Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2013-08-16
Wersja aktualna od 2013-08-16
obowiązujący
ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 5 lipca 2005 r.
w sprawie rejestru prowadzonego przez Główną Komisję Orzekającą w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych
z dnia 5 lipca 2005 r. (Dz.U. z 2005 r., Nr 136, poz. 1144)
t.j. z dnia 16 sierpnia 2013 r. (Dz.U. z 2013 r., poz. 933)
Na podstawie art. 191 ust. 2 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 168 oraz z 2012 r. poz. 1529) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa:
1) wzór formularza zgłoszenia osoby podlegającej wpisowi do rejestru prowadzonego przez Główną Komisję Orzekającą w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych, zwaną dalej „Główną Komisją Orzekającą”;
2) sposób i tryb zasięgania informacji z rejestru prowadzonego przez Główną Komisję Orzekającą;
3) wzór pisemnego zapytania o informacje z rejestru prowadzonego przez Główną Komisję Orzekającą oraz wzór odpowiedzi na to zapytanie.
§ 2.[Definicje] Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1) ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
2) przewodniczącym komisji orzekającej – należy przez to rozumieć przewodniczącego komisji orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o której mowa w art. 42 ust. 1 ustawy;
3) Przewodniczącym Głównej Komisji Orzekającej – należy przez to rozumieć Przewodniczącego Głównej Komisji Orzekającej w Sprawach o Naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o której mowa w art. 42 ust. 2 ustawy;
4) rejestrze – należy przez to rozumieć rejestr prowadzony przez Główną Komisję Orzekającą, o którym mowa w art. 188 ustawy.
§ 3.[Wzór formularza zgłoszenia osoby podlegającej wpisowi do rejestru] 1. Wzór formularza zgłoszenia osoby podlegającej wpisowi do rejestru stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia. Zgłoszenie osoby podlegającej wpisowi do rejestru przekazuje przewodniczący komisji orzekającej wraz z prawomocnym orzeczeniem, o którym mowa w art. 188 ustawy.
2. W przypadku wystąpienia niedających się usunąć rozbieżności między treścią orzeczenia a zgłoszeniem osoby podlegającej wpisowi do rejestru Przewodniczący Głównej Komisji Orzekającej zwraca je w celu usunięcia rozbieżności i ponownego przekazania zgłoszenia.
3. Orzeczenie o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz formularz zgłoszenia osoby podlegającej wpisowi do rejestru Przewodniczący Głównej Komisji Orzekającej przechowuje do czasu usunięcia wpisu z rejestru.
§ 4.[Udostępnianie informacji zawartych w rejestrze] 1. Informacje zawarte w rejestrze udostępnia się wyłącznie osobom i podmiotom, wymienionym w art. 191 ust. 1 ustawy, na podstawie pisemnego zapytania.
2. Wzór pisemnego zapytania o informacje z rejestru oraz odpowiedzi na to zapytanie stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.
3. Zapytanie składa się w dwóch egzemplarzach.
4. Zapytanie przesyła się pocztą jako przesyłkę poleconą albo przekazuje Przewodniczącemu Głównej Komisji Orzekającej przez składającego zapytanie lub osobę przez niego upoważnioną.
§ 5.[Odpowiedź na zapytanie skierowane do rejestru] 1. Odpowiedzi na zapytanie kierowane do rejestru udziela się nie później niż w terminie 21 dni od dnia, w którym zapytanie wpłynęło do Przewodniczącego Głównej Komisji Orzekającej, z zastrzeżeniem § 7 ust. 2.
2. W przypadku stwierdzenia, że zawarte w zapytaniu dane osoby, której ono dotyczy, są niepełne lub zawierają błąd, Przewodniczący Głównej Komisji Orzekającej zwraca się do składającego zapytanie o jego uzupełnienie. Termin udzielenia odpowiedzi biegnie w takim przypadku od dnia uzupełnienia zapytania.
§ 6.[Podpisywanie odpowiedzi, przechowywanie zapytań i odpowiedzi] 1. Odpowiedź na zapytanie podpisuje Przewodniczący Głównej Komisji Orzekającej lub osoba przez niego upoważniona.
2. Przewodniczący Głównej Komisji Orzekającej przechowuje zapytania skierowane do rejestru oraz kopie udzielonych na nie odpowiedzi, przez okres 3 lat, licząc od końca roku, w którym udzielono odpowiedzi, a następnie niszczy je zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2011 r. Nr 123, poz. 698 i Nr 171, poz. 1016).
§ 7.[Forma doręczenia odpowiedzi] 1. Odpowiedź na zapytanie przesyłana jest pocztą jako przesyłka polecona albo odbierana osobiście przez składającego zapytanie lub osobę przez niego upoważnioną do odbioru, na podstawie dokumentu stwierdzającego tożsamość tych osób.
2. Odpowiedź nieodebraną w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 1, przesyła się pocztą.
§ 8.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Załączniki do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 5 lipca 2005 r.
Załącznik nr 1
WZÓR – ZGŁOSZENIE OSOBY PODLEGAJĄCEJ WPISOWI DO REJESTRU PROWADZONEGO PRZEZ GŁÓWNĄ KOMISJĘ ORZEKAJĄCĄ NA PODSTAWIE ART. 188 USTAWY Z DNIA 17 GRUDNIA 2004 R. O ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA NARUSZENIE DYSCYPLINY FINANSÓW PUBLICZNYCH
Załącznik nr 2
WZÓR – ZAPYTANIE O INFORMACJE Z REJESTRU PROWADZONEGO PRZEZ GŁÓWNĄ KOMISJĘ ORZEKAJĄCĄ NA PODSTAWIE ART. 188 USTAWY Z DNIA 17 GRUDNIA 2004 R. O ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA NARUSZENIE DYSCYPLINY FINANSÓW PUBLICZNYCH SKŁADANE PRZEZ PODMIOTY WYMIENIONE W ART. 191 UST. 1 USTAWY ORAZ ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE