Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2008-12-31 do 2009-02-25
Wersja archiwalna od 2008-12-31 do 2009-02-25
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 12 lutego 2008 r.
w sprawie ustalenia Programu rzeczowo-finansowego dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego na rok 2008
(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2008 r., Nr 236, poz. 1621) Pokaż wszystkie zmiany
Na podstawie art. 39g ust. 1 ustawy z dnia 27 października 1994 r. o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2571, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§ 1.Ustala się Program rzeczowo-finansowy dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego na rok 2008, stanowiący załącznik [1] do rozporządzenia.
§ 1a.[2] Program o którym mowa w § 1 określa także planowane w 2009 r. zakres oraz terminy udzielenia gwarancji Skarbu Państwa dla wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego w odniesieniu do Etapu II – odcinek autostrady A-1 Nowe Marzy– Toruń.
§ 2.Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z mocą od dnia 1 stycznia 2008 r.
|
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 155, poz. 1297 i Nr 172, poz. 1440, z 2006 r. Nr 12, poz. 61 oraz z 2007 r. Nr 23, poz. 136 i Nr 99, poz. 666.
Załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 12 lutego 2008 r. (poz. 176)
Część 1
WYKAZ DROGOWYCH PROJEKTÓW INWESTYCYJNYCH, ZE WSKAZANIEM PRZEWIDYWANEJ WYSOKOŚCI ICH FINANSOWANIA, W TYM ZE ŚRODKÓW KRAJOWEGO FUNDUSZU DROGOWEGO NA 2008 R. W TYS. ZŁ
Lp. | Zadanie inwestycyjne | Lata realizacji finansowej | Wartość kosztorysowa | Długość (km) /obiekty inżynierskie (szt./m) | Dotychczasowe nakłady | Program KFD - 2008 | ||||
ogółem | w 2007 roku | Środki KFD ogółem | budżet | inne** | ogółem | |||||
ogółem | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Plan ogółem w tym: | 5 672 559,0 | 2 147 341,4 | 1 962 333,8 | 585 577,4 | 167 228,8 | 2 715 140,0 | ||||
AUTOSTRADY | 1 566 162,1 | 198 814,1 | 440 183,6 | 214 253,4 |
| 654 437,0 | ||||
1 | Budowa autostrady A-2 węzeł „Stryków II” - węzeł „Stryków 1” wraz z łącznikiem do drogi Nr 14 | 2007 | 189 691,2 | km | 26 592,5 | 26 592,5 | 135 006,7 |
|
| 135 006,7 |
2 | Budowa autostrady A-4 | 2002 | 340 328,7 | km | 338 398,7 | 6 848,0 | 1 930,0 |
|
| 1 930,0 |
3 | Budowa autostrady A-4 Sośnica - Murckowska | 2001 | 1 041 813,4 | km 20,1 szt./m 24/1710 | 1014 313,1 | 27 576,7 | 27 500,3 |
|
| 27 500,3 |
4 | Budowa autostrady A-4 Wielicka - Szarów wraz z drogą S-7 Bieżanów - Christo Botewa - Igołomska | 2006 | 1 606 429,0 | km/km 19,9/7,0 | 186 857,8 | 137 796,9 | 275 746,6 | 214 253,4 |
| 490 000,0 |
DROGI EKSPRESOWE | 1 339 830,3 | 493 035,2 | 255 136,3 | 77 747,4 |
| 332 883,7 | ||||
5 | Budowa drogi S-1 | 2004 | 192 989,1 | km | 192 117,7 | 33 489,8 | 871,4 |
|
| 871,4 |
6 | Budowa obwodnicy Międzyzdroje na drodze S-3 | 2006 | 79 340,0 | km | 45 391,3 | 39 855,4 | 31 764,1 |
|
| 31 764,1 |
7 | Budowa Obwodnicy Gorzowa Wlkp. na drodze S-3 (II etap) | 2004 | 204 256,1 | km 9,5 szt./m 8/1221,78 | 193 701,1 | 65 527,4 | 2 372,6 | 8 182,4 |
| 10 555,0 |
8 | Budowa dróg S-5 i S-10 | 2004 | 547 614,0 | km | 134 412,2 | 45 511,1 | 52 608,0 |
|
| 52 608,0 |
9 | Prace przygotowawcze i budowa dróg S-7 i S-74 na terenie województwa świętokrzyskiego | 2006 | 2 060 000,0 | km | 33 396,6 | 17 185,5 | 1 500,0 | 2 500,0 |
| 4 000,0 |
10 | Budowa drogi S-7 Myślenice - Lubień, z obwodnicą Lubnia | 2003 | 469 324,6 | km | 352 749,5 | 124 424,2 | 58 746,9 | 20 053,1 |
| 78 800,0 |
11 | Rozbudowa drogi S-11 | 2006 | 355 000,0 | km | 156 249,2 | 75 251,6 | 102 988,1 | 47 011,9 |
| 150 000,0 |
12 | Budowa obwodnicy Garwolina | 2005 | 236 097,9 | km | 231 812,7 | 91 790,2 | 4 285,2 |
|
| 4 285,2 |
Lp. | Zadanie inwestycyjne | Lata realizacji finansowej | Wartość kosztorysowa | Długość (km; /obiekty inżynierskie (szt./m) | Dotychczasowe nakłady | Program KFD - 2008 | ||||
ogółem | w 2007 roku | Środki KFD ogółem | budżet | inne** | ogółem | |||||
ogółem | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
OBWODNICE | 1 078 477,6 | 678 315,1 | 360 924,1 | 167 803,3 | 9,1 | 528 736,5 | ||||
13 | Budowa obwodnicy Kowala na drodze Nr 1 | 2006 | 55 119,3 | km | 43 443,7 | 43 110,6 | 4 034,0 |
|
| 4 034,0 |
14 | Budowa obwodnicy Nowej Soli na drodze Nr 3 | 2004 | 157 815,8 | km 14,9 szt./m 9/334,96 | 97 737,7 | 57 527,8 | 35 601,9 | 24 245,1 |
| 59 847,0 |
15 | Budowa obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna, Zieleniewa na drodze Nr 10 | 2004 | 103 878,8 | km | 99 690,5 | 34 705,7 | 4 188,3 |
|
| 4 188,3 |
16 | Budowa obwodnicy Puław I etap) wraz z budową nowego mostu przez Wisłę na drodze Nr 12 | 2004 | 393 634,8 | km 12,7 szt./m | 333 247,6 | 207 027,8 | 47 415,0 | 10 000,0 | 9,1 | 57 424,1 |
17 | Budowa obwodnicy Okopy na drodze Nr 12 | 2003 | 52 273,4 | km | 47 926,7 | 173,4 | 4346,7 |
|
| 4 346,7 |
18 | Budowa obwodnicy Hrebennego na drodze Nr 17 wraz z przebudową drogi Nr 17 Tomaszów Lub. - Hrebenne | 2004 | 80 715,5 | km | 62 688,3 | 41 802,0 | 9 029,0 |
|
| 9 029,0 |
19 | Budowa obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego na drodze Nr 19 | 2005 | 92 306,7 | km | 80 006,7 | 43 431,9 | 7 396,5 | 4 903,5 |
| 12 300,0 |
20 | Budowa obwodnicy Chojnic na drodze Nr 22 | 2006 | 201 100,0 | km | 99 966,8 | 84 981,7 | 68 677,0 | 32 456,2 |
| 101 133,2 |
21 | Budowa obwodnicy Konina na drodze Nr 25 | 2006 | 75 000,0 | km | 33 000,0 | 27 000,0 | 34 864,1 | 6 135,9 |
| 41 000,0 |
22 | Budowa obwodnicy Nowych Skalmierzyc na drodze Nr 25 | 2006 | 135 000,0 | km | 26 620,6 | 26 394,4 | 47 875,0 | 19 125,0 |
| 67 000,0 |
23 | Budowa obwodnicy Biecza na drodze Nr 28 | 2004 | 125 100,0 | km | 52 076,2 | 49 849,1 | 62 626,0 |
|
| 62 626,0 |
24 | Budowa obwodnicy Arynowa na drodze Nr 50 | 2006 | 47 014,5 | km | 41 412,0 | 31 412,9 | 5 602,5 |
|
| 5 602,5 |
25 | Budowa obwodnicy Gostynina na drodze Nr 60 | 2006 | 160 049,3 | km | 4 373,5 | 1 221,9 | 14 561,6 | 53 023,2 |
| 67 584,8 |
26 | Budowa obwodnicy Jabłonnej na drodze Nr 61 | 2005 | 70 156,2 | km | 56 287,3 | 29 675,9 | 8 365,7 | 5 503,2 |
| 13 868,9 |
