Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2014 poz. 1050
Wersja aktualna od 2014-08-21
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2014 poz. 1050
Wersja aktualna od 2014-08-21
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI1)

z dnia 29 lipca 2014 r.

w sprawie numerów telefonicznych, które mogą być obsługiwane w ramach systemu powiadamiania ratunkowego

Na podstawie art. 5 ust. 6 ustawy z dnia 22 listopada 2013 r. o systemie powiadamiania ratunkowego (Dz. U. poz. 1635) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa:

1) tryb włączania numerów telefonicznych do systemu powiadamiania ratunkowego, zwanego dalej „systemem”, i wyłączania tych numerów z systemu;

2) sposób rozliczania kosztów utrzymania systemu i obsługi danego numeru telefonicznego;

3) warunki techniczne obsługi numerów telefonicznych w systemie;

4) tryb i warunki współpracy oraz wymiany informacji, w tym ich zakres, między centrami powiadamiania ratunkowego, zwanymi dalej „centrami”, i podmiotami, których numery telefoniczne mogą być obsługiwane w ramach systemu, zwanymi dalej „podmiotami”;

5) wzór wniosku o włączenie numeru telefonicznego do systemu oraz wzór wniosku o wyłączenie tego numeru z systemu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Wniosek o włączenie numeru telefonicznego do systemu powiadamiania ratunkowego] 1. Po uzgodnieniu, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 22 listopada 2013 r. o systemie powiadamiania ratunkowego, podmiot składa wniosek do administratora systemu teleinformatycznego o włączenie numeru telefonicznego do systemu powiadamiania ratunkowego, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

2. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku podmiot zawiera z administratorem systemu teleinformatycznego umowę, w której są określone:

1) wzajemne obowiązki;

2) lokalizacja dyspozytorni podmiotu;

3) data i godzina włączenia numeru telefonicznego do systemu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Wniosek o wyłączenie obsługi numeru telefonicznego z systemu] W celu wyłączenia obsługi numeru telefonicznego z systemu podmiot składa wniosek do administratora systemu teleinformatycznego o wyłączenie obsługi numeru telefonicznego z systemu, którego wzór określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Wysokość kosztów utrzymania systemu i obsługi numeru telefonicznego] 1. Wysokość kosztów utrzymania systemu i obsługi danego numeru telefonicznego określa się na podstawie przeprowadzanych analiz wielkości ruchu alarmowego i kosztów obsługi zgłoszeń alarmowych. Analizę przeprowadza corocznie administrator systemu teleinformatycznego.

2. Wysokość kosztów, o których mowa w ust. 1, jest obliczana proporcjonalnie do liczby zgłoszeń alarmowych kierowanych do numeru telefonicznego podmiotu w stosunku do liczby wszystkich zgłoszeń alarmowych obsługiwanych przez system.

3. Środki finansowe na pokrycie kosztów, o których mowa w ust. 1, są przekazywane przez podmiot administratorowi systemu teleinformatycznego w cyklu rocznym, w terminie do dnia 31 marca roku następującego po roku, w którym była realizowana obsługa danego numeru telefonicznego przez system.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Warunek obsługi numeru telefonicznego podmiotu w systemie] Warunkiem obsługi numeru telefonicznego podmiotu w systemie jest dostosowanie i podłączenie przez ten podmiot jego systemu teleinformatycznego do systemu teleinformatycznego, zgodnie z wymogami zawartymi w dokumentacji technicznej przekazanej przez administratora systemu teleinformatycznego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Tryb obsługiwania numeru telefonicznego] 1. Numer telefoniczny podmiotu jest obsługiwany w trybie wymiany informacji między systemem teleinformatycznym podmiotu i systemem teleinformatycznym systemu powiadamiania ratunkowego.

2. Dla umożliwienia współpracy systemów, o których mowa w ust. 1, oraz wymiany informacji między centrami i podmiotem podmiot zapewnia:

1) odbiór informacji przekazywanych przez system teleinformatyczny systemu powiadamiania ratunkowego, potwierdzenie odbioru tych informacji oraz przekazywanie informacji o aktualnym statusie zgłoszenia alarmowego;

2) odbiór połączenia telefonicznego w przypadku konieczności skierowania takiego połączenia do tych podmiotów.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.[Zakres informacji wymienianych między centrami i podmiotami] Zakres informacji wymienianych między centrami i podmiotami obejmuje:

1) dane dotyczące zgłoszenia alarmowego:

a) unikatowy identyfikator zgłoszenia alarmowego,

b) data i godzina przyjęcia zgłoszenia alarmowego,

c) identyfikator operatora numerów alarmowych, który przyjął zgłoszenie alarmowe,

d) informacje dotyczące lokalizacji zakończenia sieci, z którego zostało wykonane połączenie do numeru alarmowego,

e) informacje dotyczące miejsca zdarzenia lub zagrożenia, w tym:

– adres zdarzenia lub zagrożenia,

– współrzędne geograficzne zdarzenia lub zagrożenia,

– nazwa obiektu, w którym ma miejsce zdarzenie lub zagrożenie,

– informacja o budynku, w którym ma miejsce zdarzenie lub zagrożenie, w tym informacja o wysokości lub liczbie kondygnacji tego budynku, oraz informacja o kondygnacji, na której ma miejsce zdarzenie lub zagrożenie,

f) informacje o rodzaju zdarzenia lub zagrożenia określonym według szczegółowego katalogu zdarzeń, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 9 ustawy z dnia 22 listopada 2013 r. o systemie powiadamiania ratunkowego,

g) informacje o podmiocie lub podmiotach, do których skierowano zgłoszenie alarmowe,

h) opis zdarzenia lub zagrożenia, w tym:

– informacje o liczbie osób poszkodowanych lub będących w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego,

– inne informacje istotne dla zgłoszenia alarmowego,

i) dane osoby zgłaszającej, w tym:

– imię i nazwisko,

– numer telefonu,

– lokalizacja osoby zgłaszającej,

j) potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia alarmowego przez dyspozytora podmiotu,

k) dane kontaktowe operatora numerów alarmowych i dyspozytora podmiotu,

l) informacje o statusie obsługi zgłoszenia alarmowego,

m) informacje o stanie połączenia telefonicznego z osobą zgłaszającą zgłoszenie alarmowe;

2) dane dotyczące treści zgłoszenia alarmowego:

a) identyfikator nagrania treści zgłoszenia alarmowego,

b) treść oryginalnego zgłoszenia alarmowego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Administracji i Cyfryzacji: wz. S. Huskowski

1) Minister Administracji i Cyfryzacji kieruje działem administracji rządowej - administracja publiczna, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Administracji i Cyfryzacji (Dz. U. Nr 248, poz. 1479).

Załączniki do rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji
z dnia 29 lipca 2014 r. (poz. 1050)

Załącznik nr 1

WZÓR – WNIOSEK O WŁĄCZENIE NUMERU TELEFONICZNEGO DO SYSTEMU POWIADAMIANIA RATUNKOWEGO

infoRgrafika

Załącznik nr 2

WZÓR – WNIOSEK O WYŁĄCZENIE OBSŁUGI NUMERU TELEFONICZNEGO Z SYSTEMU POWIADAMIANIA RATUNKOWEGO

infoRgrafika

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00