Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2013-07-03 do 2014-07-23
Wersja archiwalna od 2013-07-03 do 2014-07-23
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 28 czerwca 2013 r.
w sprawie warunków wynagradzania za pracę pracowników podmiotów leczniczych działających w formie jednostki budżetowej
Na podstawie art. 88 ust. 9 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 217) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Definicje] Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o pracowniku działalności podstawowej, rozumie się przez to:
1) osobę wykonującą zawód medyczny w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, będącą pracownikiem;
2) innego pracownika niż wymieniony w pkt 1, którego praca pozostaje w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
§ 2.[Tabele miesięcznych stawek wynagrodzenia oraz zaszeregowania pracowników] Ustala się:
1) tabelę miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, określoną w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2) tabelę zaszeregowania pracowników zatrudnionych w podmiotach leczniczych działających w formie jednostki budżetowej, z wyłączeniem pracowników stacji sanitarno-epidemiologicznych, określoną w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
3) tabelę zaszeregowania pracowników stacji sanitarno-epidemiologicznych, określoną w załączniku nr 3 do rozporządzenia;
4) wykaz stanowisk, na których przysługuje dodatek funkcyjny, i stawek dodatku funkcyjnego, określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia.
§ 3.[Fundusz premiowy] 1. W ramach środków na wynagrodzenia pracodawca może utworzyć fundusz premiowy.
2. Wysokość funduszu premiowego, zadania oraz zasady premiowania określa pracodawca w zakładowym regulaminie premiowania.
§ 4.[Dodatek za wieloletnią pracę] 1. Do okresu pracy uprawniającego do dodatku za wieloletnią pracę wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia.
2. Do okresu pracy uprawniającego do dodatku za wieloletnią pracę wlicza się także inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
3. W razie równoczesnego pozostawania w więcej niż jednym stosunku pracy do okresu pracy uprawniającego do dodatku za wysługę lat wlicza się jeden z tych okresów.
4. Dodatek za wieloletnią pracę jest wypłacany w terminie wypłaty wynagrodzenia:
1) począwszy od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pracownik nabył prawo do dodatku lub prawo do wyższej stawki dodatku, jeżeli nabycie prawa nastąpiło w ciągu miesiąca;
2) za dany miesiąc, jeżeli nabycie prawa do dodatku lub prawa do wyższej stawki dodatku nastąpiło pierwszego dnia miesiąca.
5. Dodatek za wieloletnią pracę przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie, oraz za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby bądź konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które pracownik otrzymuje zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
§ 5.[Dodatek dla pracownika posiadającego stopień i tytuł naukowy] 1. Pracownikowi działalności podstawowej posiadającemu stopień naukowy doktora, doktora habilitowanego lub tytuł naukowy profesora pracodawca ustala i wypłaca miesięczny dodatek:
1) do 50% wynagrodzenia zasadniczego, jednak nie mniej niż 185 zł – za tytuł naukowy profesora;
2) do 30% wynagrodzenia zasadniczego, jednak nie mniej niż 125 zł – za stopień naukowy doktora habilitowanego;
3) do 20% wynagrodzenia zasadniczego, jednak nie mniej niż 65 zł – za stopień naukowy doktora.
2. Pracownikowi posiadającemu jednocześnie określony stopień i tytuł naukowy pracodawca ustala i wypłaca tylko jeden dodatek w wyższej wysokości.
3. Dodatek jest wypłacany w terminie wypłaty wynagrodzenia, począwszy od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło udokumentowanie uprawnień.
§ 6.[Podmiot ustalający wysokość dodatków] Wysokość dodatków, o których mowa w art. 88 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, pracodawca ustala, uwzględniając rodzaj i charakter pracy wykonywanej przez pracowników. Dodatki te są wypłacane w terminie wypłaty wynagrodzenia.
§ 7.[Dodatek za pracę w porze nocnej] 1. Pracownikom innym niż wymienieni w art. 99 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, wykonującym pracę w porze nocnej, pracodawca ustala i wypłaca dodatek za każdą godzinę pracy w porze nocnej w wysokości 20% stawki godzinowej wynagrodzenia zasadniczego. Dodatek ten nie może być niższy niż dodatek ustalony na podstawie art. 1518 § 1 Kodeksu pracy.
2. Godzinową stawkę wynagrodzenia zasadniczego oblicza się, dzieląc miesięczną stawkę wynagrodzenia zasadniczego, wynikającą z osobistego zaszeregowania pracownika, przez liczbę godzin pracy przypadających do przepracowania w danym miesiącu.
