Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2009-01-01
Wersja aktualna od 2009-01-01
obowiązujący
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 10 grudnia 2008 r.
w sprawie sposobu przepływu informacji dotyczących systemu kontroli wyrobów
Na podstawie art. 39b ust. 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2087, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§ 1.1. Rozporządzenie określa sposób przepływu i gromadzenia informacji dotyczących systemu kontroli wyrobów między Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zwanym dalej „Prezesem UOKiK", organami wyspecjalizowanymi i organami celnymi oraz wzory formularzy stosowanych przy przepływie i gromadzeniu tych informacji.
2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o ustawie, rozumie się przez to ustawę z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności.
§ 2.Informacje dotyczące systemu kontroli wyrobów przekazywane są, z zastrzeżeniem § 4 i 7, przez:
1) wojewódzkich inspektorów Inspekcji Handlowej;
2) właściwy organ Państwowej Inspekcji Pracy;
3) Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej;
4) organy Inspekcji Ochrony Środowiska;
5) Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego;
6) organy nadzoru budowlanego;
7) Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego;
8) dyrektorów urzędów morskich;
9) właściwych miejscowo wojewódzkich inspektorów transportu drogowego;
10) organy celne.
§ 3.1. Informacje dotyczące systemu kontroli wyrobów obejmują:
1) roczne plany kontroli spełniania przez wyroby zasadniczych lub innych wymagań, zwane dalej „rocznymi planami kontroli", przekazywane zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do rozporządzenia;
2) informacje o wynikach kontroli wyrobu i działaniach podjętych w wyniku ustaleń kontroli prowadzonych na podstawie art. 40 ust. 1 ustawy oraz na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92, poz. 881), przekazywane zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do rozporządzenia część A, B i D;
3) informacje o postępowaniach administracyjnych w zakresie wyrobów niezgodnych z zasadniczymi lub innymi wymaganiami wprowadzonych do obrotu lub oddanych do użytku, zwanych dalej „postępowaniami", przekazywane zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do rozporządzenia część C i E;
4) roczne sprawozdania z przeprowadzonych kontroli, przekazywane zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do rozporządzenia.
2. Informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 4, są przekazywane w formie pisemnej i drogą elektroniczną za pomocą teleinformatycznego systemu wymiany informacji, administrowanego przez Prezesa UOKiK.
3. Informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, z zastrzeżeniem § 6 ust. 1 i 3, są przekazywane drogą elektroniczną za pomocą teleinformatycznego systemu wymiany informacji administrowanego przez Prezesa UOKiK.
4. Organy wskazane w § 2 i 4 są obowiązane do przekazywania informacji, określonych w załącznikach do rozporządzenia, do teleinformatycznego systemu wymiany informacji, administrowanego przez Prezesa UOKiK.
§ 4.1. Roczny plan kontroli jest przekazywany Prezesowi UOKiK w terminie do dnia 30 listopada roku poprzedzającego rok, którego dotyczy plan kontroli, przez:
1) Głównego Inspektora Pracy;
2) Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej;
3) Głównego Inspektora Ochrony Środowiska;
4) Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego;
5) Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego;
6) Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego;
7) dyrektorów urzędów morskich;
8) Głównego Inspektora Transportu Drogowego.
2. Wzór rocznego planu kontroli określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
§ 5.Powiadomienia o wynikach kontroli wyrobu, zawierające informacje określone w załączniku nr 2 do rozporządzenia, organ wyspecjalizowany przekazuje Prezesowi UOKiK drogą elektroniczną za pomocą teleinformatycznego systemu wymiany informacji niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym organ ten ustosunkował się do uwag zgłoszonych do protokołu kontroli przez kontrolowanego, lub od dnia, w którym upłynął termin na zgłoszenie uwag.
§ 6.1. Powiadomienie o wszczęciu postępowania jest automatycznie generowane w formie wiadomości poczty elektronicznej przez teleinformatyczny system wymiany informacji po wypełnieniu przez organ wyspecjalizowany sekcji C1 i C2 wzoru powiadomienia o wynikach kontroli wyrobu i działaniach podjętych w wyniku ustaleń kontroli, stanowiącego załącznik nr 2 do rozporządzenia, i przekazywane Prezesowi UOKiK.
2. Kopie decyzji organ wyspecjalizowany przekazuje Prezesowi UOKiK w formie elektronicznej za pomocą teleinformatycznego systemu wymiany informacji, w terminie 14 dni od dnia otrzymania potwierdzenia ich doręczenia stronie, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. Kopię decyzji stanowiącej podstawę wpisu do rejestru wyrobów niezgodnych z zasadniczymi lub innymi wymaganiami albo notyfikacji do Komisji Europejskiej, organ wyspecjalizowany przekazuje Prezesowi UOKiK, w terminie 14 dni od dnia otrzymania potwierdzenia jej doręczenia stronie wraz z kopią dokumentacji kontrolnej, w tym protokołu kontroli, w formie uznanej przez organ wyspecjalizowany za właściwą.
§ 7.1. Roczne sprawozdanie z przeprowadzonych kontroli, przygotowane według wzoru określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia, jest przekazywane Prezesowi UOKiK w terminie do dnia 15 kwietnia roku następnego przez:
1) właściwy organ Państwowej Inspekcji Pracy;
2) Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej;
3) właściwy organ Inspekcji Ochrony Środowiska;
4) Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego;
5) właściwy organ nadzoru budowlanego;
6) Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego;
7) dyrektorów urzędów morskich;
8) właściwych miejscowo wojewódzkich inspektorów transportu drogowego.
2. Roczne sprawozdanie z przeprowadzonych kontroli jest sporządzane w formie pisemnej według wzoru określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia na podstawie danych gromadzonych w teleinformatycznym systemie wymiany informacji.
§ 8.1. Prezes UOKiK może sporządzać sprawozdania według wzoru określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia, obejmujące wybrany przez niego okres, z danych zgromadzonych w teleinformatycznym systemie wymiany informacji.
2. Prezes UOKiK przekazuje organowi wyspecjalizowanemu kopię sprawozdania obejmującego informacje wprowadzone przez ten organ, w przypadku gdy okres sprawozdania jest inny niż roczny.
3. Organ wyspecjalizowany, o którym mowa w ust. 2, może zgłosić uwagi do sprawozdania sporządzonego przez Prezesa UOKiK.
§ 9.Informacje dotyczące systemu kontroli wyrobów, inne niż określone w § 3, organy wyspecjalizowane, organy celne i Prezes UOKiK przekazują między sobą w formie pisemnej lub drogą elektroniczną, uwzględniając charakter danej informacji.
§ 10.1. Organ celny, który dokonał zatrzymania wyrobu, przekazuje Prezesowi UOKiK drogą elektroniczną, za pomocą teleinformatycznego systemu wymiany informacji, informacje o działaniach podjętych w odniesieniu do zatrzymanego wyrobu, sporządzone zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 4 do rozporządzenia.
2. Informacja, o której mowa w ust. 1, jest przekazywana niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 5 dni od dnia podjęcia przez organ celny działań wobec zatrzymanego wyrobu.
§ 11.Prezes UOKiK udostępnia, za pośrednictwem teleinformatycznego systemu wymiany informacji, informacje dotyczące systemu, w szczególności:
1) otrzymane od organów wyspecjalizowanych, dotyczące wyników kontroli wyrobów,
2) dotyczące decyzji wydanych przez organy wyspecjalizowane, w szczególności tych, które były podstawą dokonania wpisu do rejestru wyrobów niezgodnych z zasadniczymi lub innymi wymaganiami lub rejestru produktów niebezpiecznych oraz podstawą notyfikacji do Komisji Europejskiej,
3) otrzymane od organów celnych, dotyczące działań podjętych w odniesieniu do zatrzymanego wyrobu
- innym organom wyspecjalizowanym lub organom celnym.
§ 12.Podmioty uczestniczące w wymianie informacji dotyczących systemu zapewniają ochronę informacji, o których mowa w art. 40d ust. 1 i 2 ustawy oraz w art. 19 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych.
§ 13.W okresie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, organy wyspecjalizowane mogą przekazywać informacje w formie i zakresie określonym w przepisach dotychczasowych.
§ 14.Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobu przepływu informacji dotyczących systemu kontroli wyrobów (Dz. U. Nr 87, poz. 812, z 2005 r. Nr 101, poz. 841 oraz z 2007 r. Nr 149, poz. 1047).
§ 15.Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2009 r.
Prezes Rady Ministrów: D. Tusk
|
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 64, poz. 565 i Nr 267, poz. 2258, z 2006 r. Nr 170, poz. 1217, Nr 235, poz. 1700 i Nr 249, poz. 1832 i 1834, z 2007 r. Nr 21, poz. 124 i Nr 192, poz. 1381 oraz z 2008 r. Nr 157, poz. 976 i Nr 227, poz. 1505.
