Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2014-07-22
Wersja aktualna od 2014-07-22
obowiązujący
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU1)
z dnia 10 czerwca 2014 r.
w sprawie upoważnień do wykonywania niektórych czynności nadzoru lub kontroli udzielanych przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Na podstawie art. 22 ust. 10 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. z 2013 r. poz. 1393 oraz z 2014 r. poz. 768) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa:
1) szczegółowy zakres czynności, które mogą być przedmiotem upoważnienia, o którym mowa w art. 22 ust. 3 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze;
2) procedurę wyboru podmiotów upoważnionych;
3) szczegółowe wymogi dotyczące porozumienia pomiędzy Prezesem Urzędu Lotnictwa Cywilnego a podmiotem upoważnionym;
4) szczegółowe wymogi, jakie powinny spełniać podmioty upoważnione.
§ 2.[Zakres czynności nadzoru lub kontroli] Zakres czynności nadzoru lub kontroli, które mogą być przedmiotem upoważnienia, o którym mowa w art. 22 ust. 3 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze, zwanego dalej „upoważnieniem”, obejmuje:
1) prowadzenie procedury wydawania świadectw kwalifikacji dla specjalności, o których mowa w art. 95 ust. 2 pkt 1–7 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze, zwanej dalej „ustawą”, oraz dla specjalności, dla których wymóg posiadania świadectwa kwalifikacji został wprowadzony w przepisach wydanych na podstawie art. 94 ust. 8 i 9 oraz art. 104 ust. 1 ustawy, w zakresie:
a) przyjmowania wniosków o dopuszczenie do egzaminu państwowego i weryfikacji tych wniosków pod względem formalnym oraz merytorycznym,
b) przeprowadzania egzaminów państwowych, o których mowa w art. 99 ust. 1 ustawy,
c) przyjmowania wniosków o wydanie świadectwa kwalifikacji i weryfikacji tych wniosków pod względem formalnym oraz merytorycznym,
d) przyjmowania wniosków o przedłużenie lub wznowienie ważności uprawnienia wpisywanego do świadectwa kwalifikacji i weryfikacji tych wniosków pod względem formalnym oraz merytorycznym,
e) kierowania wezwań do usunięcia braków formalnych we wnioskach, o których mowa w lit. a, c i d,
f) wydawania i wymiany świadectw kwalifikacji oraz odmowy wydania lub wymiany świadectw kwalifikacji,
g) prowadzenia rejestru personelu lotniczego posiadającego świadectwo kwalifikacji;
2) sprawowanie nadzoru nad podmiotami wykonującymi działalność szkoleniową w zakresie prowadzenia szkolenia personelu lotniczego w celu uzyskania świadectwa kwalifikacji członka personelu lotniczego oraz wpisywanych do niego uprawnień, o którym mowa w art. 95a ust. 1 ustawy, przez przeprowadzanie kontroli, o której mowa w art. 27 ustawy, w zakresie spełniania przez te podmioty warunków wymaganych do wykonywania działalności szkoleniowej;
3) sprawowanie nadzoru nad statkami powietrznymi, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 33 ust. 2 i 4 ustawy, w zakresie:
a) oceny zdatności,
b) wydawania, zawieszania i cofania:
– orzeczenia zdatności,
– świadectwa spełnienia wymagań technicznych,
– pozwolenia na wykonywanie lotów,
c) uznawania, zawieszania i cofania uznania dokumentu uznania zdatności,
d) nadawania numeru ewidencyjnego dla typu sprzętu spadochronowego,
e) określania wymagań technicznych dla tych statków powietrznych,
f) zatwierdzania programu prób w locie,
g) zatwierdzania instrukcji użytkowania w locie oraz instrukcji obsługi technicznej i ich zmian,
h) przeprowadzania kontroli, o której mowa w art. 27 ustawy, dotyczącej tych statków powietrznych w czasie ich eksploatacji;