27 | Budowa obwodnicy Krakowa na odc. Węzeł „Radzikowskiego” - Węzeł „Modlnica” na drodze Nr 94 | 2008 | 172 000,0 | km |
|
| 6 340,8 | 12 411,2 |
| 18 752,0 |
Lp. | Zadanie inwestycyjne | Lata realizacji finansowej | Wartość kosztorysowa | Długość (km) /obiekty inżynierskie (szt./m) | Dotychczasowe nakłady | Program KFD - 2008 | ||||
ogółem | w 2007 raku | Środki KFD ogółem | budżet | inne** | ogółem | |||||
ogółem | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ii |
WZMOCNIENIA / PRZEBUDOWY | 1 688 089,0 | 777 177,0 | 808 319,1 | 125 773,3 | 167 219,7 | 1 101 312,1 | ||||
28 | Rozbudowa drogi Nr 1 gr. woj. kuj.- pom. - Krośniewice i Łęczyca - Sierpów | 2006 | 29 777,2 | km | 28 691,4 | 19 691,4 | 1 085,9 |
|
| 1 085,9 |
29 | Rozbudowa drogi Nr 2 Łowicz - gr. woj. mazowieckiego | 2007 | 115 130,5 | km | 75 497,3 | 75 497,3 | 26 577,5 | 13 055,7 |
| 39 633,2 |
30 | Budowa obwodnicy Wojnicza na drodze Nr 4 | 2005 | 75 681,70 | km | 71 967,5 | 28 082,9 | 3 714,2 |
|
| 3 714,2 |
31 | Budowa obwodnicy Piask | 2004 | 12 848,10 | urządzenia ochrony środowiska - strefa ograniczo-nego użytkowania | 8 148,9 | 1 969,9 | 4 699,2 |
|
| 4 699,2 |
32 | Przebudowa drogi Nr 20 | 2006 | 44 239,20 | km | 40 539,2 | 27 040,0 | 3 700,0 |
|
| 3 700,0 |
33 | Przebudowa drogi Nr 61 | 2006 | 70 561,9 | km | 9 980,0 | 7 525,9 | 40 170,1 | 8 991,8 |
| 49 161,9 |
34 | Budowa wiaduktu w Legionowie | 2006 | 85 890,0 | km | 5 037,6 | 5 037,6 | 21 936,4 | 18 163,6 |
| 40 100,0 |
35 | Przejście przez Pisz | 2006 | 65 769,0 | km | 13 694,4 | 13 500,0 | 30 922,1 | 14 652,5 |
| 45 574,6 |
36 | Budowa drogi S-69 Żywiec - Zwardoń | 2002 | 969 614,8 | ton | 392 389,0 | 59 705,8 | 30 381,7 | 66 909,7 | 164 117,6 | 261 409,0 |
37 | Budowa drugiego mostu przez Wisłę w ciągu drogi Nr 77 wraz z | 2007 | 200 000,0 | km |
|
| 1000,0 | 4 000,0 |
| 5 000,0 |
38 | Przebudowa drogi Nr 79 Warszawa - Piaseczno (ul. Energetyczna) wraz z połączeniem CH Auchan | 2006 | 59 563,9 | km | 42 329,8 | 41 963,7 | 14 132,0 |
| 3 102,1 | 17 234,1 |
39 | Wzmocnienie i rehabilitacja | 2006 | 2 316 000,0 | km | 999 813,9 | 499 162,5 | 630 000,0 |
|
| 630 000,0 |
40 | Dofinansowanie nabywania nieruchomości pod drogi krajowe, prace przygotowawcze pod drogowe projekty inwestycyjne, w tym m. in.: usługi doradcze dla tych projektów oraz dla zadań zakończonych: regulacje stanów prawnych nieruchomości, wykonanie dokumentacji i pomiarów dla ochrony środowiska, instalacja urządzeń ochrony środowiska, opłaty za korzystanie ze środowiska oraz nadzory gwarancyjne i pogwarancyjne | 2008 | 97 770,7 |
|
|
| 97 770,7 |
|
| 97 770,7 |
Kolumna 10 inne**
lp. 16 dotyczy środków z opłat i kar drogowych
lp. 36 dotyczy środków z pożyczki EBI - Projekt Dróg Tranzytowych
lp. 38 dotyczy środków inwestora prywatnego
Część 2
Przewidywana wysokość kredytów wymaganych do zaciągnięcia przez Bank Gospodarstwa Krajowego lub obligacji emitowanych na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego w roku 2008, w zakresie niezbędnym do realizacji zadań rzeczowych określonych w części 1
