Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2015-01-23 do 2018-08-01
Wersja archiwalna od 2015-01-23 do 2018-08-01
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI1)
z dnia 20 stycznia 2015 r.
w sprawie sposobu prowadzenia oraz aktualizacji wykazu pakietów wyborczych
Na podstawie art. 53e § 12 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (Dz. U. Nr 21, poz. 112, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa wzór i sposób prowadzenia oraz aktualizacji wykazu pakietów wyborczych, zwanego dalej „wykazem”.
§ 2.[Wykaz pakietów wyborczych] 1. Wykaz prowadzi urząd gminy, o którym mowa w art. 53e § 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy, zwanej dalej „ustawą”.
2. Wykaz jest prowadzony w postaci księgi, której wzór określa załącznik do rozporządzenia, albo w postaci elektronicznej w systemie teleinformatycznym.
3. Wykaz w postaci elektronicznej zawiera odpowiednio wszystkie dane przewidziane we wzorze określonym w załączniku do rozporządzenia.
4. Dane wpisują do wykazu upoważnieni pracownicy urzędu gminy.
§ 3.[Informacje dotyczące pakietu wyborczego odnotowywane w wykazie] 1. Po przygotowaniu pakietu wyborczego, o którym mowa w art. 53g § 1 ustawy, i umieszczeniu go w kopercie na pakiet wyborczy wpisuje się do wykazu dane określone w rubrykach nr 1–4 załącznika do rozporządzenia.
2. W przypadku, o którym mowa w art. 53e § 4 ustawy, datę nadania pakietu wyborczego odnotowuje się w wykazie na podstawie potwierdzenia nadania przesyłki rejestrowanej wydanego przez placówkę pocztową operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. poz. 1529).
3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2, w wykazie odnotowuje się także datę doręczenia pakietu wyborczego na podstawie potwierdzenia doręczenia otrzymanego z placówki pocztowej operatora wyznaczonego.
4. W przypadkach, o których mowa w art. 53e § 3 i 5 ustawy, datę odbioru albo doręczenia pakietu wyborczego odnotowuje się w wykazie na podstawie pisemnego pokwitowania odbioru pakietu wyborczego dokonanego przez wyborcę w obecności upoważnionego pracownika urzędu gminy.
5. Jeżeli wyborca nie może pisemnie pokwitować odbioru pakietu wyborczego, datę doręczenia albo wydania pakietu wyborczego odnotowuje się w wykazie na podstawie pisemnego stwierdzenia tego faktu przez osobę doręczającą albo wydającą pakiet wyborczy. Dodatkowo w rubryce „Uwagi” odnotowuje się wyjaśnienie przyczyny braku pisemnego pokwitowania odbioru pakietu wyborczego przez wyborcę.
6. W wykazie w rubryce „Uwagi” odnotowuje się także dokonanie przez wyborcę zwrotu pakietu wyborczego w stanie nienaruszonym, jak również fakt niedoręczenia pakietu wyborczego wyborcy.
§ 4.[Aktualizacja danych w wykazie] Aktualizacji danych w wykazie dokonuje się niezwłocznie po uzyskaniu informacji, których wpisanie do wykazu jest wymagane.
§ 5.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
Minister Administracji i Cyfryzacji: A. Halicki
1) Minister Administracji i Cyfryzacji kieruje działem administracji rządowej - administracja publiczna, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Administracji i Cyfryzacji (Dz. U. poz. 1254).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2011 r. Nr 26, poz. 134, Nr 94, poz. 550, Nr 102, poz. 588, Nr 134, poz. 777, Nr 147, poz. 881, Nr 149, poz. 889, Nr 171, poz. 1016 i Nr 217, poz. 1281, z 2012 r. poz. 849, 951 i 1529 oraz z 2014 r. poz. 179, 180 i 1072.
Załącznik do rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji
z dnia 20 stycznia 2015 r. (poz. 120)
WZÓR – WYKAZ PAKIETÓW WYBORCZYCH