Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2012-08-11 do 2014-03-31
Wersja archiwalna od 2012-08-11 do 2014-03-31
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI
MORSKIEJ1)
z dnia 7 sierpnia 2012 r.
w sprawie świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu
Na podstawie art. 23 ust. 7 pkt 1 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres przedmiotowy] Rozporządzenie określa:
1) warunki, tryb wydawania i cofania świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu:
a) budowli przeznaczonej do prowadzenia ruchu kolejowego,
b) urządzenia przeznaczonego do prowadzenia ruchu kolejowego,
c) pojazdu kolejowego;
2) okres ważności oraz wzory świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu;
3) jednostki organizacyjne upoważnione do przeprowadzania badań koniecznych do uzyskania świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu, zwane dalej „jednostkami upoważnionymi”.
§ 2.[Wniosek o wydanie świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu budowli albo urządzenia przeznaczonego do prowadzenia ruchu kolejowego] 1. Z wnioskiem o wydanie świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu budowli przeznaczonej do prowadzenia ruchu kolejowego albo świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu urządzenia przeznaczonego do prowadzenia ruchu kolejowego występuje do Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, zwanego dalej „Prezesem UTK”:
1) podmiot, o którym mowa w art. 23 ust. 2 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym, zwanej dalej „ustawą”;
2) zarządca infrastruktury;
3) przewoźnik kolejowy;
4) producent albo jego upoważniony przedstawiciel mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
5) podmiot władający budowlą;
6) wykonawca;
7) podmiot zamawiający.
2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, z zastrzeżeniem § 4, należy załączyć:
1) w zakresie dotyczącym typu budowli:
a) wyniki badań typu budowli przeprowadzonych przez jednostkę upoważnioną,
b) dokumentację techniczną, w tym:
– warunki techniczne wykonania i odbioru,
– dokumentację techniczną dla budowli,
– porozumienie w sprawie wykonania prób eksploatacyjnych, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia, wraz z ich programem – w przypadku nowych typów budowli lub konieczności przeprowadzenia prób eksploatacyjnych,
– opinię techniczną wydaną przez zarządcę infrastruktury lub użytkownika bocznicy kolejowej – w przypadku typów budowli po przeprowadzonych próbach eksploatacyjnych,
– opinię jednostki upoważnionej;
2) w zakresie dotyczącym typu urządzenia:
a) wyniki badań typu urządzenia przeprowadzonych przez jednostkę upoważnioną,
b) dokumentację techniczną, w tym:
– warunki techniczne wykonania i odbioru,
– dokumentację techniczno-ruchową,
– dowód bezpieczeństwa lub weryfikację tego dowodu – w przypadku urządzeń sterowania ruchem kolejowym,
– porozumienie w sprawie wykonania prób eksploatacyjnych, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia, wraz z ich programem – w przypadku nowych typów urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego lub konieczności przeprowadzenia prób eksploatacyjnych,
– opinię techniczną wydaną przez podmiot, o którym mowa w ust. 1 pkt 1–3 – w przypadku typów urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego po przeprowadzonych próbach eksploatacyjnych,
– opinię jednostki upoważnionej.
§ 3.[Wniosek o wydanie świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego] 1. Z wnioskiem o wydanie świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego występuje do Prezesa UTK:
1) podmiot, o którym mowa w art. 23 ust. 2 ustawy;
2) producent albo jego upoważniony przedstawiciel mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
3) przewoźnik kolejowy wykonujący przewozy wyłącznie po sieci kolejowej, o której mowa w art. 25a ust. 1 pkt 1 ustawy;
4) wykonawca modernizacji;
5) dysponent.
2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, z zastrzeżeniem § 4, należy również załączyć:
1) wyniki badań typu pojazdu kolejowego przeprowadzonych przez jednostkę upoważnioną;
2) dokumentację techniczną, w tym:
a) warunki techniczne wykonania i odbioru,
b) dokumentację techniczno-ruchową,
c) porozumienie w sprawie wykonania prób eksploatacyjnych, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia, wraz z ich programem – w przypadku nowych typów pojazdów kolejowych lub konieczności przeprowadzenia prób eksploatacyjnych,
d) opinię techniczną wydaną przez zarządcę infrastruktury lub podmiot, o którym mowa w art. 23 ust. 2 ustawy – w przypadku typów pojazdów kolejowych po przeprowadzonych próbach eksploatacyjnych,
e) opinię jednostki upoważnionej,
f) opinię Transportowego Dozoru Technicznego w zakresie urządzeń technicznych podlegających dozorowi technicznemu.