§ 8.[Wynagrodzenie ryczałtowe dla kierowcy samochodu osobowego] 1. Kierowcy samochodu osobowego może być ustalone i wypłacane, za jego zgodą, wynagrodzenie ryczałtowe obejmujące poszczególne składniki wynagrodzenia, w szczególności wynagrodzenie zasadnicze, dodatek za pracę w godzinach nadliczbowych oraz dodatek za pracę w porze nocnej, uwzględniające liczbę godzin przypadających do przepracowania w okresie jednego miesiąca, w przypadkach, gdy faktyczny czas pracy kierowcy w poszczególnych miesiącach nie ulega wahaniom i odpowiada liczbie godzin przyjętych do obliczenia wynagrodzenia.
2. Kierowcy, któremu powierzono dodatkowe czynności wykraczające poza zakres jego podstawowych obowiązków, pracodawca ustala i wypłaca dodatek w wysokości do 60% najniższej stawki wynagrodzenia zasadniczego w pierwszej kategorii zaszeregowania określonej w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, określonej w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
3. Wysokość dodatku, o którym mowa w ust. 2, za wykonywanie poszczególnych czynności pracodawca ustala, uwzględniając rodzaj czynności i ich uciążliwość.
§ 9.[Nagroda jubileuszowa] 1. Za długoletnią pracę pracodawca wypłaca pracownikowi nagrody jubileuszowe w wysokości:
1) 75% miesięcznego wynagrodzenia – po 20 latach pracy;
2) 100% miesięcznego wynagrodzenia – po 25 latach pracy;
3) 150% miesięcznego wynagrodzenia – po 30 latach pracy;
4) 200% miesięcznego wynagrodzenia – po 35 latach pracy;
5) 300% miesięcznego wynagrodzenia – po 40 latach pracy.
2. Do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
3. W razie równoczesnego pozostawania w więcej niż jednym stosunku pracy, do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się jeden z tych okresów.
4. Pracownik nabywa prawo do nagrody jubileuszowej w dniu upływu okresu uprawniającego do nagrody.
5. Pracownik jest obowiązany udokumentować swoje prawo do nagrody jubileuszowej, jeżeli w jego aktach osobowych brak jest odpowiedniej dokumentacji.
6. Wypłata nagrody jubileuszowej powinna nastąpić niezwłocznie po nabyciu przez pracownika prawa do tej nagrody.
7. Podstawę obliczenia nagrody jubileuszowej stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w dniu nabycia prawa do nagrody, a jeżeli dla pracownika jest to korzystniejsze – wynagrodzenie przysługujące w dniu jej wypłaty. Jeżeli pracownik nabył prawo do nagrody jubileuszowej, będąc zatrudnionym w innym wymiarze czasu pracy niż w dniu jej wypłaty, podstawę obliczenia nagrody stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w dniu nabycia prawa do nagrody. Nagrodę oblicza się według zasad obowiązujących przy ustalaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy.
8. W razie ustania stosunku pracy w związku z przejściem pracownika na rentę z tytułu niezdolności do pracy lub emeryturę, pracownikowi, któremu do nabycia prawa do nagrody jubileuszowej brakuje mniej niż 12 miesięcy, licząc od dnia rozwiązania stosunku pracy, nagrodę tę wypłaca się w dniu rozwiązania stosunku pracy.
§ 10.[Odprawa dla pracownika przechodzącego na emeryturę lub rentę] 1. Pracownikowi przechodzącemu na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy przysługuje jednorazowa odprawa w wysokości:
1) jednomiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli był zatrudniony krócej niż 15 lat;
2) dwumiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli był zatrudniony co najmniej 15 lat;
3) trzymiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli był zatrudniony co najmniej 20 lat.
2. Odprawę oblicza się według zasad obowiązujących przy ustalaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy.
3. Okresy pracy i inne okresy uprawniające do odprawy ustala się według zasad obowiązujących przy ustalaniu okresów uprawniających do dodatku za wieloletnią pracę.
4. Pracownik, który otrzymał odprawę, nie może ponownie nabyć do niej prawa.
§ 11.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z mocą od dnia 1 lipca 2013 r.2)
Minister Zdrowia: B.A. Arłukowicz
|
1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej – zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 248, poz. 1495 i Nr 284, poz. 1672).
2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 29 lipca 2011 r. w sprawie warunków wynagradzania za pracę pracowników niektórych podmiotów leczniczych (Dz. U. Nr 159, poz. 954), które utraciło moc z dniem 1 lipca 2013 r. na podstawie art. 13 ustawy z dnia 14 czerwca 2012 r. o zmianie ustawy o działalności leczniczej oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2012 r. poz. 742).
