ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 25 czerwca 2010 r.
w sprawie wysokości opłaty za wniosek o opinię Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej dotyczącą wykonywania przez jednostkę samorządu terytorialnego działalności w zakresie telekomunikacji
Na podstawie art. 4 ust. 5 ustawy z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. Nr 106, poz. 675) zarządza się, co następuje:
§ 1.Rozporządzenie określa wysokość opłaty za wniosek o opinię Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej w sprawie wykonywania przez jednostkę samorządu terytorialnego działalności polegającej na:
1) budowie lub eksploatacji infrastruktury telekomunikacyjnej i sieci telekomunikacyjnych oraz nabywaniu praw do infrastruktury telekomunikacyjnej i sieci telekomunikacyjnych;
2) dostarczaniu sieci telekomunikacyjnych lub zapewnianiu dostępu do infrastruktury telekomunikacyjnej;
3) świadczeniu, z wykorzystaniem posiadanej infrastruktury telekomunikacyjnej i sieci telekomunikacyjnych, usługi na rzecz:
a) przedsiębiorców telekomunikacyjnych,
b) podmiotów, o których mowa w art. 4 pkt 1, 2, 4, 5 i 8 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800, z późn. zm.2)),
c) użytkowników końcowych - w zakresie i na warunkach określonych w art. 6 i 7 ustawy z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych.
§ 2.1. Opłata za wniosek o opinię Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej w sprawie wykonywania przez jednostkę samorządu terytorialnego działalności w zakresie telekomunikacji, zwany dalej „wnioskiem o opinię”, gdy przedsięwzięcie realizowane jest przez jednostkę samorządu terytorialnego, wynosi:
1) dla działalności określonej w § 1 pkt 1:
a) 1 500 zł - w przypadku, gdy planowany koszt przedsięwzięcia wynosi mniej niż 500 000 zł.
b) 2 500 zł - przypadku, gdy planowany koszt przedsięwzięcia wynosi nie mniej niż 500 000 zł i nie więcej niż 1 000 000 zł,
c) 3 000 zł - w przypadku, gdy planowany koszt przedsięwzięcia wynosi więcej niż 1 000 000 zł;
2) dla działalności określonej w § 1 pkt 2:
a) 500 zł - w przypadku, gdy planowany koszt przedsięwzięcia wynosi mniej niż 10 000 zł,
b) 750 zł - w przypadku, gdy planowany koszt przedsięwzięcia wynosi nie mniej niż 10 000 zł i nie więcej niż 30 000 zł,
c) 1 000 zł - w przypadku, gdy planowany koszt przedsięwzięcia wynosi więcej niż 30 000 zł;
3) dla działalności określonej w § 1 pkt 3:
a) 2 500 zł - w przypadku, gdy planowany koszt przedsięwzięcia wynosi mniej niż 20 000 zł,
b) 3 000 zł - w przypadku, gdy planowany koszt przedsięwzięcia wynosi nie mniej niż 20 000 zł i nie więcej niż 60 000 zł,
c) 3 500 zł - w przypadku, gdy planowany koszt przedsięwzięcia wynosi więcej niż 60 000 zł.
2. Opłata za wniosek o opinię, gdy przedsięwzięcie realizowane jest przez więcej niż jedną i nie więcej niż pięć jednostek samorządu terytorialnego, wynosi:
1) dla działalności określonej w § 1 pkt 1:
a) 2 500 zł - w przypadku, gdy planowany koszt przedsięwzięcia wynosi mniej niż 750 000 zł,
b) 3 000 zł - w przypadku, gdy planowany koszt przedsięwzięcia wynosi nie mniej niż 750 000 zł i nie więcej niż 1 250 000 zł,
c) 3 500 zł - w przypadku, gdy planowany koszt przedsięwzięcia wynosi więcej niż 1 250 000 zł;
2) dla działalności określonej w § 1 pkt 2:
a) 1 000 zł - w przypadku, gdy planowany koszt przedsięwzięcia wynosi mniej niż 20 000 zł,
b) 1 500 zł - w przypadku, gdy planowany koszt przedsięwzięcia wynosi nie mniej niż 20 000 zł i nie więcej niż 60 000 zł,
c) 2 000 zł - w przypadku, gdy planowany koszt przedsięwzięcia wynosi więcej niż 60 000 zł;
3) dla działalności określonej w § 1 pkt 3:
a) 3 000 zł - w przypadku, gdy planowany koszt przedsięwzięcia wynosi mniej niż 50 000 zł,
b) 3 500 zł - w przypadku, gdy planowany koszt przedsięwzięcia wynosi nie mniej niż 50 000 zł i nie więcej niż 100 000 zł,
c) 4 000 zł - w przypadku, gdy planowany koszt przedsięwzięcia wynosi więcej niż 100 000 zł.