§ 4.[Dokumenty dołączane do wniosku] Do wniosku o wydanie świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu budowli przeznaczonej do prowadzenia ruchu kolejowego, świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu urządzenia przeznaczonego do prowadzenia ruchu kolejowego lub świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego, które są eksploatowane i były dopuszczone do eksploatacji w kraju przed dniem 14 listopada 1997 r., należy dołączyć wyłącznie następujące dokumenty:
1) opis techniczny lub dokumentację techniczną;
2) pozytywną opinię użytkownika z dotychczasowej eksploatacji, uwzględniającą aktualny stan techniczny.
§ 5.[Rozpatrywanie wniosków] 1 Prezes UTK wydaje świadectwa, o których mowa w § 2 i 3, na podstawie wniosku oraz dołączonych do niego dokumentów, o których mowa w § 2 ust. 2, § 3 ust. 2 albo § 4.
2. Wnioski, o których mowa w § 2–4, są rozpatrywane nie później niż w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia kompletnego wniosku wraz z dokumentacją.
§ 6.[Wydanie świadectwa] 1. Świadectwa, o których mowa w § 2 i 3, wydaje się na czas nieokreślony, a w przypadku nowych typów lub konieczności wykonania prób eksploatacyjnych, na czas określony – przewidziany na przeprowadzenie tych prób.
2. Próby, o których mowa w ust. 1, przeprowadza się zgodnie z programem prób eksploatacyjnych, opracowanym przez jednostkę upoważnioną i zatwierdzanym przez Prezesa UTK.
3. Jeżeli próby, o których mowa w ust. 1, nie mogą być wykonane w terminie przewidzianym w programie prób eksploatacyjnych z przyczyn niezależnych od podmiotów wymienionych w § 2 ust. 1 i § 3 ust. 1 lub ze względu na konieczność przeprowadzenia dodatkowych badań lub ekspertyz, Prezes UTK, na wniosek tych podmiotów, wydaje nowe świadectwo na czas określony, przewidziany na wykonanie tych prób.
4. W przypadkach, o których mowa w ust. 3, do wniosku o wydanie świadectwa nie jest wymagane ponowne załączanie dokumentów, o których mowa odpowiednio w § 2 ust. 2, § 3 ust. 2 lub § 4, z wyjątkiem nowego porozumienia w sprawie wykonania prób eksploatacyjnych wraz z ich programem.
§ 7.[Cofnięcie świadectwa] 1. Świadectwa, o których mowa w § 2 i 3, mogą być cofnięte przez Prezesa UTK w przypadku stwierdzenia zagrożenia: bezpieczeństwa ruchu kolejowego, bezpiecznej eksploatacji pojazdów kolejowych, ochrony przeciwpożarowej lub ochrony środowiska.
2. Jeżeli zachodzą okoliczności, o których mowa w ust. 1, Prezes UTK pisemnie wzywa podmiot, dla którego wydał świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu, do:
1) usunięcia uchybień w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 7 dni od dnia otrzymania wezwania;
2) zaprzestania eksploatacji odpowiednio typu urządzenia albo budowli do czasu usunięcia tych uchybień.
3. Prezes UTK cofa świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu w przypadku, gdy podmiot, który je posiada, nie usunął uchybień w wyznaczonym terminie.
§ 8.[Wzory świadectw] Wzory świadectw, o których mowa w § 2 i 3, określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§ 9.[Wykaz jednostek upoważnionych oraz badania] Wykaz jednostek upoważnionych oraz badania, jakie mogą być przeprowadzane przez te jednostki, określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§ 10.[Przepis przejściowy] Urządzenia przeznaczone do prowadzenia ruchu kolejowego, budowle przeznaczone do prowadzenia ruchu kolejowego oraz pojazdy kolejowe, na które Prezes UTK wydał na podstawie przepisów dotychczasowych świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu na czas określony, mogą być dopuszczone do eksploatacji na czas nieokreślony na podstawie świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu, wydanego na podstawie niniejszego rozporządzenia.
§ 11.[Stosowanie przepisów dotychczasowych] Do postępowań w sprawie wydania świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu, o których mowa w § 1 pkt 1, wszczętych po dniu 28 stycznia 2012 r. i niezakończonych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, stosuje się przepisy dotychczasowe.