Załączniki do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 10 grudnia 2008 r. (poz. 1540)
Załącznik nr 1
WZÓR ROCZNEGO PLANU KONTROLI
ROCZNY PLAN KONTROLI | Dane1) | |
A | INFORMACJE OGÓLNE | |
A1. | Plan kontroli na rok |
|
A2. | Nazwa organu wyspecjalizowanego |
|
A3. | Sygnatura planu kontroli |
|
B | ODBIORCA FORMULARZA |
|
B1. | Data wpływu do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów |
|
B2. | Opinia Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów |
|
C | LICZBA WYROBÓW, KTÓRE ZOSTANĄ SKONTROLOWANE W RAMACH PLANOWANYCH KONTROLI (Z PODZIAŁEM NA DYREKTYWY) | |
C1. | 73/23 (2006/95) Urządzenia elektryczne niskonapięciowe |
|
C2. | 87/404 Proste zbiorniki ciśnieniowe |
|
C3. | 88/378 Bezpieczeństwo zabawek |
|
C4. | 89/106 Wyroby budowlane |
|
C5. | 89/336 (2004/108) Kompatybilność elektromagnetyczna |
|
C6. | 89/686 Wyposażenie ochrony osobistej |
|
C7. | 90/384 Nieautomatyczne urządzenia wagowe |
|
C8. | 90/396 Urządzenia spalające paliwa gazowe |
|
C9. | 92/42 Efektywność energetyczna wodnych kotłów grzewczych na paliwa ciekle lub gazowe |
|
C10. | 93/15 Materiały wybuchowe przeznaczone do użytku cywilnego |
|
C11. | 94/9 Urządzenia i systemy ochronne przeznaczone do użytku w przestrzeniach zagrożonych wybuchem |
|
C12. | 94/25 Łodzie rekreacyjne |
|
C13. | 94/62 Opakowania i odpady opakowaniowe |
|
C14. | 95/16 Dźwigi |
|
C15. | 96/48 Interoperacyjność transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości |
|
C16. | 96/57 Efektywność energetyczna chłodziarek i zamrażarek domowych |
|
C17. | 96/98 Wyposażenie morskie |
|
C18. | 97/23 Urządzenia ciśnieniowe |
|
C19. | 98/37 Bezpieczeństwo maszyn |
|
C20. | 99/5 Urządzenia radiowe i telekomunikacyjne urządzenia końcowe |
|
C21. | 99/36 Transportowe urządzenia ciśnieniowe |
|
C22. | 2000/9 Koleje linowe przeznaczone do przewozu osób |
|
C23. | 2000/14 Emisja hałasu do środowiska przez urządzenia używane na zewnątrz pomieszczeń |
|
C24. | 2000/55 Efektywność energetyczna stateczników do lamp fluorescencyjnych |
|
C25. | 2001/16 Interoperacyjnosć transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych |
|
C26. | 2004/22 Przyrządy pomiarowe |
|
D | OGÓLNE INFORMACJE O KONTROLACH | |
D1. | Łączna liczba wyrobów, których kontrolę zaplanowano |
|
D2. | Łączna liczba zaplanowanych kontroli |
|
D3. | Grupy wyrobów, które mają być kontrolowane |
|
E | ZAKRES TERYTORIALNY PLANOWANYCH KONTROLI | |
E1. | Cały kraj |
|
E2. | Dolnośląskie |
|
E3. | Kujawsko-Pomorskie |
|
E4. | Lubelskie |
|
E5. | Lubuskie |
|
E6. | Łódzkie |
|
E7. | Małopolskie |
|
E8. | Mazowieckie |
|
E9. | Opolskie |
|
E10. | Podkarpackie |
|
E11. | Podlaskie |
|
E12. | Pomorskie |
|
E13. | Śląskie |
|
E14. | Świętokrzyskie |
|
E15. | Warmińsko-Mazurskie |
|
E16. | Wielkopolskie |
|
E17. | Zachodniopomorskie |
|
F | UWAGI |
|
|
1) W przypadku gdy pozycja formularza nie ma zastosowania, wpisuje się „nie dotyczy".