3. Opłata za wniosek o opinię, gdy przedsięwzięcie realizowane jest przez więcej niż pięć jednostek samorządu terytorialnego, wynosi:
1) dla działalności określonej w § 1 pkt 1:
a) 3 000 zł - w przypadku, gdy planowany koszt przedsięwzięcia wynosi mniej niż 1 000 000 zł,
b) 3 500 zł - w przypadku, gdy planowany koszt przedsięwzięcia wynosi nie mniej niż 1 000 000 zł i nie więcej niż 1 500 000 zł,
c) 4 000 zł - w przypadku, gdy planowany koszt przedsięwzięcia wynosi więcej niż 1 500 000 zł;
2) dla działalności określonej w § 1 pkt 2:
a) 1 500 zł - w przypadku, gdy planowany koszt przedsięwzięcia wynosi nie więcej niż 100 000 zł,
b) 2 000 zł - w przypadku, gdy planowany koszt przedsięwzięcia wynosi nie mniej niż 100 000 zł i nie więcej niż 150 000 zł,
c) 2 500 zł - w przypadku, gdy planowany koszt przedsięwzięcia wynosi więcej niż 150 000 zł;
3) dla działalności określonej w § 1 pkt 3:
a) 3 500 zł - w przypadku, gdy planowany koszt przedsięwzięcia wynosi mniej niż 100 000 zł.
b) 4 000 zł - w przypadku, gdy planowany koszt przedsięwzięcia wynosi nie mniej niż 100 000 zł i nie więcej niż 150 000 zł,
c) 4 500 zł - w przypadku, gdy planowany koszt przedsięwzięcia wynosi więcej niż 150 000 zł.
§ 3.Opłata za wniosek o opinię, gdy realizowane przedsięwzięcie obejmuje więcej niż jeden z rodzajów działalności określonych w § 1, wynosi:
1) 3 500 zł - w przypadku, gdy przedsięwzięcie realizowane jest przez jednostkę samorządu terytorialnego;
2) 4 000 zł - w przypadku, gdy przedsięwzięcie realizowane jest przez więcej niż jedną i nie więcej niż pięć jednostek samorządu terytorialnego;
3) 5 000 zł - w przypadku, gdy przedsięwzięcie realizowane jest przez więcej niż pięć jednostek samorządu terytorialnego.
§ 4.1. W przypadku gdy przedsięwzięcie realizowane jest przez związek jednostek samorządu terytorialnego, stosuje się § 2 ust. 2 albo 3 albo § 3 pkt 2 albo 3, w zależności od liczby jednostek samorządu terytorialnego w związku.
2. Przepisy ust. 1 stosuje się odpowiednio w przypadku, gdy przedsięwzięcie realizowane jest przez związek jednostek samorządu terytorialnego wspólnie z jednostkami samorządu terytorialnego.
§ 5.Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Infrastruktury: C. Grabarczyk
|
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - łączność, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 163, poz. 1362 i Nr 267, poz. 2258, z 2006 r. Nr 12, poz. 66, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 170, poz. 1217, Nr 220, poz. 1600, Nr 235, poz. 1700 i Nr 249, poz. 1834, z 2007 r. Nr 23, poz. 137, Nr 50, poz. 331 i Nr 82, poz. 556, z 2008 r. Nr 17, poz. 101 i Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 11, poz. 59, Nr 18, poz. 97 i Nr 85, poz. 716 oraz z 2010 r. Nr 81, poz. 530, Nr 86, poz. 554 i Nr 106, poz. 675.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00