§ 12.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 11 sierpnia 2012 r.3)
Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej: S. Nowak
|
1) Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej (Dz. U. Nr 248, poz. 1494).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. Nr 176, poz. 1238 i Nr 191, poz. 1374, z 2008 r. Nr 59, poz. 359, Nr 144, poz. 902, Nr 206, poz. 1289 i Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 1, poz. 3, Nr 18, poz. 97, Nr 19, poz. 100, Nr 98, poz. 817, Nr 115, poz. 966, Nr 157, poz. 1241 i Nr 214, poz. 1658, z 2011 r. Nr 5, poz. 13, Nr 102, poz. 586, Nr 106, poz. 622, Nr 187, poz. 1113, Nr 205, poz. 1209, Nr 227, poz. 1367, Nr 230, poz. 1372 i Nr 233, poz. 1381 oraz z 2012 r. poz. 460.
3) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 30 kwietnia 2004 r. w sprawie świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego oraz typu pojazdu kolejowego (Dz. U. Nr 103, poz. 1090, z 2006 r. Nr 2, poz. 13, z 2009 r. Nr 78, poz. 654 oraz z 2011 r. Nr 23, poz. 123), które zgodnie z art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 16 września 2011 r. o zmianie ustawy o transporcie kolejowym (Dz. U. Nr 230, poz. 1372) traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
Załączniki do rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
z dnia 7 sierpnia 2012 r. (poz. 919)
Załącznik nr 1
WZÓR – POROZUMIENIE W SPRAWIE WYKONANIA PRÓB EKSPLOATACYJNYCH
Załącznik nr 2
WZORY ŚWIADECTWA DOPUSZCZENIA DO EKSPLOATACJI TYPU BUDOWLI PRZEZNACZONEJ DO PROWADZENIA RUCHU KOLEJOWEGO, ŚWIADECTWA DOPUSZCZENIA DO EKSPLOATACJI TYPU URZĄDZENIA PRZEZNACZONEGO DO PROWADZENIA RUCHU KOLEJOWEGO ORAZ ŚWIADECTWA DOPUSZCZENIA DO EKSPLOATACJI TYPU POJAZDU KOLEJOWEGO
Załącznik nr 3
JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE UPOWAŻNIONE DO PRZEPROWADZANIA BADAŃ KONIECZNYCH DO UZYSKANIA ŚWIADECTW DOPUSZCZENIA DO EKSPLOATACJI TYPU
Do przeprowadzania badań koniecznych do uzyskania świadectw dopuszczenia do eksploatacji upoważnione są następujące jednostki zgodnie z zakresem określonym w tabeli:
1. Instytut Kolejnictwa
ul. Chłopickiego 50
04-275 Warszawa
2. Movares Polska Sp. z o.o.
ul. Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
3. Politechnika Warszawska
plac Politechniki 1
00-661 Warszawa
4. Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
ul. Warszawska 24
31-155 Kraków
5. Politechnika Śląska
Katedra Transportu
ul. Krasińskiego 8
40-019 Katowice
6. Politechnika Radomska im. Kazimierza Pułaskiego
ul. Malczewskiego 29
26-600 Radom
7. Politechnika Poznańska
pl. M. Skłodowskiej-Curie 5
60-965 Poznań
8. Politechnika Gdańska
ul. Narutowicza 11/12
80-952 Gdańsk
9. Instytut Pojazdów Szynowych „Tabor”
ul. Warszawska 181
61-055 Poznań
10. Instytut Badawczy Dróg i Mostów
ul. Instytutowa 1
03-302 Warszawa
11. Instytut Elektrotechniki
ul. Pożaryskiego 28
04-703 Warszawa
12. RCC Nova Sp. z o.o.
ul. Opolska 100
31-323 Kraków
13. Certyfikacja Infrastruktury Transportu Sp. z o.o.
ul. Klecińska 123
54-413 Wrocław
14. Transportowy Dozór Techniczny
ul. Chałubińskiego 4
00-928 Warszawa
| Instytut | Movares | Politech- | Politech- | Politech- | Politech- | Politech | Politech | Instytut | Instytut | Instytut | RCC | CIT | Transpor- |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
Badanie typów budowli przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego | ||||||||||||||
rozjazd kolejowy | X |
|
| X |
|
|
| X |
|
|
|
| X |
|
skrzyżowanie torów kolejowych | X |
|
| X |
|
|
| X |
|
|
|
| X |
|
Badanie typów urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego | ||||||||||||||
dławik torowy | X |
| X | X |
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
linki dławikowe | X |
| X | X |
|
|
|
|
| X | X |
|
|
|
wyłącznik szybki | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
sieć powrotna | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
Badanie typów urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego | ||||||||||||||
urządzenia stacyjne sterowania ruchem kolejowym | X | X | X | X | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
urządzenia sterowania rozrządem, w tym hamulec torowy | X |
| X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
urządzenia blokady liniowej | X | X | X | X | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
system zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowych, w tym: – napęd rogatkowy – sygnalizator drogowy | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
urządzenia do wykrywania stanów awaryjnych pojazdów kolejowych podczas biegu pociągu oraz nieprawidłowości załadunku wagonów | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
urządzenia kontroli niezajętości torów i rozjazdów: – obwody torowe – liczniki osi | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
urządzenia do przestawiania lub kontrolowania ruchomych elementów rozjazdu kolejowego | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sygnalizator kolejowy | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||||||||||||||
urządzenia łączności przewodowej z rozróżnieniem: – zapowiadawczej – strażnicowej – stacyjno-ruchowej | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
urządzenia łączności bezprzewodowej z rozróżnieniem: – pociągowej – manewrowej – drogowej – utrzymania | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
rejestrator rozmów związanych z prowadzeniem ruchu kolejowego | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
urządzenia oddziaływania tor – pojazd, w tym: rezonator samoczynnego hamowania pociągu | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
system telewizji użytkowej przeznaczonej do prowadzenia ruchu kolejowego | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
system zdalnego sterowania ruchem kolejowym | X | X | X | X | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
Badanie typów budowli przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego wchodzących w skład podsystemu strukturalnego infrastruktura, | ||||||||||||||
szyna kolejowa | X |
|
| X |
|
|
| X |
|
|
|
| X | X |
system przytwierdzeń | X |
|
| X |
|
|
| X |
| X |
|
| X |
|
podkład kolejowy i podrozjazdnica | X |
|
| X |
|
|
| X |
|
|
|
| X |
|
rozjazd kolejowy | X |
|
| X |
|
|
| X |
|
|
|
| X |
|
skrzyżowanie torów kolejowych | X |
|
| X |
|
|
| X |
|
|
|
| X |
|
Badanie typów urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego wchodzących w skład podsystemu strukturalnego energia, | ||||||||||||||
dławik torowy | X |
| X | X |
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
linki dławikowe | X |
| X | X |
|
|
|
|
| X | X |
|
|
|
wyłącznik szybki | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
sieć jezdna | X |
|
| X | X |
|
| X |
|
|
|
|
|
|
sieć powrotna | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
Badanie typów urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego wchodzących w skład podsystemu strukturalnego sterowanie, | ||||||||||||||
stacyjne urządzenia sterowania ruchem kolejowym | X | X | X | X | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
urządzenia sterowania rozrządem, w tym hamulec torowy | X |
| X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
urządzenia blokady liniowej | X | X | X | X | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
system zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowych, w tym: – napęd rogatkowy – sygnalizator drogowy | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||||||||||||||
