Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2009-05-20 do 2009-07-09
Wersja archiwalna od 2009-05-20 do 2009-07-09
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 5 maja 2009 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie ustalenia Programu rzeczowo-finansowego dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego na rok 2009
Na podstawie art. 39g ust. 1 ustawy z dnia 27 października 1994 r. o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2571, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§ 1.W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 10 lutego 2009 r. w sprawie ustalenia Programu rzeczowo-finansowego dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego na rok 2009 (Dz. U. Nr 30, poz. 191 i Nr 55, poz. 452) w załączniku wprowadza się następujące zmiany:
1) część 1 „Wykaz poszczególnych drogowych projektów inwestycyjnych realizowanych przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, ze wskazaniem przewidywanej wysokości ich finansowania, w tym ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na 2009 r. w tys. zł” otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego rozporządzenia;
2) część 2 „Przewidywana wysokość pożyczek lub kredytów wymaganych do zaciągnięcia przez Bank Gospodarstwa Krajowego lub emisji obligacji na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego w roku 2009, w zakresie niezbędnym do realizacji zadań rzeczowych określonych w części 1” otrzymuje brzmienie:
„Część 2
Przewidywana wysokość pożyczek lub kredytów wymaganych do zaciągnięcia przez Bank Gospodarstwa Krajowego lub emisji obligacji na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego w roku 2009, w zakresie niezbędnym do realizacji zadań rzeczowych określonych w części 1
W roku 2009 planowane jest:
1) wyemitowanie obligacji przez Bank Gospodarstwa Krajowego na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego na łączną kwotę do 600 mln zł, zabezpieczonych gwarancją Skarbu Państwa;
2) uruchomienie przez Bank Gospodarstwa Krajowego pozostałej części pierwszego kredytu Europejskiego Banku Inwestycyjnego udzielonego na podstawie umowy finansowej „Projekt Budowy Autostrad w Polsce - A” pomiędzy Rzecząpospolitą Polską a Europejskim Bankiem Inwestycyjnym i Bankiem Gospodarstwa Krajowego w wysokości 280 mln euro;
3) zaciągnięcie przez Bank Gospodarstwa Krajowego drugiego kredytu Europejskiego Banku Inwestycyjnego w ramach „Projektu Budowy Autostrad w Polsce” na podstawie umowy finansowej pomiędzy Rzecząpospolitą Polską a Europejskim Bankiem Inwestycyjnym i Bankiem Gospodarstwa Krajowego do wysokości 200 mln euro.
W roku 2009 planowane jest ponadto zaciągnięcie przez Bank Gospodarstwa Krajowego kredytów lub emisja obligacji na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego w zakresie wymaganym do finansowania zadania pod nazwą „Budowa autostrady A2 Stryków - Konotopa” w latach 2009-2012.”.
§ 2.Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Prezes Rady Ministrów: D. Tusk
|
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 155, poz. 1297 i Nr 172, poz. 1440, z 2006 r. Nr 12, poz. 61, z 2007 r. Nr 23, poz. 136 i Nr 99, poz. 666, z 2008 r. Nr 218, poz. 1391 oraz z 2009 r. Nr 3, poz. 11 i Nr 19, poz. 101.
Załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 5 maja 2009 r. (poz. 637)
Część 1
Wykaz poszczególnych projektów inwestycyjnych realizowanych przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, ze wskazaniem przewidywanej wysokości ich finansowania, w tym ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na 2009 r. w tys. zł
Lp. | Zadania inwestycyjne | Lata realizacji finansowej | Wartość kosztorysowa | Długość (km)/ | Dotychczasowe nakłady | program KFD 2009 | ||||
ogółem | w tym. | środki KFD ogółem | budżet | inne **) | ogółem | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Plan ogółem, w tym: | 3 124 984,7 | 1 458 154,4 | 3 095 342,9 | 1 599 526,5 | 8 210,0 | 4 703 079,4 | ||||
| I. AUTOSTRADY | 1 310 400,4 | 777 796,2 | 150 756,9 | 1 599 526,5 | 8 210,0 | 1 758 493,4 | |||
1 | Budowa autostrady A2 węzeł „Stryków II” - węzeł „Stryków 1” wraz z łącznikiem do drogi Nr 14 | 2007 | 190 691,2 | km | 161 599,2 | 135 006,7 | 27 844,7 |
|
| 27 844,7 |
2 | Budowa autostrady A1 | 2005 | 3 554 619,8 | km | 1 003 107,4 | 595 847,0 | 52 912,2 | 1 599 526,5 | 8210,0 | 1 660 648,7 |
3 | Budowa autostrady A2 | 2009 | 5 773 584,1 | km | 145 693,8 | 45 942,5 | 70 000,0 |
|
| 70 000,0 |
| II. DROGI EKSPRESOWE | 186 940,3 | 52 528,1 | 338 586,0 | 0,0 | 0,0 | 338 586,0 | |||
4 | Budowa dróg S5 i S10 | 2004 | 547 614,0 | km | 186 940,3 | 52 528,1 | 338 586,0 |
|
| 338 586,0 |
| III. WZMOCNIENIA I REHABILITACJA | 1 627 644,0 | 627 830,1 | 540 000,0 | 0,0 | 0,0 | 540 000,0 | |||
5 | Wzmocnienia i rehabilitacja | 2006 | 2 316 000,0 | km | 1 627 644,0 | 627 830,1 | 540 000,0 |
|
| 540 000,0 |
IV. Dofinansowanie nabywania nieruchomości pod drogi krajowe, prace przygotowawcze pod drogowe projekty inwestycyjne, w tym m.in.: prace przygotowawcze do budowy systemu elektronicznej opłaty drogowej, usługi doradcze dla tych projektów oraz dla zadań zakończonych, regulacja stanów prawnych nieruchomości, wykonanie dokumentacji i pomiarów dla ochrony środowiska, instalacja urządzeń ochrony środowiska, opłaty za korzystanie ze środowiska oraz nadzory gwarancyjne i pogwarancyjne |
|
| 50 000,0 |
|
| 50 000,0 | ||||
V. Zadania ujęte w kredytach Europejskiego Banku Inwestycyjnego w ramach „Projektu Budowy Autostrad w Polsce” |
|
| 2 016 000,0 |
|
| 2 016 000,0 |
*) Dotychczasowe nakłady wskazane w lp. 3 dotyczą wydatków przed inwestycyjnych (nieujętych w wartości kosztorysowej) na pozyskanie gruntów w 2007 i 2008 r. w kwocie 143 429,5 tys. zł oraz w 2007 r. na prace archeologiczne i dokumentację w wysokości 2 264,3 tys. zł.
**) Inne: środki Funduszu Spójności (FS) NA A1 Sośnica-Gorzyczki - 8 210,8 tys. zł, w tym: FS - 67,8 tys. zł, odsetki FS - 8 143,0 tys. zł.