ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 8 lutego 2007 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie nadania statutu Narodowemu Funduszowi Zdrowia
Na podstawie art. 96 ust. 8 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. Nr 210, poz. 2135, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§ 1.W statucie Narodowego Funduszu Zdrowia, stanowiącym załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 września 2004 r. w sprawie nadania statutu Narodowemu Funduszowi Zdrowia (Dz. U. Nr 213, poz. 2161 oraz z 2005 r. Nr 184, poz. 1542) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 5 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład centrali Funduszu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Gabinet Prezesa Funduszu;
2) Biuro Rady Funduszu;
3) Biuro Komunikacji Społecznej;
4) Biuro Kadr i Szkoleń;
5) Departament Informatyki;
6) Biuro Prawne;
7) Departament Świadczeń Opieki Zdrowotnej;
8) Departament Gospodarki Lekami;
9) Departament Spraw Świadczeniobiorców;
10) Rzecznik Praw Pacjenta;
11) Departament do Spraw Służb Mundurowych;
12) Departament Ekonomiczno-Finansowy;
13) Biuro Księgowości;
14) Departament Współpracy Międzynarodowej;
15) Biuro Administracyjno-Gospodarcze;
16) Zespół Audytorów Wewnętrznych;
17) Pełnomocnik do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych;
18) Specjalista do Spraw BHP;
19) Zespół Kontroli Wewnętrznej.”;
2) w § 7 ust. 3 i 4 otrzymują brzmienie:
„3. W skład oddziału wojewódzkiego Funduszu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Rzecznik Prasowy;
2) Wydział Kadr i Szkoleń;
3) Wydział Informatyki;
4) Zespół Radców Prawnych;
5) Wydział Świadczeń Opieki Zdrowotnej;
6) Wydział Gospodarki Lekami;
7) Wydział Spraw Świadczeniobiorców;
8) Rzecznik Praw Pacjenta;
9) Wydział do Spraw Służb Mundurowych;
10) Wydział Ekonomiczno-Finansowy;
11) Wydział Księgowości;
12) Wydział Organizacyjny;
13) Wydział Współpracy Międzynarodowej;
14) Wydział Administracyjno-Gospodarczy;
15) Pełnomocnik do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych;
16) Specjalista do Spraw BHP;
17) Zespół Kontroli Wewnętrznej.
4. W przypadkach uzasadnionych liczbą świadczeniobiorców zarejestrowanych w danym oddziale wojewódzkim Funduszu i zakresem wykonywanych przez niego zadań dyrektor oddziału wojewódzkiego może połączyć komórki organizacyjne wymienione w ust. 3, po uzyskaniu pozytywnej opinii Prezesa Funduszu.”;
3) § 9 otrzymuje brzmienie:
„§ 9. Szczegółową organizację komórek organizacyjnych oddziałów wojewódzkich Funduszu, w tym delegatur oddziałów, oraz zakres ich zadań określają regulaminy organizacyjne tych oddziałów nadane przez dyrektorów oddziałów wojewódzkich Funduszu, po uzyskaniu pozytywnej opinii Prezesa Funduszu.”.
§ 2.1. Regulaminy organizacyjne centrali Narodowego Funduszu Zdrowia i oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia nadane na podstawie dotychczasowych przepisów zachowują moc do czasu nadania regulaminów organizacyjnych centrali Narodowego Funduszu Zdrowia i oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia na podstawie niniejszego rozporządzenia, nie dłużej jednak niż przez miesiąc od dnia jego wejścia w życie.
2. Komórki organizacyjne centrali Narodowego Funduszu Zdrowia i oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia określone w niniejszym rozporządzeniu wykonują zadania odpowiednich komórek organizacyjnych Narodowego Funduszu Zdrowia określonych w przepisach dotychczasowych, do czasu nadania regulaminów, o których mowa w ust. 1.
§ 3.Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Prezes Rady Ministrów: J. Kaczyński
|
1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 94, poz. 788, Nr 132, poz. 1110, Nr 138, poz. 1154, Nr 157, poz. 1314, Nr 164, poz. 1366, Nr 169, poz. 1411 i Nr 179, poz. 1485 oraz z 2006 r. Nr 75, poz. 519, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 143, poz. 1030, Nr 170, poz. 1217, Nr 191, poz. 1410, Nr 227, poz. 1658 i Nr 249, poz. 1824.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00