Załączniki do rozporządzenia Ministra Zdrowia
z dnia 28 czerwca 2013 r. (poz. 769)
Załącznik nr 1
TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO
Kategoria zaszeregowania | Kwota w zł |
I | 1350–1600 |
II | 1360–1620 |
III | 1370–1640 |
IV | 1380–1660 |
V | 1390–1680 |
VI | 1400–1700 |
VII | 1410–1720 |
VIII | 1420–1810 |
IX | 1430–1930 |
X | 1440–2050 |
XI | 1450–2170 |
XII | 1460–2290 |
XIII | 1470–2420 |
XIV | 1480–2600 |
XV | 1500–2850 |
XVI | 1520–3100 |
XVII | 1600–3350 |
XVIII | 1720–3650 |
XIX | 1860–3950 |
XX | 2000–4250 |
XXI | 2150–4550 |
XXII | 2320–4850 |
Załącznik nr 2
TABELA ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W PODMIOTACH LECZNICZYCH DZIAŁAJĄCYCH W FORMIE JEDNOSTKI BUDŻETOWEJ, Z WYŁĄCZENIEM PRACOWNIKÓW STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNYCH
Lp. | Stanowisko | Kategoria |
1 | 2 | 3 |
I. Pracownicy działalności podstawowej | ||
1 | – Zastępca kierownika podmiotu leczniczego do spraw lecznictwa – Zastępca kierownika do spraw pielęgniarstwa/położnictwa zespołu podmiotów, podmiotu, jednostki organizacyjnej przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego, naczelna pielęgniarka/położna – Ordynator (lekarz kierujący oddziałem) – Kierownik apteki działającej w ramach podmiotu leczniczego | XXI |
2 | – Zastępca ordynatora (lekarza kierującego jednostką organizacyjną przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego) – Kierownik komórki organizacyjnej | XX |
3 | – Zastępca kierownika komórki organizacyjnej, o którym mowa w lp. 2 – Zastępca kierownika apteki działającej w ramach podmiotu leczniczego – Starszy asystent – Starszy specjalista – Starszy asystent diagnosta laboratoryjny | XIX |
4 | – Kierownik komórki organizacyjnej – Inspektor do spraw gospodarki lekiem – Starszy asystent farmaceutyczny – Asystent – Specjalista – Specjalista terapii uzależnień, specjalista psychoterapii uzależnień – Inżynier kliniczny – Inspektor ochrony radiologicznej typu S(IOR/S) – Asystent diagnosta laboratoryjny | XVIII |
5 | – Asystent farmaceutyczny – Koordynator pobierania i przeszczepiania komórek, tkanek i narządów – Młodszy asystent – Młodszy asystent – diagnosta laboratoryjny – Magister fizjoterapii | XVII |
6 | – Starszy felczer, felczer – Przełożona pielęgniarek – Kierownik techniczny pracowni stomatologicznej – Kierownik zespołu techników medycznych – Inspektor ochrony radiologicznej typu R (IOR/R) oraz inspektor ochrony radiologicznej typu 3 (IOR-3) – Specjalista do spraw epidemiologii lub higieny i epidemiologii – Kierownik zespołu techników analityki medycznej | XVI |
| ||
1 | 2 | 3 |
7 | – Kierownik komórki organizacyjnej: opiekuńczo-leczniczej, leczniczo-wychowawczej – Kierownik sekcji statystyki medycznej i dokumentacji chorych – Zastępczyni przełożonej pielęgniarek – Pielęgniarka oddziałowa – Pielęgniarka koordynująca i nadzorująca pracę innych pielęgniarek – Zastępczyni pielęgniarki oddziałowej – Specjalista pielęgniarka – Specjalista położna – Edukator do spraw diabetologii – Edukator do spraw laktacji – Specjalista technik dentystyczny – Specjalista technik radioterapii – Perfuzjonista – Kapelan szpitalny | XV |
8 | – Starsza: położna, pielęgniarka, pielęgniarka środowiskowa – Starsza higienistka stomatologiczna – Starszy: technik medyczny, technik analityki medycznej, technik fizjoterapii, instruktor higieny, terapeuta zajęciowy, instruktor terapii uzależnień, dyspozytor, ratownik medyczny | XIV |
9 | – Położna, pielęgniarka – Pielęgniarka środowiskowa – Higienistka stomatologiczna – Technik medyczny, technik analityki medycznej, technik fizjoterapii, instruktor higieny, terapeuta zajęciowy, dyspozytor, ratownik medyczny – Starszy: opiekun medyczny, ortoptysta, statystyk medyczny, pracownik socjalny, dietetyczka, opiekunka dziecięca | XIII |
10 | – Opiekun medyczny, instruktor terapii uzależnień, ortoptysta, opiekunka dziecięca, dietetyczka, pracownik socjalny | XII |
