Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2011-08-01
Wersja aktualna od 2011-08-01
obowiązujący
ROZPORZĄDZENIE KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI
z dnia 12 lipca 2011 r.
w sprawie zasad i sposobu łącznego prowadzenia kampanii wyborczej w programach radiowych i telewizyjnych przez komitety wyborcze uprawnione do rozpowszechniania audycji wyborczych w wyborach do Sejmu i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej
Na podstawie art. 284 § 5 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (Dz. U. Nr 21, poz. 112, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Prowadzenie łącznej kampanii wyborczej] 1. Komitety wyborcze, którym przysługuje prawo rozpowszechniania audycji wyborczych równocześnie do Sejmu i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, mogą prowadzić łączną kampanię wyborczą w programach:
1) ogólnokrajowych „Telewizji Polskiej – Spółka Akcyjna” i „Polskiego Radia – Spółka Akcyjna”, zwanych dalej „Telewizją Polską” i „Polskim Radiem”;
2) regionalnych Telewizji Polskiej i spółek radiofonii regionalnej.
2. Prowadzenie łącznej kampanii wyborczej polega na łączeniu całego czasu przysługującego komitetowi wyborczemu w programach ogólnokrajowych telewizyjnych lub radiowych w kampanii wyborczej do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z całym czasem przysługującym komitetowi wyborczemu w programach ogólnokrajowych telewizyjnych lub radiowych w kampanii wyborczej do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej.
3. Zasady określone w ust. 2 stosuje się do łączenia czasu w programach regionalnych.
§ 2.[Zawiadomienie o zamiarze łącznego prowadzenia kampanii wyborczej] 1. Pełnomocnicy komitetów wyborczych zawiadamiają Telewizję Polską, Polskie Radio i spółki radiofonii regionalnej, nie później niż w 22. dniu przed dniem wyborów, o zamiarze łącznego prowadzenia kampanii wyborczej do Sejmu i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej ze wskazaniem, czy ta forma prowadzenia kampanii wyborczej będzie stosowana w programach ogólnokrajowych czy regionalnych, czy też w jednych i drugich.
2. W przypadku zamiaru łącznego prowadzenia kampanii wyborczej w programach regionalnych, pełnomocnik komitetu wyborczego wskazuje oddziały Telewizji Polskiej lub spółki radiofonii regionalnej, w których będzie prowadzona łączna kampania wyborcza.
3. W przypadku niespełnienia przez pełnomocnika komitetu wyborczego wymogów określonych w ust. 1 i 2, komitetowi wyborczemu przydzielany jest czas na rozpowszechnianie audycji wyborczych w oddzielnych blokach do Sejmu i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej.
§ 3.[Bloki audycji wyborczych] 1. Audycje wyborcze są rozpowszechniane w specjalnych blokach audycji wyborczych zawierających łączne audycje wyborcze do Sejmu i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Czas antenowy niewykorzystany w jednym bloku audycji wyborczych z przyczyn leżących po stronie komitetu wyborczego nie może być rekompensowany wydłużeniem czasu antenowego w innych blokach.
§ 4.[Stosowanie art. 117 § 6 Kodeksu wyborczego] W sprawach dotyczących:
1) czasu oraz ramowego podziału czasu przeznaczonego na rozpowszechnianie nieodpłatnie audycji wyborczych w programach ogólnokrajowych i programach regionalnych publicznej radiofonii i telewizji w wyborach do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej,
2) trybu postępowania w sprawach podziału czasu, o którym mowa w pkt 1,
3) sposobu przygotowania, zakresu rejestracji i emisji audycji wyborczych,
4) typu i rodzaju nośnika zapisu audycji wyborczej,
5) sposobu rozpowszechniania informacji o terminach emisji audycji wyborczych
– stosuje się przepisy wydane na podstawie art. 117 § 6 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy.
§ 5.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia 2011 r.
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji: J. Dworak
|
1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2011 r. Nr 94, poz. 550, Nr 102, poz. 588, Nr 134, poz. 777, Nr 147, poz. 881 i Nr 149, poz. 889.