Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2007 nr 21 poz. 133
Wersja archiwalna od 2007-02-24 do 2020-10-02
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2007 nr 21 poz. 133
Wersja archiwalna od 2007-02-24 do 2020-10-02
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

Od redakcji: Rozporządzenie zostało uchylone na podstawie art. 18 ustawy z dnia 14 grudnia 2018 r. o zmianie ustawy – Prawo lotnicze oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 235) oraz zastąpione przez rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 15 kwietnia 2021 r. w sprawie konsultacji w celu wprowadzenia ograniczeń operacyjnych w porcie lotniczym (Dz.U. poz. 730). 

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU1)

z dnia 30 stycznia 2007 r.

w sprawie określenia zakresu informacji wymaganych do wydania decyzji o wprowadzeniu ograniczeń lub zakazów wykonywania operacji lotniczych w celu ograniczenia hałasu emitowanego na lotnisku2)

Na podstawie art. 71e pkt 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2006 r. Nr 100, poz. 696, z późn. zm.3) ) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. Zakres informacji wymaganych do wydania decyzji o wprowadzeniu ograniczeń lub zakazów wykonywania operacji lotniczych, o której mowa w art. 71a ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze, określa załącznik do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Traci moc rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 maja 2004 r. w sprawie określenia zakresu informacji wymaganych do wydania decyzji o wprowadzeniu ograniczeń lub zakazów wykonywania operacji lotniczych (Dz. U. Nr 130, poz. 1390).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Transportu: J. Polaczek

1) Minister Transportu kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Transportu (Dz. U. Nr 131, poz. 923).

2) Przepisy niniejszego rozporządzenia wdrażają postanowienia dyrektywy 2002/30/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 marca 2002 r. w sprawie ustanowienia zasad i procedur w odniesieniu do wprowadzenia ograniczeń odnoszących się do poziomu hałasu w portach lotniczych Wspólnoty (Dz. Urz. WE L 85 z 28.03.2002, str. 40).

3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 141, poz. 1008, Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1829.

Załącznik do rozporządzenia Ministra Transportu

z dnia 30 stycznia 2007 r. (poz. 133)

ZAKRES INFORMACJI WYMAGANYCH DO WYDANIA DECYZJI O WPROWADZENIU OGRANICZEŃ LUB ZAKAZÓW WYKONYWANIA OPERACJI LOTNICZYCH, O KTÓREJ MOWA W ART. 71A UST. 1 USTAWY Z DNIA 3 LIPCA 2002 R. - PRAWO LOTNICZE

1. Informacje ogólne

1.1. Nazwa lotniska.

1.2. