Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2008 nr 30 poz. 176
Wersja archiwalna od 2008-12-31 do 2009-02-25
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2008 nr 30 poz. 176
Wersja archiwalna od 2008-12-31 do 2009-02-25
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW

z dnia 12 lutego 2008 r.

w sprawie ustalenia Programu rzeczowo-finansowego dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego na rok 2008

(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2008 r., Nr 236, poz. 1621)   Pokaż wszystkie zmiany

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.Ustala się Program rzeczowo-finansowy dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego na rok 2008, stanowiący załącznik [1] do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1a.[2] Program o którym mowa w § 1 określa także planowane w 2009 r. zakres oraz terminy udzielenia gwarancji Skarbu Państwa dla wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego w odniesieniu do Etapu II – odcinek autostrady A-1 Nowe Marzy– Toruń.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z mocą od dnia 1 stycznia 2008 r.

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 155, poz. 1297 i Nr 172, poz. 1440, z 2006 r. Nr 12, poz. 61 oraz z 2007 r. Nr 23, poz. 136 i Nr 99, poz. 666.

Załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 12 lutego 2008 r. (poz. 176)

Część 1

WYKAZ DROGOWYCH PROJEKTÓW INWESTYCYJNYCH, ZE WSKAZANIEM PRZEWIDYWANEJ WYSOKOŚCI ICH FINANSOWANIA, W TYM ZE ŚRODKÓW KRAJOWEGO FUNDUSZU DROGOWEGO NA 2008 R. W TYS. ZŁ

Lp.

Zadanie inwestycyjne

Lata realizacji finansowej

Wartość kosztorysowa

Długość (km) /obiekty inżynierskie (szt./m)

Dotychczasowe nakłady

Program KFD - 2008

ogółem

w 2007 roku

Środki KFD ogółem

budżet

inne**

ogółem

ogółem

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Plan ogółem w tym:

5 672 559,0

2 147 341,4

1 962 333,8

585 577,4

167 228,8

2 715 140,0

AUTOSTRADY

1 566 162,1

198 814,1

440 183,6

214 253,4

654 437,0

1

Budowa autostrady A-2 węzeł „Stryków II” - węzeł „Stryków 1” wraz z łącznikiem do drogi Nr 14

2007
2012

189 691,2

km
4,6

26 592,5

26 592,5

135 006,7

135 006,7

2

Budowa autostrady A-4
Kleszczów - Sośnica

2002
2008

340 328,7

km
19,1

338 398,7

6 848,0

1 930,0

1 930,0

3

Budowa autostrady A-4 Sośnica - Murckowska

2001
2008

1 041 813,4

km 20,1 szt./m 24/1710

1014 313,1

27 576,7

27 500,3

27 500,3

4

Budowa autostrady A-4 Wielicka - Szarów wraz z drogą S-7 Bieżanów - Christo Botewa - Igołomska

2006
2010

1 606 429,0

km/km 19,9/7,0

186 857,8

137 796,9

275 746,6

214 253,4

490 000,0

DROGI EKSPRESOWE

1 339 830,3

493 035,2

255 136,3

77 747,4

332 883,7

5

Budowa drogi S-1
Pyrzowice-Podwarpie (II etap)

2004
2008

192 989,1

km
9,5

192 117,7

33 489,8

871,4

871,4

6

Budowa obwodnicy Międzyzdroje na drodze S-3

2006
2009

79 340,0

km
2,9

45 391,3

39 855,4

31 764,1

31 764,1

7

Budowa Obwodnicy Gorzowa Wlkp. na drodze S-3 (II etap)

2004
2008

204 256,1

km 9,5 szt./m 8/1221,78

193 701,1

65 527,4

2 372,6

8 182,4

10 555,0

8

Budowa dróg S-5 i S-10
Bydgoszcz – Stryszek i Białe Błota

2004
2010

547 614,0

km
15,9

134 412,2

45 511,1

52 608,0

52 608,0

9

Prace przygotowawcze i budowa dróg S-7 i S-74 na terenie województwa świętokrzyskiego