Załącznik nr 2
WZÓR POWIADOMIENIA O WYNIKACH KONTROLI WYROBU I DZIAŁANIACH PODJĘTYCH W WYNIKU USTALEŃ KONTROLI
A1. | INFORMACJE OGÓLNE | Dane1) |
A1.1 | Organ przeprowadzający kontrolę |
|
A1.2 | Data przeprowadzenia kontroli |
|
A1.3 | Sygnatura protokołu kontroli |
|
A1.4 | Czy podmiot, u którego przeprowadzono kontrolę wyrobu, zwrócił się o ochronę danych na podstawie art. 40d ust. 1 i 2 ustawy albo na podstawie art. 19 ust. 1 i 2 ustawy o wyrobach budowlanych (uowb)? |
|
A1.5 | Czy ochrona została przyznana? |
|
A2. | INFORMACJE O OSOBIE KONTROLUJĄCEJ WYRÓB | |
A2.1 | Imię i nazwisko osoby kontaktowej |
|
A2.2 | Nr telefonu i/lub adres e-mail |
|
A3. | INFORMACJE 0 KONTROLOWANYM WYROBIE | |
A3.1 | Oznaczenie dyrektywy/dyrektyw określającej/ych wymagania dla danego wyrobu |
|
A3.2 | Określenie grupy wyrobu |
|
A3.3 | Nazwa wyrobu |
|
A3.4 | Marka wyrobu |
|
A3.5 | Numer modelu/Typ wyrobu |
|
A3.6 | Kod taryfy celnej |
|
A3.7 | Opis wyrobu |
|
A3.8 | Jeśli wyrób posiada opakowanie, opis opakowania wyrobu |
|
A3.9 | Producent wyrobu (nazwa i adres) |
|
A3.10 | Inni przedsiębiorcy uczestniczący w łańcuchu dostaw (określenie, czy: upoważniony przedstawiciel, importer, odbiorca dostaw wewnątrzwspólnotowych, dystrybutor oraz nazwa i adres) |
|
A3.11 | Fotografia lub rysunek wyrobu (inne załączniki) |
|
A3.12 | Kraj wytworzenia wyrobu |
|
A3.13 | Rok wyprodukowania wyrobu |
|
A3.14 | Czy w trakcie kontroli pobrano próbki i przeprowadzono badania laboratoryjne wyrobu'? |
|
A3.15 | Uwagi | |
A4. | CZY WYRÓB SPEŁNIA WYMAGANIA W ZAKRESIE OBJĘTYM KONTROLĄ? | |
A4.1 | TAK - koniec formularza | |
A4.2 | NIE - proszę przejść do części B | |
CZĘŚĆ B | ||
B1. | INFORMACJE O STWIERDZONYCH NIEZGODNOŚĆIACH | |
B1.1 | Zasadniczych wymagań, której dyrektywy/dyrektyw wyrób nie spełnia'? |
|
B1.2 | Innych wymagań, której dyrektywy/dyrektyw wyrób nie spełnia? |
|
B1.3 | Opis stwierdzonych niezgodności |
|
B1.4 | Czy stwierdzono wypadki lub zagrożenie związane z używaniem wyrobu? |
|
B1.5 | Opis stwarzanych zagrożeń/zaistniałych wypadków |
|
B2. | INFORMACJE O ZASTOSOWANYCH ŚRODKACH | |
B2.1 | Czy został zastosowany środek, o którym mowa w art. 40k ust. 1 ustawy? |
|
B2.2 | Na jaki okres zastosowano powyższy środek? |
|
B3. | CZY WSZCZĘTO POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE |
|
B3.1 | TAK - proszę przejść do części C | |
B3.2 | NIE - proszę przejść do części D | |
CZĘŚĆ C | ||
C1. | INFORMACJE OGÓLNE O POSTĘPOWANIU | |
C1.1 | Organ wszczynający postępowanie |
|
C1.2 | Data wszczęcia postępowania |
|
C1.3 | Sygnatura postępowania |
|
C1.4 | Strona/strony postępowania |
|
C2. | INFORMACJE O OSOBIE PROWADZAJĄCEJ POSTĘPOWANIE | |
C2.1 | Imię i nazwisko osoby kontaktowej |
|
C2.2 | Nr telefonu i/lub adres e-mail |
