Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2014-03-18 do 2018-03-15
Wersja archiwalna od 2014-03-18 do 2018-03-15
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 21 grudnia 2000 r.
w sprawie kwalifikacji wymaganych od kandydatów na kuratorów ustanawianych na podstawie przepisów ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym, sposobu prowadzenia listy tych kandydatów i danych ujmowanych w liście kandydatów na kuratorów
z dnia 21 grudnia 2000 r. (Dz.U. z 2000 r., Nr 117, poz. 1241)
t.j. z dnia 18 marca 2014 r. (Dz.U. z 2014 r., poz. 336)
Na podstawie art. 26 ust. 6 ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (Dz. U. z 2013 r. poz. 1203) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Kwalifikacje na stanowisko kuratora] Kandydat na kuratora powinien:
1) posiadać wykształcenie wyższe prawnicze, administracyjne lub ekonomiczne;
2) nie być karany za popełnione umyślnie przestępstwo przeciwko mieniu, obrotowi gospodarczemu lub obrotowi pieniędzmi i papierami wartościowymi;
3) nie być wpisany do rejestru dłużników niewypłacalnych Krajowego Rejestru Sądowego jako osoba, wobec której orzeczono na podstawie Prawa upadłościowego i naprawczego zakaz prowadzenia działalności gospodarczej na własny rachunek oraz pełnienia funkcji członka rady nadzorczej, reprezentanta lub pełnomocnika w spółce handlowej, przedsiębiorstwie państwowym, spółdzielni, fundacji lub w stowarzyszeniu;
4)1) nie być odwołany prawomocnym postanowieniem sądu z funkcji syndyka lub kuratora z powodu nienależytego pełnienia obowiązków.
§ 2.[Wpis na listę kandydatów na kuratorów] 1. Osoba ubiegająca się o wpis na listę kandydatów na kuratorów zostaje wpisana po złożeniu wniosku i wykazaniu kwalifikacji, o których mowa w § 1.
2. Adwokat, radca prawny, biegły rewident i osoba posiadająca licencję syndyka są zwolnieni od obowiązku wykazywania kwalifikacji, o których mowa w § 1 pkt 1.
§ 3.[Dane osób wpisanych na listę kandydatów na kuratorów] Listy kandydatów na kuratorów zawierają następujące dane osobowe wpisanych na nią osób:
1) imię i nazwisko kandydata;
2) adres do korespondencji oraz numer telefonu;
3) numer PESEL;
4) datę i miejsce urodzenia kandydata;
5) wykształcenie kandydata z uwzględnieniem ukończonego kierunku studiów, w tym również podyplomowych, oraz daty ich ukończenia.
§ 4.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2001 r.