2006
2011

2 060 000,0

km
147

33 396,6

17 185,5

1 500,0

2 500,0

4 000,0

10

Budowa drogi S-7 Myślenice - Lubień, z obwodnicą Lubnia

2003
2010

469 324,6

km
16,2

352 749,5

124 424,2

58 746,9

20 053,1

78 800,0

11

Rozbudowa drogi S-11
Poznań - Kórnik

2006
2009

355 000,0

km
14,1

156 249,2

75 251,6

102 988,1

47 011,9

150 000,0

12

Budowa obwodnicy Garwolina
na drodze S-17

2005
2008

236 097,9

km
12,8

231 812,7

91 790,2

4 285,2

4 285,2

Lp.

Zadanie inwestycyjne

Lata realizacji finansowej

Wartość kosztorysowa

Długość (km; /obiekty inżynierskie (szt./m)

Dotychczasowe nakłady

Program KFD - 2008

ogółem

w 2007 roku

Środki KFD ogółem

budżet

inne**

ogółem

ogółem

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

OBWODNICE

1 078 477,6

678 315,1

360 924,1

167 803,3

9,1

528 736,5

13

Budowa obwodnicy Kowala na drodze Nr 1

2006
2009

55 119,3

km
4,3

43 443,7

43 110,6

4 034,0

4 034,0

14

Budowa obwodnicy Nowej Soli na drodze Nr 3

2004
2009

157 815,8

km 14,9 szt./m 9/334,96

97 737,7

57 527,8

35 601,9

24 245,1

59 847,0

15

Budowa obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna, Zieleniewa na drodze Nr 10

2004
2008

103 878,8

km
10

99 690,5

34 705,7

4 188,3

4 188,3

16

Budowa obwodnicy Puław I etap) wraz z budową nowego mostu przez Wisłę na drodze Nr 12

2004
2009

393 634,8

km 12,7 szt./m
1/1038

333 247,6

207 027,8

47 415,0

10 000,0

9,1

57 424,1

17

Budowa obwodnicy Okopy na drodze Nr 12

2003
2008

52 273,4

km
37

47 926,7

173,4

4346,7

4 346,7

18

Budowa obwodnicy Hrebennego na drodze Nr 17 wraz z przebudową drogi Nr 17 Tomaszów Lub. - Hrebenne

2004
2009

80 715,5

km
2,0+12,1

62 688,3

41 802,0

9 029,0

9 029,0

19

Budowa obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego na drodze Nr 19

2005
2008

92 306,7

km
6,6

80 006,7

43 431,9

7 396,5

4 903,5

12 300,0

20

Budowa obwodnicy Chojnic na drodze Nr 22

2006
2008

201 100,0

km
14,15

99 966,8

84 981,7

68 677,0

32 456,2

101 133,2

21

Budowa obwodnicy Konina na drodze Nr 25

2006
2008

75 000,0

km
1,8

33 000,0

27 000,0

34 864,1

6 135,9

41 000,0

22

Budowa obwodnicy Nowych Skalmierzyc na drodze Nr 25

2006
2009

135 000,0

km
7,4

26 620,6

26 394,4

47 875,0

19 125,0

67 000,0

23

Budowa obwodnicy Biecza na drodze Nr 28

2004
2010

125 100,0

km
5,0

52 076,2

49 849,1

62 626,0

62 626,0

24

Budowa obwodnicy Arynowa na drodze Nr 50

2006
2008

47 014,5

km
1,9

41 412,0

31 412,9

5 602,5

5 602,5

25

Budowa obwodnicy Gostynina na drodze Nr 60

2006
2009

160 049,3

km
8,8

4 373,5

1 221,9

14 561,6

53 023,2

67 584,8

26

Budowa obwodnicy Jabłonnej na drodze Nr 61

2005
2008

70 156,2

km
3,7

56 287,3

29 675,9

8 365,7

5 503,2

13 868,9

27

Budowa obwodnicy Krakowa na odc. Węzeł „Radzikowskiego” - Węzeł „Modlnica” na drodze Nr 94

2008
2010

172 000,0

km
2,5+1,6

6 340,8

12 411,2

18 752,0

Lp.

