Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2015 poz. 1118
Wersja aktualna od 2015-08-22
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2015 poz. 1118
Wersja aktualna od 2015-08-22
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU1)

z dnia 21 lipca 2015 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Rozporządzenie w sprawie bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie] W rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 28 lutego 2012 r. w sprawie bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie (Dz. U. poz. 326) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 2 w ust. 1 wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:

„Przepisów § 8–15 nie stosuje się do:”;

2) w § 3 w pkt 2 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 3 w brzmieniu:

„3) indywidualnych urządzeniach wypornościowych – należy przez to rozumieć ubiór lub urządzenia, które poprawnie założone i stosowane w wodzie zapewniają użytkownikowi określoną wartość pływalności zwiększającą prawdopodobieństwo przeżycia, obejmujące różnego rodzaju kamizelki ratunkowe i środki asekuracyjne zgodne z normami transponującymi normy z serii EN ISO 12402-1 do EN ISO 12402-10 „Indywidualne urządzenia wypornościowe”.”;

3) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. W celu zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi kapitan jachtu powinien:

1) planować podróż z uwzględnieniem doświadczenia i kwalifikacji załogi, prognoz pogody, możliwych do przewidzenia niebezpieczeństw nawigacyjnych oraz innych czynników, które mogą mieć wpływ na bezpieczeństwo podróży;

2) przed rozpoczęciem żeglugi sprawdzić stan techniczny jachtu i jego wyposażenia, w tym środków ratunkowych i środków służących do wzywania pomocy;

3) zaznajomić członków załogi i pasażerów ze sposobami wzywania pomocy i podstawowymi procedurami alarmowymi w przypadku zagrożenia na jachcie, w tym w przypadku wypadnięcia człowieka za burtę, pożaru, przecieku lub konieczności opuszczenia jachtu, oraz przeszkolić członków załogi i pasażerów w posługiwaniu się środkami ratunkowymi i środkami bezpieczeństwa, w które jacht jest wyposażony;

4) podczas żeglugi zapewnić prowadzenie ciągłej obserwacji akwenu, warunków hydrologiczno-meteorologicznych i nawigacyjnych;

5) zapewnić noszenie indywidualnych urządzeń wypornościowych przez przebywające na pokładzie jachtu osoby nieumiejące pływać;

6) zapewnić noszenie indywidualnych urządzeń wypornościowych lub pasów bezpieczeństwa:

a) w porze nocnej,

b) na jednostkach, na których w ocenie kapitana jachtu występuje znaczne ryzyko wywrócenia się jachtu, lub

c) w trudnych warunkach atmosferycznych;

7) przedsięwziąć wszelkie inne środki wynikające z zasad dobrej praktyki morskiej.”;

4) w załączniku nr 1 do rozporządzenia w:

a) w pkt I. Środki ratunkowe:

– tabela „Dopuszczone standardy tratw ratunkowych” otrzymuje brzmienie:

Lp.

Standard tratwy

Rejon żeglugi

1

osłonięta

2

przybrzeżna

3

pełnomorska

4

oceaniczna

1

SOLAS – A pack

1)

2

SOLAS – B pack

3

ISO 9650-1 pack 1

4

ISO 9650-2 pack 1

1) Na jachtach o długości do 15 m, także w Rejonie 4 (żegludze oceanicznej), dopuszcza się stosowanie tratw zgodnych z normą ISO 9650-1 pack 1.

– tabela „Dopuszczone standardy pasów/kamizelek ratunkowych” otrzymuje brzmienie:

Lp.

Standard pasa/kamizelki

Rejon żeglugi

1

osłonięta

2

przybrzeżna

3

pełnomorska

4

oceaniczna

1

Pas ratunkowy SOLAS

2

Spełniający normę

transponującą normę

EN ISO 12402-2 [275]

3

Spełniający normę

transponującą normę

EN ISO 12402-3 [150]

– w Uwagach ogólnych pkt 4 otrzymuje brzmienie:

„4. Tratwy ratunkowe w Rejonie T i 1 (żegludze na akwenach treningowych i osłoniętej) są wyposażeniem zalecanym.”,

b) w pkt IV. Urządzenia radiokomunikacyjne podpunkt 3 otrzymuje brzmienie:

„3) Jacht w Rejonie 2 i 1 (żegludze przybrzeżnej i osłoniętej) powinien być wyposażony co najmniej w radiotelefon VHF;”;

5) w załączniku nr 2 do rozporządzenia w pkt I. Środki ratunkowe tabela „Dopuszczone standardy pasów/kamizelek ratunkowych” otrzymuje brzmienie:

Lp.

Standard pasa/kamizelki

Rejon żeglugi

1

osłonięta

2

przybrzeżna

3

pełnomorska

4

oceaniczna

1

Pas ratunkowy SOLAS

2

Spełniający normę

transponującą normę

EN ISO 12402-2 [275]

3

Spełniający normę

transponującą normę

EN ISO 12402-3 [150]

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Infrastruktury i Rozwoju: M. Wasiak


1) Minister Infrastruktury i Rozwoju kieruje działem administracji rządowej - gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury i Rozwoju (Dz. U. poz. 1257).

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00