ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI1)
z dnia 23 października 2007 r.
w sprawie określenia wzoru zaświadczenia stwierdzającego charakter, okres i rodzaj działalności wykonywanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
Na podstawie art. 9a ust. 3 ustawy z dnia 10 maja 2002 r. o zasadach uznawania nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej kwalifikacji do podejmowania lub wykonywania niektórych działalności (Dz. U. Nr 71, poz. 655, z 2003 r. Nr 190, poz. 1864, z 2004 r. Nr 96, poz. 959 oraz z 2007 r. Nr 176, poz. 1238) zarządza się, co następuje:
§ 1.Rozporządzenie określa:
1) wzór zaświadczenia stwierdzającego charakter, okres i rodzaj działalności wykonywanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zwanego dalej „zaświadczeniem”, stanowiący załącznik nr 1 do rozporządzenia;
2) wykaz dokumentów, które należy dołączyć do wniosku o wydanie zaświadczenia, stanowiący załącznik nr 2 do rozporządzenia;
3) instrukcję wypełniania zaświadczenia, stanowiącą załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§ 2.Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Gospodarki: P.G. Woźniak
|
1) Minister Gospodarki kieruje działem administracji rządowej - gospodarka, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki (Dz. U. Nr 131, poz. 909 oraz z 2007 r. Nr 135, poz. 954).
Załączniki do rozporządzenia Ministra Gospodarki
z dnia 23 października 2007 r. (poz. 1473)
Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
WYKAZ DOKUMENTÓW, KTÓRE NALEŻY DOŁĄCZYĆ DO WNIOSKU O WYDANIE ZAŚWIADCZENIA
1. Uwierzytelniona1) kserokopia strony z ważnego dokumentu potwierdzającego tożsamość i obywatelstwo wnioskodawcy ze zdjęciem, datą i miejscem urodzenia.
2. Uwierzytelnione1) kserokopie dokumentów potwierdzających świadczenie pracy lub prowadzenie działalności gospodarczej w danym zawodzie lub branży, w szczególności:
a) świadectwo pracy,
b) zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej z adnotacją urzędu gminy potwierdzającą, że działalność nadal jest prowadzona. W przypadku gdy zaświadczenie o wpisie nie zawiera określenia przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności, należy dołączyć zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON,
c) decyzja urzędu gminy o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej lub zaświadczenie potwierdzające wcześniejsze prowadzenie działalności wraz z informacją o dacie wyrejestrowania,
d) umowa cywilnoprawna - w przypadku świadczenia pracy na podstawie umowy-zlecenia lub umowy o dzieło,
e) aktualny pełny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego.
3. Uwierzytelnione1) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie przez wnioskodawcę kwalifikacji zawodowych, np.: uprawnień budowlanych.
|
1) Uwierzytelnienie oznacza poświadczenie „za zgodność z oryginałem” przez pracownika zatrudnionego na stanowiskach urzędniczych w urzędzie gminy lub w urzędach wydających dokumenty przedkładane wraz z wnioskiem o wydanie zaświadczenia lub w urzędach wydających przedmiotowe zaświadczenia lub przez radcę prawnego lub notariusza, lub adwokata.
Załącznik nr 3
INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA ZAŚWIADCZENIA
1. Część A i B wypełnia się w całości:
a) w części A należy wpisać dane organu wydającego zaświadczenie, tj. nazwę organu, nazwę jednostki organizacyjnej, która wydaje zaświadczenie (np. wydział, departament, biuro), adres siedziby organu oraz oznaczenie nr. sprawy/zaświadczenia,
b) w części B wpisuje się dane wnioskodawcy na podstawie dokumentu potwierdzającego tożsamość.
2. Część C wypełnia się w zależności od treści złożonego wniosku o wydanie zaświadczenia. Okresy wykonywania działalności na własny rachunek oraz zatrudnienia przy wykonywaniu działalności należy podawać w latach, miesiącach i dniach.
W sytuacji gdy dana osoba wykonywała działalność na własny rachunek lub była zatrudniona przy wykonywaniu działalności w więcej niż dwóch miejscach, należy odpowiednio rozbudować formularz.
a) w części C I należy wpisać firmę1) i adres głównego miejsca wykonywania działalności na własny rachunek,
b) w części C II należy wpisać firmę i adres pracodawcy, u którego wnioskodawca był/jest zatrudniony przy wykonywaniu działalności w charakterze dyrektora lub na stanowisku kierowniczym, oraz stanowisko/stanowiska pracy i okresy zatrudnienia,
c) w części C III należy wpisać firmę i adres pracodawcy, u którego wnioskodawca był/jest zatrudniony przy wykonywaniu działalności, oraz stanowisko/stanowiska pracy i okresy zatrudnienia.
3. W części D należy wpisać kwalifikacje zawodowe wynikające z przedłożonych przez wnioskodawcę dokumentów.
|
1) Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko oraz ewentualnie dodatkowe określenia dowolnie dobrane. Firmą osoby prawnej jest jej nazwa.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00