Zadanie inwestycyjne

Lata realizacji finansowej

Wartość kosztorysowa

Długość (km) /obiekty inżynierskie (szt./m)

Dotychczasowe nakłady

Program KFD - 2008

ogółem

w 2007 raku

Środki KFD ogółem

budżet

inne**

ogółem

ogółem

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

ii

WZMOCNIENIA / PRZEBUDOWY

1 688 089,0

777 177,0

808 319,1

125 773,3

167 219,7

1 101 312,1

28

Rozbudowa drogi Nr 1 gr. woj. kuj.- pom. - Krośniewice i Łęczyca - Sierpów

2006
2008

29 777,2

km
10,5

28 691,4

19 691,4

1 085,9

1 085,9

29

Rozbudowa drogi Nr 2 Łowicz - gr. woj. mazowieckiego

2007
2008

115 130,5

km
13,11

75 497,3

75 497,3

26 577,5

13 055,7

39 633,2

30

Budowa obwodnicy Wojnicza na drodze Nr 4

2005
2008

75 681,70

km
3,75

71 967,5

28 082,9

3 714,2

3 714,2

31

Budowa obwodnicy Piask
na drodze Nr 12/Nr 17

2004
2008

12 848,10

urządzenia ochrony środowiska - strefa ograniczo-nego użytkowania

8 148,9

1 969,9

4 699,2

4 699,2

32

Przebudowa drogi Nr 20
Żukowo - Gdynia

2006
2008

44 239,20

km
14, 6

40 539,2

27 040,0

3 700,0

3 700,0

33

Przebudowa drogi Nr 61
Zegrze
- Serock

2006
2009

70 561,9

km
2,74

9 980,0

7 525,9

40 170,1

8 991,8

49 161,9

34

Budowa wiaduktu w Legionowie
na drodze Nr 61

2006
2009

85 890,0

km
0,8

5 037,6

5 037,6

21 936,4

18 163,6

40 100,0

35

Przejście przez Pisz
na drodze Nr 63

2006
2009

65 769,0

km
2,7

13 694,4

13 500,0

30 922,1

14 652,5

45 574,6

36

Budowa drogi S-69 Żywiec - Zwardoń

2002
2010

969 614,8

ton
27,0

392 389,0

59 705,8

30 381,7

66 909,7

164 117,6

261 409,0

37

Budowa drugiego mostu przez Wisłę w ciągu drogi Nr 77 wraz z
ul. Lwowską bis w Sandomierzu

2007
2013

200 000,0

km
4,0

1000,0

4 000,0

5 000,0

38

Przebudowa drogi Nr 79 Warszawa - Piaseczno (ul. Energetyczna) wraz z połączeniem CH Auchan

2006
2008

59 563,9

km
1,965

42 329,8

41 963,7

14 132,0

3 102,1

17 234,1

39

Wzmocnienie i rehabilitacja

2006
2009

2 316 000,0

km
308

999 813,9

499 162,5

630 000,0

630 000,0

40

Dofinansowanie nabywania nieruchomości pod drogi krajowe, prace przygotowawcze pod drogowe projekty inwestycyjne, w tym m. in.: usługi doradcze dla tych projektów oraz dla zadań zakończonych: regulacje stanów prawnych nieruchomości, wykonanie dokumentacji i pomiarów dla ochrony środowiska, instalacja urządzeń ochrony środowiska, opłaty za korzystanie ze środowiska oraz nadzory gwarancyjne i pogwarancyjne

2008
2008

97 770,7

97 770,7

97 770,7

Kolumna 10 inne**

lp. 16 dotyczy środków z opłat i kar drogowych

lp. 36 dotyczy środków z pożyczki EBI - Projekt Dróg Tranzytowych

lp. 38 dotyczy środków inwestora prywatnego

Część 2

Przewidywana wysokość kredytów wymaganych do zaciągnięcia przez Bank Gospodarstwa Krajowego lub obligacji emitowanych na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego w roku 2008, w zakresie niezbędnym do realizacji zadań rzeczowych określonych w części 1