11 | – Starsza: sekretarka medyczna, rejestratorka medyczna – Statystyk medyczny – Asystentka stomatologiczna – Asystentka pielęgniarska | XI |
12 | – Sekretarka medyczna, rejestratorka medyczna – Sanitariusz szpitalny | X |
13 | – Wykwalifikowana pomoc dentystyczna – Dezynfektor, laborant – Operator ciśnieniowych sterylizatorów gazowych i parowych – Starsza: salowa, pomoc laboratoryjna | IX |
14 | – Sanitariusz, salowa, fasowaczka, pomoc laboratoryjna, pomoc apteczna | VIII |
II. Pracownicy administracyjni, techniczni i ekonomiczni | ||
1 | – Kierownik podmiotu leczniczego | XXII |
2 | – Zastępca kierownika podmiotu leczniczego – Główny księgowy | XXI |
3 | – Zastępca głównego księgowego | XIX |
4 | – Radca prawny | XVIII |
5 | – Kierownik komórki organizacyjnej przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego – Główny specjalista – Asystent kierownika zakładu | XVI |
6 | – Starszy: specjalista, informatyk | XV |
7 | – Specjalista, informatyk – Specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy | XIV |
8 | – Inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy – Inspektor do spraw obronnych i rezerw – Inspektor ochrony przeciwpożarowej – Starszy: inspektor, rewident zakładowy, księgowy, technik informatyk – Kierownik świetlicy – Starszy bibliotekarz | XIII |
9 | – Inspektor, księgowy, technik informatyk, starszy kasjer | XII |
10 | – Starszy magazynier – Kierownik kancelarii – Starszy referent – Bibliotekarz, intendent, kasjer | XI |
11 | – Magazynier | X |
12 | – Referent, archiwista, sekretarka | IX |
13 | – Telefonistka | VIII |
III. Pracownicy gospodarczy i obsługi | ||
1 | – Laborant w kotłowni – Konserwator urządzeń technicznych – Starszy mistrz | XII |
2 | – Mistrz | XI |
3 | – Hydraulik, ślusarz, elektromechanik, tokarz, elektryk, spawacz, szef kuchni, operator oczyszczalni ścieków – Palacz – Pracownik ochrony | IX |
4 | – Pomocnik palacza, robotnik nawęglania i odżużlowania | VIII |
5 | – Kierowca | VII |
6 | – Robotnik gospodarczy – Pracownik przyuczony na stanowisku robotniczym – Starszy strażnik | VI |
7 | – Starszy: dozorca, portier | V |
8 | – Dozorca, portier, strażnik, szatniarz, sprzątaczka, dźwigowy | IV |
9 | – Pracownik w okresie nauki zawodu lub przyuczania do zawodu | III |
Załącznik nr 3
TABELA ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNYCH
Lp. | Stanowisko | Kategoria |
1 | 2 | 3 |
I. Pracownicy działalności podstawowej | ||
1 | – Państwowy wojewódzki inspektor sanitarny | XXII |
2 | – Państwowy powiatowy inspektor sanitarny – Państwowy graniczny inspektor sanitarny – Zastępca państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego | XXI |
3 | – Zastępca państwowego powiatowego inspektora sanitarnego – Zastępca państwowego granicznego inspektora sanitarnego – Główny specjalista do spraw systemu jakości – Kierownik laboratorium – Kierownik: działu, oddziału – Radca prawny | XX |
4 | – Kierownik: sekcji, pracowni – Starszy asystent – Starszy asystent diagnosta laboratoryjny | XIX |
5 | – Asystent – Asystent diagnosta laboratoryjny | XVIII |
6 | – Młodszy asystent – Młodszy asystent diagnosta laboratoryjny | XVII |
7 | – Kierownik zespołu techników analityki medycznej | XVI |
8 | – Starszy informatyk – Stażysta | XV |
9 | – Informatyk | XIV |
10 | – Starszy: instruktor higieny, instruktor do spraw oświaty zdrowotnej – Starsza pielęgniarka, starszy technik, starszy technik analityki medycznej | XIV |
11 | – Instruktor higieny, instruktor do spraw oświaty zdrowotnej – Pielęgniarka, technik, technik analityki medycznej – Starszy statystyk medyczny | XIII |
12 | – Starsza: rejestratorka medyczna, sekretarka medyczna – Statystyk medyczny | XI |
13 | – Rejestratorka medyczna, sekretarka medyczna – Operator ciśnieniowych sterylizatorów gazowych i parowych | X |
14 | – Dezynfektor | IX |