W roku 2008 planowane jest:
1) anulowanie niewypłaconej części kredytu zaciągniętego w 2005 r. przez Bank Gospodarstwa Krajowego na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego w Europejskim Banku Inwestycyjnym przeznaczonego na finansowanie przedsięwzięcia „Wydłużenie Autostrady A-2 – A" – do wysokości środków, które nie będą wykorzystane, tj. 56 mln euro;
2) anulowanie niewypłaconej części kredytu zaciągniętego w 2006 r. przez Bank Gospodarstwa Krajowego na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego w Europejskim Banku Inwestycyjnym przeznaczonego na finansowanie przedsięwzięcia „Projekt Budowy Autostrad w Polsce – A" – do wysokości środków, które nie będą wykorzystane, tj. 280 mln euro;
3) zaciągnięcie przez Bank Gospodarstwa Krajowego kredytów lub emisja obligacji na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego na łączną kwotę do 660 mln zł.
Część 3
Wykaz drogowych projektów inwestycyjnych przewidzianych do realizacji przez spółki, które zawarły umowy o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrad, oraz przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad
1. Wykaz drogowych projektów inwestycyjnych przewidzianych do realizacji przez spółki, które zawarły umowy o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrad:
A-1 Gdańsk – Grudziądz | w trakcie realizacji przez spółkę Gdańsk Transport Company S.A. na podstawie Umowy o Budowę i Eksploatację Autostrady A-1 zawartej dnia 31 sierpnia 2004 r. między Skarbem Państwa reprezentowanym przez Ministra Infrastruktury a Gdańsk Transport Company S.A., następnie zmienionej dnia 28 lipca 2005 r. |
A-1 Grudziądz – Toruń | podpisana w dniu 30 września 2008 r. umowa ze spółką Gdańsk Transport Company S.A. o budowę i eksploatację autostrady A-1 |
A-1 Stryków – Pyrzowice | zakończony II etap postępowania przetargowego; rozpoczęcie negocjacji i uszczegółowienie zapisów umownych w ramach etapu III; zawarcie ostatecznej umowy, pod warunkiem uzyskania finansowania przez stronę prywatną, jest planowane na koniec 2008 r. |
A-2 Świecko – Nowy Tomyśl | zawarta w dniu 30 sierpnia 2008 r. umowa na realizację II odcinka przez spółkę Autostrada Wielkopolska S.A.; zawarcie ostatecznej umowy, pod warunkiem uzyskania finansowania przez stronę prywatną, jest planowane do końca I kwartału 2009 r. |
A-2 Konin – Stryków | wybrana oferta na pobór opłat za przejazd autostradą; zawarcie ostatecznej umowy jest planowane na IV kwartał 2008 r. |
A-2 Stryków – Konotopa | realizowany III etap postępowania przetargowego – negocjacje postanowień umowy z dwoma wybranymi oferentami; zawarcie ostatecznej umowy, pod warunkiem uzyskania finansowania przez stronę prywatną, jest planowane do końca I kwartału 2009 r. |
A-4 Wrocław -Katowice | postępowanie przetargowe na pobór opłat zostało unieważnione; we wrześniu 2008 r. wszczęto nowe postępowanie |
2. W 2008 r. przewiduje się wypłatę z Krajowego Funduszu Drogowego w wysokości do 35 mln zł dla spółki Gdańsk Transport Company S.A. z tytułu wynagrodzenia za dostępność autostrady A-1 odcinek Gdańsk – Nowe Marzy.
