Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2010-12-31 do 2013-06-22
Wersja archiwalna od 2010-12-31 do 2013-06-22
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 3 grudnia 2010 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie homologacji typu ciągników rolniczych i przyczep2)
Na podstawie art. 68 ust. 19 pkt 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Rozporządzenie w sprawie homologacji typu ciągników rolniczych i przyczep] W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 24 października 2005 r. w sprawie homologacji typu ciągników rolniczych i przyczep (Dz. U. Nr 237, poz. 2009 oraz z 2006 r. Nr 42, poz. 291) wprowadza się następujące zmiany:
1) w załączniku nr 2 „II. Opis techniczny do celów homologacji typu pojazdu (obowiązujący od dnia 1 lipca 2005 r. – według załącznika I do dyrektywy 2003/37/WE)” we wzorze A wprowadza się następujące zmiany:
a) pkt 2.4 otrzymuje brzmienie:
„2.4. | Technicznie dopuszczalna(-e) masa(-y) ciągnięta(-e) (w zależności od typu sprzęgu) |
2.4.1. | Niehamowana masa ciągnięta: ......................................................................................... |
2.4.2. | Niezależnie hamowana masa ciągnięta: ........................................................................... |
2.4.3. | Najazdowo hamowana masa ciągnięta: ........................................................................... |
2.4.4. | Masa ciągnięta hamowana za pomocą hamulców hydraulicznych lub pneumatycznych:........................................................................................................... |
2.4.5. | Całkowita(-e) technicznie dopuszczalna(-e) masa(-y) ciągnika wraz z przyczepą dla każdej konfiguracji hamulców przyczepy ............................................................... |
2.4.6. | Położenie punktu sprzęgu: |
2.4.6.1. | Wysokość nad powierzchnią drogi: |
2.4.6.1.1. | Maksymalna wysokość: .................................................................................................. |
2.4.6.1.2. | Minimalna wysokość: ....................................................................................................... |
2.4.6.2. | Odległość od płaszczyzny pionowej przechodzącej przez oś geometryczną tylnej osi |
2.4.6.2.1. | Maksymalna: ............................................................................................................ |
2.4.6.2.2. | Minimalna: .................................................................................................................. |
2.4.6.3. | Maksymalne statyczne obciążenie pionowe / technicznie dopuszczalna masa w punkcie sprzęgu: |
2.4.6.3.1. | – ciągnika: ....................................................................................................................... |
2.4.6.3.2. | – naczepy (wymienne ciągnione maszyny) lub przyczepy z osią centralną (wymienne holowane maszyny): ...................................................................................................”, |
b) pkt 2.7.2 otrzymuje brzmienie:
„2.7.2. | Ogólne wymiary ciągnika, łącznie z urządzeniem sprzęgającym |
2.7.2.1. | Długość w ruchu drogowym(10): |
| maksymalna: .................................................................................................................... |
| minimalna: ........................................................................................................................ |
2.7.2.2. | Szerokość w ruchu drogowym(11): |
| maksymalna: .................................................................................................................... |
| minimalna: ........................................................................................................................ |
2.7.2.3. | Wysokość w ruchu drogowym(12): |
| maksymalna: ..................................................................................................................... |
| minimalna: ......................................................................................................................... |
2.7.2.4. | Zwis przedni(13): |
| maksymalny: ..................................................................................................................... |
| minimalny: ......................................................................................................................... |
2.7.2.5. | Zwis tylny(14): |
| maksymalny: ..................................................................................................................... |
| minimalny: ......................................................................................................................... |
2.7.2.6. | Prześwit(15): |
| maksymalny: ..................................................................................................................... |
| minimalny: ......................................................................................................................”, |
c) w „Objaśnieniach” odnośnik 15 otrzymuje brzmienie:
„(15) Standard ISO 612 - 1978 (punkt 6.8).”;
2) w załączniku nr 4 „Wykaz wymagań obowiązujących w homologacji typu pojazdu” w części II w tabeli 3 C „Zgodność ze znormalizowanymi kodami OECD” objaśnienie do odnośnika (*) otrzymuje brzmienie:
„(*) Sprawozdania z badań powinny być zgodne z decyzją Rady OECD C(2008) 128 z października 2008 r. Równoważność sprawozdań z badań może być uznana dla zamocowań pasa bezpieczeństwa dopiero po poddaniu ich badaniom.”
§ 2.[Wymogi dotyczące przygotowywania sprawozdań z badań] Sprawozdania z badań, o których mowa w załączniku nr 4 „Wykaz wymagań obowiązujących w homologacji typu pojazdu” w części II w tabeli 3 C „Zgodność ze znormalizowanymi kodami OECD”, mogą być przygotowywane zgodnie z kodami określonymi w decyzji Rady OECD C(2000) 59 zmienionej decyzją Rady OECD C(2005) 1, jednak nie dłużej niż do dnia 30 kwietnia 2011 r.
§ 3.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Infrastruktury: C. Grabarczyk
|
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).
2) Niniejsze rozporządzenie, w zakresie swojej regulacji, wdraża postanowienia dyrektywy Komisji 2010/22/UE z dnia 15 marca 2010 r. zmieniającej w celu dostosowania do postępu technicznego dyrektywy Rady 80/720/EWG, 86/298/EWG, 86/415/EWG i 87/402/EWG oraz dyrektywy 2000/25/WE i 2003/37/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, odnoszące się do homologacji typu ciągników rolniczych lub leśnych (Dz. Urz. UE L 91 z 10.04.2010, str. 1).
3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 109, poz. 925, Nr 175, poz. 1462, Nr 179, poz. 1486 i Nr 180, poz. 1494 i 1497, z 2006 r. Nr 17, poz. 141, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 190, poz. 1400, Nr 191, poz. 1410 i Nr 235, poz. 1701, z 2007 r. Nr 52, poz. 343, Nr 57, poz. 381, Nr 99, poz. 661, Nr 123, poz. 845 i Nr 176, poz. 1238, z 2008 r. Nr 37, poz. 214, Nr 100, poz. 649, Nr 163, poz. 1015, Nr 209, poz. 1320, Nr 220, poz. 1411 i 1426, Nr 223, poz. 1461 i 1462 i Nr 234, poz. 1573 i 1574, z 2009 r. Nr 3, poz. 11, Nr 18, poz. 97, Nr 79, poz. 663, Nr 91, poz. 739, Nr 92, poz. 753, Nr 97, poz. 802 i 803, Nr 98, poz. 817 i Nr 168, poz. 1323 oraz z 2010 r. Nr 40, poz. 230, Nr 43, poz. 246, Nr 122, poz. 827, Nr 151, poz. 1013, Nr 152, poz. 1018, Nr 182, poz. 1228, Nr 219, poz. 1443 i Nr 225, poz. 1466.