Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2017-12-23 do 2019-07-02
Wersja archiwalna od 2017-12-23 do 2019-07-02
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 11 czerwca 2010 r.
w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące
(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2017 r., poz. 2351) Pokaż wszystkie zmiany
Na podstawie art. 119 ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. z 2006 r. Nr 100, poz. 696, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1.Rozporządzenie wprowadza zakazy lub ograniczenia lotów w polskiej przestrzeni powietrznej nad obszarem całego państwa albo jego części na czas dłuższy niż 3 miesiące.
§ 2.1. Użyte w rozporządzeniu skróty i określenia oznaczają:
1) ADIZ – (Air Defense Identification Zone) strefę identyfikacji obrony powietrznej;
2) ALFA SCRAMBLE – hasło do startu statków przechwytujących stosowane w celu wykonania zadania bojowego, w ramach misji AIR POLICING systemu obrony powietrznej;
3) AMC Polska – (Airspace Management Cell) Ośrodek Zarządzania Przestrzenią Powietrzną w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej;
4) ATS – (Air traffic services) służby ruchu lotniczego;
5) AUP – (Airspace Use Plan) plan użytkowania przestrzeni powietrznej;
6) D – (Danger Area) strefę niebezpieczną, obejmującą przestrzeń powietrzną FIR Warszawa, o której mowa w § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 listopada 2008 r. w sprawie struktury polskiej przestrzeni powietrznej oraz szczegółowych warunków i sposobu korzystania z tej przestrzeni (Dz. U. Nr 210, poz. 1324), w której mogą mieć miejsce działania niebezpieczne dla lotu statku powietrznego, w szczególności przestrzeń nad poligonami artyleryjskimi, morskimi i lotniczymi;
7) FL – (Flight Level) poziom lotu;
8) FPL – (Filed Flight Plan) zgłoszony plan lotu;
9) GARDA – hasło, na jakie statek powietrzny wykonuje zadania związane z bezpieczeństwem powszechnym, porządkiem publicznym i ochroną granicy państwowej;
10) ICAO – Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego;
11) Instytucja – Polską Agencję Żeglugi Powietrznej, która zapewnia służby ruchu lotniczego, na podstawie odrębnych przepisów;
12) NOTAM – (Notice To Airmen) wiadomość rozpowszechnianą za pomocą środków telekomunikacyjnych, zawierającą informacje o ustanowieniu, stanie lub zmianach urządzeń lotniczych, służbach, procedurach, a także o niebezpieczeństwie, których znajomość we właściwym czasie jest istotna dla personelu związanego z operacjami lotniczymi;
13) P – (Prohibited Area) strefę zakazaną, obejmującą przestrzeń powietrzną znajdującą się nad terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w której lot statku powietrznego jest zakazany od poziomu terenu do określonej wysokości, w szczególności przestrzeń nad obiektami, w których są gromadzone substancje i mieszaniny o właściwościach wybuchowych;
14) prace lotnicze – operacje lotnicze, o których mowa w Dziale 1 Części II Załącznika 6 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, podpisanej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. (Dz. U. z 1959 r. Nr 35, poz. 212 i 214, z późn. zm.3)), przyjętego przez ICAO;
15) Prezes Urzędu – Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego;
16) R – (Restricted Area) strefę ograniczeń, obejmującą przestrzeń powietrzną znajdującą się nad terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w której lot statku powietrznego jest ograniczony przez wymagania dotyczące generowania przez niego fal akustycznych od poziomu terenu do określonej wysokości, w szczególności przestrzeń nad aglomeracjami miejskimi, parkami narodowymi oraz obiektami, w których są gromadzone substancje i mieszaniny o właściwościach wybuchowych;
17) TRA – (Temporary Reserved Area) strefę czasowo rezerwowaną;
18) UUP – (UpdatedAirspace Use Plan) zaktualizowany AUP będący depeszą zarządzającego przestrzenią powietrzną ASM (Airspace Management) o statusie NOTAM, wydawaną przez AMC Polska w dniu operacji, w celu aktualizacji informacji zawartych w AUP.
2. Dostępne FL określa tabela poziomów lotów, o której mowa w Dodatku 3 Załącznika 2 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym.
§ 3.W polskiej przestrzeni powietrznej wprowadza się następujące zakazy lub ograniczenia lotów:
1) zakazy przekraczania prędkości dźwięku lub lotu z prędkością naddźwiękową:
a) na FL 340 i poniżej tego poziomu,
b) w całej przestrzeni powietrznej w godzinach 2200–600;
2) zakazy wykonywania lotów w strefach P, określone w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
3) zakazy wykonywania lotów w strefach D, w terminach aktywności tych stref ustanowionych zgodnie z przepisami Załącznika 15 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, publikowanych w AUP lub w UUP oraz NOTAM, określone w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
4) zakazy lub ograniczenia wykonywania lotów w strefach R, określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia;
5) ograniczenia lotów w strefach ADIZ, określone w załączniku nr 4 do rozporządzenia.
§ 4.Zakazów przekraczania prędkości dźwięku lub lotu z prędkością naddźwiękową nie stosuje się do lotów:
1) wykonywanych na hasło ALFA SCRAMBLE;
2) próbnych, wykonywanych w strefach D i TRA.
§ 5.1. Zakazów wykonywania lotów w strefach P nie stosuje się do lotów:
1) operacyjnych, wykonywanych na hasło GARDA lub ALFA SCRAMBLE;
2) wykonywanych w celu udzielania pomocy w przypadkach zagrożenia życia lub zdrowia ludzi lub zwierząt, w tym w szczególności w czasie wystąpienia klęsk żywiołowych, katastrof, zagrożeń ekologicznych lub sytuacji awaryjnych;
3) wykonywanych na wniosek zarządzającego obiektem naziemnym lub nawodnym, chronionym strefą P;
4) wykonywanych na wniosek organizatora lotu, złożony do Instytucji na co najmniej 14 dni przed planowanym lotem, w celu realizacji prac lotniczych związanych z:
a) patrolowaniem linii energetycznych, gazociągów lub obszarów leśnych,
b) zrzutem szczepionek przeciw wściekliźnie, opylaniem lasów i pól przeciwko szkodnikom lub usługami agrotechnicznymi,
c) gospodarowaniem terenami strefy.
