ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROZWOJU REGIONALNEGO
z dnia 10 czerwca 2009 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie przyjęcia Uzupełnienia Sektorowego Programu Operacyjnego Transport na lata 2004–2006
Na podstawie art. 11 ust. 5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§ 1.W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 8 października 2004 r. w sprawie przyjęcia Uzupełnienia Sektorowego Programu Operacyjnego Transport na lata 2004-2006 (Dz. U. Nr 235, poz. 2350, z późn. zm.2)) w załączniku „Uzupełnienie Sektorowego Programu Operacyjnego Transport na lata 2004-2006” wprowadza się następujące zmiany:
1) w rozdziale 2 „Cele i priorytety SPOT” w podrozdziale 2.3. „Opis priorytetu 3: Pomoc Techniczna dla SPOT” część „Wykres 1. Priorytety, działania, poddziałania i duże projekty SPOT na lata 2004-2006” otrzymuje brzmienie:
2) w rozdziale 3 „Opis działań SPOT”:
a) w podrozdziale 3.1. „Działanie 1.1. Modernizacja linii kolejowych w relacjach między aglomeracjami miejskimi i w aglomeracjach”:
- część „Zbiorcza tabela działania” otrzymuje brzmienie:
„Zbiorcza tabela działania
Nazwa Programu Operacyjnego | Sektorowy Program Operacyjny Transport |
Nazwa priorytetu | Zrównoważony gałęziowo rozwój transportu |
Nazwa działania | Modernizacja linii kolejowych w relacjach między aglomeracjami miejskimi i w aglomeracjach |
Nazwa poddziałań | 1. Przebudowa linii kolejowych |
2. Zakup i modernizacja pasażerskiego taboru kolejowego oraz lokomotyw interoperacyjnych | |
3. Budowa linii metra wraz ze stacjami przesiadkowymi | |
Kategoria interwencji Funduszy Strukturalnych | 3111) - kolej |
Numer działania | 1.1 |
Czas trwania działania w latach | 2004-2008 |
Instytucja Zarządzająca | Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego |
Instytucja Pośrednicząca | Minister właściwy do spraw transportu |
Beneficjenci | 1. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. |
2. PKP Przewozy Regionalne sp. z o.o. | |
3. PKP Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. | |
4. PKP S.A. | |
5. PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o. | |
6. Samorządy wojewódzkie | |
7. Przedsiębiorstwa kolejowe przewozów pasażerskich | |
8. Przedsiębiorstwa i inne instytucje zajmujące się udostępnianiem taboru kolejowego | |
9. Miasto stołeczne Warszawa | |
Instytucja Płatnicza | Minister właściwy do spraw finansów publicznych |
Rodzaj pomocy | - dotacje inwestycyjne dla współfinansowania wydatków związanych z realizacją zamówień na projektowanie i budowę oraz zamówień na usługi polegające na pomocy technicznej w zakresie zarządzania i nadzoru nad realizacją kontraktów w oparciu o warunki Międzynarodowej Federacji Inżynierów Konsultantów (FIDIC) |
- dotacje na zakupy i modernizację taboru dla kolejowych przewozów pasażerskich oraz zamówień na usługi pomocy technicznej w zakresie zarządzania i nadzoru nad realizacją kontraktów | |
- dotacje na pokrycie kosztów przygotowania projektów | |
Maks. wysokość pomocy w % kwalifikujących się kosztów | 100% |
Wsparcie finansowe publiczne ogółem dla działania | 535,0 mln euro (w cenach z 2004 r.) |
Wsparcie finansowe Unii Europejskiej | 353,3 mln euro | ” |
Wsparcie finansowe publiczne krajowe | 181,7 mln euro | |
Wsparcie finansowe prywatne | - | |
Wkład środków publicznych (%) | 100 % | |
Wkład Unii Europejskiej w środkach publicznych (%) | do 75 % | |
Wkład Unii Europejskiej w całości środków kwalifikowanych (%) | do 75 % | |
Wkład krajowy w środkach publicznych (%) | od 25 % | |
Wkład krajowy w całości środków kwalifikowanych (%) | od 25 % | |
Wkład prywatny w całości środków kwalifikowanych (%) | - |
|
1) Kategorie interwencji funduszy strukturalnych zgodne z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 438/2001 z dnia 2 marca 2001 r. ustanawiającym szczegółowe zasady dla wdrożenia rozporządzenia Rady (WE) nr 1260/1999 w sprawie systemów zarządzania i kontroli w zakresie pomocy udzielanej w ramach funduszy strukturalnych (Dz. Urz. WE L 63 z 03.03.2001, str. 21, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 14, t. 1, str. 132).1)
|
1) Zgodnie z art. 54 rozporządzenia Komisji nr 1828/2006/WE z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady nr 1083/2006/WE ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia nr 1080/2006/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, z dniem 16 stycznia 2007 r. rozporządzenie Komisji (WE) nr 438/2001 z dnia 2 marca 2001 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1260/1999/WE dotyczącego zarządzania i systemów kontroli pomocy udzielanej w ramach funduszy strukturalnych (Dz. Urz. WE L 63 z 03.03.2001) utraciło moc obowiązującą. Jednakże rozporządzenie nr 438/2001/WE może być nadal stosowane w zakresie określonym w art. 54 rozporządzenia Komisji nr 1828/2006/WE.
