku jego braku nazwa i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość;
4) numer telefonu (o ile posiada);
5) adres e-mail (o ile posiada).
3. Wykaz tematów badań naukowych zawierający:
1) imiona i nazwiska osób przyjętych na studia doktoranckie w ramach programu;
2) nazwę i siedzibę przedsiębiorcy albo innego podmiotu, który zatrudnia lub zatrudni osobę przyjętą na studia doktoranckie w ramach programu;
3) przedmiot działalności przedsiębiorcy albo innego podmiotu, który zatrudnia lub zatrudni osobę przyjętą na studia doktoranckie w ramach programu, określony zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD);
4) obszar wiedzy, dziedzinę nauki i dyscyplinę naukową albo dziedzinę sztuki i dyscyplinę artystyczną;
5) czas trwania studiów doktoranckich w ramach programu;
6) słowa kluczowe;
7) planowaną tematykę rozpraw doktorskich osób przyjętych na studia doktoranckie w ramach programu;
8) imiona i nazwiska osób proponowanych na opiekunów naukowych osób przyjętych na studia doktoranckie w ramach programu.
Jednostka może przedstawić wykaz osób, które nie zostały przyjęte na studia doktoranckie w ramach programu z powodu przekroczenia planowanej liczby osób określonej w decyzji o przyznaniu środków finansowych w ramach programu, wraz z wykazem tematów badań naukowych. Wykazy powinny obejmować informacje określone w ust. 2 i 3.
C. SZCZEGÓŁOWY OPIS ZADANIA
1. Opis tematu badań naukowych zawierający informacje o:
1) programie studiów doktoranckich w ramach programu;
2) związku z celami polityki naukowej, naukowo-technicznej, innowacyjnej i społecznej państwa;
3) związku z działalnością przedsiębiorcy albo innego podmiotu, który zatrudnia lub zatrudni osobę przyjętą na studia doktoranckie w ramach programu.
2. Harmonogram realizacji badań naukowych.
Dla każdej osoby przyjętej na studia doktoranckie w ramach programu lub osoby, która nie została przyjęta z powodu przekroczenia planowanej liczby osób określonej w decyzji o przyznaniu środków finansowych w ramach programu, należy przedstawić odrębny opis i harmonogram.
D. ŚRODKI FINANSOWE
1. Kwota środków finansowych (w zł):
| Rok akademicki 20.../20... | Rok akademicki 20.../20... | Rok akademicki 20.../20... | Rok akademicki 20.../20... | Razem |
Stypendium doktoranckie |
|
|
|
|
|
Dofinansowanie kosztów wykorzystania infrastruktury badawczej |
|
|
|
|
|
Kwota ogółem |
|
|
|
|
|
2. Uzasadnienie wysokości wnioskowanej kwoty środków finansowych uwzględniające w szczególności liczbę osób przyjętych na studia doktoranckie w ramach programu, program i czas trwania studiów doktoranckich w poszczególnych obszarach. W przypadku przedstawienia wykazu osób, które nie zostały przyjęte z powodu przekroczenia planowanej liczby osób określonej w decyzji o przyznaniu środków finansowych w ramach programu, w uzasadnieniu należy uwzględnić liczbę tych osób, program i czas trwania studiów doktoranckich w poszczególnych obszarach.
E. DANE OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE INFORMACJI
1. Imię i nazwisko.
2. Stanowisko służbowe.
3. Numer telefonu i adres e-mail.
Załącznik nr 3
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH W RAPORCIE ROCZNYM Z WYKORZYSTANIA ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA NAUKĘ W RAMACH PROGRAMU „DOKTORAT WDROŻENIOWY” [8]
A. DANE JEDNOSTKI
1. Nazwa, siedziba i adres (w przypadku uczelni należy podać nazwę podstawowej jednostki organizacyjnej zgodnie ze statutem uczelni).
2. Numer telefonu, numer faksu, adres e-mail, adres strony internetowej.
3. Numer identyfikacji podatkowej (NIP), numer REGON.
4. Imię i nazwisko kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej uczelni albo dyrektora jednostki naukowej.
5. Imię i nazwisko osoby upoważnionej do podpisywania wniosków, informacji, umów lub raportów (jeżeli do ich podpisywania upoważniona została inna osoba niż wskazana w ust. 4).