urządzenia do wykrywania stanów awaryjnych pojazdów kolejowych podczas biegu pociągu oraz nieprawidłowości załadunku wagonów | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
urządzenia kontroli niezajętości torów i rozjazdów: – obwody torowe – liczniki osi | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
urządzenia do przestawiania lub kontrolowania ruchomych elementów rozjazdu kolejowego | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sygnalizator kolejowy | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
urządzenia łączności przewodowej z rozróżnieniem: – zapowiadawczej – strażnicowej – stacyjno-ruchowej | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
urządzenia łączności bezprzewodowej z rozróżnieniem: – pociągowej – manewrowej – drogowej – utrzymania | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
rejestrator rozmów związanych z prowadzeniem ruchu kolejowego | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
urządzenia oddziaływania tor – pojazd, w tym: rezonator samoczynnego hamowania pociągu | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
system telewizji użytkowej przeznaczonej do prowadzenia ruchu kolejowego | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
system zdalnego sterowania ruchem kolejowym | X | X | X | X | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
Badanie typów budowli przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego dla linii metra | ||||||||||||||
szyna kolejowa | X |
|
| X |
|
|
| X |
|
|
|
| X | X |
system przytwierdzeń | X |
|
| X |
|
|
| X |
| X |
|
| X |
|
podkład kolejowy | X |
|
| X |
|
|
| X |
|
|
|
| X |
|
rozjazd kolejowy | X |
|
| X |
|
|
| X |
|
|
|
| X |
|
skrzyżowanie torów kolejowych | X |
|
| X |
|
|
| X |
|
|
|
| X |
|
Badanie typów urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego dla linii metra | ||||||||||||||
urządzenia stacyjne sterowania ruchem kolejowym | X | X | X | X | X | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
urządzenia blokady liniowej | X | X | X | X | X | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
| ||||||||||||||
urządzenia kontroli niezajętości torów i rozjazdów: – obwody torowe – liczniki osi | X | X |
|
|
| X |
|
|
|
|
|
|
|
|
sygnalizator kolejowy | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
urządzenia łączności z rozróżnieniem: – przewodowej – bezprzewodowej | X | X | X | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
rejestrator rozmów związanych z prowadzeniem ruchu kolejowego | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
urządzenia oddziaływania tor – pojazd | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
system automatycznego prowadzenia pociągu | X | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
system telewizji użytkowej przeznaczonej do prowadzenia ruchu kolejowego | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
system zdalnego sterowania ruchem kolejowym | X | X | X | X | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
dławik torowy | X |
| X | X |
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
linki dławikowe | X |
| X | X |
|
|
|
|
| X | X |
|
|
|
wyłącznik szybki | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
trzecia szyna | X |
|
| X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sieć powrotna | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
Badanie typów pojazdów kolejowych dla linii metra | ||||||||||||||
pojazd trakcyjny | X |
|
|
|
|
|
|
| X |
|
| X |
|
|
pojazd specjalny | X |
|
|
|
|
|
|
| X |
|
| X |
|
|
pojazd pomocniczy | X |
|
|
|
|
|
|
| X |
|
| X |
|
|
Badanie typów budowli przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego dla linii kolejowych o szerokości torów mniejszej niż 1435 mm | ||||||||||||||
szyna kolejowa | X |
|
| X |
|
|
| X |
|
|
|
|
| X |
system przytwierdzeń | X |
|
| X |
|
|
| X |
| X |
|
|
|
|
podkład kolejowy | X |
|
| X |
|
|
| X |
|
|
|
|
|
|
rozjazd kolejowy | X |
|
| X |
|
|
| X |
|
|
|
|
|
|
skrzyżowanie torów kolejowych | X |
|
| X |
|
|
| X |
|
|
|
|
|
|
Badanie typów urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego dla linii kolejowych o szerokości torów mniejszej niż 1435 mm | ||||||||||||||
urządzenia sterowania ruchem kolejowym | X | X | X | X | X | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
system zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowych, w tym: – napęd rogatkowy – sygnalizator drogowy | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sygnalizator kolejowy | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||||||||||||||
urządzenia łączności z rozróżnieniem: – przewodowej – bezprzewodowej | X | X | X | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dławik torowy | X |
| X | X |
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
linki dławikowe | X |
| X | X |
|
|
|
|
| X | X |
|
|
|
wyłącznik szybki | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
sieć jezdna | X |
|
| X | X |
|
| X |
|
|
|
|
|
|
sieć powrotna | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
Badanie typów pojazdów kolejowych dla linii kolejowych o szerokości torów mniejszej niż 1435 mm | ||||||||||||||
pojazd trakcyjny | X |
|
|
|
|
|
|
| X |
|
| X |
|
|
wagon pasażerski | X |
|
|
|
|
|
|
| X |
|
| X |
|
|
wagon towarowy | X |
|
|
|
|
|
|
| X |
