Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2009 nr 34 poz. 270
Wersja archiwalna od 2009-03-19 do 2022-03-12
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2009 nr 34 poz. 270
Wersja archiwalna od 2009-03-19 do 2022-03-12
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

Od redakcji: Rozporządzenie zostało uchylone na podstawie art. 68 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 lutego 2020 r. o Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa (Dz.U. poz. 425) oraz zastąpione przez rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 lutego 2022 r. w sprawie umundurowania pracowników Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa oraz odznaki tej inspekcji (Dz.U. poz. więcej …

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI1)

z dnia 12 lutego 2009 r.

w sprawie umundurowania pracowników Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa oraz odznaki tej Inspekcji

Na podstawie art. 101 ust. 2 ustawy z dnia 18 grudnia 2003 r. o ochronie roślin (Dz. U. z 2008 r. Nr 133, poz. 849 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 20, poz. 106 i Nr 31, poz. 206) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. Rozporządzenie określa:

1) szczegółowe zasady przydziału umundurowania dla pracowników Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa, zwanych dalej „pracownikami”, oraz okres jego zużycia;

2) wzory, kolory i normy umundurowania;

3) wzór odznaki Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa, zwanej dalej „odznaką”;

4) szczegółowe zasady i sposób noszenia umundurowania i odznaki;

5) wysokość i warunki przyznawania równoważnika pieniężnego w zamian za umundurowanie oraz za okresowe czyszczenie munduru;

6) stanowiska pracy, na których zatrudnione osoby są uprawnione do noszenia umundurowania i odznaki, w zależności od rodzaju i zakresu wykonywanych zadań.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. 1. Składniki umundurowania, okresy ich zużycia oraz normy umundurowania są określone w załączniku nr 1 do rozporządzenia.

2. Składniki umundurowania, o których mowa w załączniku nr 1 do rozporządzenia w:

1) Ip. 1,2, 6-9, 11, 15 i 17, są wydawane pracownikowi bezpośrednio;

2) Ip. 3-5 i 10, są szyte na miarę, a koszty ich szycia pokrywa się z budżetu właściwego wojewódzkiego inspektoratu ochrony roślin i nasiennictwa.

3. Pracownikowi wypłaca się równoważnik pieniężny na zakup składników umundurowania, o których mowa w Ip. 12-14, 16 i 18-20 załącznika nr 1 do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. Przydział umundurowania następuje z dniem otrzymania przez pracownika upoważnienia do przeprowadzania granicznej kontroli fitosanitarnej

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4. 1. Okres zużycia składników umundurowania liczy się od dnia ich wydania pracownikowi.

2. Do okresu, o którym mowa w ust. 1, nie wlicza się okresów nieświadczenia pracy przez pracownika, trwających nieprzerwanie dłużej niż 30 dni, innych niż okres korzystania przez pracownika z urlopu wypoczynkowego.

3. Składniki umundurowania nie podlegają zwrotowi po upływie okresu ich zużycia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5. Ponowny przydział poszczególnych składników umundurowania następuje z upływem okresu ich zużycia, chyba że okres ten upływa w trakcie okresu wypowiedzenia umowy o pracę.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6. 1. Jeżeli utrata lub zniszczenie składnika umundurowania nastąpiły przed upływem okresu jego zużycia, to nowy składnik umundurowania przysługuje:

1) bezpłatnie - jeżeli utrata lub zniszczenie nastąpiły z przyczyn niezależnych od pracownika, na wniosek pracownika zaopiniowany przez jego przełożonego;

2) odpłatnie - jeżeli utrata lub zniszczenie nastąpiły w przypadkach innych niż określone w pkt 1, za zwrotem kwoty odpowiadającej wartości utraconego lub zniszczonego składnika umundurowania, obliczonej z uwzględnieniem okresu użytkowania tego składnika umundurowania.