4) sprawowanie nadzoru nad podmiotami wpisanymi do ewidencji podmiotów i osób prowadzących działalność w zakresie projektowania, produkcji i obsługi statków powietrznych, o której mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 33 ust. 2 i 4 ustawy, w zakresie:
a) prowadzenia tej ewidencji, w tym dokonywania wpisów, wykreśleń i zmian we wpisach,
b) uzgadniania z podmiotami i osobami wpisanymi do tej ewidencji sposobu prowadzenia ewidencji wykonanych i nadzorowanych czynności obsługowych, wykazów, wzorów oraz protokołów używanych do poświadczeń prowadzonych zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 33 ust. 2 i 4 ustawy,
c) prowadzenia kontroli, o której mowa w art. 27 ustawy, dotyczącej podmiotów i osób wpisanych do tej ewidencji, w zakresie zgodności prowadzonej działalności z przepisami wydanymi na podstawie art. 33 ust. 2 i 4 ustawy,
d) wydawania zatwierdzeń podmiotom projektującym, produkującym i obsługującym statki powietrzne zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 33 ust. 2 i 4 ustawy,
e) wnioskowania do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zwanego dalej „Prezesem Urzędu”, o cofnięcie wydanych zatwierdzeń lub wnioskowania o wprowadzanie ograniczeń w zakresie prowadzonej działalności, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 33 ust. 2 i 4 ustawy;
5) prowadzenie ewidencji statków powietrznych, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 33 ust. 2 i 4 ustawy, w zakresie:
a) przyjmowania zgłoszeń do ewidencji i zgłoszeń zmian w tej ewidencji oraz sprawdzania kompletności tych zgłoszeń,
b) nadawania statkom powietrznym znaków rozpoznawczych,
c) nadawania statkom powietrznym znaków rozpoznawczych na czas lotów próbnych i wydawania zaświadczeń o nadaniu tych znaków,
d) prowadzenia księgi ewidencji znaków rozpoznawczych,
e) przechowywania zbiorów dokumentów dotyczących ewidencji statków powietrznych,
f) wydawania świadectw ewidencji statków powietrznych;
6) sprawowanie nadzoru nad statkami powietrznymi kategorii specjalnej, o których mowa w art. 53a ust. 1 ustawy, w zakresie:
a) wykonywania inspekcji tych statków powietrznych,
b) przedłużania, zawieszania oraz cofania pozwolenia na wykonywanie lotów,
c) prowadzenia ewidencji podmiotów produkujących i obsługujących te statki powietrzne, w tym dokonywania wpisów i wykreśleń,
d) prowadzenia postępowania przy certyfikowaniu i nadzorowaniu podmiotów projektujących, produkujących i obsługujących te statki powietrzne;
7) prowadzenie ewidencji lądowisk, o której mowa w art. 93 ust. 2 ustawy, w zakresie:
a) przyjmowania wniosków o wpis lądowiska do tej ewidencji i weryfikacji tych wniosków pod względem formalnym oraz merytorycznym,
b) kierowania wezwań do usunięcia braków formalnych we wnioskach, o których mowa w lit. a,
c) wpisywania lub wykreślania lądowiska z tej ewidencji oraz dokonywania w niej zmian,
d) prowadzenia księgi ewidencyjnej lądowisk, w tym dokonywania wpisów i wykreśleń,
e) wydawania zaświadczeń i odpisów,
f) prowadzenia i przechowywania zbiorów dokumentów dotyczących tej ewidencji;
8) czynności w toku postępowania o wyznaczenie zarejestrowanego agenta, w zakresie:
a) przyjmowania wniosków o wyznaczenie zarejestrowanego agenta i weryfikacji tych wniosków pod względem formalnym oraz merytorycznym,
b) występowania do komendanta oddziału Straży Granicznej o udzielenie informacji o braku negatywnych przesłanek dotyczących istnienia zagrożenia dla obronności lub bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwa i porządku publicznego albo zdrowia publicznego,
c) zatwierdzania programów ochrony podmiotów przed aktami bezprawnej ingerencji,
