Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2011 nr 104 poz. 605
Wersja aktualna od 2011-11-16
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2011 nr 104 poz. 605
Wersja aktualna od 2011-11-16
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 28 kwietnia 2011 r.

w sprawie trybu, sposobu i warunków finansowania lub współfinansowania zakupu i modernizacji pojazdów kolejowych przeznaczonych do wykonywania przewozów pasażerskich

(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2011 r., Nr 237, poz. 1411)  

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Zakres regulacji] 1. Rozporządzenie określa tryb, sposób i warunki finansowania lub współfinansowania ze środków budżetu państwa, zwane dalej „wsparciem finansowym”, zakupu i modernizacji pojazdów kolejowych, zwanych dalej „pojazdami”, przeznaczonych do wykonywania przewozów pasażerskich.

2. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do realizacji programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.3)). W powyższym zakresie stosuje się przepisy odrębne.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Wsparcie finansowe] W latach 2011–2015 wsparcie finansowe może być udzielone z budżetu państwa jako dotacja celowa na realizację zadań własnych samorządów województw w zakresie zakupu i modernizacji pojazdów.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Przeznaczenie wsparcia finansowego] 1. Wsparcie finansowe może być przeznaczone na:

1) zakup pojazdów, których przewidywany okres użytkowania będzie dłuższy niż pięć lat;

2) modernizację pojazdów, jeżeli przewidywany okres użytkowania, po przeprowadzonej modernizacji, będzie dłuższy niż pięć lat i jeżeli prowadzi ona do poprawy co najmniej jednego z następujących parametrów:

a) efektywności użytkowania pojazdów,

b) zmniejszenia zużycia energii przy eksploatacji pojazdów,

c) zwiększenia wygody podróżowania pojazdami,

d) uwzględnienia potrzeb osób niepełnosprawnych w zakresie korzystania z pojazdów.

2. Zakupione lub zmodernizowane pojazdy stanowią własność samorządu województwa.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Plan podziału środków z rezerwy celowej] 1. Minister właściwy do spraw transportu, nie później niż w terminie do dnia 30 marca roku, w którym wsparcie finansowe ma być udzielone, sporządza plan podziału środków z rezerwy celowej, zwany dalej „planem podziału”, określający kwoty środków finansowych, które mają być przekazane wojewodom w celu udzielenia dotacji celowej jednostkom samorządu terytorialnego.

2. Minister właściwy do spraw transportu niezwłocznie po sporządzeniu planu podziału przekazuje:

1) ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych – plan podziału;

2) wojewodzie – wyciąg z planu podziału zawierający kwotę środków przydzielonych temu wojewodzie.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Wniosek o uruchomienie środków z rezerwy celowej] 1. Wojewoda niezwłocznie po otrzymaniu wyciągu z planu podziału, o którym mowa w § 4 ust. 2 pkt 2, sporządza wniosek o uruchomienie środków z rezerwy celowej w kwocie przewidzianej w wyciągu z planu podziału i przekazuje go ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych.

2. Minister właściwy do spraw finansów publicznych, na podstawie wniosku, o którym mowa w ust. 1, oraz planu podziału, o którym mowa w § 4 ust. 1, dokonuje zwiększenia wydatków w części budżetu, której dysponentem jest wojewoda.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Umowa o udzielenie dotacji celowej] 1. Warunkiem udzielenia wsparcia finansowego jest zawarcie przez samorząd województwa z wojewodą umowy o udzielenie dotacji celowej przed złożeniem wniosku, o którym mowa w § 5 ust. 1.

2. Umowa określa w szczególności:

1) szczegółowy opis zadania, na które dotacja została przyznana, i termin jego wykonania;

2) wysokość udzielonej dotacji celowej;

3) [1] (uchylony);

4) termin wykorzystania dotacji celowej, nie dłuższy niż do dnia 31 grudnia danego roku budżetowego;

5) termin i sposób rozliczenia udzielonej dotacji celowej;

6) termin zwrotu niewykorzystanej części dotacji celowej;

7) tryb kontroli wykonania zadania;

8) [2] warunki dzierżawy lub użyczenia zakupionego lub zmodernizowanego taboru;

9) [3] warunki zbycia zakupionego lub zmodernizowanego taboru i nie krótszy niż pięć lat okres, po którym może to nastąpić.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.[Kontrola sposobu wykorzystania dotacji celowej] Wojewoda kontroluje sposób wykorzystania dotacji celowej stosując kryteria: zgodności z prawem, celowości i gospodarności, oraz terminowość wykonania zadania.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.[Sprawozdanie z wykorzystania dotacji celowej] Samorząd województwa przekazuje wojewodzie i ministrowi właściwemu do spraw transportu sprawozdanie z wykorzystania dotacji celowej, w terminie do dnia 15 stycznia roku następującego po roku, w którym dotacja celowa została udzielona.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.[Przepisy uchylone] Traci moc rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 17 grudnia 2004 r. w sprawie trybu, sposobu i warunków finansowania lub współfinansowania zakupu i modernizacji pojazdów kolejowych przeznaczonych do wykonywania przewozów pasażerskich (Dz. U. Nr 273, poz. 2710 oraz z 2005 r. Nr 244, poz. 2079).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. Nr 176, poz. 1238 i Nr 191, poz. 1374, z 2008 r. Nr 59, poz. 359, Nr 144, poz. 902, Nr 206, poz. 1289 i Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 1, poz. 3, Nr 18, poz. 97, Nr 19, poz. 100, Nr 98, poz. 817, Nr 115, poz. 966, Nr 157, poz. 1241 i Nr 214, poz. 1658 oraz z 2011 r. Nr 5, poz. 13 i Nr 102, poz. 586.

3) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578 i Nr 257, poz. 1726.

[1] § 6 ust. 2 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu, sposobu i warunków finansowania lub współfinansowania zakupu i modernizacji pojazdów kolejowych przeznaczonych do wykonywania przewozów pasażerskich (Dz.U. Nr 237, poz. 1411). Zmiana weszła w życie 16 listopada 2011 r.

[2] § 6 ust. 2 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu, sposobu i warunków finansowania lub współfinansowania zakupu i modernizacji pojazdów kolejowych przeznaczonych do wykonywania przewozów pasażerskich (Dz.U. Nr 237, poz. 1411). Zmiana weszła w życie 16 listopada 2011 r.

[3] § 6 ust. 2 pkt 9 dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu, sposobu i warunków finansowania lub współfinansowania zakupu i modernizacji pojazdów kolejowych przeznaczonych do wykonywania przewozów pasażerskich (Dz.U. Nr 237, poz. 1411). Zmiana weszła w życie 16 listopada 2011 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00