Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2014-03-03
Wersja aktualna od 2014-03-03
obowiązujący
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 10 grudnia 2007 r.
w sprawie szczegółowych zasad i trybu postępowania przy dokonywaniu ocen kwalifikacyjnych urzędników i innych pracowników sądów i prokuratury
z dnia 10 grudnia 2007 r. (Dz.U. z 2007 r., Nr 247, poz. 1838)
t.j. z dnia 3 marca 2014 r. (Dz.U. z 2014 r., poz. 257)
Na podstawie art. 8 ust. 7 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury (Dz. U. z 2011 r. Nr 109, poz. 639, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa szczegółowe zasady i tryb postępowania przy dokonywaniu ocen kwalifikacyjnych urzędników i innych pracowników sądów i prokuratury.
§ 2.[Pierwsza ocena kwalifikacyjna] 1. Pierwszej oceny kwalifikacyjnej, zwanej dalej „oceną”, właściwy dyrektor sądu lub właściwy prokurator dokonuje nie wcześniej niż po upływie roku od daty zatrudnienia urzędnika lub innego pracownika.
2. Termin dokonania oceny ustala właściwy dyrektor sądu lub właściwy prokurator.
§ 3.[Arkusz oceny kwalifikacyjnej] 1. Ocena urzędników i innych pracowników sądów i prokuratury jest sporządzana na arkuszu oceny, według następującej czterostopniowej skali:
1) bardzo dobra;
2) dobra;
3) zadowalająca;
4) niezadowalająca.
2. Wzór arkusza oceny kwalifikacyjnej określa załącznik do rozporządzenia.
§ 4.[Komisja kwalifikacyjna] 1. Komisja kwalifikacyjna, zwana dalej „komisją”, składa się z 3 do 4 osób.
2. W skład komisji wchodzą:
1) w sądzie:
a) (uchylona),
b) pracownicy wyznaczeni przez właściwego dyrektora sądu;
2) w prokuraturze:
a) prokurator wyznaczony przez prokuratora kierującego właściwą jednostką organizacyjną prokuratury,
b) inni pracownicy wyznaczeni przez prokuratora kierującego właściwą jednostką organizacyjną prokuratury.
3. W przypadku opiniowania osoby, o której mowa w ust. 2 pkt 1 lit. b lub pkt 2 lit. b, podlega ona wyłączeniu ze składu komisji. W takim przypadku do udziału w komisji powołuje się nowego członka.
§ 5.[Sporządzanie opinii] 1. Komisja sporządza opinię na podstawie sposobu wykonywania przez ocenianego urzędnika lub innego pracownika, w okresie, w którym podlegał ocenie, obowiązków wynikających z zakresu czynności na zajmowanym stanowisku pracy i obowiązków określonych w art. 6 i 7 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury, dokumentacji prowadzonej w tym zakresie, rozmów ze współpracownikami, dokumentów wskazujących na posiadane i podnoszone kwalifikacje oraz innych dokumentów znajdujących się w aktach osobowych.
2. Komisja może zwrócić się o informacje wymienione w § 6 do bezpośredniego przełożonego ocenianego urzędnika lub innego pracownika.
§ 6.[Opiniowanie] Opiniowaniu podlega:
1) terminowość i prawidłowość wykonywanych zadań;
2) zdolność do samodzielnego podejmowania decyzji;
3) przejawianie inicjatywy, doskonalenie sposobu wykonywania obowiązków;
4) umiejętność planowania i organizacji pracy;
5) podnoszenie kwalifikacji i poszerzanie wiedzy przydatnej do wykonywania obowiązków, w tym znajomość aktualnego stanu prawnego;
6) przestrzeganie dyscypliny pracy;
7) kultura osobista oraz stosunek do interesantów i współpracowników.
§ 7.[Opinie komisji i bezpośredniego przełożonego] 1. Opinie komisji i bezpośredniego przełożonego są sporządzane na piśmie.
2. Opinie, o których mowa w ust. 1, są przekazywane do właściwego dyrektora sądu lub właściwego prokuratora nie później niż 14 dni przed upływem terminu dokonania oceny.
§ 8.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia.
Załącznik do rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości
z dnia 10 grudnia 2007 r.
WZÓR – ARKUSZ OCENY KWALIFIKACYJNEJ