Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2015 poz. 2257
Wersja aktualna od 2016-01-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2015 poz. 2257
Wersja aktualna od 2016-01-01
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)

z dnia 22 grudnia 2015 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów] W rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 1 sierpnia 2001 r. w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów (Dz. U. Nr 90, poz. 1013 oraz z 2003 r. Nr 141, poz. 1370) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 2a uchyla się ust. 2;

2) w § 3:

a) w ust. 1:

– pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„1) nazwisko i imię (imiona),”,

– uchyla się pkt 13,

– pkt 14 otrzymuje brzmienie:

„14) oznaczenie aktu stanu cywilnego i datę rejestracji zgonu w rejestrze stanu cywilnego oraz nazwę urzędu, który zgon zarejestrował lub numer, datę i wystawcę innego dokumentu, z którego pochodzą dane dotyczące osoby pochowanej,”,

– po pkt 14 dodaje się pkt 15 w brzmieniu:

„15) informację o zgłoszeniu zgonu i datę zgłoszenia, jeżeli w związku z niedostępnością rejestru stanu cywilnego zgon nie został zarejestrowany w dniu jego zgłoszenia.”,

b) po ust. 1 dodaje się ust. 1a i 1b w brzmieniu:

„1a. W przypadku dziecka martwo urodzonego w księdze, o której mowa w ust. 1, zamieszcza się dane, o których mowa w ust. 1 pkt 4, 7–12 i 14.

1b. W przypadku osób o nieustalonej tożsamości w księdze, o której mowa w ust. 1, zamieszcza się dane, o których mowa w ust. 1 pkt 5, 6, 8–12, 14 i 15.”,

c) ust. 2 i 3 otrzymują brzmienie:

„2. Księga, o której mowa w ust. 1, zawiera również:

1) imiona i nazwiska – w odniesieniu do osób uprawnionych do pochowania zwłok,

2) oznaczenie organu lub innego podmiotu – w odniesieniu do obowiązanych lub uprawnionych do pochowania zwłok.

3. Dane, o których mowa w ust. 1 pkt 1–7, 14 i 15, wpisywane są na podstawie karty zgonu lub innego dokumentu stanowiącego podstawę do pochowania zwłok.”,

d) po ust. 3 dodaje się ust. 3a w brzmieniu:

„3a. Na wniosek osoby, organu lub innego podmiotu uprawnionych lub obowiązanych do pochowania zwłok księga, o której mowa w ust. 1, podlega uzupełnieniu:

1) w przypadku dziecka martwo urodzonego, po okazaniu odpisu aktu urodzenia, o dane, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 2 i 14, a jeżeli akt urodzenia nie został sporządzony, dane o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, uzupełnia się na podstawie pisemnego oświadczenia rodziców,

2) w przypadku osoby o nieustalonej tożsamości, na podstawie przedłożonego odpisu aktu zgonu, o dane, o których mowa w ust. 1 pkt 14,

3) w przypadku niezidentyfikowanych zwłok, których tożsamość została następnie ustalona, na podstawie okazanego odpisu aktu zgonu, o dane, o których mowa w ust. 1 pkt 1–4, 7 i 14.”;

3) w § 4:

a) w ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

„2) nazwisko i imię (imiona) osoby lub osób pochowanych w grobie,”,

b) ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Księga grobów prowadzona jest dla wszystkich grobów, a dane, o których mowa w ust. 1, dotyczą wszystkich zmarłych osób pochowanych w danym grobie, których tożsamość została ustalona.”,

c) po ust. 2 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

„3. W przypadku dziecka martwo urodzonego, którego dane, o których mowa w ust. 1 pkt 2, nie zostały uzupełnione, wpisuje się imiona i nazwiska rodziców.”;

4) § 5 otrzymuje brzmienie:

„§ 5. 1. Spis, o którym mowa w § 1 pkt 3, zawiera:

1) nazwisko i imię (imiona) osoby pochowanej na cmentarzu,

2) miejsce pochowania,

3) numer ewidencyjny.

2. W przypadku dziecka martwo urodzonego, którego dane wskazane w ust. 1 pkt 1 nie zostały uzupełnione, wpisuje się imię i nazwisko matki.”;

5) w § 9:

a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Wpisy w księgach cmentarnych dokonywane są pismem ręcznym w sposób staranny, czytelny i trwały. Pisownia poszczególnych wyrazów nie może budzić wątpliwości i powinna być zgodna z obowiązującą normą ortograficzną, a w zakresie danych dotyczących osoby pochowanej – z dokumentami stanowiącymi podstawę ich wpisania.”,

b) uchyla się ust. 2 i 3;

6) uchyla się § 10;

7) w § 15 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Do ksiąg cmentarnych prowadzonych w systemie informatycznym przepisy § 9 ust. 1, § 11 i § 14 ust. 1 stosuje się odpowiednio.”.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 r.

Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: M. Błaszczak


1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. poz. 1897 i 2088).

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00