|
C3. | INFORMACJE O PROWADZONYM POSTĘPOWANIU | |
C3.1 | Czy wydano postanowienie na podstawie art. 41b ust. 1 ustawy albo decyzję na podst. art. 30 ust. 1 pkt 1 lub art. 31 ust. 1 pkt 1 uowb? |
|
C3.1.1 | Sygnatura powiadomienia/decyzji wydanej na podst. uowb |
|
C3.2 | Czy przedsiębiorca wykonał postanowienie wydane na podstawie art. 41b ust. 1 ustawy albo decyzję na podst. art. 30 ust. 1 pkt 1 lub art. 31 ust. 1 pkt 1 uowb? |
|
C3.3 | Czy przeprowadzono kontrolę, o której mowa w art. 41b ust. 2 ustawy, albo kontrolę sprawdzającą wykonanie obowiązków nałożonych decyzją, o której mowa w art. 30 ust. 1 pkt 1 lub art. 31 ust. 1 pkt 1 uowb? |
|
C3.4 | Czy kontrola, o której mowa w art. 41b ust. 2 ustawy, potwierdziła, że przedsiębiorca wykonał postanowienie wydane na podstawie art. 41b ust. 1 ustawy lub czy kontrolę sprawdzającą wykonanie obowiązków nałożonych decyzją, o której mowa w art. 30 ust. 1 pkt 1 lub art. 31 ust. 1 pkt 1 uowb? |
|
C3.5 | Sygnatura decyzji administracyjnej |
|
C3.6 | Data wydania decyzji administracyjnej |
|
C3.7 | Podstawa prawna wydania decyzji administracyjnej (dokładne określenie pozwalające na ustalenie, czy postępowanie umorzono i z jakich powodów je umorzono, czy nałożono obowiązki i jakie obowiązki nałożono)2) |
|
C3.8 | Data doręczenia decyzji administracyjnej stronie |
|
C3.9 | Załączniki (kopia decyzji administracyjnej) |
|
C3.10 | Uwagi | |
C4. | CZY STRONA ZŁOŻYŁA ODWOŁANIE OD DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ (WNIOSEK O PONOWNE ROZPATRZENIE SPRAWY) | |
C4.1 | TAK - proszę przejść do części E | |
C4.2 | NIE - koniec formularza | |
CZĘŚĆ D | ||
D | INFORMACJE O DZIAŁANIACH NAPRAWCZYCH PODJĘTYCH W TOKU KONTROLI (albo po wystosowaniu wystąpienia pokontrolnego) | |
D1. | Rodzaj i opis podjętych działań |
|
D2. | Uwagi | |
CZĘŚĆ E | ||
E | INFORMACJE O POSTĘPOWANIU ODWOŁAWCZYM | |
E1. | Organ prowadzący postępowanie |
|
E2. | Data wszczęcia postępowania |
|
E3. | Data wydania decyzji administracyjnej |
|
E4. | Sygnatura decyzji administracyjnej |
|
E5. | Podstawa prawna wydania decyzji administracyjnej (dokładne określenie pozwalające na ustalenie, czy zaskarżona decyzja została uchylona, czy utrzymana w mocy) |
|
E6. | Data doręczenia decyzji administracyjnej stronie |
|
E7. | Czy strona złożyła skargę do sądu administracyjnego? |
|
E8. | Rozstrzygnięcie sądu administracyjnego (dokładne określenie pozwalające na ustalenie, czy sąd uwzględnił skargę) |
|
E9. | Uwagi |
|
1) W przypadku gdy dane nie są dostępne, wpisuje się „brak danych", a w przypadku gdy pozycja formularza nie ma zastosowania, wpisuje się „nie dotyczy".
2) Ponadto punkt obejmuje również decyzje wymienione w art. 39a ust. 3 ustawy o systemie oceny zgodności.