2. Instytucja w porozumieniu z zarządzającym, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, nie później niż na 5 dni przed dniem wykonania lotu, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, określa jego warunki, a w szczególności datę, trasę lub rejon oraz wysokość i przedział czasu lotu albo określa przyczyny, z powodu których taki lot nie może być wykonany.
3. Prezes Urzędu prowadzi wykaz zarządzających obiektami chronionymi strefą P, o których mowa w ust. 1 pkt 3.
§ 6.Zakazów wykonywania lotów w strefach D nie stosuje się do lotów:
1) operacyjnych, wykonywanych na hasło GARDA lub ALFA SCRAMBLE;
2) wykonywanych w celu udzielania pomocy w przypadkach zagrożenia życia lub zdrowia ludzi lub zwierząt, w tym w szczególności w czasie wystąpienia klęsk żywiołowych, katastrof, zagrożeń ekologicznych lub sytuacji awaryjnych;
3) wykonywanych na wniosek osoby kierującej działaniami w strefie D lub za jej zgodą, w porozumieniu z Instytucją.
§ 7.1. Zakazów wykonywania lotów w strefach R, z wyjątkiem strefy EP R40 SŁUPSK, nie stosuje się do lotów: [1]
1) operacyjnych, wykonywanych na hasło GARDA lub ALFA SCRAMBLE;
2) wykonywanych w celu udzielania pomocy w przypadkach zagrożenia życia lub zdrowia ludzi lub zwierząt, w tym w szczególności w czasie wystąpienia klęsk żywiołowych, katastrof, zagrożeń ekologicznych lub sytuacji awaryjnych;
3) wykonywanych zgodnie z zamieszczonymi w Zintegrowanym Pakiecie Informacji Lotniczych, o którym mowa w art. 121 ust. 3 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze, procedurami podejścia do lądowania i odlotu dla lotnisk i lądowisk położonych wewnątrz tych stref;
4) związanych z wykonywaniem prac lotniczych mających na celu patrolowanie linii energetycznych, gazociągów, obszarów leśnych oraz realizację usług agrotechnicznych;
5) związanych z monitorowaniem stanu przeszkód lotniczych położonych w zasięgu powierzchni ograniczających obiektów lotniskowych użytkowanych przez polskie państwowe statki powietrzne;
6) wykonywanych za zgodą Prezesa Urzędu, o której mowa w ust. 2.
1a. [2] Zakazów wykonywania lotów w strefie EP R40 SŁUPSK nie stosuje się do lotów wykonywanych za zgodą, o której mowa w art. VII ust. 3 Porozumienia wykonawczego między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki do Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki dotyczącej rozmieszczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej systemu obrony przed rakietami balistycznymi w sprawie użytkowania terenów oraz przestrzeni powietrznej wokół Bazy systemu obrony przed rakietami balistycznymi, podpisanego w Warszawie dnia 27 kwietnia 2015 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 234), w tym w celu udzielania pomocy w przypadkach zagrożenia życia lub zdrowia.
2. Prezes Urzędu, na wniosek burmistrza (prezydenta miasta) albo innego podmiotu zawierający akceptację burmistrza (prezydenta miasta), może wydać zgodę na wykonywanie lotów w strefach R, o których mowa w lp. 20–23 załącznika nr 3 do rozporządzenia, w szczególności gdy jest to uzasadnione potrzebami gospodarczymi, kulturalnymi albo związanymi z zapewnianiem informacji publicznej, jeżeli:
1) wykonawca tych lotów:
a) używa śmigłowca posiadającego I klasę osiągową, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 15 lipca 2003 r. w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz. U. Nr 139, poz. 1333 oraz z 2007 r. Nr 89, poz. 592), lub samolotu posiadającego takie parametry techniczne, aby w przypadku uszkodzenia jednostki napędowej możliwa była kontynuacja lotu do lotniska lub miejsca lądowania – zgodnie z ograniczeniami użytkowymi samolotu określonymi w pkt 6.2 załącznika C Część I Załącznika 6 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym,
b) posiada aktualny certyfikat, jeśli jest wymagany, do prowadzenia lotniczej działalności gospodarczej w zakresie usług stanowiących cel wykonania lotów;
2) wniosek został złożony do Prezesa Urzędu w terminie co najmniej 14 dni przed planowanymi lotami.
3. W zgodzie, o której mowa w ust. 2, określa się termin jej ważności oraz warunki wykonania lotów lub ograniczenia w tym zakresie.
4. (uchylony).
§ 8.Ograniczeń w strefach ADIZ nie stosuje się do lotów wykonywanych w celu ochrony granicy państwowej.
§ 9.1. Planowane loty w strefach P, D, R i ADIZ mogą być wykonywane wyłącznie na podstawie FPL, złożonego zgodnie z przepisami ICAO, pod warunkiem utrzymywania przez statki powietrzne z napędem dwustronnej łączności radiowej z właściwym terytorialnie organem ATS.
2. O nieplanowanym wykonywaniu lotu operacyjnego na hasło GARDA lub ALFA SCRAMBLE albo w celu udzielania pomocy w przypadkach zagrożenia życia lub zdrowia ludzi lub zwierząt, w tym w szczególności w czasie wystąpienia klęsk żywiołowych, katastrof, zagrożeń ekologicznych lub sytuacji awaryjnych:
1) w strefach P, R i ADIZ dowódca statku powietrznego przekazuje niezwłocznie informację do organu ATS lub AMC Polska, który przekazuje ją niezwłocznie do zarządzającego danym obiektem chronionym;
2) w strefie D dowódca statku powietrznego przekazuje niezwłocznie informację do organu ATS lub AMC Polska, który przekazuje ją niezwłocznie do osoby kierującej działaniami w strefie D.