3. Określone w części 1 drogowe projekty inwestycyjne są przewidziane do realizacji przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Część 4
Łączna kwota przewidywanych wypłat z tytułu zdarzeń określonych w umowach o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrad, za które odpowiedzialność odszkodowawczą przyjmuje Skarb Państwa
Na rok 2008 w Krajowym Funduszu Drogowym utrzymuje się rezerwę utworzoną w poprzednim okresie programowania w wysokości 45 950 000 zł jako zabezpieczenie środków na wypłaty z tytułu:
1) zdarzeń odszkodowawczych określonych w umowach o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrad oraz
2) innych płatności na rzecz spółek, które zawarły umowy o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrad.
Część 5
Zakres i termin gwarancji i poręczeń Skarbu Państwa dla wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego wynikających z umowy o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrady
1. W dniu 26 lipca 2005 r. Rada Ministrów uchwałą nr 194/2005 udzieliła gwarancji Skarbowi Państwa dla wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz spółki Gdańsk Transport Company S. A. wynikających z umowy o budowę i eksploatację autostrady A-1 zawartej dnia 31 sierpnia 2004 r. pomiędzy Skarbem Państwa reprezentowanym przez Ministra Infrastruktury oraz Gdańsk Transport Company S.A. , zmienionej dnia 28 lipca 2005 r. – dla odcinka autostrady A-1 Gdańsk–Grudziądz (węzeł Rusocin–węzeł Nowe Marzy).
Uchwała objęta gwarancją Skarbu Państwa wypłaty ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz spółki Gdańsk Transport Company S.A. przeznaczone na spłatę kredytów zaciąganych przez spółkę na realizację budowy, według zgodnej z umową następującej specyfikacji:
Kredytodawca | Zakres kredytu | Zakres gwarancji | Termin gwarancji |
Europejski Bank Inwestycyjny | 500 mln euro | 600 mln euro | 31 stycznia 2040 r. |
Nordycki Bank Inwestycyjny | 140 mln euro | 168 mln euro | 31 stycznia 2040 r. |
Łączna maksymalna kwota gwarancji wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz spółki Gdańsk Transport Company S.A. nie może przekroczyć kwoty 768 mln euro dla odcinka autostrady A-1 Gdańsk–Grudziądz.
2. W 2009 r. przewiduje się udzielenie Gwarancji Skarbu Państwa dla wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz spółki Gdańsk Transport Company S.A. wynikających z umowy o budowę i eksploatację autostrady A-1 z dnia 30 września 2008 r. zawartej pomiędzy Ministrem Infrastruktury a Gdańsk Transport Company S.A. stanowiącej zmienioną i ujednoliconą umowę o budowę i eksploatację autostrady A-1 z dnia 31 sierpnia 2004 r. zmienioną w dniu 17 lutego 2005 r. oraz w dniu 28 lipca 2005 r. („Umowa Koncesyjna”) – w odniesieniu do Etapu II (zaprojektowanie budowa, finansowanie i eksploatacja odcinka autostrady A-1 Nowe Marzy–Toruń, węzeł Czerniewice).
Gwarancją Skarbu Państwa zgodnie z Umową Koncesyjną (§ 66 ust. 3), zostaną objęte wypłaty ze środków Krajowego Funduszu Drogowego w zakresie Wynagrodzenia Podstawowego w odniesieniu do Etapu II oraz Zobowiązań z umów o finansowanie Etapu II (GTC S.A. zawrze Umowy o Finansowanie z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym, Nordyckim Bankiem Inwestycyjnym, AB Svensk ExportKredit (publ)), stanowiących zgodnie z Umową Koncesyjną, kwoty w wysokości koniecznej do całkowitej spłaty wszystkich zobowiązań GTC S.A. wobec Banków. Wszelkie prawa wynikające z Gwarancji Skarbu Państwa są zbywalne i zostaną przelane przez GTC S.A. na Banki zgodnie z postanowieniami Umowy Przelewu Gwarancji Skarbu Państwa, która zostanie zawarta pomiędzy GTC S.A. oraz Bankami.