d) prowadzenia wizji lokalnych, o których mowa w pkt 6.3.1.2 lit. b załącznika do rozporządzenia Komisji (UE) nr 185/2010 z dnia 4 marca 2010 r. ustanawiającego szczegółowe środki w celu wprowadzenia w życie wspólnych podstawowych norm ochrony lotnictwa cywilnego (Dz. Urz. UE L 55 z 05.03.2010, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej „rozporządzeniem 185/2010”, w celu potwierdzenia spełnienia wymagań z zakresu ochrony lotnictwa cywilnego,
e) wyznaczenia lub odmowy wyznaczenia zarejestrowanego agenta;
9) czynności w toku postępowania o wyznaczenie zarejestrowanego dostawcy zaopatrzenia pokładowego, w zakresie:
a) przyjmowania wniosków o wyznaczenie zarejestrowanego dostawcy zaopatrzenia pokładowego i weryfikacji tych wniosków pod względem formalnym oraz merytorycznym,
b) występowania do komendanta oddziału Straży Granicznej o udzielenie informacji o braku negatywnych przesłanek dotyczących istnienia zagrożenia dla obronności lub bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwa i porządku publicznego albo zdrowia publicznego,
c) zatwierdzania programów ochrony podmiotów przed aktami bezprawnej ingerencji,
d) prowadzenia wizji lokalnych, o których mowa w pkt 8.1.3.2 lit. b załącznika do rozporządzenia 185/2010, w celu potwierdzenia spełnienia wymagań z zakresu ochrony lotnictwa cywilnego,
e) wyznaczenia lub odmowy wyznaczenia zarejestrowanego dostawcy zaopatrzenia pokładowego;
10) czynności w toku postępowania o wyznaczenie znanego nadawcy, w zakresie:
a) przyjmowania wniosków o wyznaczenie znanego nadawcy i weryfikacji tych wniosków pod względem formalnym oraz merytorycznym,
b) występowania do komendanta oddziału Straży Granicznej o udzielenie informacji o braku negatywnych przesłanek dotyczących istnienia zagrożenia dla obronności lub bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwa i porządku publicznego albo zdrowia publicznego,
c) prowadzenia wizji lokalnych, o których mowa w pkt 6.4.1.2 lit. b załącznika do rozporządzenia 185/2010, w celu potwierdzenia spełnienia wymagań z zakresu ochrony lotnictwa cywilnego,
d) wyznaczenia lub odmowy wyznaczenia znanego nadawcy;
11) kontrolę, o której mowa w art. 27 ustawy, w podlegającej zatwierdzeniu lokalizacji wskazanej przez zarejestrowanego agenta, zarejestrowanego dostawcę zaopatrzenia pokładowego lub znanego nadawcę.
§ 3.[Otwarty konkurs ofert] 1. Prezes Urzędu ogłasza otwarty konkurs ofert, jeżeli upoważnienie ma obejmować:
1) odpłatne wykonywanie czynności przez podmiot upoważniony na podstawie dotacji, o której mowa w art. 127 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.2));
2) wykonywanie czynności, o których mowa w § 2 pkt 1 lit. g, pkt 5, pkt 6 lit. c, pkt 7–11, także jeżeli mają być wykonywane nieodpłatnie.
2. Prezes Urzędu może wybrać w otwartym konkursie ofert więcej niż jedną ofertę.
3. Prezes Urzędu wybiera w otwartym konkursie ofert wyłącznie jedną ofertę, jeżeli upoważnienie ma obejmować czynności, o których mowa w § 2 pkt 1 lit. g, pkt 5, pkt 6 lit. c i pkt 7.
§ 4.[Ogłoszenie otwartego konkursu ofert] 1. Ogłoszenie otwartego konkursu ofert zawiera informacje o:
1) szczegółowym zakresie czynności nadzoru lub kontroli, które mają być przedmiotem upoważnienia;
2) zbiorze przepisów dotyczących czynności, o których mowa w pkt 1;
3) wymogach, o których mowa w § 13 ust. 1;
4) zasadach przyznawania i rozliczania dotacji, jeżeli czynności, o których mowa w pkt 1, mają być wykonywane odpłatnie;
5) terminach i warunkach wykonania czynności, o których mowa w pkt 1;
6) terminie składania ofert;
7) trybie i kryteriach stosowanych przy ocenie i wyborze ofert oraz terminie dokonania wyboru ofert;
8) zrealizowanych przez Prezesa Urzędu w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim czynnościach tego samego rodzaju co czynności, o których mowa w pkt 1, i związanych z nimi kosztach;
9) ograniczeniu liczby podmiotów, które mogą zostać upoważnione.