§ 10.Traci moc rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 9 października 2003 r. w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące (Dz. U. Nr 183, poz. 1793 oraz z 2006 r. Nr 73, poz. 513).
§ 11.Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
|
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 141, poz. 1008, Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1829, z 2007 r. Nr 50, poz. 331 i Nr 82, poz. 558, z 2008 r. Nr 97, poz. 625, Nr 144, poz. 901, Nr 177, poz. 1095, Nr 180, poz. 1113 i Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 18, poz. 97 i Nr 42, poz. 340 oraz z 2010 r. Nr 47, poz. 278.
3) Zmiany wymienionej umowy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1963 r. Nr 24, poz. 137 i 138, z 1969 r. Nr 27, poz. 210 i 211, z 1976 r. Nr 21, poz. 130 i 131, Nr 32, poz. 188 i 189 i Nr 39, poz. 227 i 228, z 1984 r. Nr 39, poz. 199 i 200, z 2000 r. Nr 39, poz. 446 i 447, z 2002 r. Nr 58, poz. 527 i 528 oraz z 2003 r. Nr 78, poz. 700 i 701.
Załączniki do rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 11 czerwca 2010 r. (poz. 678)
Załącznik nr 1
WYKAZ STREF ZAKAZANYCH (P)
Lp. | Nazwa strefy | Granica boczna strefy | Górna/dolna granica strefy | Rodzaj ograniczeń | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1 | EP P1 PIONKI | Koło o promieniu 3 km i środku w punkcie: | 1500 m AMSL | Zabrania się wykonywania lotów od poziomu terenu do określonej wysokości (górnej granicy) | |
51°27'29,0”N | 021°25'42,0”E | ||||
2 | EP P2 KRUPSKI MŁYN | Koło o promieniu 3 km i środku w punkcie: | FL 100 | ||
50°33'58,8"N | 018°36'53,7"E | ||||
3 | EP P3 PUŁAWY | Koło o promieniu 5 km i środku w punkcie: | 1500 m AMSL | ||
51°27'25,99"N | 0 21°58'25,78"E | ||||
4 | EP P4 BIERUŃ | Koło o promieniu 5 km i środku w punkcie: | 1500 m AMSL | ||
50°04'58,0"N | 019°05'53,7"E | ||||
5 | EP P5 OŚWIĘCIM | Koło o promieniu 5 km i środku w punkcie: | 1500 m AMSL | ||
50°01'58,8"N | 019°15'53,8"E | ||||
6 | EP P6 TARNÓW | Koło o promieniu 3 km i środku w punkcie: | 1500 m AMSL | ||
50°00'59,0”N | 020°55'00”E | ||||
7 | EP P7 PŁOCK | Linia łącząca następujące punkty: | 1500 m AMSL | ||
1) 52°34'21"N | 019°38'47"E | ||||
2) 52°36'08"N | 019°39'05"E | ||||
3) 52°36'06"N | 019°42'40"E | ||||
4) 52°35'37"N | 019°43'04"E | ||||
5) 52°34'16"N | 019°41'13"E | ||||
1) 52°34'21"N | 019°38'47"E | ||||
8 | EP P8 BYDGOSZCZ | Linia łącząca następujące punkty | 175 m AMSL | ||
1) 53°06'01,8"N | 018°03'13,2"E | ||||
2) 53°06'08,9”N | 018°09'53,3"E | ||||
3) 53°01'58,9”N | 018°0ó'53,3"E | ||||
4) 53o04'00,3"N | 018°03'41,2"E | ||||
1) 53°06'01,8"N | 018°03'13,2"E | ||||
9 | EP P10 ŚWIERK | Koło o promieniu 2 km i środku w punkcie: | 800 m AMSL | ||
52°06'59,0"N | 021°20'18,5"E |
10 | EP P11 BRZEG DOLNY | Koło o promieniu 5 km i środku w punkcie: 51°16'58,7”N 016°43'53,5”E | 1.500 m AMSL | Zabrania się wykonywania lotów od poziomu terenu do określonej wysokości (górnej granicy) | |
11 | EP P13 OLESNO | Linia łącząca następujące punkty: | FL 105 | Nie dotyczy lotnictwa wojskowego | |
1) 50°52'58,8"N | 018°25'53,6"E | ||||
2) 50°47'34,5"N | 018°34'05,9"E | ||||
3) 50°43'56,8"N | 018°27'56,7"E | ||||
4) 50°40'58,8"N | 018°12'53,6"E | ||||
5) 50°48'58,8"N | 018°09'53,6"E | ||||
6) 50°51'58,8"N | 018°12'53,6"E | ||||
1) 50°52'58,8"N | 018°25'53,6"E | ||||
12 | EP P14 SKARŻYSKO-KAMIENNA | Koło o promieniu 3 km i środku w punkcie: 51°06'13,6"N 020°54'55,3"E | FL 100 | Zabrania się wykonywania lotów od poziomu terenu do określonej wysokości (górnej granicy) | |
13 | EP P15 GDAŃSK | Linia łącząca następujące punkty: | 800 m AMSL | ||
1) 54°21'16,1"N | 018°43'23,7"E | ||||
2) 54°21'01,2"N | 018°45'38,7"E | ||||
3) 54°20'14,5"N | 018°45'22,9"E | ||||
4) 54°20'29,3"N | 018°43'10,7"E | ||||
1) 54°21'16,1"N | 018°43'23,7"E |
Załącznik nr 2
WYKAZ STREF NIEBEZPIECZNYCH (D)
