Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2017 poz. 49
Wersja aktualna od 2017-01-10 do 2026-11-11
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2017 poz. 49
Wersja aktualna od 2017-01-10 do 2026-11-11
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

Od redakcji: Rozporządzenie zostało uchylone na podstawie art. 104 pkt 10 ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo komunikacji elektronicznej (Dz.U. poz. 1222). 

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA CYFRYZACJI1)

z dnia 4 stycznia 2017 r.

w sprawie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich z zakresu usług telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej

Na podstawie art. 109 ust. 12 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2016 r. poz. 1489, 1579, 1823, 1948, 1954 i 2003) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa:

1) tryb prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, zwanego dalej „postępowaniem”;

2) wysokość progu finansowego wartości przedmiotu sporu, którego nieosiągnięcie skutkować może odmową rozpatrzenia sporu;

3) sposób wnoszenia wniosków o wszczęcie postępowania;

4) sposób wymiany informacji między stronami postępowania za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub przesyłką pocztową;

5) szczegółowe kwalifikacje osób prowadzących postępowanie oraz minimalny czas, na jaki jest udzielane upoważnienie;

6) termin na wyrażenie przez strony zgody na przedstawioną propozycję rozwiązania sporu lub na zastosowanie się do niej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Wniosek] Wniosek o wszczęcie postępowania, zwany dalej „wnioskiem”, wnosi się:

1) w postaci papierowej na adres Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zwanego dalej „UKE”, albo zamiejscowej jednostki organizacyjnej UKE właściwej miejscowo ze względu na miejsce zamieszkania wnioskodawcy;

2) w postaci elektronicznej za pośrednictwem:

a) elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP) albo

b) zamieszczonego na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Prezesa UKE formularza kontaktowego dedykowanego do składania wniosków.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Zakres formalnej kontroli wniosku] 1. Prezes UKE dokonuje formalnej kontroli wniosku w zakresie:

1) elementów, o których mowa w art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. poz. 1823);

2) dokumentów, o których mowa w art. 109 ust. 6 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne.

2. W przypadku gdy wniosek nie spełnia wymagań, o których mowa w ust. 1, Prezes UKE wzywa wnioskodawcę do jego uzupełniania w terminie 10 dni od dnia doręczenia wezwania.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Przekazanie wniosku dostawcy] Prezes UKE przekazuje wniosek dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, wyznaczając mu 14-dniowy termin na ustosunkowanie się do wniosku.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Zawiadomienie o wszczęciu postępowania] 1. W przypadku wszczęcia postępowania z urzędu Prezes UKE doręcza stronom zawiadomienie o wszczęciu postępowania.

2. Prezes UKE może wyznaczyć stronom termin na ustosunkowanie się do zawiadomienia o wszczęciu postępowania.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Wymiana informacji między stronami postępowania] Wymiana informacji między stronami postępowania odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej albo w postaci papierowej przesyłką rejestrowaną.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.[Propozycja rozwiązania sporu] Prezes UKE przedstawia stronom propozycję rozwiązania sporu, wyznaczając im 14-dniowy termin na wyrażenie zgody na przedstawioną propozycję lub na zastosowanie się do niej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.[Odmowa rozpatrzenia sporu konsumenckiego] Prezes UKE może odmówić rozpatrzenia sporu konsumenckiego, w przypadku gdy wartość przedmiotu sporu jest niższa niż 20 złotych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.[Kompetencje upoważnionego pracownika] 1. Prezes UKE upoważnia do prowadzenia postępowań pracownika UKE, który posiada:

1) wykształcenie wyższe;

2) wiedzę z zakresu wykonywania działalności telekomunikacyjnej i ochrony praw konsumenta;

3) co najmniej roczne doświadczenie zawodowe związane z rynkiem telekomunikacyjnym.

2. Upoważnienie dla pracownika UKE do prowadzenia postępowań udzielane jest na czas określony nie krótszy niż 3 lata.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 10 stycznia 2017 r.

Minister Cyfryzacji: A. Streżyńska


1) Minister Cyfryzacji kieruje działem administracji rządowej - informatyzacja, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Cyfryzacji (Dz. U. poz. 1910 i 2090).

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00