Załącznik nr 3
WZÓR ZESTAWIENIA OKRESOWEGO
A | OGÓLNE INFORMACJE O WYNIKACH PRZEPROWADZONYCH KONTROLI | Dane1) |
A1. | Sprawozdanie za okres |
|
A2. | Nazwa organu wyspecjalizowanego |
|
A2.1 | Łączna liczba przeprowadzonych kontroli (Dyrektywy Nowego Podejścia) |
|
A3. | Łączna liczba skontrolowanych wyrobów |
|
A4. | Łączna liczba zakwestionowanych wyrobów |
|
A5. | Łączna liczba wyrobów niezgodnych z zasadniczymi wymaganiami |
|
A6. | Liczba wyrobów oddanych do badań laboratoryjnych |
|
B | DZIAŁANIA PODJĘTE W WYNIKU PRZEPROWADZONYCH KONTROLI | |
B1. | Liczba wyrobów, w przypadku których organ kontrolujący zastosował środki, o których mowa w art. 40k ust. 1 ustawy |
|
B2. | Liczba postępowań wszczętych w okresie, którego dotyczy sprawozdanie |
|
B3. | Liczba postępowań, w trakcie których przedsiębiorcy podjęli działania zgodnie z postanowieniem wydanym na podstawie art. 41b ust. 1 ustawy albo decyzją wydaną na podst. art. 30 ust. 1 pkt 1 albo art. 31 ust. 1 pkt 1 uowb |
|
B4. | Liczba postępowań zakończonych w okresie, którego dotyczy sprawozdanie |
|
B5. | Liczba postępowań zakończonych w okresie, którego dotyczy sprawozdanie, wszczętych w poprzednich okresach sprawozdawczych |
|
B6. | Inne |
|
B7. | Uwagi | |
C | INFORMACJE O WYNIKACH PRZEPROWADZONYCH KONTROLI Z PODZIAŁEM NA POSZCZEGÓLNE DYREKTYWY NOWEGO PODEJŚCIA | |
C1. | Nazwa dyrektywy |
|
C2. | Liczba skontrolowanych wyrobów |
|
C3. | Liczba zakwestionowanych wyrobów |
|
C4. | Liczba wyrobów niezgodnych z zasadniczymi wymaganiami |
|
C5. | Liczba wyrobów, wobec których nie stwierdzono niezgodności |
|
D | INFORMACJE DOTYCZĄCE WSPÓŁPRACY Z ORGANAMI CELNYMI Z PODZIAŁEM NA POSZCZEGÓLNE DYREKTYWY NOWEGO PODEJŚCIA | |
D1. | Liczba wniosków organów celnych o opinię w sprawie spełniania przez wyroby zasadniczych lub innych wymagań / liczba opinii wydanych na wniosek organów celnych |
|
D2. | Liczba negatywnych opinii wydanych na wniosek Izby Celnej |
|
|
1) W przypadku gdy dane nie są dostępne, wpisuje się „brak danych", a w przypadku gdy pozycja formularza nie ma zastosowania, wpisuje się „nie dotyczy".
Załącznik nr 4
WZÓR INFORMACJI O DZIAŁANIACH PODJĘTYCH PRZEZ ORGANY CELNE W ODNIESIENIU DO ZATRZYMANEGO WYROBU
A | INFORMACJE DOTYCZĄCE ZATRZYMANIA WYROBU | Dane1) |
A1. | Dane izby celnej |
|
A2. | Dane urzędu celnego |
|
A3. | Data zatrzymania wyrobów |
|
B | DANE O WYROBIE | |
B1. | Nazwa wyrobu |
|
B2. | Kod taryfy celnej |
|
B3. | Kraj pochodzenia wyrobu |
|
C | DANE O PRODUCENCIE, EKSPORTERZE I IMPORTERZE | |
C1. | Nazwa i adres producenta |
|
C2. | Nazwa i adres eksportera |
|
C3. | Nazwa i adres importera |
|
D | OPINIA ORGANU WYSPECJALIZOWANEGO | |
D1. | Organ wydający opinię |
|
D2. | Numer opinii |
|
D3. | Data wydania opinii |
|
D4. | Wyrób spełnia zasadnicze lub inne wymagania |
|
D5. | Dyrektywy, których wymagania wyrób spełnia |
|
D6. | Podstawa prawna stwierdzenia, że wyrób spełnia zasadnicze lub inne wymagania |
|
D7. | Wyrób nie spełnia zasadniczych lub innych wymagań |
|
D8. | Dyrektywy, których wymagań wyrób nie spełnia |
|
D9. | Podstawa prawna stwierdzenia, że wyrób nie spełnia zasadniczych lub innych wymagań |
|
D10. | Brak opinii/brak działania organu wyspecjalizowanego |
|
E | DZIAŁANIA ORGANU CELNEGO PODJĘTE W STOSUNKU DO ZATRZYMANEGO WYROBU | |
E1. | Dopuszczono do obrotu |
|
E2. | Nie dopuszczono do obrotu |
|
E3. | Na dokumentach towarzyszących wyrobowi naniesiono adnotację: „Produkt niezgodny - niedopuszczony do obrotu - Rozporządzenie (EWG) nr 339/93" |
|
|
1) W przypadku gdy dane nie są dostępne, wpisuje się „brak danych", a w przypadku gdy pozycja formularza nie ma zastosowania, wpisuje się „nie dotyczy".