W roku 2008 planowane jest:

1) anulowanie niewypłaconej części kredytu zaciągniętego w 2005 r. przez Bank Gospodarstwa Krajowego na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego w Europejskim Banku Inwestycyjnym przeznaczonego na finansowanie przedsięwzięcia „Wydłużenie Autostrady A-2 – A" – do wysokości środków, które nie będą wykorzystane, tj. 56 mln euro;

2) anulowanie niewypłaconej części kredytu zaciągniętego w 2006 r. przez Bank Gospodarstwa Krajowego na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego w Europejskim Banku Inwestycyjnym przeznaczonego na finansowanie przedsięwzięcia „Projekt Budowy Autostrad w Polsce – A" – do wysokości środków, które nie będą wykorzystane, tj. 280 mln euro;

3) zaciągnięcie przez Bank Gospodarstwa Krajowego kredytów lub emisja obligacji na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego na łączną kwotę do 660 mln zł.

Część 3

Wykaz drogowych projektów inwestycyjnych przewidzianych do realizacji przez spółki, które zawarły umowy o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrad, oraz przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad

1. Wykaz drogowych projektów inwestycyjnych przewidzianych do realizacji przez spółki, które zawarły umowy o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrad:

A-1 Gdańsk – Grudziądz

w trakcie realizacji przez spółkę Gdańsk Transport Company S.A. na podstawie Umowy o Budowę i Eksploatację Autostrady A-1 zawartej dnia 31 sierpnia 2004 r. między Skarbem Państwa reprezentowanym przez Ministra Infrastruktury a Gdańsk Transport Company S.A., następnie zmienionej dnia 28 lipca 2005 r.

A-1 Grudziądz – Toruń

podpisana w dniu 30 września 2008 r. umowa ze spółką Gdańsk Transport Company S.A. o budowę i eksploatację autostrady A-1

A-1 Stryków – Pyrzowice

zakończony II etap postępowania przetargowego; rozpoczęcie negocjacji i uszczegółowienie zapisów umownych w ramach etapu III; zawarcie ostatecznej umowy, pod warunkiem uzyskania finansowania przez stronę prywatną, jest planowane na koniec 2008 r.

A-2 Świecko – Nowy Tomyśl

zawarta w dniu 30 sierpnia 2008 r. umowa na realizację II odcinka przez spółkę Autostrada Wielkopolska S.A.; zawarcie ostatecznej umowy, pod warunkiem uzyskania finansowania przez stronę prywatną, jest planowane do końca I kwartału 2009 r.

A-2 Konin – Stryków

wybrana oferta na pobór opłat za przejazd autostradą; zawarcie ostatecznej umowy jest planowane na IV kwartał 2008 r.

A-2 Stryków – Konotopa

realizowany III etap postępowania przetargowego – negocjacje postanowień umowy z dwoma wybranymi oferentami; zawarcie ostatecznej umowy, pod warunkiem uzyskania finansowania przez stronę prywatną, jest planowane do końca I kwartału 2009 r.

A-4 Wrocław -Katowice

postępowanie przetargowe na pobór opłat zostało unieważnione; we wrześniu 2008 r. wszczęto nowe postępowanie

2. W 2008 r. przewiduje się wypłatę z Krajowego Funduszu Drogowego w wysokości do 35 mln zł dla spółki Gdańsk Transport Company S.A. z tytułu wynagrodzenia za dostępność autostrady A-1 odcinek Gdańsk – Nowe Marzy.

3. Określone w części 1 drogowe projekty inwestycyjne są przewidziane do realizacji przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Część 4

Łączna kwota przewidywanych wypłat z tytułu zdarzeń określonych w umowach o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrad, za które odpowiedzialność odszkodowawczą przyjmuje Skarb Państwa

Na rok 2008 w Krajowym Funduszu Drogowym utrzymuje się rezerwę utworzoną w poprzednim okresie programowania w wysokości 45 950 000 zł jako zabezpieczenie środków na wypłaty z tytułu:

1) zdarzeń odszkodowawczych określonych w umowach o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrad oraz

2) innych płatności na rzecz spółek, które zawarły umowy o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrad.