- część „Wskaźniki monitorowania działania” otrzymuje brzmienie:
„Wskaźniki monitorowania działania
Wskaźnik wkładu w postaci wielkości środków przeznaczonych na to działanie na lata 2004-2006 wynosi 353,3 mln euro.”,
- część „Budżet działania” otrzymuje brzmienie:
„Budżet działania
Budżet działania przedstawia poniższa tabela:
mln euro (w cenach z 2004 r.) | ” | ||||||
Działanie | Łącznie | Wspólnota Europejska | Budżet Państwa | Budżet Jednostek Samorządu Terytorialnego | Inne publiczne | Prywatne | |
Modernizacja linii kolejowych w relacjach między aglomeracjami miejskimi i w aglomeracjach | 535,0 | 353,3 | 109,3 | 72,5 | - | - |
- w „Poddziałaniu 1.1.2.: Zakup i modernizacja pasażerskiego taboru kolejowego oraz lokomotyw interoperacyjnych”:
- - część „Zbiorcza tabela poddziałania” otrzymuje brzmienie:
„Zbiorcza tabela poddziałania
Nazwa Programu Operacyjnego | Sektorowy Program Operacyjny Transport |
Nazwa priorytetu | Zrównoważony gałęziowo rozwój transportu |
Nazwa działania | Modernizacja linii kolejowych w relacjach między aglomeracjami miejskimi i w aglomeracjach |
Nazwa poddziałania | Zakup i modernizacja pasażerskiego taboru kolejowego oraz lokomotyw interoperacyjnych |
Kategoria interwencji Funduszy Strukturalnych | 311 - kolej | ” |
Numer poddziałania | 1.1.2. | |
Czas trwania poddziałania w latach | 2004-2008 | |
Instytucja Zarządzająca | Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego | |
Instytucja Pośrednicząca | Minister właściwy do spraw transportu | |
Beneficjenci | 1. PKP Przewozy Regionalne sp. z o.o. | |
| 2. PKP Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. | |
| 3. PKP S.A. | |
| 4. PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o. | |
| 5. Przedsiębiorstwa kolejowe przewozów pasażerskich | |
| 6. Przedsiębiorstwa i inne instytucje zajmujące się udostępnianiem taboru kolejowego | |
| 7. Samorządy wojewódzkie | |
Instytucja Płatnicza | Minister właściwy do spraw finansów publicznych | |
Rodzaj pomocy | - dotacje inwestycyjne dla współfinansowania wydatków związanych z realizacją zamówień na projektowanie i budowę oraz zamówień na usługi polegające na pomocy technicznej w zakresie zarządzania i nadzoru nad realizacją kontraktów w oparciu o warunki FIDIC | |
| - dotacje na zakupy taboru dla kolejowych przewozów pasażerskich oraz zamówień na usługi pomocy technicznej w zakresie zarządzania i nadzoru nad realizacją kontraktów | |
| - dotacja na pokrycie kosztów przygotowania projektów | |
Maks. wysokość pomocy w % kwalifikujących się kosztów | Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej | |
Wsparcie finansowe publiczne ogółem dla poddziałania | 92,3 mln euro (w cenach z 2004 r.) | |
Wsparcie finansowe Unii Europejskiej | 65,3 mln euro | |
Wsparcie finansowe publiczne krajowe | 27,0 mln euro | |
Wsparcie finansowe prywatne | Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej | |
Wkład środków publicznych (%) | Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej | |
Wkład Unii Europejskiej w środkach publicznych (%) | Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej | |
Wkład Unii Europejskiej w całości środków kwalifikowanych (%) | do 75 % | |
Wkład krajowy w środkach publicznych (%) | od 25 % | |
Wkład krajowy w całości środków kwalifikowanych (%) | Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej | |
Wkład prywatny w całości środków kwalifikowanych (%) | Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej |
- - część „Budżet poddziałania” otrzymuje brzmienie:
„Budżet poddziałania
Budżet poddziałania przedstawia poniższa tabela:
mln euro (w cenach z 2004 r.) | ” | ||||||
Poddziałanie | Łącznie | Wspólnota Europejska | Budżet Państwa | Budżet Jednostek Samorządu Terytorialnego | Inne publiczne | Prywatne | |
Zakup i modernizacja pasażerskiego taboru kolejowego oraz lokomotyw interoperacyjnych | 92,3 | 65,3 | 22,4 | 4,6 | - | - |
b) w podrozdziale 3.3. „Działanie 1.3. Rozwój systemów intermodalnych”:
- część „Zbiorcza tabela działania” otrzymuje brzmienie:
„Zbiorcza tabela działania
Nazwa Programu Operacyjnego | Sektorowy Program Operacyjny Transport |
Nazwa priorytetu | Zrównoważony gałęziowo rozwój transportu |
Nazwa działania | Rozwój systemów intermodalnych |
Kategoria interwencji Funduszy Strukturalnych | 318 - transport intermodalny |
Numer działania | 1.3. |
Czas trwania działania w latach | 2004-2008 |
