ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO1)
z dnia 6 czerwca 2013 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania pracowników pomocniczych jednostek naukowych i innych jednostek organizacyjnych Polskiej Akademii Nauk
Na podstawie art. 105 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. Nr 96, poz. 619, z 2011 r. Nr 84, poz. 455 oraz z 2013 r. poz. 675) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania pracowników pomocniczych jednostek naukowych i innych jednostek organizacyjnych Polskiej Akademii Nauk] W rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 1 marca 2011 r. w sprawie warunków wynagradzania pracowników pomocniczych jednostek naukowych i innych jednostek organizacyjnych Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. Nr 61, poz. 309) wprowadza się następujące zmiany:
1) uchyla się § 8;
2) w § 10 w ust. 1 w pkt 2 lit. a otrzymuje brzmienie:
„a) koszty przejazdu – zgodnie z przepisami w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej,”;
3) § 11 otrzymuje brzmienie:
„§ 11. 1. Pracownikom zatrudnionym w zagranicznej stacji naukowej mającej siedzibę na terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym świadczenia opieki zdrowotnej w tym państwie przysługują na podstawie przepisów o koordynacji, o których mowa w art. 5 pkt 32 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027, z późn. zm.2)).
2. Pracownikom zatrudnionym w zagranicznej stacji naukowej mającej siedzibę na terytorium państwa innego niż określone w ust. 1 przysługuje zwrot uzasadnionych i udokumentowanych kosztów leczenia w tym państwie, w tym kosztów:
1) pobytu i leczenia w szpitalu lub innym zakładzie leczniczym, porodu, porad i badań lekarskich oraz zabiegów leczniczych;
2) badań dodatkowych zleconych przez lekarza;
3) leczenia cukrzycy;
4) chirurgii stomatologicznej, ekstrakcji zębów lub badania rentgenowskiego zębów.
3. Zwrot kosztów leczenia, o których mowa w ust. 2:
1) nie przysługuje, gdy pracownik korzysta bez uzasadnienia z drogich procedur medycznych mimo dostępu do tańszych, porównywalnych usług;
2) nie dotyczy kosztów pobytu i leczenia w sanatorium lub uzdrowisku, porad i zabiegów z zakresu chirurgii plastycznej i kosmetyki oraz osobistych wydatków chorego.”;
4) po § 13 dodaje się § 13a w brzmieniu:
„13a. 1. Z tytułu okresowego zwiększenia obowiązków służbowych lub powierzenia dodatkowych zadań albo ze względu na charakter pracy pracodawca może przyznać pracownikowi dodatek specjalny. Dodatek specjalny jest przyznawany w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia.
2. Dodatek specjalny przyznaje się na czas określony.
3. Wysokość dodatku specjalnego nie może przekroczyć 40% kwoty stanowiącej sumę wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego pracownika.”;
5) w załączniku nr 1 tabele E i F otrzymują brzmienie:
TABELA E. Dla pracowników działalności podstawowej zatrudnionych w bibliotekach, archiwach oraz muzeach
Kategoria zaszeregowania | Kwota w złotych |
V | 990–1770 |
VI | 1010–1820 |
VII | 1030–1880 |
VIII | 1080–1960 |
IX | 1130–2050 |
X | 1180–2220 |
XI | 1250–2390 |
XII | 1340–2560 |
XIII | 1450–2730 |
XIV | 1570–2900 |
XV | 1700–3080 |
XVI | 1830–3260 |
TABELA F. Dla pracowników innych niż wymienieni w tabelach A–E
Kategoria zaszeregowania | Kwota w złotych |
I | 900–1600 |
II | 910–1610 |
III | 920–1620 |
IV | 930–1630 |
V | 940–1640 |
VI | 950–1650 |
VII | 970–1660 |
VIII | 990–1680 |
IX | 1010–1710 |
X | 1030–1740 |
XI | 1050–1870 |
XII | 1080–2030 |
XIII | 1110–2190 |
XIV | 1150–2350 |
XV | 1190–2540 |
XVI | 1230–2750 |
XVII | 1280–3010 |
XVIII | 1370–3280 |
XIX | 1490–3550 |
XX | 1660–4050 |
6) w załączniku nr 2 tabela A otrzymuje brzmienie:
TABELA A. Dla pracowników inżynieryjnych i technicznych, organizacyjno-ekonomicznych, administracyjnych i pracowników obsługi
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania |
1 | 2 | 3 |
1 | Zastępca dyrektora do spraw technicznych, ekonomicznych, administracyjnych w jednostkach, o których mowa w § 2 pkt 1 lit. a–d, dyrektor jednostki, o której mowa w § 2 pkt 2, naczelny inżynier, kierownik zakładu doświadczalnego | XVII–XX |
2 | Główny księgowy | XVII–XX |
