Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2009-07-10 do 2015-12-02
Wersja archiwalna od 2009-07-10 do 2015-12-02
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW ZAGRANICZNYCH1)
z dnia 17 czerwca 2009 r.
w sprawie sposobu prowadzenia Rejestru Europejskich Ugrupowań Współpracy Terytorialnej
Na podstawie art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 7 listopada 2008 r. o europejskim ugrupowaniu współpracy terytorialnej (Dz. U. Nr 218, poz. 1390) zarządza się, co następuje:
§ 1.Rozporządzenie określa:
1) sposób prowadzenia Rejestru Europejskich Ugrupowań Współpracy Terytorialnej;
2) sposób dokonywania zmian wpisów w rejestrze i wykreśleń z rejestru;
3) dokumenty niezbędne do dokonania czynności określonych w pkt 2;
4) zakres danych podlegających wpisowi.
§ 2.Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1) ustawie - rozumie się przez to ustawę z dnia 7 listopada 2008 r. o europejskim ugrupowaniu współpracy terytorialnej;
2) rozporządzeniu (WE) nr 1082/2006 - rozumie się przez to rozporządzenie (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 lipca 2006 r. w sprawie europejskiego ugrupowania współpracy terytorialnej (EUWT) nr 1082/2006 (Dz. Urz. UE L 210 z 31.07.2006, str. 19);
3) rejestrze - rozumie się przez to Rejestr Europejskich Ugrupowań Współpracy Terytorialnej;
4) organie prowadzącym rejestr - rozumie się przez to ministra właściwego do spraw zagranicznych;
5) osobie upoważnionej - rozumie się przez to osobę upoważnioną przez członków europejskiego ugrupowania współpracy terytorialnej, zwanego dalej „ugrupowaniem”, do dokonywania czynności związanych z wpisaniem ugrupowania do rejestru lub dokonywania zmian wpisów oraz wykreśleń w rejestrze.
§ 3.Rejestr jest prowadzony w formie elektronicznej.
§ 4.1. Osoba upoważniona zgłasza utworzenie ugrupowania, zmianę danych podlegających wpisowi do rejestru lub wykreśleniu z rejestru do organu prowadzącego rejestr.
2. Dyrektor ugrupowania zgłasza do organu prowadzącego rejestr wystąpienie członka z ugrupowania lub rozwiązanie ugrupowania w wyniku uchwały jego członków.
§ 5.Wraz ze zgłoszeniami, o których mowa w § 4, osoba upoważniona albo dyrektor ugrupowania przesyła do organu prowadzącego rejestr dokumenty będące podstawą zgłoszenia, w szczególności:
1) konwencję ugrupowania;
2) statut ugrupowania;
3) uchwałę lub decyzję uprawnionego organu o przystąpieniu do ugrupowania;
4) uchwałę lub decyzję członków ugrupowania o przyjęciu statutu;
5) upoważnienie do dokonywania czynności związanych z dokonywaniem zmian i wykreśleń z rejestru;
6) zgody na przystąpienie każdego z członków do ugrupowania, wydane zgodnie z art. 4 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1082/2006;
7) uchwałę lub decyzję członków ugrupowania o jego rozwiązaniu lub wystąpieniu członka z ugrupowania;
8) inne dokumenty stanowiące podstawę zmiany danych podlegających wpisowi lub wykreśleniu z rejestru.
§ 6.Rejestr składa się z następujących rubryk, oznaczonych literami od A do R:
1) „A” - liczba porządkowa wpisu;
2) „B” - data wydania decyzji o wpisie, odmowie wpisu do rejestru lub wykreśleniu wpisu z rejestru;
3) „C” - nazwa, siedziba i adres ugrupowania;
4) „D” - cel i zadania ugrupowania;
5) „E” - wykaz członków ugrupowania;
6) „F” - wykaz organów ugrupowania oraz osób wchodzących w ich skład (imię i nazwisko), w tym osób uprawnionych do reprezentacji ugrupowania;
7) „G” - imię i nazwisko osoby upoważnionej do dokonania czynności rejestracji, zmian i wykreśleń z rejestru;
8) „H” - data wydania decyzji administracyjnej w sprawie wydania zgody na przystąpienie do ugrupowania;
9) „I” - data utworzenia ugrupowania;
10) „J” - data rejestracji ugrupowania;
11) „K” - data ogłoszenia statutu i konwencji ugrupowania;
12) „L” - data dokonania zmian statutu i konwencji ugrupowania;
13) „Ł” - data dokonania zmian i wykreśleń w rejestrze;
14) „M” -data wystąpienia członka z ugrupowania;
15) „N” - data wyznaczenia oraz imię i nazwisko likwidatora;
16) „O” - data wszczęcia postępowania likwidacyjnego;
17) „P” -data rozwiązania albo likwidacji ugrupowania;
18) „R” - informacja o opublikowaniu konwencji i statutu oraz o rejestracji członków ugrupowania mającego siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, działających na podstawie prawa polskiego, zawierająca następujące dane:
a) datę publikacji,
b) nazwę, siedzibę i adres ugrupowania,
c) wykaz członków ugrupowania,
d) wykaz organów ugrupowania oraz osób wchodzących w ich skład (imię i nazwisko), w tym osób uprawnionych do reprezentacji ugrupowania.
§ 7.Dla każdego wpisu do rejestru, zmiany wpisów w rejestrze, wykreślenia z rejestru lub odmowy dokonania wpisu są prowadzone akta rejestrowe, obejmujące dokumenty stanowiące podstawę dokonania tych czynności oraz dotyczące postępowania rejestrowego.
§ 9.Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Spraw Zagranicznych: R. Sikorski
|
1) Minister Spraw Zagranicznych kieruje działem administracji rządowej - sprawy zagraniczne, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Zagranicznych (Dz. U. Nr 216, poz. 1605).