B. INFORMACJE OGÓLNE O ZADANIU
1. Numer decyzji o przyznaniu środków finansowych na naukę w ramach programu.
2. Numer umowy określającej warunki finansowania, realizacji i rozliczania przyznanych środków finansowych na naukę w ramach programu.
3. Wykaz tematów badań naukowych zawierający:
1) imię (imiona) i nazwisko uczestnika studiów doktoranckich;
2) nazwę i siedzibę przedsiębiorcy albo innego podmiotu, który zatrudnia uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie;
3) przedmiot działalności przedsiębiorcy albo innego podmiotu, który zatrudnia uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie, określony zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD);
4) imię i nazwisko opiekuna pomocniczego;
5) imię i nazwisko opiekuna naukowego;
6) imię i nazwisko promotora;
7) obszar wiedzy, dziedzinę nauki i dyscyplinę naukową albo dziedzinę sztuki i dyscyplinę artystyczną;
8) czas trwania studiów doktoranckich w ramach programu;
9) słowa kluczowe;
10) stan realizacji zadania, zgodnie z harmonogramem realizacji badań naukowych, ze wskazaniem wyrażonego w procentach stopnia zaawansowania realizacji zadania.
C. SYNTETYCZNY OPIS POSTĘPÓW W REALIZACJI ZADANIA
Opis, nie dłuższy niż dwie strony formatu A4, należy przedstawić na odrębnej karcie – w podziale na część naukową i część praktyczną. Opis powinien uwzględniać związek badań naukowych z działalnością przedsiębiorcy albo innego podmiotu, który zatrudnia uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie, a także praktyczne znaczenie uzyskanych wyników badań naukowych i potencjał w zakresie ich wdrożenia (informacja do ewentualnego wykorzystania przez ministra właściwego do spraw nauki).
Dla każdego uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie należy przedstawić odrębny opis.
D. OCENA REALIZACJI ZADANIA
Należy przedstawić informację, czy zadanie jest realizowane zgodnie z umową. W przypadku gdy zadanie nie jest realizowane zgodnie z umową, należy przedstawić szczegółową informację o zmianach warunków realizacji zadania wraz z uzasadnieniem.
Dla każdego uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie należy przedstawić odrębną informację.
E. ŚRODKI FINANSOWE
1. Rozliczenie środków finansowych (w zł):
| Rok akademicki 20.../20... | Rok akademicki 20.../20... | Rok akademicki 20.../20... | Rok akademicki 20.../20... | Razem | |||||
Przekazane | Wykorzystane | Przekazane | Wykorzystane | Przekazane | Wykorzystane | Przekazane | Wykorzystane | Przekazane | Wykorzystane | |
Stypendium doktoranckie |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dofinansowanie |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kwota ogółem |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Uzasadnienie rozliczenia środków finansowych uwzględniające w szczególności liczbę uczestników studiów doktoranckich biorących udział w programie, program i czas trwania studiów doktoranckich w poszczególnych obszarach, przyczynę różnicy między środkami finansowymi przekazanymi i wykorzystanymi, informację o dacie zwrotu niewykorzystanych środków finansowych.
F. DANE OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE RAPORTU ROCZNEGO
1. Imię i nazwisko.
2. Stanowisko służbowe.
3. Numer telefonu i adres e-mail.
Załącznik nr 4
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH W RAPORCIE KOŃCOWYM Z WYKORZYSTANIA ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA NAUKĘ W RAMACH PROGRAMU „DOKTORAT WDROŻENIOWY” [9]
A. DANE JEDNOSTKI
1. Nazwa, siedziba i adres (w przypadku uczelni należy podać nazwę podstawowej jednostki organizacyjnej zgodnie ze statutem uczelni).