Nr | Nazwa | Granica boczna | Górna/dolna granica | Rodzaj ograniczeń | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1 | EP D21 BIEDRUSKO | Linia łącząca następujące punkty: | 15 000 m AMSL | Zakaz wykonywana lotu statku powietrznego innego niż wykonujący zadania w strefie D | |
1) 52°37'58,8"N | 016o48'53,3"E | ||||
2) 52°37'58,8"N | 016°56'53,3"E | ||||
3) 52°30'58,8"N | 016°58'53,4"E | ||||
4) 52°28'58,8"N | 016°49'53,4"E | ||||
1) 52°37'58,8"N | 016°48'53,3"E | ||||
2 | EP D23 CZERWONY BÓR | Linia łącząca następujące punkty: | 5 000 m AMSL | ||
1) 53°03'59,1''N | 022°09'53,3"E | ||||
2) 52°54'59,1"N | 022°04'53,4"E | ||||
3) 53°02'29,1"N | 021°54'53,3"E | ||||
1) 53°03'59,1"N | 022°09'53,3"E | ||||
3 | EP D24 DRAWSKO POMORSKIE | Linia łącząca następujące punkty: | 15 000 m AMSL | ||
1) 53°29'58,8"N | 015°44'53,2"E | ||||
2) 53°24'58,8"N | 015°35'53,2"E | ||||
3) 53°19'58,8"N | 015°34'53,2"E | ||||
4) 53°16'58,8"N | 015°37'23,2"E | ||||
5) 53°25'58,8"N | 016°02'53,2"E | ||||
1) 53°29'58,8"N | 015°44'53,2"E | ||||
4 | EP D25 DĘBA | Linia łącząca następujące punkty: | 15 000 m AMSL | ||
1) 50°32'59,0"N | 022°03'53,7"E | ||||
2) 50°26'59,0"N | 022°08'53,7"E | ||||
3) 50°25'59,0"N | 021°56'53,7"E | ||||
4) 50°23'59,0"N | 021°44'53,7"E | ||||
5) 50°27'59,0"N | 021°45'53,7"E | ||||
6) 50°31'59,0"N | 021°54'53,7"E | ||||
1) 50°32'59,0"N | 022°03'53,7"E |
5 | EP D26 LIPA (ZAKLIKÓW) | Linia łącząca następujące punkty: | 5 000 m AMSL | Zakaz wykonywana lotu statku powietrznego innego niż wykonujący zadania w strefie D | |
1) 50°45'59,0''N | 021°56'53,7"E | ||||
2) 50°44'29,0"N | 022°06'53,7"E | ||||
3) 50°40'59,0"N | 022°03'53,7"E | ||||
4) 50°40'59,0"N | 021°56'53,7"E | ||||
1) 50°45'59,0"N | 021°56'53,7"E | ||||
6 | EP D27 WĘDRZYN (SULĘCIN) | Linia łącząca następujące punkty: | 15 000 m AMSL | ||
1) 52°25'58,7"N | 015o07'53,4"E | ||||
2) 52°22'58,7"N | 015o21'53,4"E | ||||
3) 52O21'58,7”N | 015o21'53,4"E | ||||
4) 52°21'58,7"N | 015°07'53,4"E | ||||
1) 52°25'58,7"N | 015°07'53,4"E | ||||
7 | EP D29 ORZYSZ | Linia łącząca następujące punkty: | 15 000 m AMSL | ||
1) 53°47'59,2"N | 021°56'53,2"E | ||||
2) 53°47'59,2"N | 022°06'53,2''E | ||||
3) 53°45'59,2"N | 022°11'53,2''E | ||||
4) 53°42'59,2"N | 022°11'53,2''E | ||||
5) 53°41'29,2"N | 022°06'53,2''E | ||||
6) 53°39'59,2"N | 022°00'53,2"E | ||||
7) 53°41'59,2"N | 021°53'53,2"E | ||||
8) 53°45'59,2"N | 021°50'53,2"E | ||||
1) 53°47'59,2"N | 021°56'53,2"E | ||||
8 | EP D30 REMBERTÓW (ZIELONKA) | Linia łącząca następujące punkty: | 9 000 m AMSL | ||
1) 52°18'27,4”N 21°10'10,2”E 2) 52°17'58,5”N 21°18'00,9”E 3) 52°15'23,3”N 21°17'07,6”E 4) 52°15'21,3”N 21°13'24,7”E 5) 52°17'30,9”N 21°09'48,9”E 1) 52°18'27,4”N 21°10'10,2”E |
9 | EP D31 ŻAGAŃ | Linia łącząca następujące punkty: | 15 000 m AMSL | Zakaz wykonywania lotu statku powietrznego innego niż wykonujący zadania w strefie D | |
1) 51°36'58,7''N | 015°19'53,5"E | ||||
2) 51°27'58,7"N | 015°36'53,5"E | ||||
3) 51°15'58,7"N | 015°33'53,5"E | ||||
4) 51°21'58,7"N | 015°16'53,5"E | ||||
5) 51°29'58,7"N | 015°12'53,5"E | ||||
1) 51°36'58,7"N | 015°19'53,5"E | ||||
10 | EP D32 TRZEBIEŃ | Linia łącząca następujące punkty: | 15 000 m AMSL | ||
1) 51°30'58,7"N | 015°47'23,5"E | ||||
2) 51°24'58,7"N | 015c53'53,5"E | ||||
3) 51°23158,7"N | 015°45153,5"E | ||||
4) 51°22'58,7"N | 015c35'53,5"E | ||||
5) 51°27'58,7"N | 015°36'53,5"E | ||||
6) 51°30'58,7"N | 015°43'53,5"E | ||||
1) 51°30'58,7"N | 015°47'23,5"E | ||||
11 | EP D33 TORUŃ | Linia łącząca następujące punkty: | 15 000 m AMSL | ||
1) 52°58'28,9"N | 018°34'53,3"E | ||||
2) 52°59'28,9"N | 018°41'53,3"E | ||||
3) 52°51'58,9"N | 018°41'53,3"E | ||||
4) 52°53'58,9"N | 018°24'53,3"E | ||||
1) 52°58'28,9"N | 018°34'53,3"E | ||||
12 | EP D35 WIERZCHOSŁAWICE k/TARNOWA | Linia łącząca następujące punkty: | 7 000 m AMSL | ||
1) 50°04'58,9"N | 020°49'53,8"E | ||||
2) 50°00'28,9"N | 020°51'53,8"E | ||||