Instytucja Zarządzająca | Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego |
Instytucja Pośrednicząca | Minister właściwy do spraw transportu lub minister właściwy do spraw gospodarki morskiej |
Beneficjenci | Przedsiębiorcy wykonujący na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność gospodarczą w zakresie transportu intermodalnego* |
Instytucja Płatnicza | Minister właściwy do spraw finansów publicznych |
Rodzaj pomocy | - dotacje inwestycyjne dla współfinansowania wydatków związanych z realizacją zamówień na projektowanie i budowę oraz zamówień na usługi polegające na pomocy technicznej w zakresie zarządzania i nadzoru nad realizacją kontraktów w oparciu o warunki FIDIC |
- dotacje na pokrycie kosztów przygotowania projektów | |
Maks. wysokość pomocy w % kwalifikujących się kosztów | Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej |
Wsparcie finansowe publiczne ogółem dla działania | 12,4 mln euro (w cenach z 2004 r.) |
Wsparcie finansowe Unii Europejskiej | 6.9 mln euro |
Wsparcie finansowe publiczne krajowe | 5,5 mln euro |
Wsparcie finansowe prywatne | Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej |
Wkład środków publicznych (%) | Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej |
Wkład Unii Europejskiej w środkach publicznych (%) | do 75 % |
Wkład Unii Europejskiej w całości środków kwalifikowanych (%) | Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej |
Wkład krajowy w środkach publicznych (%) | od 25 % |
Wkład krajowy w całości środków kwalifikowanych (%) | Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej |
Wkład prywatny w całości środków kwalifikowanych (%) | Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej |
* Określonym decyzją Komisji Europejskiej z dnia 25 stycznia 2006 r. nr N 160/2005 - Polska w sprawie programu pomocy dla rozwoju systemów intermodalnych.”, |
- części „Wskaźniki monitorowania działania” i „Budżet działania” otrzymują brzmienie:
„Wskaźniki monitorowania działania
Wskaźnik wkładu, w postaci wielkości publicznych środków przeznaczonych na to działanie, wynosi 12,4 mln euro (na lata 2004-2006). Wskaźnik produktu oznacza liczbę zrealizowanych dwóch inwestycji. Wskaźnik oddziaływania to wzrost przewozów ładunków w intermodalnych jednostkach transportowych o 7 %. Wskaźnik rezultatu to zdolność przeładunkowa w terminalach transportu intermodalnego.
Wskaźniki monitorowania stanu wdrożenia działania: produktu, rezultatu i oddziaływania podane są w poniższej tabeli:
Wyszczególnienie | Nazwa wskaźnika | Wartość w roku bazowym (2004) | Zakładana wartość w roku docelowym (2008) | Źródło danych, częstotliwość pomiaru |
Wskaźnik produktu | - liczba zbudowanych i zmodernizowanych terminali transportu intermodalnego (szt.) | 2 | 4 | Pomiar po zakończeniu inwestycji - na podstawie sprawozdawczości beneficjentów |
- liczba powstałych centrów logistycznych (szt.) | 0 | 1 | ||
Wskaźnik rezultatu | - zdolność przeładunkowa w terminalach transportu intermodalnego (TEU) | 21 550 | 111 550 | |
Wskaźnik oddziaływania | - wzrost przewozów ładunków w intermodalnych jednostkach transportowych (%) | 100 | 107 | Dane GUS |
Budżet działania
Budżet działania przedstawia poniższa tabela:
mln euro (w cenach z 2004 r.) | ” | ||||||
Działanie | Łącznie | Wspólnota Europejska | Budżet Państwa | Budżet Jednostek Samorządu Terytorialnego | Inne publiczne | Prywatne | |
Rozwój systemów intermodalnych | 12,4 | 6,9 | 5,5 | - | - | 7,6 |
c) w podrozdziale 3.7. „Działanie 3.1. Wsparcie efektywnego zarządzania SPOT”:
- części „Zbiorcza tabela działania” i „Źródła finansowania działania” otrzymują brzmienie:
„Zbiorcza tabela działania
Nazwa Programu Operacyjnego | Sektorowy Program Operacyjny Transport |
Nazwa priorytetu | Pomoc techniczna dla SPOT |
Nazwa działania | Wsparcie efektywnego zarządzania SPOT |
Kategoria interwencji Funduszy Strukturalnych | 41 Pomoc techniczna i działania innowacyjne |
411 Przygotowanie, wdrożenie, monitorowanie, upowszechnianie | |
412 Ocena | |
413 Badania | |
414 Działania innowacyjne | |
415 Informowanie opinii publicznej | |
Numer działania | 3.1. |
Czas trwania działania w latach | 2004-2008 |
Instytucja Zarządzająca | Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego |
Instytucja Pośrednicząca | Minister właściwy do spraw transportu lub minister właściwy do spraw gospodarki morskiej |
Beneficjenci | - Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, |
- Ministerstwo Infrastruktury oraz inni beneficjenci, którzy otrzymali dofinansowanie dla realizacji co najmniej jednego projektu w ramach Priorytetu 1 lub Priorytetu 2 lub wystąpili o dofinansowanie projektu mającego na celu opracowanie dokumentacji dla projektów, które będą realizowane w ramach kategorii interwencji funduszy strukturalnych w zakresie programów operacyjnych wspierających projekty transportowe, w szczególności POliS 2007-2013, w tym: | |
- Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, | |
- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., | |
- urzędy morskie, | |
- zarządy portów, | |
- Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa (SAR), | |
- Główny Inspektorat Transportu Drogowego, | |
- miasta na prawach powiatu, w zależności od charakteru realizowanego projektu, | |
- Państwowa Straż Pożarna, | |
- Policja | |
Instytucja Płatnicza | Minister właściwy do spraw finansów publicznych |
Rodzaj pomocy | Czynności objęte limitem wydatków: |
- wsparcie wyodrębnionych pracowników urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego, ministra właściwego do spraw transportu lub urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej, a także pracowników beneficjentów zaangażowanych we wdrażanie SPOT oraz zatrudnienie personelu zaangażowanego we wdrażanie SPOT oraz finansowanie ich wynagrodzeń wraz z ubezpieczeniem społecznym, nagród i innych świadczeń, | |
- usługi dla Komitetu Monitorującego, | |
- wsparcie zarządzania, monitoringu i kontroli, także poprzez angażowanie ekspertów, | |
- koszty opracowania dokumentacji projektowej dla projektów, które będą realizowane w ramach kategorii interwencji funduszy strukturalnych w zakresie programów operacyjnych wspierających projekty transportowe, w szczególności POIiŚ 2007-2013, | |
- audyt, | |
- ocena SPOT. | |
Czynności nieobjęte limitem wydatków: | |
- zakup sprzętu komputerowego, teleinformatycznego i multimedialnego oraz niezbędnego oprogramowania dla pracowników urzędów obsługujących ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego oraz ministra właściwego do spraw transportu i personelu pomocniczego zaangażowanego we wdrażanie SPOT w urzędach obsługujących ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego oraz ministra właściwego do spraw transportu oraz pracowników beneficjentów zaangażowanych we wdrażanie SPOT. Zakupiony sprzęt może być również wykorzystywany przez pracowników |
| wdrażających przyszłe kategorie interwencji funduszy strukturalnych w zakresie programów operacyjnych wspierających projekty transportowe, w szczególności POliŚ 2007-2013, nie może być on jednak wykorzystywany wyłącznie dla przyszłych kategorii interwencji funduszy strukturalnych. |
- szkolenia krajowe i zagraniczne związane tematycznie z problematyką wykorzystania funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, z podniesieniem znajomości języka obcego oraz uczestnictwo w studiach podyplomowych i doktoranckich, | |
- spotkania robocze i oficjalne dotyczące zarządzania i wdrażania SPOT, | |
- konferencje, | |
- wymiana doświadczeń, | |
- szkolenia z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego | |
Maks. wysokość pomocy w % kwalifikowanych kosztów | 100 % |
Wsparcie finansowe ogółem dla działania | 10,5 mln euro (w cenach z 2004 r.) |
Wsparcie finansowe Unii Europejskiej | 7,8 mln euro |
Wsparcie finansowe krajowe | 2,6 mln euro |
Wkład środków publicznych (%) | 100 % |
Wkład Unii Europejskiej w środkach publicznych (%) | do 75 % |
Wkład Unii Europejskiej w całości środków kwalifikowanych (%) | do 75 % |
Wkład krajowy w środkach publicznych (%) | od 25 % |
Wkład krajowy w całości środków kwalifikowanych (%) | od 25 % |
Źródła finansowania działania
Działanie będzie finansowane ze środków EFRR w ramach SPOT (7,8 mln euro) i środków krajowych (2,6 mln euro) pochodzących z budżetu państwa oraz budżetów beneficjentów.”,
- część „Budżet działania” otrzymuje brzmienie:
„Budżet działania
Budżet działania przedstawia poniższa tabela:
mln euro (w cenach z 2004 r.) | ” | ||||||
Działanie | Łącznie | Wspólnota Europejska | Budżet Państwa | Budżet Jednostek Samorządu Terytorialnego | Inne publiczne | Prywatne | |
Wsparcie efektywnego zarządzania SPOT | 10,5 | 7,8 | 2,6 | - | - | - |
d) w podrozdziale 3.8. „Działanie 3.2. Informacja i promocja operacji SPOT”:
- części „Zbiorcza tabela działania” i „Źródła finansowania działania” otrzymują brzmienie:
„Zbiorcza tabela działania
Nazwa Programu Operacyjnego | Sektorowy Program Operacyjny Transport |
Nazwa priorytetu | Pomoc techniczna dla SPOT |
Nazwa działania | Informacja i promocja operacji SPOT |
Kategoria interwencji Funduszy Strukturalnych | 41 Pomoc techniczna i działania innowacyjne |
411 Przygotowanie, wdrożenie, monitorowanie, upowszechnianie | |
412 Ocena | |
413 Badania | |
414 Działania innowacyjne | |
415 Informowanie opinii publicznej | |
(Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, Europejski Fundusz Społeczny, Europejski Fundusz Orientacji Gwarancji Rolnej, Instrument Finansowy Orientacji Rybołówstwa) | |
Numer działania | 3.2. |
Czas trwania działania w latach | 2004-2008 |
Instytucja Zarządzająca | Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego |
Instytucja Pośrednicząca | Minister właściwy do spraw transportu lub minister właściwy do spraw gospodarki morskiej |
Beneficjenci | - Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, |
- Ministerstwo Infrastruktury oraz inni beneficjenci Priorytetu 1 i Priorytetu 2, którzy otrzymali dofinansowanie co najmniej dla jednego projektu, w tym: | |
- Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, | |
- Polskie Koleje Polskie Linie Kolejowe S.A., | |
- urzędy morskie, | |
- zarządy portów, | |
- Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa (SAR), | |
- Główny Inspektorat Transportu Drogowego, | |
- miasta na prawach powiatu, w zależności od natury realizowanego projektu, | |
- Państwowa Straż Pożarna, | |
- Policja | |
Instytucja Płatnicza | Minister właściwy do spraw finansów publicznych |
Rodzaj pomocy | Czynności objęte limitem wydatków: |
- ocena Działania 3.2. | |
Czynności nieobjęte limitem wydatków w ramach SPOT: - kampania informacyjno-promocyjna, | |
- serwis internetowy, | |
- szkolenia dla pracowników Ministerstwa Rozwoju Regionalnego oraz Ministerstwa Transportu, | |
- szkolenia dla pracowników beneficjentów SPOT | |
Maks. wysokość pomocy w % kwalifikowanych kosztów | 100 % |
Wsparcie finansowe ogółem dla działania | 1,5 mln euro (w cenach 2004 r.) |
Wsparcie finansowe Unii Europejskiej | 1,2 mln euro |
Wsparcie finansowe krajowe | 0,4 mln euro |
Wkład środków publicznych (%) | 100 % |
Wkład Unii Europejskiej w środkach publicznych (%) | do 75 % |
Wkład Unii Europejskiej w całości środków kwalifikowanych (%) | do 75 % |
Wkład krajowy w środkach publicznych (%) | od 25 % |
Wkład krajowy w całości środków kwalifikowanych (%) | od 25 % |
Źródła finansowania działania
Działanie będzie finansowane ze środków EFRR w ramach SPOT (1,2 mln euro) i środków krajowych (0,4 mln euro) pochodzących z budżetu państwa oraz budżetów beneficjentów.”,
- część „Budżet działania” otrzymuje brzmienie:
„Budżet działania
Budżet działania przedstawia poniższa tabela:
mln euro (w cenach 2004 r.) | ” | ||||||
Działanie | Łącznie | Wspólnota Europejska | Budżet Państwa | Budżet Jednostek Samorządu Terytorialnego | Inne publiczne | Prywatne | |
Informacja i promocja SPOT | 1,5 | 1,2 | 0,4 | - | - | - |
3) w rozdziale 5 „Plan finansowy SPOT” części „Tabela 7. Szacunkowa tabela finansowa dla SPO Transport w euro w cenach 2004 r. wg priorytetów i działań na lata 2004-2006” oraz „Tabela 8. Indykatywna tabela finansowa dla SPOT w euro w cenach 2004 r. wg priorytetów i działań (zobowiązania dla lat 2004, 2005, 2006)” otrzymują brzmienie:
Tabela 7. Szacunkowa tabela finansowa dla SPO Transport w euro w cenach 2004 r. wg priorytetów i działań w latach 2004-2006
Priorytety / działania programu operacyjnego | Kategoria interwencji | Koszty ogółem | Publiczne | Prywatne* | ||||||||
Ogółem | Wkład wspólnotowy | Krajowy wkład publiczny** | ||||||||||
EFRR | EFS | EFO iGR | FISR | Ogółem | Budżet Państwa | Budżety jednostek samorządu terytorialnego | Inny | |||||
Priorytet 1. Zrównoważony gałęziowo rozwój transportu | 311, 312, 315, 316, 318 | 701 464 218,00 | 701 464 218,00 | 474 100 000,00 |
|
|
| 227 364 218,00 | 138 647 734,00 | 88 716 484,00 |
| 7 573 731,00 |
Działanie 1.1. Modernizacja linii kolejowych w relacjach między aglomeracjami miejskimi i w aglomeracjach | 311 | 535 002 876,80 | 535 002 876,80 | 353 266 943,85 |
|
|
| 181 735 932,95 | 109 269 448,95 | 72 466 484,00 |
| 0,00 |
1.1.1. Przebudowa linii kolejowych | 311 | 266 676 567,00 | 266 676 567,00 | 200 000 000,00 |
|
|
| 66 676 567,00 | 66 676 567,00 |
|
|
|
1.1.2. Zakup i modernizacja pasażerskiego taboru kolejowego oraz lokomotyw interoperacyjnych | 311 | 92 326 309,80 | 92 326 309,80 | 65 266 943,85 |
|
|
| 27 059 365,95 | 22 436 280,95 | 4 623 085,00 |
|
|
1.1.3. Budowa linii metra wraz ze stacjami przesiadkowymi | 311 | 176 000 000,00 | 176 000 000,00 | 88 000 000,00 |
|
|
| 88 000 000,00 | 20 156 601,00 | 67 843 399,00 |
|
|
Działanie 1.2. Poprawa infrastruktury dostępu do portów morskich | 315, 312, 316, 318 | 154 033 383,00 | 154 033 383,00 | 113 950 000,00 |
|
|
| 40 083 383,00 | 23 833 383,00 | 16 250 000,00 |
|
|
Działanie 1.3. Rozwój systemów intermodalnych | 318 | 12 427 958,20 | 12 427 958,20 | 6 883 056,15 |
|
|
| 5 544 902,05 | 5 544 902,05 | 0,00 |
| 7 573 731,00 |
Priorytet 2. Bezpieczniejsza infrastruktura drogowa |
| 907 446 017,00 | 907 446 017,00 | 680 284 465,00 |
|
|
| 227 161 552,00 | 121 888 296,00 | 105 273 256,00 |
| 0,00 |
Działanie 2.1. Budowa i przebudowa dróg krajowych | 3121, 312, 113 | 452 529 570,00 | 452 529 570,00 | 339 284 465,00 |
|
|
| 113 245 105,00 | 113 245 105,00 | 0,00 |
|
|
Działanie 2.2. Usprawnienie przejazdów drogami krajowymi przez miasta na prawach powiatu | 3121 | 420 343 734,00 | 420 343 734,00 | 315 070 478,00 |
|
|
| 105 273 256,00 |
| 105 273 256,00 |
|
|
Działanie 2.3. Wdrażanie i monitoring środków poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego | 319 | 34 572 713,00 | 34 572 713,00 | 25 929 522,00 |
|
|
| 8 643 191,00 | 8 643 191,00 | 0,00 |
|
|
Priorytet 3. Pomoc techniczna dla SPOT | 41 | 12 000 050,00 | 12 000 050,00 | 9 000 000,00 |
|
|
| 3 000 050,00 | 3 000 050,00 | 0,00 |
| 0,00 |
Działanie 3.1. Wsparcie efektywnego zarządzania SPOT | 41 | 10 461 868,26 | 10 461 868,26 | 7 846 386,20 |
|
|
| 2 615 482,06 | 2 615 482,06 | 0,00 |
|
|
Działanie 3.2. Informacja i promocja operacji SPOT | 41 | 1 538 181,74 | 1 538 181,74 | 1 153 613,80 |
|
|
| 384 567,94 | 384 567,94 | 0,00 |
|
|
Ogółem SPOT |
| 1 620 910 285,00 | 1 620 910 285,00 | 1 163 384 465,00 |
|
|
| 457 525 820,00 | 263 536 080,00 | 193 989 740,00 |
| 7 573 731,00 |
2004 |
| 362 542 288,00 | 362 542 288,00 | 271 845 246,00 |
|
|
| 90 697 042,00 | 74 138 469,00 | 16 558 573,00 |
| 2 780 971,00 |
2005 |
| 517 938 233,00 | 517 938 233,00 | 388 359 659,00 |
|
|
| 129 578 574,00 | 105 921 393,00 | 23 657 181,00 |
| 3 973 164,00 |
2006 |
| 740 429 764,00 | 740 429 764,00 | 503 179 560,00 |
|
|
| 237 250 204,00 | 83 476 218,00 | 153 773 986,00 |
| 819 596,00 |
Całkowite związane z EFRR |
| 1 620 910 285,00 | 1 620 910 285,00 | 1 163 384 465,00 |
|
|
| 457 525 820,00 | 263 536 080,00 | 193 989 740,00 |
| 7 573 731,00 |
* Podane kwoty środków prywatnych nie stanowią elementu planu finansowego, są to szacunkowe wielkości udziału prywatnego w projektach uzyskujących pomoc publiczną.
** Istnieje możliwość uzyskania środków z puli 200 mln euro pożyczek EBI na pokrycie części publicznego wkładu krajowego.
Uwagi:
- Kwoty podane w tabeli nie zawierają podatku VAT, przy czym zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 448/2004/WE z dnia 10 marca 2004 r. zmieniającym rozporządzenie Komisji (WE) nr 1685/2000 ustanawiające szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1260/1999 w odniesieniu do warunków, jakie muszą spełniać wydatki na działanie współfinansowane z funduszy strukturalnych, i uchylające rozporządzenie Komisji (WE) nr 1145/2003, rozporządzenie Komisji (WE) 448/2004 w uzasadnionych przypadkach VAT może być kosztem kwalifikowanym.
- Podane w dokumentach obejmujących krajowy wkład publiczny, w priorytecie 2 oraz w rubryce Ogółem SPOT, udziały w wielkościach współfinansowania krajowego z budżetów: państwa i jednostek samorządu terytorialnego (j.s.t.) różnią się od tych udziałów podanych w tych samych kolumnach tabeli finansowej Sektorowego Programu Operacyjnego Transport, w wersji z grudnia 2003 r. przyjętej w dniu 15 stycznia 2004 r. przez Komisję Europejską. Różnica wynika z przesunięcia w priorytecie 2: „Bezpieczniejsza infrastruktura drogowa” części środków (51 mln euro) EFRR z działania 2.1. „Budowa i przebudowa dróg krajowych” do działania 2.2. „Usprawnienia przejazdów drogami krajowymi przez miasta na prawach powiatu”. W wyniku tego przesunięcia nastąpiło również przesunięcie odpowiedniej części środków współfinansowania krajowego (17,3 mln euro) z budżetu państwa do budżetów jednostek samorządu terytorialnego.