15 | – Pomoc laboratoryjna | VIII |
II. Pracownicy ekonomiczno-administracyjno-techniczni i obsługi | ||
1 | – Zastępca dyrektora do spraw ekonomiczno-administracyjnych stacji sanitarno-epidemiologicznej – Główny księgowy | XX |
2 | – Zastępca głównego księgowego | XIX |
3 | – Kierownik: działu, oddziału, sekcji – Specjalista do spraw wewnętrznej kontroli finansowej – Audytor wewnętrzny | XVI |
4 | – Starszy specjalista | XV |
5 | – Specjalista – Specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy | XIV |
6 | – Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych – Inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy – Inspektor ochrony przeciwpożarowej – Inspektor obrony cywilnej i spraw obronnych – Starszy: inspektor, rewident, księgowy, technik informatyk – Referent do spraw zamówień publicznych | XIII |
7 | – Stażysta – Inspektor, rewident, księgowy, technik informatyk – Starszy kasjer – Starszy mistrz – Konserwator urządzeń technicznych | XII |
8 | – Starszy magazynier – Starszy: referent, archiwista, sekretarka – Kasjer – Mistrz | XI |
9 | – Referent, archiwista, sekretarka | X |
10 | – Magazynier – Hydraulik, malarz, stolarz, elektryk, elektromechanik, spawacz – Palacz kotłów parowych i wodnych | IX |
11 | – Telefonistka – Pomocnik palacza | VIII |
12 | – Kierowca | VII |
13 | – Starszy: dozorca, portier, strażnik | V |
14 | – Dozorca, portier, strażnik, sprzątaczka, dźwigowy, goniec, zmywaczka szkła laboratoryjnego, szatniarz, pracownik obsługi | IV |
15 | – Pracownik w okresie nauki zawodu lub przyuczania do zawodu | III |
Załącznik nr 4
WYKAZ STANOWISK, NA KTÓRYCH PRZYSŁUGUJE DODATEK FUNKCYJNY, I STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO
Lp. | Stanowisko | Procent |
1 | 2 | 3 |
I. Pracownicy działalności podstawowej | ||
1 | – Państwowy wojewódzki inspektor sanitarny | do 50% |
2 | – Państwowy powiatowy inspektor sanitarny – Państwowy graniczny inspektor sanitarny – Zastępca państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego – Zastępca kierownika podmiotu leczniczego do spraw lecznictwa – Ordynator (lekarz kierujący jednostką organizacyjną przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego) – Naczelna pielęgniarka – Kierownik komórki organizacyjnej przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego – Kierownik apteki działającej w ramach podmiotu leczniczego – Kierownik laboratorium (diagnosta laboratoryjny kierujący laboratorium) – Radca prawny w stacji sanitarno-epidemiologicznej | do 45% |
3 | – Zastępca państwowego powiatowego inspektora sanitarnego – Zastępca państwowego granicznego inspektora sanitarnego – Kierownik: działu, oddziału stacji sanitarno-epidemiologicznej – Główny specjalista do spraw systemu jakości | do 40% |
4 | – Zastępca ordynatora (lekarza kierującego jednostką organizacyjną przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego) – Zastępca kierownika komórki organizacyjnej – Kierownik: sekcji, pracowni stacji sanitarno-epidemiologicznej – Zastępca kierownika apteki działającej w ramach podmiotu leczniczego – Przełożona pielęgniarek | do 35% |
5 | – Zastępczyni przełożonej pielęgniarek – Pielęgniarka koordynująca i nadzorująca pracę innych pielęgniarek – Pielęgniarka oddziałowa – Kierownik zespołu techników medycznych – Kierownik techniczny pracowni stomatologicznej | do 25% |
6 | – Zastępczyni pielęgniarki oddziałowej | do 20% |
II. Pracownicy techniczni, ekonomiczni i administracyjni | ||
1 | – Kierownik podmiotu leczniczego | do 50% |
2 | – Zastępca kierownika podmiotu leczniczego – Zastępca dyrektora do spraw ekonomiczno-administracyjnych stacji sanitarno-epidemiologicznej – Główny księgowy – Radca prawny | do 45% |
3 | – Zastępca głównego księgowego | do 30% |
4 | – Kierownik komórki organizacyjnej przedsiębiorstwa – Kierownik: działu, oddziału, sekcji stacji sanitarno-epidemiologicznej | do 25% |