3) 50°00'18,9"N | 020°44'53,8" E | ||||
4) 50°02'58,9"N | 020°45'53,8"E | ||||
1) 50°04'58,9"N | 020°49'53,8"E | ||||
13 | EP D36 JAGODNE | Linia łącząca następujące punkty: | 3 500 m AMSL | ||
1) 51°56'29,1"N | 022°12'53,5"E | ||||
2) 51°57'59,1"N | 022°06'23,5"E | ||||
3) 52°01'39,1"N | 022°08'53,5"E | ||||
4) 51°59'29,1"N | 022°17'53,5"E | ||||
1) 51°56'29,1'N | 022°12'53,5"E |
14 | EP D37 NADARZYCE | Linia łącząca następujące punkty: | 7 450 m AMSL | Zakaz wykonywana lotu statku powietrznego innego niż wykonujący zadania w strefie D | |
1) 53°30'58,8"N | 016°28'23,2"E | ||||
2) 53°27'28,8"N | 016°28'23,2"E | ||||
3) 53°2I'58,8"N | 016°29'53,2"E | ||||
4) 53°23'58,8"N | 016°24'53,2"E | ||||
5) 53°28'48,8"N | 016°20'53,2"E | ||||
6) 53°29'58,8"N | 016°22'43,2"E | ||||
7) 53°30'28,8"N | 016°20'33,2"E | ||||
8) 53°30'58,8"N | 016°21'23,2"E | ||||
9) 53°32'28,8"N | 016°26'53,2"E | ||||
1) 53°30'58,8"N | 016°28'23,2"E | ||||
15 | EP D38 STRZEPCZ | Linia łącząca następujące punkty: | 2 500 m AMSL | ||
1) 54°27'38,9"N | 017°57'53,0”E | ||||
2) 54°30'48,9"N | 017°58'33,0"E | ||||
3) 54°30'58,9"N | 018°01'08,0"E | ||||
4) 54°27'59,0"N | 018o01'53,0"E | ||||
1) 54°27'38,9"N | 017°57'53,0"E | ||||
16 | EP D45 BŁĘDÓW | Linia łącząca następujące punkty: | 2 500 m AMSL | ||
1) 50°20'18,9"N | 019°33'23,7"E | ||||
2) 50°18'48,9"N | 019°29'53,7"E | ||||
3) 50°18'58,9"N | 019°27'23,7"E | ||||
4) 50°20'48,9"N | 019°27'23,7"E | ||||
5) 50°21'28,9"N | 019°28'33,7"E | ||||
6) 50°21'58,9"N | 019°30'53,7"E | ||||
7) 50°20'58,9"N | 019°33'53,7"E | ||||
1) 50°20'18,9"N | 019°33'23,7"E | ||||
17 | EP D46 MODRZEWINA k/ELBLĄGA | Koło o promieniu 3,5 km i środku w punkcie: 54°13'19,0"N 019°24'53,1''E | 2 500 m AMSL | ||
18 | EP D48 HEL | Linia łącząca następujące punkty: | 15 000 m AMSL | ||
1) 54°47'24,0"N | 018°27'12,0"E | ||||
2) 54°55'12,6"N | 018°36'00,0"E | ||||
3) 54°45'30,6"N | 018°57'50,4"E | ||||
4) 54°38'54,6"N | 018°49'50,4"E | ||||
1) 54°47'24,0"N | 018°27'12,0"E | ||||
19 | EP D49 CZARNE | Koło o promieniu 7,5 km i środku w punkcie: 53°40'28,8"N 016°54'23,2"E | 2 500 m AMSL | ||
20 | EP D51 NIETOPEREK k/MIĘDZYRZECZA | Koło o promieniu 3,5 km i środku w punkcie: 52°25'18,7"N 015°32'53,4"E | 2 500 m AMSL |
21 | EP D53 WICKO MORSKIE | Linia łącząca następujące punkty: | 15 000 m AMSL | Zakaz wykonywana lotu statku powietrznego innego niż wykonujący zadania w strefie D | |
1) 54°45'42,0"N | 016°13'00,0"E | ||||
2) 54°52'12,0"N | 016°43'18,0"E | ||||
3) 54°47'01,8"N | 016°46'21,6"E | ||||
4) 54°35'16,2"N | 016°50'42,0"E | ||||
5) 54°30'54,0"N | 016°38'51,6"E | ||||
6) 54°32'37,2"N | 016°32'43,2"E | ||||
7) 54°40'45,0"N | 016°16'57,0'"E | ||||
1) 54°45'42,0"N | 016°13'00,0"E | ||||
22 | EP D54 MIERZEJA | Linia łącząca następujące punkty: | 15 000 m AMSL | ||
1) 54°23'54,6"N | 018°59'50,4"E | ||||
2) 54°32'54,6"N | 019°06'38,4"E | ||||
3) 54°40'54,6"N | 019°12'50,4"E | ||||
4) 54°33'54,6"N | 019°23'07,8"E | ||||
5) 54°27'54,6"N | 019°22'56,4"E | ||||
6) 54°24'56,8"N | 019°21'49,7"E | ||||
7) 54°23'54,7"N | 019°19'41,5"E | ||||
1) 54°23'54,6"N | 018°59'50,4"E | ||||
23 | EP D55 OKSYWIE | Linia łącząca następujące punkty: | 5 000 m AMSL | ||
1) 54°32'54,6"N | 018°34'02,4"E | ||||
2) 54°33'12,6"N | 018°33'44,4"E | ||||
3) 54°37'18,6"N | 018°35'38,4"E | ||||
4) 54°37'12,6"N | 018°36'38,4"E | ||||
5) 54°33'06,6"N | 018°34'38,4"E | ||||
1) 54°32'54,6"N | 018°34'02,4"E | ||||
24 | EP D56 GĄSKI | Linia łącząca następujące punkty: | 7 000 m AMSL | ||
1) 54°22'54,6"N | 015°29'52,2"E | ||||
2) 54°26'54,6"N | 015°51'52,2"E | ||||
3) 54°18'54,6"N | 15°55'52,2"E | ||||
4) 54°14'54,6"N | 015°33'52,2"E | ||||
1) 54°22'54,6"N | 015°29'52,2"E | ||||
25 | EP D57 MIĘDZYZDROJE | Linia łącząca następujące punkty: | 10 000 m AMSL | ||
1) 54°08'12,6"N | 014°19'52,8"E | ||||
2) 54°13'30,6"N | 014°46'52,8"E | ||||