2. Numer telefonu, numer faksu, adres e-mail, adres strony internetowej.
3. Numer identyfikacji podatkowej (NIP), numer REGON.
4. Imię i nazwisko kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej uczelni albo dyrektora jednostki naukowej.
5. Imię i nazwisko osoby upoważnionej do podpisywania wniosków, informacji, umów lub raportów (jeżeli do ich podpisywania upoważniona została inna osoba niż wskazana w ust. 4).
B. INFORMACJE OGÓLNE O ZADANIU
1. Numer decyzji o przyznaniu środków finansowych na naukę w ramach programu.
2. Numer umowy określającej warunki finansowania, realizacji i rozliczania przyznanych środków finansowych na naukę w ramach programu.
3. Wykaz tematów badań naukowych zawierający:
1) imię (imiona) i nazwisko uczestnika studiów doktoranckich;
2) nazwę i siedzibę przedsiębiorcy albo innego podmiotu, który zatrudniał uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie;
3) przedmiot działalności przedsiębiorcy albo innego podmiotu, który zatrudniał uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie, określony zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD);
4) imię i nazwisko opiekuna pomocniczego;
5) imię i nazwisko opiekuna naukowego;
6) imię i nazwisko promotora;
7) obszar wiedzy, dziedzinę nauki i dyscyplinę naukową albo dziedzinę sztuki i dyscyplinę artystyczną;
8) czas trwania studiów doktoranckich w ramach programu;
9) słowa kluczowe;
10) stan realizacji zadania, zgodnie z harmonogramem realizacji badań naukowych, ze wskazaniem wyrażonego w procentach stopnia zaawansowania realizacji zadania, w tym informacja o złożeniu rozprawy doktorskiej.
C. SYNTETYCZNY OPIS PRZEBIEGU REALIZACJI ZADANIA
Opis, nie dłuższy niż dwie strony formatu A4, należy przedstawić na odrębnej karcie – w podziale na część naukową i część praktyczną. Opis powinien uwzględniać postępy w realizacji zadania, związek badań naukowych z działalnością przedsiębiorcy albo innego podmiotu, który zatrudniał uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie, a także praktyczne znaczenie uzyskanych wyników badań naukowych i potencjał w zakresie ich wdrożenia (informacja do ewentualnego wykorzystania przez ministra właściwego do spraw nauki).
Dla każdego uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie należy przedstawić odrębny opis.
D. WYKAZ OSIĄGNIĘĆ NAUKOWYCH I W OBSZARZE BADAWCZO-ROZWOJOWYM
Dla każdego uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie należy przedstawić odrębny wykaz.
E. WYKAZ PRAC PRZYJĘTYCH DO DRUKU LUB OPUBLIKOWANYCH W WYNIKU REALIZACJI ZADANIA
W wykazie należy uwzględnić: tytuł publikacji, autorów, wydawnictwo – nazwa, tom, rok, strony (w przypadku prac opublikowanych należy dołączyć kopię pracy lub kopie pierwszej i ostatniej strony tej pracy, a w przypadku prac złożonych do druku – dokument potwierdzający przyjęcie do druku).
Dla każdego uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie należy przedstawić odrębny wykaz.
F. INNE FORMY UPOWSZECHNIANIA WYNIKÓW
Należy przedstawić informacje o upowszechnianiu wyników badań naukowych w ramach realizacji zadania uwzględniając: konferencje, sympozja, wdrożenia, patenty, strony internetowe, liczbę i nazwę pozycji zamieszczonych w publicznych bazach danych z podaniem nazwy bazy.
Dla każdego uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie należy przedstawić odrębną informację.
G. OCENA REALIZACJI ZADANIA
Należy przedstawić informację, czy zadanie zostało zrealizowane zgodnie z umową. W przypadku gdy zadanie nie zostało zrealizowane zgodnie z umową, należy przedstawić szczegółową informację o zmianach warunków realizacji zadania wraz z uzasadnieniem.
Dla każdego uczestnika studiów doktoranckich biorącego udział w programie należy przedstawić odrębną informację.
