Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2014-03-27
Wersja aktualna od 2014-03-27
obowiązujący
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 17 stycznia 2008 r.
w sprawie szczegółowego trybu i sposobu przeprowadzania konkursów na staż urzędniczy w sądzie i prokuraturze
z dnia 17 stycznia 2008 r. (Dz.U. z 2008 r., Nr 21, poz. 129)
t.j. z dnia 27 marca 2014 r. (Dz.U. z 2014 r., poz. 400)
Na podstawie art. 3b ust. 6 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury (Dz. U. z 2011 r. Nr 109, poz. 639, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa:
1) szczegółowy tryb i sposób przeprowadzania konkursu na staż urzędniczy w sądzie lub prokuraturze, zwanego dalej „konkursem”;
2) skład komisji konkursowej, zwanej dalej „komisją”, oraz sposób i tryb jej działania;
3) etapy i przebieg konkursu;
4) zakres i sposób udostępniania informacji kandydatowi na staż urzędniczy w sądzie lub prokuraturze, zwanemu dalej „kandydatem”.
§ 2.[Ogłoszenie o konkursie] Ogłoszenie o konkursie powinno zawierać:
1) nazwę i adres sądu lub prokuratury;
2) oznaczenie konkursu;
3) określenie wolnych stanowisk pracy;
4) zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy;
5) określenie wymagań związanych z danym stanowiskiem pracy, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe;
6) wykaz dokumentów, termin i miejsce ich złożenia.
§ 3.[Składanie dokumentów] Kandydat składa wymagane dokumenty bezpośrednio w siedzibie sądu lub prokuratury albo nadaje drogą pocztową, z podaniem oznaczenia konkursu. W przypadku nadania dokumentów drogą pocztową, za datę ich złożenia uważa się datę stempla pocztowego.
§ 4.[Skład komisji] 1. Komisja składa się z 3 do 5 osób.
2. W skład komisji mogą wchodzić:
1) w sądzie – inspektor do spraw biurowości i inni pracownicy wyznaczeni przez właściwego dyrektora sądu;
2) w prokuraturze – naczelnik wydziału, wyznaczony prokurator, inspektor do spraw biurowości i statystyki i inni pracownicy.
3. Członkowie komisji wybierają ze swojego grona przewodniczącego i sekretarza komisji.
§ 5.[Komisja] 1. Komisja obraduje na posiedzeniach.
2. Komisja podejmuje uchwały w drodze głosowania, przy obecności co najmniej 3 członków komisji, zwykłą większością głosów, a w razie równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego komisji.
§ 6.[Określenie wymagań dotyczących stanowiska pracy, na które jest przeprowadzany konkurs] Dyrektor sądu, zwany dalej „dyrektorem”, lub prokurator kierujący jednostką organizacyjną prokuratury, zwany dalej „prokuratorem”, określa wymagania dotyczące stanowiska pracy, na które jest przeprowadzany konkurs. Wymagania te powinny uwzględniać w szczególności:
1) rodzaj kwalifikacji niezbędnych do wykonywania zadań;
2) zakres wykonywanych zadań;
3) zdolności analityczne;
4) znajomość techniki pracy biurowej, w tym umiejętność posługiwania się sprzętem komputerowym;
5) kreatywność;
6) komunikatywność;
7) odporność na stres;
8) poziom wiedzy ogólnej i kultury osobistej;
9) umiejętność pracy w zespole.
§ 7.[Konkurs] 1. Konkurs składa się z trzech etapów:
1) etapu pierwszego – selekcji wstępnej zgłoszeń kandydatów pod kątem spełnienia wymogów formalnych przystąpienia do konkursu;
2) etapu drugiego – praktycznego sprawdzianu umiejętności;
3) etapu trzeciego – rozmowy kwalifikacyjnej.
2. Sprawdzian umiejętności przeprowadza się pod nadzorem co najmniej dwóch członków komisji wyznaczonych przez przewodniczącego komisji.
3. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej komisja w szczególności ocenia umiejętności kandydata dotyczące wykorzystania w praktyce jego wiedzy z zakresu zadań wykonywanych na stanowisku pracy, którego konkurs dotyczy.
§ 8.[Zakwalifikowanie do drugiego etapu konkursu] 1. Komisja, po przeprowadzeniu pierwszego etapu konkursu, ustala listę kandydatów zakwalifikowanych do drugiego etapu konkursu.
2. Sekretarz komisji, na polecenie przewodniczącego komisji, zawiadamia kandydatów, o których mowa w ust. 1, o zakwalifikowaniu do drugiego etapu konkursu, terminie i miejscu jego przeprowadzenia – co najmniej na 7 dni przed rozpoczęciem.
3. Zawiadomienia dokonuje się poprzez umieszczenie listy zakwalifikowanych kandydatów i informacji wymienionych w ust. 2 na tablicy ogłoszeń lub na stronie internetowej właściwego sądu lub prokuratury.
§ 9.[Drugi etap konkursu] 1. Komisja po przeprowadzeniu drugiego etapu konkursu:
1) dokonuje oceny każdego kandydata wyrażonej w skali punktowej w przedziale od 1 do 10;
2) ustala listę kandydatów zakwalifikowanych do trzeciego etapu konkursu, o ile to możliwe, w proporcji trzech kandydatów na jedno miejsce pracy, ze wskazaniem liczby uzyskanych punktów uszeregowanych w porządku malejącym.
2. Sekretarz komisji, na polecenie przewodniczącego komisji, zawiadamia kandydatów, o których mowa w ust. 1 pkt 2, o zakwalifikowaniu do trzeciego etapu konkursu, terminie i miejscu jego przeprowadzenia – co najmniej na 7 dni przed rozpoczęciem, w sposób określony w § 8 ust. 3.
§ 10.[Protokół po przeprowadzeniu trzeciego etapu konkursu] 1. Po przeprowadzeniu trzeciego etapu konkursu sekretarz komisji niezwłocznie sporządza protokół zawierający w szczególności:
1) listę kandydatów biorących udział w konkursie;
2) listę kandydatów wybranych lub imię i nazwisko kandydata wybranego na stanowisko, na które przeprowadzany był konkurs;
3) wyniki i oceny poszczególnych kandydatów.
2. Dyrektor lub prokurator upowszechnia informację, o której mowa w ust. 1 pkt 2, w sposób określony w § 8 ust. 3.
§ 11.[Dokumentacja z przebiegu konkursu] Dokumentację z przebiegu konkursu sekretarz komisji przekazuje dyrektorowi lub prokuratorowi w terminie 7 dni od dnia sporządzenia protokołu, o którym mowa w § 10 ust. 1.
§ 12.[Dostęp do protokołu] Kandydatowi udostępnia się do wglądu, w siedzibie sądu lub prokuratury, protokół, o którym mowa w § 10 ust. 1, w części dotyczącej jego wyników i oceny.
§ 13.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia.
|