3) 54°06'44,4"N | 014°50'52,8"E | ||||
4) 53°58'20,4"N | 014°19'52,8"E | ||||
1) 54°08'12,6"N | 014°19'52,8"E |
Załącznik nr 3
WARUNKI WYKONYWANIA LOTÓW W STREFACH R [3]
Lp. | Nazwa | Granica boczna określona | Górna/dolna | Rodzaj ograniczeń |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | EP R1 WARSZAWA | Koło o promieniu 30 km i środku 52°13'59”N 021°00'53”E | UNL GND | Zakaz przekraczania prędkości dźwięku lub lotu z prędkością naddźwiękową od poziomu terenu do określonej wysokości (górnej granicy) |
2 | EP R2 KRUPSKI MŁYN | Koło o promieniu 6 km i środku 50°33'59”N 018°36'54”E | FL 460 GND |
|
3 | EP R3 Rejon | Linia łącząca następujące punkty: 1) 54°35'59”N 018°47'53”E 2) 54°20'59”N 018°49'53”E 3) 54°15'59”N 018°38'53”E 4) 54°35'59”N 018°13'53”E 1) 54°35'59”N 018°47'53”E | UNL GND | |
4 | EP R4 Rejon POZNANIA | Linia łącząca następujące punkty: 1) 52°32'59”N 016°56'53”E 2) 52°12'59”N 017°16'53”E 3) 52°05'44”N 017°01'53”E 4) 52°27'59”N 016°39'53”E 1) 52°32'59”N 016°56'53”E | FL 460 GND | |
5 | EP R5 Rejon | Linia łącząca następujące punkty: 1) 51°35'59”N 021°20'54”E 2) 51°34'59”N 021°32'54”E 3) 51°29'59”N 021°41'54”E 4) 51°20'59”N 021°34'54”E 5) 51°14'59”N 021°04'54”E 6) 51°27'59”N 020°53'54”E 1) 51°35'59”N 021°20'54”E | FL 460 GND | |
6 | EP R6 Rejon ŚLĄSKA | Linia łącząca następujące punkty: 1) 50°26'59”N 018°51'54”E 2) 50°22'59”N 019°15'54”E 3) 49°59'59”N 019°25'54”E 4) 49°52'59”N 019°13'54”E 5) 50°04'59”N 018°32'54”E 6) 50°11'59”N 018°24'54”E 7) 50°23'59”N 018°37'54”E 1) 50°26'59”N 018°51'54”E | UNL GND | |
7 | EP R7 Rejon | Linia łącząca następujące punkty: 1) 54°48'59”N 018°23'53”E 2) 54°37'59”N 018°54'53”E 3) 54°35'59”N 018°13'53”E 1) 54°48'59”N 018°23'53”E | FL 460 GND |
8 | EP R30 PARK NARODOWY „UJŚCIE WARTY” | Linia łącząca następujące punkty: 1) 52°39'32”N 014°52'21”E 2) 52°38'16”N 014°54'53”E 3) 52°37'52”N 014°54'54”E 4) 52°36'59”N 014°51'30”E 5) 52°36'43”N 014°50'41”E 6) 52°34'37”N 014°48'48”E 7) 52°34'36”N 014°47'37”E 8) 52°32'53”N 014°46'50”E 9) 52°32'34”N 014°45'38”E 10) 52°34'07”N 014°39'03”E 11) 52°34'03”N 014°38'39”E 12) 52°35'02”N 014°38'46”E 13) 52°36'29”N 014°43'15”E 14) 52°37'40”N 014°44'58”E 1) 52°39'32”N 014°52'21”E | 1050 m AMSL GND | Zakaz wykonywania lotów statków powietrznych z napędem od poziomu terenu do określonej wysokości (górnej granicy) |
9 | EP R12 KAMPINOSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 50°50'09”N 015°38'24”E 2) 50°44'49”N 015°49'24”E dalej wzdłuż granicy państwa do punktu: 3) 50°48'19”N 015°27'24”E 1) 50°50'09”N 015°38'24”E | 1150 m AMSL GND | |
| EP R17 SŁOWIŃSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 54°48'00”N 017°33'00”E 2) 54°41'00”N 017°33'00”E 3) 54°36'27”N 017°03'03”E 4) 54°42'10”N 017°03'00”E 5) 54°46'00”N 017°13'30”E 1) 54°48'00”N 017°33'00”E |
|
|
| EP R20 WIELKOPOLSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 52°19'21”N 016°54'28”E 2) 52°18'26”N 016°55'08”E 3) 52°18'08”N 016°53'38”E 4) 52°16'36”N 016°52'35”E 5) 52°14'16”N 016°49'42”E 6) 52°13'40”N 016°46'09”E 7) 52°18'17”N 016°38'35”E 8) 52°19'08”N 016°39'01”E 1) 52°19'21”N 016°54'28”E |
|
|
| EP R22 WOLIŃSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 53°59'43”N 014°37'56”E 2) 53°59'38”N 014°37'59”E 3) 53°51'15”N 014°31'40”E 4) 53°49'55”N 014°22'55”E 5) 53°52'50”N 014°19'15”E 6) 53°55'20”N 014°27'40”E 7) 53°56'20”N 014°27'55”E 8) 53°56'25”N 014°27'49”E dalej wzdłuż linii brzegowej oddalonej 1) 53°59'43”N 014°37'56”E |
|
|
| EP R25 DRAWIEŃSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 53°11'59”N 016°04'53”E 2) 53°00'59”N 015°58'53”E 3) 53°00'59”N 015°55'53”E 4) 53°04'59”N 015°50'53”E 5) 53°12'59”N 015°43'53”E 1) 53°11'59”N 016°04'53”E |
|
|
| EP R24 PARK NARODOWY „BORY TUCHOLSKIE” | Linia łącząca następujące punkty: 1) 53°51'04”N 017°34'08”E 2) 53°50'19”N 017°37'03”E 3) 53°47'49”N 017°37'08”E 4) 53°45'59”N 017°35'23”E 5) 53°47'19”N 017°31'13”E 6) 53°48'59”N 017°30'38”E 7) 53°51'19”N 017°31'13”E 1) 53°51'04”N 017°34'08”E |