H. ŚRODKI FINANSOWE
1. Rozliczenie środków finansowych (w zł):
| Rok akademicki 20.../20... | Rok akademicki 20.../20... | Rok akademicki 20.../20... | Rok akademicki 20.../20... | Razem | |||||
Przekazane | Wykorzystane | Przekazane | Wykorzystane | Przekazane | Wykorzystane | Przekazane | Wykorzystane | Przekazane | Wykorzystane | |
Stypendium |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dofinansowanie |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kwota ogółem |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Uzasadnienie rozliczenia środków finansowych uwzględniające w szczególności liczbę uczestników studiów doktoranckich biorących udział w programie, program i czas trwania studiów doktoranckich w poszczególnych obszarach, przyczynę różnicy między środkami finansowymi przekazanymi i wykorzystanymi, informację o dacie zwrotu niewykorzystanych środków finansowych.
I. DANE OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE RAPORTU KOŃCOWEGO
1. Imię i nazwisko.
2. Stanowisko służbowe.
3. Numer telefonu i adres e-mail.
[1] § 3 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 13 marca 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania, przekazywania oraz rozliczania środków finansowych na naukę, trybu wyznaczania opiekuna pomocniczego i przyznawania stypendium doktoranckiego w ramach programu „Doktorat wdrożeniowy” (Dz.U. poz. 569). Zmiana weszła w życie 20 marca 2018 r.
[2] § 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 13 marca 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania, przekazywania oraz rozliczania środków finansowych na naukę, trybu wyznaczania opiekuna pomocniczego i przyznawania stypendium doktoranckiego w ramach programu „Doktorat wdrożeniowy” (Dz.U. poz. 569). Zmiana weszła w życie 20 marca 2018 r.
[3] § 14 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 13 marca 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania, przekazywania oraz rozliczania środków finansowych na naukę, trybu wyznaczania opiekuna pomocniczego i przyznawania stypendium doktoranckiego w ramach programu „Doktorat wdrożeniowy” (Dz.U. poz. 569). Zmiana weszła w życie 20 marca 2018 r.
[4] § 14 ust. 3 pkt 3 dodany przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 13 marca 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania, przekazywania oraz rozliczania środków finansowych na naukę, trybu wyznaczania opiekuna pomocniczego i przyznawania stypendium doktoranckiego w ramach programu „Doktorat wdrożeniowy” (Dz.U. poz. 569). Zmiana weszła w życie 20 marca 2018 r.
[5] § 14 ust. 3 pkt 4 dodany przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 13 marca 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania, przekazywania oraz rozliczania środków finansowych na naukę, trybu wyznaczania opiekuna pomocniczego i przyznawania stypendium doktoranckiego w ramach programu „Doktorat wdrożeniowy” (Dz.U. poz. 569). Zmiana weszła w życie 20 marca 2018 r.
[6] § 18 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 13 marca 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania, przekazywania oraz rozliczania środków finansowych na naukę, trybu wyznaczania opiekuna pomocniczego i przyznawania stypendium doktoranckiego w ramach programu „Doktorat wdrożeniowy” (Dz.U. poz. 569). Zmiana weszła w życie 20 marca 2018 r.
[7] Załącznik nr 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 13 marca 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania, przekazywania oraz rozliczania środków finansowych na naukę, trybu wyznaczania opiekuna pomocniczego i przyznawania stypendium doktoranckiego w ramach programu „Doktorat wdrożeniowy” (Dz.U. poz. 569). Zmiana weszła w życie 20 marca 2018 r.
[8] Załącznik nr 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 13 marca 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania, przekazywania oraz rozliczania środków finansowych na naukę, trybu wyznaczania opiekuna pomocniczego i przyznawania stypendium doktoranckiego w ramach programu „Doktorat wdrożeniowy” (Dz.U. poz. 569). Zmiana weszła w życie 20 marca 2018 r.
[9] Załącznik nr 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 13 marca 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania, przekazywania oraz rozliczania środków finansowych na naukę, trybu wyznaczania opiekuna pomocniczego i przyznawania stypendium doktoranckiego w ramach programu „Doktorat wdrożeniowy” (Dz.U. poz. 569). Zmiana weszła w życie 20 marca 2018 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00