2. Otwarty konkurs ofert ogłasza się w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zwanego dalej „Urzędem”, w siedzibie Urzędu w miejscu przeznaczonym na zamieszczanie ogłoszeń oraz na stronie internetowej Urzędu.
3. Ogłoszenie otwartego konkursu ofert można także zamieścić w dzienniku lub tygodniku o zasięgu ogólnopolskim, regionalnym lub lokalnym, w zależności od rodzaju czynności, które mają być przedmiotem upoważnienia.
4. Termin na składanie ofert nie może być krótszy niż 21 dni od dnia ukazania się ogłoszenia otwartego konkursu ofert.
§ 5.[Oferta] 1. Oferta zawiera w szczególności:
1) szczegółowy zakres czynności nadzoru lub kontroli, które mają być przedmiotem upoważnienia, zgodnie z treścią ogłoszenia otwartego konkursu ofert;
2) okres i miejsce realizacji czynności, o których mowa w pkt 1;
3) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji czynności, o których mowa w pkt 1, jeżeli mają one być wykonywane odpłatnie;
4) informację o wcześniejszej działalności podmiotu wnioskującego o upoważnienie, w zakresie oferowanych czynności, o których mowa w pkt 1, jeżeli działalność taka była prowadzona;
5) informacje oraz dane potwierdzające spełnianie wymogów, o których mowa w ogłoszeniu otwartego konkursu ofert;
6) oświadczenie o zamiarze odpłatnego albo nieodpłatnego wykonania czynności, o których mowa w pkt 1, z określeniem wysokości wnioskowanej dotacji w przypadku czynności wykonywanych odpłatnie;
7) oświadczenie o spełnianiu na etapie realizacji porozumienia wymogów, o których mowa w § 13 ust. 1.
2. Dwa lub więcej niż dwa podmioty wnioskujące o upoważnienie mogą złożyć ofertę wspólną.
3. Oferta wspólna określa:
1) jakie działania w ramach realizacji czynności nadzoru lub kontroli, które mają być przedmiotem upoważnienia, będą wykonywać poszczególne podmioty;
2) w jaki sposób podmioty, o których mowa w ust. 2, będą reprezentowane przed Prezesem Urzędu.
4. Wzór oferty określa załącznik do rozporządzenia.
§ 6.[Rozpatrywanie oferty] 1. Prezes Urzędu przy rozpatrywaniu oferty:
1) ocenia możliwość wykonywania czynności nadzoru lub kontroli, które mają być przedmiotem upoważnienia, przez podmioty wnioskujące o upoważnienie;
2) ocenia przedstawioną kalkulację przewidywanych kosztów realizacji czynności, o których mowa w pkt 1, jeżeli mają one być wykonywane odpłatnie;
3) weryfikuje, czy podmiot wnioskujący o upoważnienie spełnia wymogi, o których mowa w ogłoszeniu otwartego konkursu ofert;
4) ocenia dotychczasową działalność podmiotów wnioskujących o upoważnienie w zakresie czynności, o których mowa w pkt 1.
2. W celu zaopiniowania złożonych ofert Prezes Urzędu może powołać komisję konkursową, określając skład tej komisji.
3. Do członków komisji konkursowej biorących udział w opiniowaniu ofert stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267 oraz z 2014 r. poz. 183) dotyczące wyłączenia pracownika.
4. Prezes Urzędu wybiera ofertę lub oferty najkorzystniejsze na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w ogłoszeniu otwartego konkursu ofert, z zastosowaniem skali oceny ofert od 1 do 10, gdzie 10 oznacza ocenę najwyższą.
§ 7.[Ogłoszenie wyników otwartego konkursu ofert] 1. Wyniki otwartego konkursu ofert ogłasza się niezwłocznie po wyborze oferty lub ofert w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu, w siedzibie Urzędu w miejscu przeznaczonym na zamieszczanie ogłoszeń oraz na stronie internetowej Urzędu.
2. Ogłoszenie wyników otwartego konkursu ofert zawiera co najmniej:
1) nazwę wybranego podmiotu;
2) zakres czynności nadzoru lub kontroli będących przedmiotem upoważnienia;
3) okres, na który zostanie zlecona podmiotowi upoważnionemu realizacja czynności, o których mowa w pkt 2;
4) wysokość przyznanej dotacji, jeżeli czynności, o których mowa w pkt 2, mają być wykonywane odpłatnie;
5) informację o podmiotach wnioskujących o upoważnienie, których oferty nie zostały wybrane.
