Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2013-02-12 do 2015-04-01
Wersja archiwalna od 2013-02-12 do 2015-04-01
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI
MORSKIEJ1)
z dnia 11 stycznia 2013 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie czynności wykonywanych przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, za które pobierane są opłaty, oraz wysokości tych opłat i trybu ich pobierania
Na podstawie art. 16 ust. 4 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1. W rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 2 maja 2012 r. w sprawie czynności wykonywanych przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, za które pobierane są opłaty, oraz wysokości tych opłat i trybu ich pobierania (Dz. U. poz. 559) w załączniku do rozporządzenia, w tabeli poz. X otrzymuje brzmienie:
X. | Dotyczące świadectw dopuszczenia do eksploatacji |
|
| |||
1. | Dla budowli przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego - na typ: | do 10 godzin | 10 do 20 godzin | 20 do 30 godzin | 30 do 40 godzin | opłata maksymalna ponad 40 godzin |
1.1. | Skrzyżowania torów kolejowych | 1500 | 3000 | 4500 | 6000 | równowartość w złotych 7000 euro* |
1.2. | Rozjazdu kolejowego | 2000 | 4000 | 6000 | 8000 | równowartość w złotych 7000 euro* |
1.3. | Szyny kolejowej | 1000 | 2000 | 3000 | 4000 | równowartość w złotych 7000 euro* |
1.4. | Systemu przytwierdzeń | 1000 | 2000 | 3000 | 4000 | równowartość w złotych 7000 euro* |
1.5. | Podkładu kolejowego i podrozjazdnicy | 800 | 1500 | 2300 | 3000 | równowartość w złotych 7000 euro* |
1.6. | Sieci jezdnej, sieci powrotnej i trzeciej szyny metra | 2000 | 4000 | 6000 | 8000 | równowartość w złotych 7000 euro* |
2. | Dla urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego - na typ: | do 10 godzin | 10 do 20 godzin | 20 do 30 godzin | 30 do 40 godzin | opłata maksymalna ponad 40 godzin |
2.1. | Stacyjnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym | 2000 | 4500 | 7000 | 9000 | równowartość w złotych 7000 euro* |
2.2. | Urządzeń sterowania rozrządem, w tym hamulca torowego | 2000 | 4500 | 7000 | 9000 | równowartość w złotych 7000 euro* |
2.3. | Urządzeń blokady liniowej | 2000 | 4500 | 7000 | 9000 | równowartość w złotych 7000 euro* |
2.4. | Systemu zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowych, w tym: napędu rogatkowego, sygnalizatora drogowego | 1500 | 3000 | 4500 | 6000 | równowartość w złotych 7000 euro* |
2.5. | Urządzeń do wykrywania stanów awaryjnych pojazdów kolejowych podczas biegu pociągu oraz nieprawidłowości załadunku wagonów | 1500 | 3000 | 4500 | 6000 | równowartość w złotych 7000 euro* |
2.6. | Urządzeń kontroli niezajętości torów i rozjazdów kolejowych, w tym: obwodów torowych i liczników osi | 1500 | 3000 | 4500 | 6000 | równowartość w złotych 7000 euro* |
2.7. | Urządzeń oddziaływania tor-pojazd | 1500 | 3000 | 4500 | 6000 | równowartość w złotych 7000 euro* |
2.8. | Urządzeń do przestawiania lub kontrolowania ruchomych elementów rozjazdu kolejowego | 1500 | 3000 | 4500 | 6000 | równowartość w złotych 7000 euro* |
2.9. | Sygnalizatora kolejowego | 1500 | 3000 | 4500 | 6000 | równowartość w złotych 7000 euro* |
2.10. | Dławika torowego | 1500 | 3000 | 4500 | 6000 | równowartość w złotych 7000 euro* |
2.11. | Linek dławikowych | 1500 | 3000 | 4500 | 6000 | równowartość w złotych 7000 euro* |
2.12. | Wyłącznika szybkiego | 2000 | 4000 | 6000 | 8000 | równowartość w złotych 7000 euro* |
2.13. | Systemu ochrony przed porażeniem prądem elektrycznym | 2000 | 4000 | 6000 | 8000 | równowartość w złotych 7000 euro* |
2.14. | Systemu automatycznego prowadzenia pociągu | 1500 | 3000 | 4500 | 6000 | równowartość w złotych 7000 euro* |
2.15. | Urządzeń łączności przewodowej: zapowiadawczej, strażnicowej i stacyjno-ruchowej | 2000 | 4500 | 7000 | 9000 | równowartość w złotych 7000 euro* |
2.16. | Urządzeń łączności bezprzewodowej: pociągowej, manewrowej, drogowej i utrzymania | 2000 | 4500 | 7000 | 9000 | równowartość w złotych 7000 euro* |
2.17. | Systemu telewizji użytkowej przeznaczonej do prowadzenia ruchu kolejowego | 1500 | 3000 | 4500 | 6000 | równowartość w złotych 7000 euro* |
2.18. | Systemu zdalnego sterowania ruchem kolejowym | 1500 | 3000 | 4500 | 6000 | równowartość w złotych 7000 euro* |
2.19. | Rejestratora rozmów związanych z prowadzeniem ruchu kolejowego | 1500 | 3000 | 4500 | 6000 | równowartość w złotych 7000 euro* |
3. | Dla pojazdów kolejowych - na typ: | do 10 godzin | 10 do 30 godzin | 30 do 40 godzin | 40 do 50 godzin | opłata maksymalna ponad 50 godzin |
3.1. | Pojazdu trakcyjnego | 4000 | 10000 | 20000 | 40000 | równowartość w złotych 30000 euro* |
3.2. | Wagonu pasażerskiego | 4000 | 10000 | 20000 | 40000 | równowartość w złotych 30000 euro* |
3.3. | Wagonu towarowego | 3000 | 6000 | 10000 | 30000 | 60000 |
3.4. | Pojazdu specjalnego | 3000 | 6000 | 15000 | 40000 | 75000 |
3.5. | Pojazdu pomocniczego | 3000 | 6000 | 15000 | 40000 | 75000 |
§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej: S. Nowak
|
1) Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej (Dz. U. Nr 248, poz. 1494 oraz z 2012 r. poz. 1396).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. Nr 176, poz. 1238 i Nr 191, poz. 1374, z 2008 r. Nr 59, poz. 359, Nr 144, poz. 902, Nr 206, poz. 1289 i Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 1, poz. 3, Nr 18, poz. 97, Nr 19, poz. 100, Nr 98, poz. 817, Nr 115, poz. 966, Nr 157, poz. 1241 i Nr 214, poz. 1658, z 2011 r. Nr 5, poz. 13, Nr 102, poz. 586, Nr 106, poz. 622, Nr 187, poz. 1113, Nr 205, poz. 1209, Nr 227, poz. 1367, Nr 230, poz. 1372 i Nr 233, poz. 1381 oraz z 2012 r. poz. 460 i 951.