Maksymalne kwoty gwarancji nie przekroczą wskazanych poniżej limitów:
Kredytodawca | Zakres kredytu | Zakres gwarancji | Termin gwarancji |
Europejski Bank Inwestycyjny | 575 000 000 euro | 690 000 000 euro | 30 czerwca 2043 r. |
Nordycki Bank Inwestycyjny | 150 000 000 euro | 180 000 000 euro | 30 czerwca 2043 r. |
AB Svensk ExportKredit (publ) | 345 000 000 euro | 414 000 000 euro | 30 czerwca 2043 r. |
Łączna maksymalna kwota gwarancji wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz spółki Gdańsk Transport Company S.A. nie może przekroczyć kwoty 1 284 000 000 euro w odniesieniu do Etapu II
Część 6
Łączna kwota przewidywanych wypłat z tytułu finansowania kosztów utworzenia drogowych spółek specjalnego przeznaczenia, w tym środków na pokrycie kapitału zakładowego i kosztów podjęcia działalności przez spółki, finansowania kosztów podwyższenia kapitału zakładowego, wypłaty wynagrodzenia dla spółek oraz finansowania przedsięwzięć drogowych powierzonych drogowym spółkom specjalnego przeznaczenia
W 2008 r. przewiduje się wypłatę z Krajowego Funduszu Drogowego w wysokości do 10 mln zł z tytułu finansowania kosztów utworzenia drogowych spółek specjalnego przeznaczenia, w tym środków na pokrycie kapitału zakładowego i kosztów podjęcia działalności spółek.
Część 5
Zakres i termin gwarancji i poręczeń Skarbu Państwa dla wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego wynikających z umowy o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrady
W dniu 26 lipca 2005 r. Rada Ministrów uchwałą nr 194/2005 udzieliła gwarancji Skarbowi Państwa dla wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz spółki Gdańsk Transport Company S.A. wynikających z Umowy o Budowę i Eksploatację Autostrady A-1 zawartej dnia 31 sierpnia 2004 r. pomiędzy Skarbem Państwa reprezentowanym przez Ministra Infrastruktury oraz Gdańsk Transport Company S.A., zmienionej dnia 28 lipca 2005 r. – dla odcinka autostrady A-1 Gdańsk – Grudziądz (węzeł Rusocin – węzeł Nowe Marzy).
Uchwała objęła gwarancją Skarbu Państwa wypłaty ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz spółki Gdańsk Transport Company S.A. przeznaczone na spłatę kredytów zaciąganych przez spółkę na realizację budowy, według zgodnej z umową następującej specyfikacji:
Kredytodawca | Zakres kredytu | Zakres gwarancji | Termin gwarancji |
Europejski Bank Inwestycyjny | 500 min euro | 600 min euro | 31 stycznia 2040 r. |
Nordycki Bank Inwestycyjny | 140 min euro | 168 min euro | 31 stycznia 2040 r. |
Łączna maksymalna kwota gwarancji wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz spółki Gdańsk Transport Company S.A. nie może przekroczyć kwoty 768 min euro.
Część 6
Łączna kwota przewidywanych wypłat z tytułu finansowania kosztów utworzenia drogowych spółek specjalnego przeznaczenia, w tym środków na pokrycie kapitału zakładowego i kosztów podjęcia działalności przez spółki, finansowania kosztów podwyższenia kapitału zakładowego, wypłaty wynagrodzenia dla spółek oraz finansowania przedsięwzięć drogowych powierzonych drogowym spółkom specjalnego przeznaczenia
W 2008 r. przewiduje się wypłatę z Krajowego Funduszu Drogowego w wysokości do 10 mln zł z tytułu finansowania kosztów utworzenia drogowych spółek specjalnego przeznaczenia, w tym środków na pokrycie kapitału zakładowego i kosztów podjęcia działalności spółek.
[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ustalenia Programu rzeczowo-finansowego dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego na rok 2008 (Dz.U. Nr 236, poz. 1621). Zmiana weszła w życie 31 grudnia 2008 r.
Na podstawie § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ustalenia Programu rzeczowo-finansowego dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego na rok 2008 (Dz.U. Nr 236, poz. 1621) pkt 2 w części piątej załącznika stosuje się do 31 marca 2009 r.
[2] § 1a dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ustalenia Programu rzeczowo-finansowego dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego na rok 2008 (Dz.U. Nr 236, poz. 1621). Zmiana weszła w życie 31 grudnia 2008 r.