Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2014-12-01 do 2019-01-02
Wersja archiwalna od 2014-12-01 do 2019-01-02
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 26 listopada 2014 r.
w sprawie określenia rodzajów zgłoszeń, które mogą być składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej
Na podstawie art. 10a ust. 3 ustawy z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (Dz. U. z 2012 r. poz. 1314, z 2013 r. poz. 2 oraz z 2014 r. poz. 1161) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zgłoszenia składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej] Za pomocą środków komunikacji elektronicznej mogą być składane następujące zgłoszenia:
1) zgłoszenie identyfikacyjne/zgłoszenie aktualizacyjne osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, będącej podatnikiem lub płatnikiem (NIP-2);
2) zgłoszenie identyfikacyjne/zgłoszenie aktualizacyjne osoby fizycznej będącej podatnikiem lub płatnikiem (NIP-7);
3) zgłoszenie aktualizacyjne osoby fizycznej będącej podatnikiem (ZAP-3);
4) zgłoszenie identyfikacyjne/zgłoszenie aktualizacyjne w zakresie danych uzupełniających (NIP-8).
§ 2.[Przepisy uchylone] Traci moc rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 31 stycznia 2013 r. w sprawie określenia rodzajów zgłoszeń, które mogą być składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej (Dz. U. poz. 203).
§ 3.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 grudnia 2014 r.
Minister Finansów: wz. J. Cichoń
1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 1256).