2. Jeżeli przed upływem okresu zużycia składników umundurowania umowa o pracę została rozwiązana przez pracodawcę bez wypowiedzenia z winy pracownika, umundurowanie przechodzi na własność pracownika za zwrotem kwoty odpowiadającej wartości umundurowania, obliczonej z uwzględnieniem okresu użytkowania składników tego umundurowania.

3. Kwota, o której mowa w ust. 1 pkt 2 i ust. 2, powinna odpowiadać wartości składników umundurowania za okres odpowiednio od dnia utraty lub zniszczenia składnika umundurowania albo od dnia rozwiązania umowy o pracę - do dnia upływu okresu zużycia danego składnika umundurowania.

4. Z dniem przejścia pracownika na emeryturę, świadczenie przedemerytalne lub rentę oraz w przypadku rozwiązania umowy o pracę na zasadach innych niż określone w ust. 2 umundurowanie przechodzi na własność tego pracownika bez zwrotu kwoty odpowiadającej jego wartości.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7. 1. Pracownik utrzymuje umundurowanie w stanie zapewniającym estetyczny wygląd zewnętrzny pracownika podczas wykonywania obowiązków służbowych.

2. Niedopuszczalne jest:

1) dokonywanie przeróbek lub zniekształceń składników umundurowania;

2) noszenie składników umundurowania:

a) w połączeniu z:

- ubraniem cywilnym,

- ozdobami osobistymi umieszczonymi w sposób widoczny na umundurowaniu,

b) o znacznym stopniu zużycia,

c) niezgodnie z przeznaczeniem.

3. Dopuszcza się używanie przez umundurowanego pracownika:

1) symbolu żałoby w sposób zwyczajowo przyjęty;

2) okularów przeciwsłonecznych i zdrowotnych;

3) środków ochrony osobistej, jeżeli takie wymaganie wynika z przepisów odrębnych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8. 1. Wzory składników umundurowania są określone w załączniku nr 2 do rozporządzenia.

2. Wzór odznaki jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia.

3. Pracownik nosi odznakę na zewnętrznej stronie lewego rękawa kurtki 3/4, marynarki i swetra typu „polar”, w odległości 15 cm od górnego szwu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9. 1. Podstawę obliczania wysokości równoważnika pieniężnego, o którym mowa w § 2 ust. 3, stanowią przewidywane średnioroczne ceny jednostkowe składników umundurowania określone w tabeli kalkulacyjnej, stanowiącej załącznik nr 4 do rozporządzenia.

2. Wysokość równoważnika pieniężnego ulega corocznie zwiększeniu o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w poprzednim roku kalendarzowym, ogłaszany przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10. 1. Pracownikowi wypłaca się niezwłocznie równoważnik pieniężny za okresowe czyszczenie umundurowania:

1) po uzyskaniu przez niego upoważnienia do przeprowadzania granicznej kontroli fitosanitarnej;

2) po upływie każdego kolejnego roku od dnia uzyskania upoważnienia, o którym mowa w pkt 1.

2. Równoważnik pieniężny za okresowe czyszczenie umundurowania nie podlega zwrotowi.

3. Podstawę obliczania wysokości równoważnika pieniężnego za okresowe czyszczenie umundurowania stanowi ryczałt za czyszczenie umundurowania określony w tabeli kalkulacyjnej, stanowiącej załącznik nr 4 do rozporządzenia. Do obliczania równoważnika pieniężnego za okresowe czyszczenie umundurowania stosuje się przepis § 9 ust. 2.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11. 1. Umundurowanie i odznakę noszą pracownicy upoważnieni do przeprowadzania granicznej kontroli fitosanitarnej, zatrudnieni na stanowiskach:

1) kierownika oddziału;

2) głównego specjalisty;

3) starszego specjalisty;

4) specjalisty;

5) starszego inspektora;

6) inspektora.

2. Pracownik nie ma obowiązku noszenia umundurowania:

1) podczas wykonywania czynności służbowych w miejscach, gdzie umundurowanie może być narażone na zniszczenie lub uszkodzenie;

2) poza obszarem punktu wwozu;

3) w uzasadnionych przypadkach - za zgodą właściwego wojewódzkiego inspektora ochrony roślin i nasiennictwa.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12. Dopuszcza się noszenie składników umundurowania wydanych pracownikowi przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, zgodnych z wzorami określonymi w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 lipca 2001 r. w sprawie umundurowania pracowników Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa oraz odznaki tej Inspekcji (Dz. U. Nr 93, poz. 1030 oraz z 2002 r. Nr 138, poz. 1165), do upływu okresu ich zużycia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 13. Traci moc rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 lipca 2001 r. w sprawie umundurowania pracowników Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa oraz odznaki tej Inspekcji (Dz. U. Nr 93, poz. 1030 oraz z 2002 r. Nr 138, poz. 1165).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 14. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi: M. Sawicki


Załączniki do rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi
z dnia 12 lutego 2009 r. (poz. 270)

Załącznik nr 1

WYKAZ SKŁADNIKÓW UMUNDUROWANIA, OKRESÓW ICH ZUŻYCIA ORAZ NORM UMUNDUROWANIA

Lp.

Składniki umundurowania

Okres zużycia w latach

Norma umundurowania

1

2

3

4

1

Kurtka ¾ zimowa z podpinką

3

Kurtka ¾ zimowa koloru czarnego z podpinką, wykonana z tkaniny o podwyższonej wodoodporności, z włókien chemicznych i naturalnych, zapinana na zamek błyskawiczny przykryty listwą zapinaną na napy; ocieplacz z lekkiej włókniny jednostronnie pikowanej podszewką; kołnierz z tkaniny, z której wykonana jest kurtka; kaptur dopinany; dwie wpuszczane kieszenie kryte klapami na piersiach, dwie boczne nakładane kieszenie poniżej linii pasa; ściągnięcie gumą po bokach na wysokości talii; podpinka czarna z włókniny dwustronnie pikowanej podszewką - 1 sztuka

2

Kurtka ¾ letnia

4

Kurtka ¾ letnia koloru czarnego, wykonana z tkaniny o podwyższonej wodoodporności, z włókien chemicznych i naturalnych, zapinana na zamek błyskawiczny przykryty listwą zapinaną na napy; kołnierz z tkaniny, z której wykonana jest kurtka; kaptur dopinany; dwie wpuszczane kieszenie kryte klapami na piersiach, dwie boczne nakładane kieszenie poniżej linii pasa; ściągnięcie gumą po bokach na wysokości talii - 1 sztuka

3

Marynarka:

Marynarka koloru stalowego, wykonana z tkaniny elanowełnianej - gabardyny (marynarka zimowa - 1 sztuka) lub elanowełnianej - tropiku (marynarka letnia - 1 sztuka), jednorzędowa, zapinana z przodu na trzy guziki; kołnierz wykładany; mała wpuszczona kieszeń na lewej piersi, wpuszczane dwie kieszenie z fałdkami i klapkami po bokach marynarki poniżej linii pasa; rękawy gładkie, bez mankietów, z trzema guzikami

- zimowa

2

- letnia

2

1

2

3

4

4

Spodnie:

Spodnie koloru stalowego, wykonane z tkaniny elanowełnianej - gabardyny (spodnie zimowe - 2 sztuki) lub elanowełnianej - tropiku (spodnie letnie - 2 sztuki), bez mankietów; kieszenie boczne z wypustką w przednich częściach nogawek, cięta kieszeń z klapką zapinaną na guzik w prawej nogawce z tyłu; podtrzymywacze wszyte w pasek spodni; ściągacze zapinane na guzik naszyte po bokach paska. Spodnie powinny sięgać z tyłu dolną krawędzią nogawek 2-2,5 cm powyżej obcasa

- zimowe

2

- letnie

2

5

Spódnica:

Spódnica koloru stalowego, wykonana z tkaniny elanowełnianej - gabardyny (spódnica zimowa - 2 sztuki*) lub elanowełnianej - tropiku (spódnica letnia - 2 sztuki*), przód prosty; zakładka z rozcięciem z tyłu spódnicy zaszyta do ¾ jej długości. Dolna krawędź spódnicy powinna sięgać ok. 5 cm poniżej kolana

- zimowa

2

- letnia

2

6

Koszula (bluzka) z długim rękawem

1

Koszula (bluzka) koloru białego lub jasnoniebieskiego z długim rękawem, wykonana z tkaniny bawełnianej z dodatkiem włókien chemicznych; nakładana kieszeń na lewej piersi.

Koszulę nosi się z krawatem do marynarki, bluzy typu „wiatrówka” i kurtki - 2 sztuki

7

Koszula (bluzka) z krótkim rękawem

1

Koszula (bluzka) koloru białego lub jasnoniebieskiego z krótkim rękawem, wykonana z tkaniny bawełnianej z dodatkiem włókien chemicznych; nakładana kieszeń na lewej piersi.

Koszulę nosi się z krawatem do marynarki, bluzy typu „wiatrówka” i kurtki - 2 sztuki

8

Koszula typu „polo” z krótkim rękawem

1

Koszula typu „polo” koloru białego lub jasnoniebieskiego z krótkim rękawem, wykonana z tkaniny bawełnianej - 1 sztuka. Koszulę typu „polo” zakłada się do swetra typu „polar” i czapki letniej z daszkiem

9

Sweter typu „polar”

2

Sweter typu „polar” koloru stalowego, wykonany z materiału polar, wzmocniony tkaniną bawełnianą w przedniej i tylnej części barków oraz na łokciach rękawów, zapinany z przodu na zamek błyskawiczny; dwie wpuszczane kieszenie poniżej linii pasa; wykończenie antypilingowe - 1 sztuka

10

Czapka zimowa

3

Czapka zimowa koloru stalowego, wykonana z gabardyny; wizerunek orła w kolorze srebrnym, haftowany mechanicznie; klapy z materiału imitującego futro w kolorze czarnym. Krawędź daszka czapki powinna znajdować się na wysokości ok. 3 cm nad linią brwi. Przy niskich temperaturach czapkę można nosić z opuszczonymi klapkami wiązanymi do tyłu lub pod podbródkiem - 1 sztuka


1

2

3

4

11

Czapka letnia z daszkiem
(typu sportowego)

3

Czapka letnia koloru stalowego z daszkiem (typu sportowego), wykonana z tkaniny bawełnianej z dodatkiem włókien chemicznych; wizerunek orła w kolorze srebrnym, haftowany mechanicznie. Krawędź daszka powinna znajdować się na wysokości ok. 3 cm nad linią brwi - 1 sztuka

12

Buty ocieplane

2

Buty ocieplane koloru czarnego, wykonane ze skóry, gładkie - 1 para

13

Półbuty (czółenka)

1

Półbuty (czółenka) koloru czarnego, wykonane ze skóry, gładkie; półbuty z przodu sznurowane, czółenka bez zapięcia - 1 para

14

Pasek do spodni

2

Pasek do spodni koloru czarnego, wykonany ze skóry - 1 sztuka

15

Krawat

1

Krawat koloru czarnego, wykonany z włókien chemicznych. Krawat wiąże się podwójnym węzłem do wysokości klamry paska od spodni - 1 sztuka

16

Rękawiczki zimowe

2

Rękawiczki zimowe koloru czarnego, wykonane ze skóry - 1 para

17

Szalik

2

Szalik koloru stalowego lub czarnego, wykonany z wełny z dodatkiem włókien chemicznych. Szalik wkłada się pod kurtkę zimową ¾ z podpinką, tak aby jego górna krawędź wystawała nieco ponad kołnierz - 1 sztuka

18

Skarpety zimowe

1

Skarpety zimowe koloru stalowego lub czarnego, wykonane z bawełny lub z bawełny z dodatkiem włókien chemicznych, gładkie - 3 pary

19

Skarpety letnie

1

Skarpety letnie koloru stalowego lub czarnego, wykonane z bawełny lub z bawełny z dodatkiem włókien chemicznych, gładkie - 3 pary

20

Rajstopy

1

Rajstopy koloru beżowego, wykonane z włókien chemicznych, gładkie - 8 par**

* Zamiennie za spodnie lub jedna spódnica i jedna para spodni.

** Przysługują wyłącznie kobietom zamiennie za skarpety - w przypadku przydziału dwóch spódnic, a w przypadku przydziału jednej spódnicy i jednej pary spodni - cztery pary rajstop i po dwie pary skarpet zimowych oraz letnich.


Załącznik nr 2

WZORY SKŁADNIKÓW UMUNDUROWANIA

Załącznik nr 3

WZÓR ODZNAKI


Załącznik nr 4

TABELA KALKULACYJNA DO OBLICZANIA RÓWNOWAŻNIKA PIENIĘŻNEGO

Lp.

Składniki umundurowania

Jednostka
miary

Liczba

Okres
zużycia
(w latach)

Cena
jednostkowa

Wartość
ogółem
(w zł)

Równoważnik
roczny
(w zł)

1

2

3

4

5

6

7

8

1

Kurtka ¾ zimowa z podpinką

szt.

1

3

290,00

290,00

96,67

2

Kurtka ¾ letnia

szt.

1

4

176,00

176,00

44,00

3

Marynarka:
- zimowa
- letnia

szt.

1

2

238,00

238,00

119,00

1

2

207,00

207,00

103,50

4

Spodnie:

szt.

- zimowe

2

2

155,00

310,00

155,00

- letnie

2

2

155,00

310,00

155,00

5

Spódnica:

szt.

- zimowa

2*

2

83,00*

166,00

83,00

- letnia

2*

2

83,00*

166,00

83,00

6

Koszula (bluzka) z długim rękawem

szt.

2

1

72,00

144,00

144,00

7

Koszula (bluzka) z krótkim rękawem

szt.

2

1

52,00

104,00

104,00

8

Koszula typu „polo” z krótkim rękawem

szt.

1

1

62,00

62,00

62,00

9

Sweter typu „polar”

szt.

1

2

104,00

104,00

52,00

1

2

3

4

5

6

7

8

10

Czapka zimowa

szt.

1

3

72,00

72,00

24,00

11

Czapka letnia z daszkiem (typu sportowego)

szt.

1

3

52,00

52,00

17,33

12

Buty ocieplane

para

1

2

207,00

207,00

103,50

13

Półbuty (czółenka)

para

1

1

145,00

145,00

145,00

14

Pasek do spodni

szt.

1

2

41,00

41,00

20,50

15

Krawat

szt.

1

1

41,00

41,00

41,00

16

Rękawiczki zimowe

para

1

2

83,00

83,00

41,50

17

Szalik

szt.

1

2

31,00

31,00

15,50

18

Skarpety zimowe

para

3

1

13,00

39,00

39,00

19

Skarpety letnie

para

3

1

7,00

21,00

21,00

20

Rajstopy**

para

8**

1

6,00

48,00

48,00

21

Ryczałt za czyszczenie umundurowania

2

1

52,00

104,00

104,00

* Zamiennie za spodnie lub jedna spódnica i jedna para spodni

** Przysługują wyłącznie kobietom zamiennie za skarpety - w przypadku przydziału dwóch spódnic, a w przypadku przydziału jednej spódnicy i jednej pary spodni - cztery pary rajstop i po dwie pary skarpet zimowych oraz letnich.


Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00