ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI1)
z dnia 24 stycznia 2012 r.
w sprawie rejestru podmiotów prowadzących działalność nadzorowaną2)
Na podstawie art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. z 2008 r. Nr 213, poz. 1342 oraz z 2010 r. Nr 47, poz. 278, Nr 60, poz. 372 i Nr 78, poz. 513) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa szczegółowy zakres informacji, sposób prowadzenia rejestru, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt, zwanego dalej „rejestrem”, jego wzór, a także zakres i tryb przekazywania informacji o każdej zmianie stanu faktycznego lub prawnego ujawnionego w tym rejestrze.
§ 2.[Informacje wprowadzane do rejestru] Do rejestru wprowadza się następujące informacje:
1) miejsce prowadzenia działalności, o której mowa w art. 1 pkt 1 lit. a–l, lit. n i lit. p oraz w art. 4 ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt, zwanej dalej „ustawą”, a w przypadku podmiotów prowadzących działalność, o której mowa w art. 1 pkt 1 lit. i oraz lit. p ustawy, również numer telefonu, faksu, e-mail lub położenie geograficzne z podaniem współrzędnych Systemu Informacji Geograficznej (GIS) – jeżeli to możliwe;
2) numer siedziby stada w rozumieniu przepisów o systemie identyfikacji i rejestracji zwierząt, jeżeli został nadany – w przypadku prowadzenia działalności, o której mowa w art. 1 pkt 1 lit. n ustawy;
3) źródła poboru wody wykorzystywanej przez podmioty prowadzące działalność, o której mowa w art. 1 pkt 1 lit. i tiret pierwsze ustawy, oraz przez podmioty prowadzące działalność, o której mowa w art. 1 pkt 1 lit. p ustawy, a także miejsca usuwania wody;
4) status zdrowotny gospodarstwa, z uwzględnieniem statusu strefy lub enklawy, na terenie której jest położone to gospodarstwo, lub statusu zdrowotnego miejsc prowadzenia działalności, o której mowa w art. 1 pkt 1 lit. p ustawy;
5) typ systemu oczyszczania ścieków – w przypadku prowadzenia działalności, o której mowa w art. 1 pkt 1 lit. i tiret drugie ustawy.
§ 3.[Forma prowadzenia rejestru] 1. Rejestr prowadzi się w formie pisemnej lub elektronicznej.
2. Do rejestru prowadzonego w formie pisemnej dane i informacje wprowadza się w sposób czytelny, a zmiany dokonane w rejestrze powiatowy lekarz weterynarii potwierdza swoim podpisem.
3. Rejestr prowadzony w formie elektronicznej jest utrwalany na elektronicznych nośnikach danych w postaci zapisu elektronicznego umożliwiającego edytowanie i zmianę przechowywanych danych i informacji oraz zapewniającego możliwość ich podglądu i wydruku.
§ 4.[Wzór rejestru] Wzór rejestru stanowi załącznik do rozporządzenia.
§ 5.[Przekazywanie informacji] 1. Informacje zawarte w rejestrze powiatowy lekarz weterynarii przekazuje w formie elektronicznej:
1) do 15. dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni:
a) w przypadku podmiotów prowadzących działalność, o której mowa w art. 1 pkt 1 lit. a–c, lit. f–h i lit. j–l oraz w art. 4 ust. 3 ustawy,
b) w przypadku podmiotów prowadzących działalność, o której mowa w art. 1 pkt 1 lit. i oraz lit. p ustawy, z wyłączeniem informacji o statusie zdrowotnym;
2) niezwłocznie:
a) w przypadku podmiotów prowadzących działalność, o której mowa w art. 1 pkt 1 lit. d oraz lit. e ustawy,
b) w zakresie informacji o statusie zdrowotnym – w przypadku podmiotów prowadzących działalność, o której mowa w art. 1 pkt 1 lit. i tiret pierwsze ustawy, oraz podmiotów prowadzących działalność, o której mowa w art. 1 pkt 1 lit. p ustawy.
2. Przepisy ust. 1 stosuje się odpowiednio do przekazywania informacji o każdej zmianie stanu faktycznego lub prawnego ujawnionego w rejestrze.
§ 6.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia, z wyjątkiem § 2:
1) pkt 1 w odniesieniu do podmiotów prowadzących działalność, o której mowa w art. 1 pkt 1 lit. i oraz lit. p ustawy, oraz
2) pkt 3
– które wchodzą w życie po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia.3)
Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi: wz. A. Butra
|
1) Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi kieruje działem administracji rządowej – rolnictwo, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz. U. Nr 248, poz. 1486).
2) Przepisy niniejszego rozporządzenia wdrażają:
– częściowo postanowienia dyrektywy Rady 2006/88/WE z dnia 24 października 2006 r. w sprawie wymogów w zakresie zdrowia zwierząt akwakultury i produktów akwakultury oraz zapobiegania niektórym chorobom zwierząt wodnych i zwalczania tych chorób (Dz. Urz. UE L 328 z 24.11.2006, str. 14, z późn. zm.),
– decyzję Komisji 2008/392/WE z dnia 30 kwietnia 2008 r. wdrażającą dyrektywę Rady 2006/88/WE w odniesieniu do informacyjnej strony internetowej udostępniającej drogą elektroniczną informacje na temat przedsiębiorstw produkcyjnych sektora akwakultury oraz zatwierdzonych zakładów przetwórczych (Dz. Urz. UE L 138 z 28.05.2008, str. 12).
3) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 31 grudnia 2008 r. w sprawie rejestru podmiotów prowadzących działalność nadzorowaną (Dz. U. z 2009 r. Nr 14, poz. 81), które utraciło moc z dniem 28 kwietnia 2010 r.
Załącznik do rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi
z dnia 24 stycznia 2012 r. (poz. 128)
WZÓR – REJESTR PODMIOTÓW PROWADZĄCYCH DZIAŁALNOŚĆ NADZOROWANĄ
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00