|
| X |
|
|
pojazd specjalny | X |
|
|
|
|
|
|
| X |
|
| X |
|
|
pojazd pomocniczy | X |
|
|
|
|
|
|
| X |
|
| X |
|
|
Badanie typów budowli przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego dla bocznic kolejowych | ||||||||||||||
szyna kolejowa | X |
|
| X |
|
|
| X |
|
|
|
|
| X |
system przytwierdzeń | X |
|
| X |
|
|
| X |
| X |
|
|
|
|
podkład kolejowy | X |
|
| X |
|
|
| X |
|
|
|
|
|
|
rozjazd kolejowy | X |
|
| X |
|
|
| X |
|
|
|
|
|
|
skrzyżowanie torów kolejowych | X |
|
| X |
|
|
| X |
|
|
|
|
|
|
Badanie typów urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego dla bocznic kolejowych | ||||||||||||||
urządzenia sterowania ruchem kolejowym | X | X | X | X | X | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
urządzenia blokady liniowej | X | X | X | X | X | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
system zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowych, w tym: – napęd rogatkowy – sygnalizator drogowy | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
urządzenia kontroli niezajętości torów i rozjazdów: – obwody torowe – liczniki osi | X | X |
|
|
| X |
|
|
|
|
|
|
|
|
sygnalizator kolejowy | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
urządzenia łączności z rozróżnieniem: – przewodowej – bezprzewodowej | X | X | X | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
rejestrator rozmów związanych z prowadzeniem ruchu | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
urządzenia oddziaływania tor – pojazd | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
system automatycznego prowadzenia pociągu | X | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||||||||||||||
system telewizji użytkowej przeznaczonej do prowadzenia ruchu kolejowego | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
system zdalnego sterowania ruchem kolejowym | X | X | X | X | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
dławik torowy | X |
| X | X |
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
linki dławikowe | X |
| X | X |
|
|
|
|
| X | X |
|
|
|
wyłącznik szybki | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
sieć jezdna | X |
|
| X | X |
|
| X |
|
|
|
|
|
|
sieć powrotna | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
Badanie typów pojazdów kolejowych dla bocznic kolejowych | ||||||||||||||
pojazd trakcyjny | X |
|
|
|
|
|
|
| X |
|
| X |
|
|
wagon towarowy | X |
|
|
|
|
|
|
| X |
|
| X |
|
|
pojazd specjalny | X |
|
|
|
|
|
|
| X |
|
| X |
|
|
pojazd pomocniczy | X |
|
|
|
|
|
|
| X |
|
| X |
|
|
Badanie typów urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego dla sieci kolejowych, o których mowa w art. 25a ust. 1 pkt 1 ustawy | ||||||||||||||
szyna kolejowa | X |
|
| X |
|
|
| X |
|
|
|
|
| X |
system przytwierdzeń | X |
|
| X |
|
|
| X |
| X |
|
|
|
|
podkład kolejowy | X |
|
| X |
|
|
| X |
|
|
|
|
|
|
rozjazd kolejowy | X |
|
| X |
|
|
| X |
|
|
|
|
|
|
skrzyżowanie torów kolejowych | X |
|
| X |
|
|
| X |
|
|
|
|
|
|
Badanie typów budowli przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego dla sieci kolejowych, o których mowa w art. 25a ust. 1 pkt 1 ustawy | ||||||||||||||
urządzenia sterowania ruchem kolejowym | X | X | X | X | X | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
system blokady liniowej | X | X | X | X | X | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
system zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowych, w tym: – napęd rogatkowy – sygnalizator drogowy | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
urządzenia kontroli niezajętości torów i rozjazdów: – obwody torowe – liczniki osi | X |
|
|
|
| X |
|
|
|
|
|
|
|
|
sygnalizator kolejowy | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
urządzenia łączności z rozróżnieniem: – przewodowej – bezprzewodowej | X | X | X | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
rejestrator rozmów związanych z prowadzeniem ruchu | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
urządzenia oddziaływania tor – pojazd | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
system automatycznego prowadzenia pociągu | X | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||||||||||||||
system telewizji użytkowej przeznaczonej do prowadzenia ruchu kolejowego | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
system zdalnego sterowania ruchem kolejowym | X | X | X | X | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
dławik torowy | X |
| X | X |
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
linki dławikowe | X |
| X | X |
|
|
|
|
| X | X |
|
|
|
wyłącznik szybki | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
sieć jezdna | X |
|
| X | X |
|
| X |
|
|
|
|
|
|
sieć powrotna | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
Badanie typów pojazdów kolejowych przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego dla sieci kolejowych, o których mowa w art. 25a ust. 1 pkt 1 ustawy | ||||||||||||||
pojazd trakcyjny | X |
|
|
|
|
|
|
| X |
|
| X |
|
|
wagon pasażerski | X |
|
|
|
|
|
|
| X |
|
| X |
|
|
wagon towarowy | X |
|
|
|
|
|
|
| X |
|
| X |
|
|
pojazd specjalny | X |
|
|
|
|
|
|
| X |
|
| X |
|
|
pojazd pomocniczy | X |
|
|
|
|
|
|
| X |
|
| X |
|
|
Uwaga: symbol X umieszczony w tabeli oznacza, że dana jednostka upoważniona jest uprawniona do przeprowadzania badań określonych w danym wierszu.