Tabela 8. Indykatywna tabela finansowa dla SPOT w euro w cenach 2004 r. wg priorytetów i działań (zobowiązania dla lat 2004, 2005 i 2006)
Priorytety / działania programu operacyjnego | Kategoria interwencji | Koszty ogółem | Publiczne | Prywatne* | ||||||||
Ogółem | Wkład wspólnotowy | Krajowy wkład publiczny** | ||||||||||
EFRR | EFS | EFOi GR | FISR | Ogółem | Budżet Państwa | Budżety jednostek samorządu terytorialnego | Inny | |||||
Priorytet 1. Zrównoważony gałęziowo rozwój transportu |
| 701 464 218,00 | 701 464 218,00 | 474 100 000,00 |
|
|
| 227 364 218,00 | 138 647 734,00 | 88 716 484,00 |
| 7 573 731,00 |
2004 |
| 132 794 643,00 | 132 794 643,00 | 99 565 761,00 |
|
|
| 33 228 882,00 | 29 444 173,00 | 3 784 709,00 |
| 2 780 971,00 |
2005 |
| 189 693 984,00 | 189 693 984,00 | 142 240 210,00 |
|
|
| 47 453 774,00 | 42 045 361,00 | 5 408 413,00 |
| 3 973 164,00 |
2006 |
| 378 975 591,00 | 378 975 591,00 | 232 294 029,00 |
|
|
| 146 681 562,00 | 67 158 200,00 | 79 523 362,00 |
| 819 596,00 |
Działanie 1.1. Modernizacja linii kolejowych w relacjach między aglomeracjami miejskimi i w aglomeracjach | 311 | 535 002 876,80 | 535 002 876,80 | 353 266 943,85 |
|
|
| 181 735 932,95 | 109 269 448,95 | 72 466 484,00 |
| 0,00 |
2004 |
| 88 056 731,00 | 88 056 731,00 | 66 034 462,00 |
|
|
| 22 022 269,00 | 22 022 269,00 |
|
|
|
2005 |
| 127 210 082,80 | 127 210 082,80 | 95 404 148,85 |
|
|
| 31 805 933,95 | 31 805 933,95 |
|
|
|
2006 |
| 319 736 063,00 | 319 736 063,00 | 191 828 333,00 |
|
|
| 127 907 730,00 | 55 441 246,00 | 72 466 484,00 |
|
|
Działanie 1.2. Poprawa infrastruktury dostępu do portów morskich | 315, 312, 316, 318 | 154 033 383,00 | 154 033 383,00 | 113 950 000,00 |
|
|
| 40 083 383,00 | 23 833 383,00 | 16 250 000,00 |
|
|
2004 |
| 37 353 580,00 | 37 353 580,00 | 27 993 377,00 |
|
|
| 9 360 203,00 | 5 575 494,00 | 3 784 709,00 |
|
|
2005 |
| 61 107 741,00 | 61 107 741,00 | 45 741 498,00 |
|
|
| 15 366 243,00 | 9 957 830,00 | 5 408 413,00 |
|
|
2006 |
| 55 572 062,00 | 55 572 062,00 | 40 215 125,00 |
|
|
| 15 356 937,00 | 8 300 059,00 | 7 056 878,00 |
|
|
Działanie 1.3. Rozwój systemów intermodalnych | 318 | 12 427 958,20 | 12 427 958,20 | 6 883 056,15 |
|
|
| 5 544 902,05 | 5 544 402,05 | 0,00 |
| 7 573 731,00 |
2004 |
| 7 384 332,00 | 7 384 332,00 | 5 537 922,00 |
|
|
| 1 846 410,00 | 1 846 410,00 | 0,00 |
| 2 780 971,00 |
2005 |
| 1 376 160,20 | 1 376 160,20 | 1 094 563,15 |
|
|
| 281 597,05 | 281 597,05 | 0,00 |
| 3 973 164,00 |
2006 |
| 3 667 466,00 | 3 667 466,00 | 250 571,00 |
|
|
| 3 416 895,00 | 3 416 895,00 | 0,00 |
| 819 596,00 |
Priorytet 2. Bezpieczniejsza infrastruktura drogowa |
| 907 446 017,00 | 907 446 017,00 | 680 284 465,00 |
|
|
| 227 161 552,00 | 121 888 296,00 | 105 273 256,00 |
|
|
2004 |
| 226 943 613,00 | 226 943 613,00 | 170 176 477,00 |
|
|
| 56 767 136,00 | 43 993 272,00 | 12 773 864,00 |
|
|
2005 |
| 324 238 400,00 | 324 238 400,00 | 243 115 079,00 |
|
|
| 81 123 321,00 | 62 874 553,00 | 18 248 768,00 |
|
|
2006 |
| 356 264 004,00 | 356 264 004,00 | 266 992 909,00 |
|
|
| 89 271 095,00 | 15 020 471,00 | 74 250 624,00 |
|
|
Działanie 2.1. Budowa i przebudowa dróg krajowych | 3121, 312, 313 | 452 529 570,00 | 452 529 570,00 | 339 284 465,00 |
|
|
| 113 245 105,00 | 113 245 105,00 | 0,00 |
|
|
2004 |
| 132 390 841,00 | 132 390 841,00 | 90 489 139,00 |
|
|
| 41 901 702,00 | 41 901 702,00 | 0,00 |
|
|
2005 |
| 189 153 076,00 | 189 153 076,00 | 129 283 452,00 |
|
|
| 59 869 624,00 | 59 869 624,00 | 0,00 |
|
|
2006 |
| 130 985 653,00 | 130 985 653,00 | 119 511 874,00 |
|
|
| 11 473 779,00 | 11 473 779,00 | 0,00 |
|
|
Działanie 2.2. Usprawnienie przejazdów drogami krajowymi przez miasta na prawach powiatu | 3121 | 420 343 734,00 | 420 343 734,00 | 315 070 478,00 |
|
|
| 105 273 256,00 | 0,00 | 105 273 256,00 |
