Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2015 poz. 823
Wersja aktualna od 2015-04-27
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2015 poz. 823
Wersja aktualna od 2015-04-27
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

POROZUMIENIE WYKONAWCZE

między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki do Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o statusie sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w sprawie telekomunikacji,

podpisane w Warszawie dnia 27 kwietnia 2015 r.

Rząd Rzeczypospolitej Polskiej („Rzeczpospolita Polska”) oraz Rząd Stanów Zjednoczonych Ameryki („Stany Zjednoczone”) („Strony”), działając na podstawie artykułu 35 ustęp 1 i w celu wdrożenia artykułu 26 Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o statusie sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podpisanej w Warszawie dnia 11 grudnia 2009 roku („Umowa”),

postanawiają, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Artykuł 1[Zakres regulacji]

Niniejsze Porozumienie określa zasady, wskazane w artykule 26 Umowy, według których siły zbrojne Stanów Zjednoczonych są uprawnione do użytkowania własnych urządzeń i systemów telekomunikacyjnych w Rzeczypospolitej Polskiej, włączając w to wykorzystanie widma elektromagnetycznego oraz współpracę na rzecz zapobiegania powstawaniu szkodliwych zakłóceń elektromagnetycznych i minimalizowania ich wpływu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Artykuł 2[Wniosek o przydział niezbędnych częstotliwości radiowych]

1. Siły zbrojne Stanów Zjednoczonych będą wnioskować do polskiego wojskowego organu zarządzania częstotliwościami (NARFA Polska) o przydział niezbędnych częstotliwości radiowych. Właściwe władze Rzeczypospolitej Polskiej nie będą pobierać opłat za wykorzystywanie przydzielonych częstotliwości radiowych.

2. Przy ubieganiu się o przydział częstotliwości radiowych, jak również w przypadku zmiany lub cofnięcia przydziału częstotliwości radiowych udostępnionych na rzecz sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych do użytkowania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, siły zbrojne Stanów Zjednoczonych będą postępowały zgodnie z obowiązującymi wytycznymi i procedurami NATO.

3. W przypadku, gdy kwestia związana z użytkowaniem częstotliwości radiowych nie jest objęta w wystarczający sposób wytycznymi i procedurami NATO, kwestia ta będzie wspólnie rozpatrywana przez Sekcję Zarządzania Częstotliwościami komórki J6 Europejskiego Dowództwa Sił Zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki (USEUCOM) w Brukseli oraz NARFA Polska.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Artykuł 3[Organy uprawnione do stosowania kodów, systemów kryptograficznych i innych środków bezpieczeństwa łączności]

1. Siły zbrojne Stanów Zjednoczonych są uprawnione do stosowania kodów, systemów kryptograficznych i innych środków bezpieczeństwa łączności we wszystkich systemach telekomunikacyjnych Stanów Zjednoczonych.

2. Wykorzystanie systemów kryptograficznych w sieci koalicyjnej między siłami zbrojnymi Rzeczypospolitej Polskiej i Stanów Zjednoczonych może wymagać ustanowienia standardowych procedur operacyjnych uwzględniających informacje o organach zarządzających, zarządzaniu sprzętem i materiałami kryptograficznymi oraz o zakresie odpowiedzialności każdej ze Stron.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Artykuł 4[Współpraca przy ustaleniu i identyfikacji źródła zakłóceń]

1. Właściwe władze Rzeczypospolitej Polskiej oraz siły zbrojne Stanów Zjednoczonych będą współpracować przy ustaleniu i identyfikacji źródła zakłóceń oraz eliminacji wszystkich szkodliwych zakłóceń pracy systemów telekomunikacyjnych Stanów Zjednoczonych lub Rzeczypospolitej Polskiej.

2. W przypadku, gdy takie zakłócenie powodowane będzie przez cywilne systemy telekomunikacyjne lub będzie wpływać na nie, wówczas procedury eliminacji takich zakłóceń będą koordynowane przez NARFA Polska, zgodnie z obowiązującymi przepisami polskiego prawa oraz zgodnie z artykułem 2.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Artykuł 5[Procedury oceny potencjalnych zagrożeń]

W odniesieniu do urządzeń telekomunikacyjnych sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych, których możliwość użycia podlega konsultacji zgodnie z artykułem 26 ustęp 1 Umowy, Strony lub ich przedstawiciele ustalą w formie pisemnej procedury oceny potencjalnych zagrożeń obejmujących użytkowanie tych urządzeń na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w celu skutecznego zapewnienia, że odstępstwo od standardów określonych prawem Rzeczypospolitej Polskiej nie będzie zagrażało ludzkiemu zdrowiu i bezpieczeństwu. Procedury te umożliwią prowadzenie pomiarów we współpracy między Stronami.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Artykuł 6[Wejście w życie]

1. Niniejsze Porozumienie może być zmienione w każdym czasie, za wspólną pisemną zgodą Stron. Zmiany zostaną dokonane w formie pisemnej i wejdą w życie zgodnie z postanowieniami ustępu 2 niniejszego artykułu.

2. Niniejsze Porozumienie wejdzie w życie z chwilą podpisania i pozostanie w mocy tak długo, jak długo pozostaje w mocy Umowa lub do momentu jego rozwiązania następującego po upływie sześciu miesięcy od dnia dokonania pisemnej notyfikacji przez którąkolwiek ze Stron.

Podpisano w Warszawie, dnia 27 kwietnia 2015 r., w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach w językach polskim i angielskim, przy czym obydwa teksty są jednakowo autentyczne.

Wersja w języku angielskim

infoRgrafika

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00