§ 8.[Unieważnienie otwartego konkursu ofert] 1. Prezes Urzędu unieważnia otwarty konkurs ofert, jeżeli:
1) nie złożono żadnej oferty;
2) wszystkie złożone oferty zostały wycofane;
3) żadna ze złożonych ofert nie spełniała wymogów określonych w § 5.
2. Informację o unieważnieniu otwartego konkursu ofert Prezes Urzędu podaje do publicznej wiadomości. Przepis § 7 ust. 1 stosuje się.
§ 9.[Odmowa udzielenia upoważnienia] 1. Prezes Urzędu odmawia udzielenia upoważnienia, w przypadku gdy oferta:
1) nie spełnia wymogów określonych w § 5;
2) nie została wybrana, ponieważ podmiot wnioskujący o upoważnienie nie spełniał wymogów określonych w ogłoszeniu otwartego konkursu ofert;
3) nie została wybrana ze względu na ograniczenie liczby podmiotów upoważnionych.
2. W przypadku gdy z decyzji ministra właściwego do spraw transportu wydanej na podstawie art. 22 ust. 4 ustawy wynika konieczność weryfikacji stanowiska przyjętego w trybie ust. 1, Prezes Urzędu dokonuje ponownej oceny oferty lub ofert.
3. W przypadku gdy minister właściwy do spraw transportu w decyzji wydanej na podstawie art. 22 ust. 4 ustawy uchyla stanowisko przyjęte w trybie ust. 1, Prezes Urzędu unieważnia otwarty konkurs ofert.
4. W przypadku gdy minister właściwy do spraw transportu w decyzji wydanej na podstawie art. 22 ust. 4 ustawy zmienia stanowisko przyjęte w trybie ust. 1, Prezes Urzędu zawiera porozumienie, uwzględniając treść decyzji ostatecznej.
§ 10.[Porozumienie z wybranym podmiotem] Prezes Urzędu zawiera porozumienie z wybranym podmiotem niezwłocznie po ogłoszeniu wyników otwartego konkursu ofert, chyba że podmiot wnioskujący o upoważnienie odwołał się zgodnie z art. 22 ust. 4 ustawy.
§ 11.[Upoważnienie obejmujące nieodpłatne wykonywanie czynności, na które nie ogłasza się otwartego konkursu ofert] 1. W przypadku gdy upoważnienie ma obejmować nieodpłatne wykonywanie czynności, na które nie ogłasza się otwartego konkursu ofert, Prezes Urzędu ogłasza zapotrzebowanie na realizację czynności nadzoru lub kontroli. Przepisy § 4–10 stosuje się odpowiednio.
2. Prezes Urzędu w uzasadnionych przypadkach może ograniczyć liczbę podmiotów wybranych w trybie, o którym mowa w ust. 1, kierując się ważnym interesem publicznym.
3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2, w ogłoszeniu o wyborze podmiotów w trybie, o którym mowa w ust. 1, Prezes Urzędu wskazuje przyczyny ograniczenia liczby podmiotów wybranych w tym trybie.
§ 12.[Porozumienie] 1. Porozumienie wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Porozumienie może być zawarte na czas realizacji czynności nadzoru lub kontroli będących przedmiotem upoważnienia albo na czas określony nie dłuższy niż 3 lata, albo na czas nieokreślony z możliwością rozwiązania porozumienia przez każdą ze stron z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia.
3. W przypadku zlecenia wykonania czynności, o których mowa w ust. 2, podmiotom upoważnionym, które złożyły ofertę wspólną, w porozumieniu należy wskazać prawa i obowiązki każdego z podmiotów, w tym zakres ich działań składających się na realizowane czynności.