3 | Główny specjalista, pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych | XV–XIX |
4 | Radca prawny | XV–XIX |
5 | Kierownik komórki (wydziału, zakładu, działu) podległej bezpośrednio dyrektorowi lub zastępcy dyrektora, prowadzącej prace związane bezpośrednio z działalnością badawczo-rozwojową, starszy specjalista, zastępca kierownika oddziału zamiejscowego | XV–XVIII |
6 | Audytor wewnętrzny | XIV–XIX |
7 | Kierownik działu technicznego, ekonomicznego, do spraw pracowniczych lub równorzędnego, kierownik ośrodka informacji naukowej, zastępca dyrektora jednostki, o której mowa w § 2 pkt 2, kierownik domu pracy twórczej | XIV–XVIII |
8 | Specjalista, starszy dokumentalista | XIII–XVII |
9 | Zastępca głównego księgowego, zastępca kierownika domu pracy twórczej | XIV–XVII |
10 | Starszy mistrz, kierownik zmiany | XII–XVI |
11 | Stanowiska pracy takie jak: matematyk, fizyk, chemik, socjolog, historyk, psycholog, ekonomista, referent prawny, mechanik, technolog, konstruktor i inne równorzędne, dokumentalista, analityk i projektant systemów | X–XVI |
12 | Konstruktor, technolog, mechanik, elektryk, energetyk, chemik, ekonomista, starszy technik dokumentalista, starszy programista, administrator sieci, konserwator sieci | X–XVI |
| ||
13 | Kierownik działu administracyjnego i jego zastępca, kierownik sekcji: technicznej, ekonomicznej, do spraw pracowniczych | X–XVI |
14 | Samodzielny referent, samodzielny księgowy, rewident, redaktor techniczny, starszy laborant, inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy | X–XVI |
15 | Mistrz, majster | X–XIV |
16 | Kierownik magazynu | VIII–XV |
17 | Starszy referent, starszy księgowy, starszy magazynier, kasjer, młodszy dokumentalista, technik dokumentalista, programista, składacz komputerowy | VII–XV |
18 | Kierownik archiwum, kierownik sekcji w dziale administracyjnym, gospodarczym, sekretarka, recepcjonista | VI–XIII |
19 | Referent, młodszy technik dokumentalista, korektor, magazynier, laborant | V–XI |
20 | Konserwator maszyn i urządzeń | IX–XIII |
21 | Starszy rzemieślnik | VIII–XIII |
22 | Rzemieślnik w zawodzie: ślusarz, mechanik, elektromonter, murarz, stolarz, ogrodnik itp. | VI–XI |
23 | Palacz centralnego ogrzewania | IV–X |
24 | Robotnik wykwalifikowany, opiekun ekspozycji, starsza pokojowa, praczka, szwaczka, prasowaczka | IV–XI |
25 | Starszy woźny, starszy dozorca, starszy strażnik | II–VI |
26 | Szatniarz, woźny, pokojowa, sprzątaczka, dozorca, portier, strażnik, robotnik do prac lekkich | I–V |
27 | Kierowca autobusu, samochodu ciężarowego, samochodu osobowego | IX–XI |
§ 2.[Stosowanie miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego określonych w tabeli F załącznika nr 1] Miesięczne stawki wynagrodzenia zasadniczego określone w tabeli F w załączniku nr 1 do rozporządzenia, o którym mowa w § 1, w brzmieniu nadanym niniejszym rozporządzeniem, stosuje się do wynagrodzeń należnych od dnia 1 stycznia 2013 r.
§ 3.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu ogłoszenia.
Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego: B. Kudrycka
|
1) Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego kieruje działem administracji rządowej – nauka, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz. U. Nr 248, poz. 1483).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2008 r. Nr 216, poz. 1367, Nr 225, poz. 1486, Nr 227, poz. 1505, Nr 234, poz. 1570 i Nr 237, poz. 1654, z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 22, poz. 120, Nr 26, poz. 157, Nr 38, poz. 299, Nr 92, poz. 753, Nr 97, poz. 800, Nr 98, poz. 817, Nr 111, poz. 918, Nr 118, poz. 989, Nr 157, poz. 1241, Nr 161, poz. 1278 i Nr 178, poz. 1374, z 2010 r. Nr 50, poz. 301, Nr 107, poz. 679, Nr 125, poz. 842, Nr 127, poz. 857, Nr 165, poz. 1116, Nr 182, poz. 1228, Nr 205, poz. 1363, Nr 225, poz. 1465, Nr 238, poz. 1578 i Nr 257, poz. 1723 i 1725, z 2011 r. Nr 45, poz. 235, Nr 73, poz. 390, Nr 81, poz. 440, Nr 106, poz. 622, Nr 112, poz. 654, Nr 113, poz. 657, Nr 122, poz. 696, Nr 138, poz. 808, Nr 149, poz. 887, Nr 171, poz. 1016, Nr 205, poz. 1203 i Nr 232, poz. 1378, z 2012 r. poz. 123, 1016, 1342 i 1548 oraz z 2013 r. poz. 154.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00