|
|
10 | EP R21 WIGIERSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 54°10'13”N 023°05'06”E 2) 54°10'09”N 023°05'50”E 3) 54°06'26”N 023°06'35”E 4) 54°02'19”N 023°15'07”E 5) 54°00'17”N 023°13'48”E 6) 53°58'35”N 023°11'25”E 7) 53°58'05”N 023°06'36”E 8) 53°59'22”N 023°02'02”E 9) 54°00'26”N 022°59'43”E 10) 54°02'37”N 022°59'09”E 11) 54°08'42”N 023°03'26”E 1) 54°10'13”N 023°05'06”E | 1200 m AMSL GMD | |
| EP R29 POLESKI PARK NARODOWY PÓŁNOCNY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 51°24'02”N 023°02'21”E 2) 51°29'49”N 023°05'14”E 3) 51°30'08”N 023°11'52”E 4) 51°27'39”N 023°18'44”E 5) 51°23'09”N 023°09'04”E 1) 51°24'02”N 023°02'21”E |
|
|
| EP R23 BIEBRZAŃSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 53°13'07”N 022°25'47”E 2) 53°28'59”N 022°31'23”E 3) 53°39'16”N 022°38'49”E 4) 53°41'21”N 022°50'58”E 5) 53°44'44”N 023°17'53”E 6) 53°44'28”N 023°22'50”E 7) 53°41'33”N 023°30'37”E 8) 53°39'44”N 023°16'21”E 9) 53°35'23”N 023°03'42”E 10) 53°28'28”N 022°39'15”E 11) 53°15'19”N 022°39'42”E 12) 53°13'59”N 022°36'37”E 1) 53°13'07”N 022°25'47”E |
|
|
| EP R28 NARWIAŃSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 53°08'54”N 022°51'53”E 2) 53°07'46”N 022°52'51”E 3) 53°05'56”N 022°50'12”E 4) 53°04'25”N 022°57'42”E 5) 52°57'15”N 022°56'55”E 6) 52°59'59”N 022°51'42”E 7) 53°05'33”N 022°46'46”E 8) 53°07'39”N 022°47'44”E 1) 53°08'54”N 022°51'53”E |
|
|
11 | EP R16 ROZTOCZAŃSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 50°40'29”N 023°04'24”E 2) 50°37'59”N 023°07'24”E 3) 50°31'29”N 023°00'54”E 4) 50°36'29”N 022°53'24”E 1) 50°40'29”N 023°04'24”E | 1350 m AMSL GND |
12 | EP R14 OJCOWSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 50°15'32”N 019°45'17”E 2) 50°14'52”N 019°49'34”E 3) 50°13'13”N 019°50'54”E 4) 50°10'26”N 019°51'15”E 5) 50°10'16”N 019°51'00”E 6) 50°10'50”N 019°49'17”E 7) 50°12'56”N 019°46'15”E 8) 50°13'34”N 019°47'51”E 9) 50°14'48”N 019°45'20”E 1) 50°15'32”N 019°45'17”E | 1500 m AMSL GND |
|
13 | EP R18 ŚWIĘTOKRZYSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 50°57'59”N 020°48'54”E 2) 50°56'49”N 020°53'34”E 3) 50°54'54”N 020°59'34”E 4) 50°53'24”N 021°07'14”E 5) 50°50'05”N 021°04'15”E 6) 50°52'59”N 020°52'24”E 7) 50°55'29”N 020°49'14”E 1) 50°57'59”N 020°48'54”E | 1650 m AMSL GND | |
14 | EP R27 MAGURSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 49°38'59”N 021°16'54”E 2) 49°33'59”N 021°31'54”E 3) 49°24'59”N 021°41'54”E dalej wzdłuż granicy państwa do punktu: 4) 49°25'59”N 021°23'54”E 1) 49°38'59”N 021°16'54”E | 1850 m AMSL GND | |
| EP R15 PIENIŃSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 49°24'17”N 020°25'07”E 2) 49°24'36”N 020°19'48”E 3) 49°26'00”N 020°17'00”E 4) 49°26'30”N 020°20'00”E 5) 49°26'12”N 020°26'07”E 6) 49°25'30”N 020°27'30”E 7) 49°24'55”N 020°28'05”E dalej wzdłuż granicy państwa do punktu: 1) 49°24'17”N 020°25'07”E |
|
|
| EP R26 PARK NARODOWY GÓR STOŁOWYCH | Linia łącząca następujące punkty: 1) 50°30'09”N 016°21'54”E 2) 50°28'49”N 016°24'54”E 3) 50°27'19”N 016°26'14”E 4) 50°26'19”N 016°25'14”E 5) 50°25'39”N 016°26'19”E 6) 50°25'44”N 016°23'24”E 7) 50°26'24”N 016°19'54”E 8) 50°24'52”N 016°15'53”E 9) 50°26'01”N 016°14'29”E 10) 50°26'59”N 016°14'07”E dalej wzdłuż granicy państwa do punktu: 1) 50°30'09”N 016°21'54”E |
|
|
15 | EP R10 BIESZCZADZKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 49°10'13”N 022°42'41”E 2) 49°08'49”N 022°41'23”E 3) 49°14'10”N 022°29'05”E 4) 49°12'07”N 022°26'44”E 5) 49°06'18”N 022°26'37”E dalej wzdłuż granicy państwa do punktu: 1) 49°10'13”N 022°42'41”E | FL 75 GND |
|
| EP R11 GORCZAŃSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 49°37'17”N 020°03'24”E 2) 49°35'59”N 020°13'14”E 3) 49°33'59”N 020°15'14”E 4) 49°31'49”N 020°13'54”E 5) 49°30'29”N 020°08'54”E 6) 49°33'44”N 020°02'14”E 7) 49°34'44”N 020°01'14”E 1) 49°37'17”N 020°03'24”E |