4. W porozumieniu określa się:
1) przedmiot porozumienia zgodnie z informacjami zawartymi w ofercie;
2) sposób wykonania czynności, o których mowa w ust. 2;
3) sposób prowadzenia dokumentacji finansowo-księgowej i ewidencji księgowej;
4) zakres i sposób kontroli wykonywania czynności, o których mowa w ust. 2;
5) obowiązki sprawozdawcze zleceniobiorcy;
6) sposób zwrotu dotacji;
7) okres, na jaki zostanie zawarte porozumienie;
8) sposób rozwiązania lub odstąpienia od porozumienia;
9) sposób zabezpieczenia realizacji porozumienia;
10) sposób wykorzystania środków pochodzących z dotacji;
11) formę oświadczeń składanych w związku z porozumieniem;
12) wzór sprawozdania z wykonania czynności, o których mowa w ust. 2.
5. Zbiór przepisów dotyczących czynności nadzoru lub kontroli będących przedmiotem upoważnienia, o którym mowa w § 13 ust. 1 pkt 10, stanowi załącznik do porozumienia.
6. W przypadku porozumienia zawartego z dwoma lub więcej niż dwoma podmiotami, które złożyły ofertę wspólną, do porozumienia dołącza się kopię umowy zawartą między tymi podmiotami.
§ 13.[Podmiot upoważniony] 1. Podmiot upoważniony powinien spełniać następujące wymogi:
1) posiadać siedzibę lub oddział na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej albo posiadać obywatelstwo Rzeczypospolitej Polskiej lub państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym;
2) udokumentować doświadczenie oraz praktykę w zakresie czynności nadzoru lub kontroli, będących przedmiotem upoważnienia, oraz w zakresie czynności związanych z dysponowaniem środkami publicznymi – jeżeli takie czynności były przez niego wykonywane;
3) nie prowadzić, bezpośrednio lub jako pełnomocnik, działalności, której nadzoru lub kontroli dotyczą czynności będące przedmiotem upoważnienia; przy czym nie dotyczy to możliwości wymiany informacji technicznej między podmiotem upoważnionym a podmiotem przez niego nadzorowanym lub kontrolowanym;
4) posiadać ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej obejmujące prowadzenie działalności w zakresie czynności nadzoru lub kontroli, będących przedmiotem upoważnienia, którego minimalna suma gwarancyjna nie może być mniejsza niż kwota 300 000 złotych;
5) funkcjonować na podstawie postanowień określonego przez siebie kodeksu etycznego;
6) zapewnić poufność informacji dotyczących czynności wykonywanych w ramach upoważnienia;
7) posiadać wdrożony system zarządzania pozwalający na monitorowanie zgodności funkcjonowania podmiotu upoważnionego z wymaganiami określonymi w porozumieniu, dostosowany do wielkości podmiotu upoważnionego oraz charakteru prowadzonej przez niego działalności;
8) prowadzić i przechowywać przez okres 5 lat od dnia zawarcia porozumienia dokumentację potwierdzającą spełnienie wymaganych norm w zakresie wykonywanych czynności;
9) zapewnić funkcjonowanie przejrzystego systemu odpowiedzialności i kontroli między komórkami podmiotu oraz między podmiotem i osobami przez niego zaangażowanymi;
10) posiadać i systematycznie aktualizować zbiór przepisów dotyczących czynności nadzoru lub kontroli będących przedmiotem upoważnienia;
11) prowadzić ewidencję realizowanych czynności nadzoru lub kontroli będących przedmiotem upoważnienia oraz wyodrębnioną ewidencję księgową środków otrzymanych na realizację porozumienia;
12) dysponować kadrą zapewniającą wykonywanie czynności nadzoru lub kontroli będących przedmiotem upoważnienia;
13) posiadać system weryfikacji kwalifikacji kadry oraz zapewnić systematyczne szkolenie kadry i ciągłą aktualizację jej wiedzy.
2. Wymogi, o których mowa w ust. 1 pkt 7 i 12, powinny zostać spełnione na etapie złożenia oferty.
§ 14.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Infrastruktury i Rozwoju: E. Bieńkowska
|
1) Minister Infrastruktury i Rozwoju kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 listopada 2013 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury i Rozwoju (Dz. U. poz. 1391).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2013 r. poz. 938 i 1646 oraz z 2014 r. poz. 379.
Załącznik do rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju
z dnia 10 czerwca 2014 r. (poz. 899)
WZÓR – OFERTA WYKONYWANIA CZYNNOŚCI NADZORU LUB KONTROLI