Część 5

Zakres i termin gwarancji i poręczeń Skarbu Państwa dla wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego wynikających z umowy o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrady

1. W dniu 26 lipca 2005 r. Rada Ministrów uchwałą nr 194/2005 udzieliła gwarancji Skarbowi Państwa dla wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz spółki Gdańsk Transport Company S. A. wynikających z umowy o budowę i eksploatację autostrady A-1 zawartej dnia 31 sierpnia 2004 r. pomiędzy Skarbem Państwa reprezentowanym przez Ministra Infrastruktury oraz Gdańsk Transport Company S.A. , zmienionej dnia 28 lipca 2005 r. – dla odcinka autostrady A-1 Gdańsk–Grudziądz (węzeł Rusocin–węzeł Nowe Marzy).

Uchwała objęta gwarancją Skarbu Państwa wypłaty ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz spółki Gdańsk Transport Company S.A. przeznaczone na spłatę kredytów zaciąganych przez spółkę na realizację budowy, według zgodnej z umową następującej specyfikacji:

Kredytodawca

Zakres kredytu

Zakres gwarancji

Termin gwarancji

Europejski Bank Inwestycyjny

500 mln euro

600 mln euro

31 stycznia 2040 r.

Nordycki Bank Inwestycyjny

140 mln euro

168 mln euro

31 stycznia 2040 r.

Łączna maksymalna kwota gwarancji wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz spółki Gdańsk Transport Company S.A. nie może przekroczyć kwoty 768 mln euro dla odcinka autostrady A-1 Gdańsk–Grudziądz.

2. W 2009 r. przewiduje się udzielenie Gwarancji Skarbu Państwa dla wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz spółki Gdańsk Transport Company S.A. wynikających z umowy o budowę i eksploatację autostrady A-1 z dnia 30 września 2008 r. zawartej pomiędzy Ministrem Infrastruktury a Gdańsk Transport Company S.A. stanowiącej zmienioną i ujednoliconą umowę o budowę i eksploatację autostrady A-1 z dnia 31 sierpnia 2004 r. zmienioną w dniu 17 lutego 2005 r. oraz w dniu 28 lipca 2005 r. („Umowa Koncesyjna”) – w odniesieniu do Etapu II (zaprojektowanie budowa, finansowanie i eksploatacja odcinka autostrady A-1 Nowe Marzy–Toruń, węzeł Czerniewice).

Gwarancją Skarbu Państwa zgodnie z Umową Koncesyjną (§ 66 ust. 3), zostaną objęte wypłaty ze środków Krajowego Funduszu Drogowego w zakresie Wynagrodzenia Podstawowego w odniesieniu do Etapu II oraz Zobowiązań z umów o finansowanie Etapu II (GTC S.A. zawrze Umowy o Finansowanie z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym, Nordyckim Bankiem Inwestycyjnym, AB Svensk ExportKredit (publ)), stanowiących zgodnie z Umową Koncesyjną, kwoty w wysokości koniecznej do całkowitej spłaty wszystkich zobowiązań GTC S.A. wobec Banków. Wszelkie prawa wynikające z Gwarancji Skarbu Państwa są zbywalne i zostaną przelane przez GTC S.A. na Banki zgodnie z postanowieniami Umowy Przelewu Gwarancji Skarbu Państwa, która zostanie zawarta pomiędzy GTC S.A. oraz Bankami.

Maksymalne kwoty gwarancji nie przekroczą wskazanych poniżej limitów:

Kredytodawca

Zakres kredytu

Zakres gwarancji

Termin gwarancji

Europejski Bank Inwestycyjny

575 000 000 euro

690 000 000 euro

30 czerwca 2043 r.

Nordycki Bank Inwestycyjny

150 000 000 euro

180 000 000 euro

30 czerwca 2043 r.

