ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 22 czerwca 2015 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie dodatku kontrolerskiego dla pracowników podległych ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych
Na podstawie art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 21 czerwca 1996 r. o urzędach i izbach skarbowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 578) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Rozporządzenie w sprawie dodatku kontrolerskiego dla pracowników podległych ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych] W rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2010 r. w sprawie dodatku kontrolerskiego dla pracowników podległych ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 9, poz. 42) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 1 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) kontrolę przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz bezstronności i obiektywizmu działania pracowników izb skarbowych.”;
2) w § 2 w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) w izbach skarbowych, realizującym zadania w zakresie wykonywania kontroli podatkowej, jako podstawowe zadanie o charakterze ciągłym;”;
3) w § 4:
a) w ust. 1 w pkt 4 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 5 w brzmieniu:
„5) sporządzone w roku kalendarzowym poprzedzającym przyznanie dodatku oceny, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 2, w przypadku dodatku przyznawanego na kolejny rok.”,
b) w ust. 3 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) dyrektor izby skarbowej – w przypadku pracowników zatrudnionych w izbach skarbowych;”;
4) w § 6:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Wysokość dodatku może być zmieniona, jeżeli pracownik:
1) był nieobecny w pracy dłużej niż 1 miesiąc, z innych przyczyn niż urlop wypoczynkowy, z zastrzeżeniem ust. 2 pkt 2;
2) uzyskał na piśmie ocenę pracy kontrolerskiej:
a) bardzo dobrą,
b) niezadowalającą.”,
b) po ust. 1 dodaje się ust. 1a–1c w brzmieniu:
„1a. Ocenę pracy kontrolerskiej sporządza się, biorąc pod uwagę następujące kryteria:
1) znajomość procedury i poprawność zastosowania przepisów prawa, w tym podatkowego, w ustaleniach kontroli;
2) stopień trudności, złożoności i uciążliwości wykonywanych kontroli;
3) kwalifikacje i doświadczenie w wykonywaniu kontroli;
4) kreatywność i inicjatywę.
1b. Ocenę pracy kontrolerskiej sporządza:
1) naczelnik urzędu skarbowego w przypadku:
a) pracowników, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 pkt 1, biorąc pod uwagę opinię bezpośredniego przełożonego ocenianego pracownika,
b) kierownika komórki kontroli podatkowej, o którym mowa w § 2 ust. 2 pkt 2, biorąc pod uwagę stopień realizacji zadań i wyznaczonych celów;
2) kierujący komórką organizacyjną w przypadku:
a) pracowników, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 2, biorąc pod uwagę opinię bezpośredniego przełożonego ocenianego pracownika oraz stopień realizacji zadań i wyznaczonych celów,
b) kierownika komórki wykonującej kontrole, o którym mowa w § 2 ust. 2 pkt 2, biorąc pod uwagę stopień realizacji zadań i wyznaczonych celów.
1c. Ocena pracy kontrolerskiej jest sporządzana kwartalnie i przekazywana odpowiednio do dyrektora izby skarbowej albo dyrektora generalnego urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych – nie później niż do 15 dnia miesiąca po upływie kwartału, za który sporządzana jest ocena pracy kontrolerskiej.”,
c) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Utrata dodatku albo zmiana jego wysokości następuje odpowiednio z końcem miesiąca kalendarzowego, w którym nastąpiło zdarzenie, o którym mowa w ust. 1 albo 2.”;
5) § 7 otrzymuje brzmienie:
„§ 7. Zmiany wysokości dodatku dokonuje:
1) dyrektor izby skarbowej – w przypadku pracowników, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 pkt 1, oraz kierownika komórki kontroli podatkowej, o którym mowa w § 2 ust. 2 pkt 2;
2) dyrektor generalny urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych – w przypadku pracowników, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 2, oraz kierownika komórki wykonującej kontrole, o którym mowa w § 2 ust. 2 pkt 2.”.
§ 2.[Ocena pracy kontrolerskiej] Ocena pracy kontrolerskiej jest sporządzana po raz pierwszy zgodnie z kryteriami, o których mowa w § 6 ust. 1a i 1b rozporządzenia zmienianego w § 1 w brzmieniu nadanym niniejszym rozporządzeniem, i w sposób określony w § 6 ust. 1c tego rozporządzenia, za III kwartał 2015 r.
§ 3.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
Minister Finansów: wz. J. Cichoń
1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 1256).
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00