|
|
2004 |
| 86 186 503,00 | 86 186 503,00 | 73 412 639,00 |
|
|
| 12 773 864,00 |
| 12 773 864,00 |
|
|
2005 |
| 123 065 625,00 | 123 065 625,00 | 104 816 857,00 |
|
|
| 18 248 768,00 |
| 18 248 768,00 |
|
|
2006 |
| 211 091 606,00 | 211 091 606,00 | 136 840 982,00 |
|
|
| 74 250 624,00 |
| 74 250 624,00 |
|
|
Działanie 2.3. Wdrażanie i monitoring środków poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego | 319 | 34 572 713,00 | 34 572 713,00 | 25 929 522,00 |
|
|
| 8 643 191,00 | 8 643 191,00 | 0,00 |
|
|
2004 |
| 8 366 269,00 | 8 366 269,00 | 6 274 699,00 |
|
|
| 2 091 570,00 | 2 091 570,00 | 0,00 |
|
|
2005 |
| 12 019 699,00 | 12 019 699,00 | 9 014 770,00 |
|
|
| 3 004 929,00 | 3 004 929,00 | 0,00 |
|
|
2006 |
| 14 186 745,00 | 14 186 745,00 | 10 640 053,00 |
|
|
| 3 546 692,00 | 3 546 692,00 | 0,00 |
|
|
Priorytet 3. Pomoc techniczna dla SPOT | 41 | 12 000 050,00 | 12 000 050,00 | 9 000 000,00 |
|
|
| 3 000 050,00 | 3 000 0500,00 | 0,00 |
|
|
2004 |
| 2 804 032,00 | 2 804 032,00 | 2 103 008,00 |
|
|
| 701 024,00 | 701 024,00 | 0,00 |
|
|
2005 |
| 4 005 849,00 | 4 005 849,00 | 3 004 370,00 |
|
|
| 1 001 479,00 | 1 001 479,00 | 0,00 |
|
|
2006 |
| 5 190 169,00 | 5 190 169,00 | 3 892 622,00 |
|
|
| 1 297 547,00 | 1 297 547,00 | 0,00 |
|
|
Działanie 3.1. Wsparcie efektywnego zarządzania SPOT | 41 | 10 461 868,26 | 10 461 868,26 | 7 846 386,20 |
|
|
| 2 615 482,06 | 2 615 482,06 | 0,00 |
|
|
2004 |
| 2 180 904,00 | 2 180 904,00 | 1 635 673,00 |
|
|
| 545 231,00 | 545 231,00 | 0,00 |
|
|
2005 |
| 3 115 652,00 | 3 115 652,00 | 2 336 732,00 |
|
|
| 778 920,00 | 778 920,00 | 0,00 |
|
|
2006 |
| 5 165 312,26 | 5 165 312,26 | 3 873 981,20 |
|
|
| 1 291 331,06 | 1 291 331,06 | 0,00 |
|
|
Działanie 3.2. Informacja i promocja operacji SPOT | 41 | 1 538 181,74 | 1 538 181,74 | 1 153 613,80 |
|
|
| 384 567,94 | 384 567,94 | 0,00 |
|
|
2004 |
| 623 128,00 | 623 128,00 | 467 335,00 |
|
|
| 155 793,00 | 155 793,00 | 0,00 |
|
|
2005 |
| 890 197,00 | 890 197,00 | 667 638,00 |
|
|
| 222 559,00 | 222 559,00 | 0,00 |
|
|
2006 |
| 24 856,74 | 24 856,74 | 18 640,00 |
|
|
| 6 215,94 | 6 215,94 | 0,00 |
|
|
Ogółem SPOT |
| 1 620 910 285,00 | 1 620 910 285,00 | 1 163 384 465,00 |
|
|
| 457 525 820,00 | 263 536 080,00 | 193 989 740,00 |
| 7 573 731,00 |
2004 |
| 362 542 288,00 | 362 542 288,00 | 271 845 246,00 |
|
|
| 90 697 042,00 | 74 138 469,00 | 16 558 573,00 |
| 2 780 971,00 |
2005 |
| 517 938 233,00 | 517 938 233,00 | 388 359 659,00 |
|
|
| 129 578 574,00 | 105 921 393,00 | 23 657 181,00 |
| 3 973 164,00 |
2006 |
| 740 429 764,00 | 740 429 764,00 | 503 179 560,00 |
|
|
| 237 250 204,00 | 83 476 218,00 | 153 773 986,00 |
| 819 596,00 |
Całkowite związane zEFRR |
| 1 620 910 285,00 | 1 620 910 285,00 | 1 163 384 465,00 |
|
|
| 457 525 820,00 | 263 536 080,00 | 193 989 740,00 |
| 7 573 731,00 |
* Podane kwoty środków prywatnych nie stanowią elementu planu finansowego, są to szacunkowe wielkości udziału prywatnego w projektach uzyskujących pomoc publiczną.
** Istnieje możliwość uzyskania środków z puli 200 mln euro pożyczek EBI na pokrycie części publicznego wkładu krajowego.
Uwaga: Kwoty podane w tabeli nie zawierają podatku VAT, przy czym zgodnie z rozporządzeniem nr 448/2004/WE w uzasadnionych przypadkach VAT może być kosztem kwalifikowanym.”.
§ 2.Rozporządzenie wchodzi wżycie z dniem ogłoszenia.
Minister Rozwoju Regionalnego: E. Bieńkowska
|
1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 90, poz. 759 i Nr 267, poz. 2251, z 2006 r. Nr 149, poz. 1074 i Nr 249, poz. 1832 oraz z 2008 r. Nr 216, poz. 1370.
2) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 95, poz. 800 i Nr 135, poz. 1141, z 2006 r. Nr 109, poz. 753, z 2007 r. Nr 57, poz. 386 oraz z 2008 r. Nr 230, poz. 1544.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00