|
|
16 | EP R13 KARKONOSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 50°50'09”N 015°38'24”E 2) 50°44'49”N 015°49'24”E dalej wzdłuż granicy państwa do punktu: 3) 50°48'19”N 015°27'24”E 1) 50°50'09”N 015°38'24”E | FL 85 GND | |
17 | EP R8 BABIOGÓRSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 49°37'04”N 019°32'27”E 2) 49°36'41”N 019°35'12”E 3) 49°35'59”N 019°35'39”E 4) 49°34'01”N 019°36'17”E 5) 49°33'39”N 019°34'29”E 6) 49°33'27”N 019°31'57”E dalej wzdłuż granicy państwa do punktu: 7) 49°35'56”N 019°28'30”E 8) 49°36'30”N 019°29'43”E 1) 49°37'04”N 019°32'27”E | FL 90 GND | |
18 | EP R9 BIAŁOWIESKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 52°49'16”N 023°50'03”E 2) 52°48'49”N 023°56'16”E dalej wzdłuż granicy państwa do punktu: 3) 52°43'44”N 023°56'15”E 4) 52°42'24”N 023°53'23”E z wyłączeniem miejscowości Białowieża 5) 52°42'11”N 023°50'14”E 6) 52°44'02”N 023°47'20”E 7) 52°47'54”N 023°47'43”E 8) 52°48'54”N 023°48'53”E 1) 52°49'16”N 023°50'03”E | FL 100 GND | |
19 | EP R19 TATRZAŃSKI PARK NARODOWY | Linia łącząca następujące punkty: 1) 49°20'05”N 020°03'55”E 2) 49°19'42”N 020°09'16”E 3) 49°18'50”N 020°09'07”E dalej wzdłuż granicy państwa do punktu: 4) 49°16'30”N 019°49'44”E 5) 49°16'00”N 019°59'00”E 1) 49°20'05”N 020°03'55”E | FL 115 GND |
20 | Miasta o liczbie mieszkańców od 25 000 do 50 000 | Rozróżnialne na mapie lotniczej | 500 m AMSL GND | Zakaz wykonywania lotów śmigłowców i samolotów tłokowych od poziomu terenu do określonej wysokości |
1000 m AMSL GND | Zakaz wykonywania lotów statków powietrznych z napędem od poziomu terenu do określonej wysokości | |||
21 | Miasta o liczbie mieszkańców od 50 000 | 1000 m AMSL GND | Zakaz wykonywania lotów statków powietrznych z napędem od poziomu terenu do określonej wysokości | |
22 | Miasta o liczbie mieszkańców większej niż 100 000 | 1500 m AMSL GND | ||
23 | Miasto stołeczne Warszawa | 1850 m AMSL GND | ||
24 | EP R40 SŁUPSK | Koło o promieniu 3000 m i środku w punkcie o współrzędnych geograficznych: 54°28'46,354”N 017°06'38,046”E | FL165 GND
| Zakaz wykonywania lotów statków powietrznych w podanych zakresach wysokości |
Koło o promieniu 9000 m i środku w punkcie o współrzędnych geograficznych: 54°28'46,354”N 017°06'38,046”E | FL410 FL165
| |||
Koło o promieniu 17 000 m i środku w punkcie o współrzędnych geograficznych: 54°28'46,354”N 017°06'38,046”E | FL660 FL410 |
Załącznik nr 4
WYKAZ STREF IDENTYFIKACJI OBRONY POWIETRZNEJ (ADIZ)
Lp. | Nazwa | Granica boczna określona | Górna/dolna | Rodzaj ograniczeń |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | ADIZ ROSJA | Wzdłuż granicy państwowej Rzeczypospolitej Polskiej z Obwodem Kaliningradzkim Federacji Rosyjskiej o szerokości 15 km w głąb terytorium Rzeczypospolitej Polskiej | UNL GND | Obowiązek złożenia planu lotu zawierającego informację o zamiarze wykonania lotu w strefie ADIZ i nawiązania bezpośrednio po starcie łączności radiowej z właściwym terytorialnie organem ATS |
2 | ADIZ BIAŁORUŚ | Wzdłuż granicy państwowej Rzeczypospolitej Polskiej z Białorusią o szerokości 15 km w głąb terytorium Rzeczypospolitej Polskiej | ||
3 | ADIZ UKRAINA | Wzdłuż granicy państwowej Rzeczypospolitej Polskiej z Ukrainą o szerokości 15 km w głąb terytorium Rzeczypospolitej Polskiej |
[1] § 7 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 7 grudnia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące (Dz.U. poz. 2351). Zmiana weszła w życie 23 grudnia 2017 r.
[2] § 7 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 7 grudnia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące (Dz.U. poz. 2351). Zmiana weszła w życie 23 grudnia 2017 r.
[3] Załącznik nr 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 7 grudnia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące (Dz.U. poz. 2351). Zmiana weszła w życie 23 grudnia 2017 r.