Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2017 poz. 139
Wersja aktualna od 2017-01-24
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2017 poz. 139
Wersja aktualna od 2017-01-24
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA1)

z dnia 17 stycznia 2017 r.

w sprawie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich z zakresu usług pocztowych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej

Na podstawie art. 95 ust. 12 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. z 2016 r. poz. 1113, 1250, 1823 i 1948) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa:

1) tryb prowadzenia przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zwanego dalej „Prezesem UKE”, postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, zwanego dalej „postępowaniem”;

2) wysokość progu finansowego wartości przedmiotu sporu, którego nieosiągnięcie skutkować może odmową pozasądowego rozpatrzenia sporu;

3) sposób wnoszenia wniosków o wszczęcie postępowania;

4) sposób wymiany informacji między stronami postępowania za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub przesyłką pocztową;

5) szczegółowe kwalifikacje osób prowadzących postępowania oraz minimalny czas, na jaki jest udzielane upoważnienie;

6) termin na wyrażenie przez strony zgody na przedstawioną propozycję rozwiązania sporu lub na zastosowanie się do niej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Wniosek o wszczęcie postępowania] Wniosek o wszczęcie postępowania, zwany dalej „wnioskiem”, wnosi się:

1) w postaci papierowej na adres Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zwanego dalej „UKE”, albo zamiejscowej jednostki organizacyjnej UKE właściwej miejscowo ze względu na miejsce zamieszkania albo adres siedziby wnioskodawcy;

2) w postaci elektronicznej za pośrednictwem:

a) elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP) albo

b) zamieszczonego na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej UKE formularza kontaktowego dedykowanego do składania wniosków.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Kontrola formalna wniosku] 1. Prezes UKE dokonuje kontroli formalnej wniosku w zakresie:

1) elementów, o których mowa w art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. poz. 1823);

2) dokumentów, o których mowa w art. 95 ust. 6 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe.

2. W przypadku gdy wniosek nie spełnia wymogów, o których mowa w ust. 1, Prezes UKE wzywa wnioskodawcę do jego uzupełnienia w terminie 10 dni od dnia doręczenia wezwania.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Przekazanie wniosku przez Prezesa UKE operatorowi pocztowemu] Prezes UKE przekazuje wniosek operatorowi pocztowemu, wyznaczając mu 14-dniowy termin na ustosunkowanie się do wniosku.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Zawiadomienie o wszczęciu postępowania] 1. W przypadku wszczęcia postępowania z urzędu Prezes UKE doręcza zawiadomienie o wszczęciu postępowania nadawcy albo adresatowi oraz operatorowi pocztowemu, których postępowanie dotyczy.

2. Prezes UKE może wyznaczyć stronom 14-dniowy termin na ustosunkowanie się do zawiadomienia o wszczęciu postępowania.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Sposób wymiany informacji między stronami postępowania] Wymiana informacji między stronami postępowania odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej albo w postaci papierowej przesyłką rejestrowaną.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.[Propozycja rozwiązania sporu] Prezes UKE przedstawia stronom propozycję rozwiązania sporu, wyznaczając im 14-dniowy termin na wyrażenie zgody na przedstawioną propozycję lub na zastosowanie się do niej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.[Odmowa rozwiązania sporu konsumenckiego] Prezes UKE może odmówić rozwiązania sporu konsumenckiego w przypadku, gdy wartość przedmiotu sporu jest niższa niż 10 zł.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.[Upoważnienie dla pracownika UKE do prowadzenia postępowania] 1. Prezes UKE upoważnia do prowadzenia postępowań pracownika UKE, który posiada:

1) wykształcenie wyższe;

2) znajomość przepisów w zakresie wykonywania działalności pocztowej i ochrony praw konsumenta;

3) co najmniej roczne doświadczenie zawodowe związane z rynkiem pocztowym.

2. Upoważnienie dla pracownika UKE do prowadzenia postępowania udzielane jest na czas określony nie krótszy niż 3 lata.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Minister Infrastruktury i Budownictwa: wz. K. Smoliński


1) Minister Infrastruktury i Budownictwa kieruje działem administracji rządowej - łączność, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury i Budownictwa (Dz. U. poz. 1907 i 2094).

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00