AB Svensk ExportKredit (publ)

345 000 000 euro

414 000 000 euro

30 czerwca 2043 r.

Łączna maksymalna kwota gwarancji wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz spółki Gdańsk Transport Company S.A. nie może przekroczyć kwoty 1 284 000 000 euro w odniesieniu do Etapu II

Część 6

Łączna kwota przewidywanych wypłat z tytułu finansowania kosztów utworzenia drogowych spółek specjalnego przeznaczenia, w tym środków na pokrycie kapitału zakładowego i kosztów podjęcia działalności przez spółki, finansowania kosztów podwyższenia kapitału zakładowego, wypłaty wynagrodzenia dla spółek oraz finansowania przedsięwzięć drogowych powierzonych drogowym spółkom specjalnego przeznaczenia

W 2008 r. przewiduje się wypłatę z Krajowego Funduszu Drogowego w wysokości do 10 mln zł z tytułu finansowania kosztów utworzenia drogowych spółek specjalnego przeznaczenia, w tym środków na pokrycie kapitału zakładowego i kosztów podjęcia działalności spółek.

Część 5

Zakres i termin gwarancji i poręczeń Skarbu Państwa dla wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego wynikających z umowy o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrady

W dniu 26 lipca 2005 r. Rada Ministrów uchwałą nr 194/2005 udzieliła gwarancji Skarbowi Państwa dla wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz spółki Gdańsk Transport Company S.A. wynikających z Umowy o Budowę i Eksploatację Autostrady A-1 zawartej dnia 31 sierpnia 2004 r. pomiędzy Skarbem Państwa reprezentowanym przez Ministra Infrastruktury oraz Gdańsk Transport Company S.A., zmienionej dnia 28 lipca 2005 r. – dla odcinka autostrady A-1 Gdańsk – Grudziądz (węzeł Rusocin – węzeł Nowe Marzy).

Uchwała objęła gwarancją Skarbu Państwa wypłaty ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz spółki Gdańsk Transport Company S.A. przeznaczone na spłatę kredytów zaciąganych przez spółkę na realizację budowy, według zgodnej z umową następującej specyfikacji:

Kredytodawca

Zakres kredytu

Zakres gwarancji

Termin gwarancji

Europejski Bank Inwestycyjny

500 min euro

600 min euro

31 stycznia 2040 r.

Nordycki Bank Inwestycyjny

140 min euro

168 min euro

31 stycznia 2040 r.

Łączna maksymalna kwota gwarancji wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz spółki Gdańsk Transport Company S.A. nie może przekroczyć kwoty 768 min euro.

Część 6

Łączna kwota przewidywanych wypłat z tytułu finansowania kosztów utworzenia drogowych spółek specjalnego przeznaczenia, w tym środków na pokrycie kapitału zakładowego i kosztów podjęcia działalności przez spółki, finansowania kosztów podwyższenia kapitału zakładowego, wypłaty wynagrodzenia dla spółek oraz finansowania przedsięwzięć drogowych powierzonych drogowym spółkom specjalnego przeznaczenia

W 2008 r. przewiduje się wypłatę z Krajowego Funduszu Drogowego w wysokości do 10 mln zł z tytułu finansowania kosztów utworzenia drogowych spółek specjalnego przeznaczenia, w tym środków na pokrycie kapitału zakładowego i kosztów podjęcia działalności spółek.

[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ustalenia Programu rzeczowo-finansowego dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego na rok 2008 (Dz.U. Nr 236, poz. 1621). Zmiana weszła w życie 31 grudnia 2008 r.

Na podstawie § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ustalenia Programu rzeczowo-finansowego dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego na rok 2008 (Dz.U. Nr 236, poz. 1621) pkt 2 w części piątej załącznika stosuje się do 31 marca 2009 r.

[2] § 1a dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ustalenia Programu rzeczowo-finansowego dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego na rok 2008 (Dz.U. Nr 236, poz. 1621). Zmiana weszła w życie 31 grudnia 2008 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00