Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2008-06-06 do 2012-10-05
Wersja archiwalna od 2008-06-06 do 2012-10-05
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 27 maja 2008 r.
w sprawie wykazów obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej2)
Na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. z 2006 r. Nr 99, poz. 693 oraz z 2007 r. Nr 107, poz. 732 i Nr 176, poz. 1238) zarządza się, co następuje:
§ 1.Przepisy rozporządzenia określają:
1) wykazy obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej;
2) strefy całorocznej eksploatacji statków w pasażerskiej żegludze krajowej.
§ 2.Wykazy obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej, o których mowa w § 1 pkt 1, są określone w załączniku do rozporządzenia.
§ 3.Strefy całorocznej eksploatacji statków pasażerskiej żeglugi krajowej stanowią polskie obszary morskie.
§ 4.Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Minister Infrastruktury: C. Grabarczyk
|
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).
2) Przepisy niniejszego rozporządzenia dokonują w zakresie swojej regulacji wdrożenia postanowień dyrektywy Rady 1998/18/WE z dnia 17 marca 1998 r. w sprawie reguł i norm bezpieczeństwa statków pasażerskich (Dz. Urz. WE L 144 z 15.05.1998, str. 1, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 7, t. 4, str. 40, z późn. zm.).
Załącznik do rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 27 maja 2008 r. (poz. 633)
WYKAZY OBSZARÓW PASAŻERSKIEJ ŻEGLUGI KRAJOWEJ1)
1. Wykaz obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej w zakresie właściwości terytorialnej Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie
2. Wykaz obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej w zakresie właściwości terytorialnej Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie
3. Wykaz obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej w zakresie właściwości terytorialnej Dyrektora Urzędu Morskiego w Słupsku
4. Wykaz obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej w zakresie właściwości terytorialnej Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni
Objaśnienia:
1) Wykazy obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej zostały sporządzone w formie map, zgodnie z terytorialną właściwością dyrektorów urzędów morskich w Szczecinie, Słupsku i Gdyni.
2) Obszar „A” - oznacza obszar morza, na którym mogą być eksploatowane statki pasażerskie klasy A, uprawiające pasażerską żeglugę krajową inną niż podróże przewidziane dla statków klasy B, C i D.
3) Obszar „B” - oznacza obszar morza, na którym mogą być eksploatowane statki pasażerskie klasy B, uprawiające pasażerską żeglugę krajową w odległości nie dalej niż 20 mil morskich od brzegu.
4) Obszar „C” - oznacza obszar morza, na którym mogą być eksploatowane statki pasażerskie klasy C, uprawiające pasażerską żeglugę krajową nie dalej niż:
a) 15 mil morskich od miejsca schronienia, określonego:
- zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej z dnia 14 września 2007 r. w sprawie planu udzielania statkom znajdującym się w niebezpieczeństwie schronienia na polskich obszarach morskich (Dz. U. Nr 178, poz. 1260) oraz
- w bieżących ogłoszeniach kapitanatów i bosmanatów portów,
b) 5 mil morskich od brzegu, w obszarach, na których prawdopodobieństwo przekroczenia znaczącej wysokości fali (równej 2,5 m), rozumianej jako średnia wysokość jednej trzeciej największej wysokości fal zaobserwowanych na danym obszarze, jest niższe niż 10 % w ciągu:
- jednego roku kalendarzowego (w przypadku eksploatacji całorocznej) lub
- określonej, zgodnie z dokumentem bezpieczeństwa statku, części roku kalendarzowego (w przypadku eksploatacji w tym okresie).
5) Obszar „D” - oznacza obszar morza, na którym mogą być eksploatowane statki pasażerskie klasy D, uprawiające pasażerską żeglugę krajową nie dalej niż:
a) 6 mil morskich od miejsca schronienia, określonego:
- zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej z dnia 14 września 2007 r. w sprawie planu udzielania statkom znajdującym się w niebezpieczeństwie schronienia na polskich obszarach morskich oraz
- w bieżących ogłoszeniach kapitanatów i bosmanatów portów,
b) 3 mile morskie od brzegu, w obszarach, na których prawdopodobieństwo przekroczenia znaczącej wysokości fali (równej 1,5 m), rozumianej jako średnia wysokość jednej trzeciej największej wysokości fal zaobserwowanych na danym obszarze, jest niższe niż 10 % w ciągu:
- jednego roku kalendarzowego (w przypadku eksploatacji całorocznej) lub
- określonej, zgodnie z dokumentem bezpieczeństwa statku, części roku kalendarzowego (w przypadku eksploatacji w tym okresie).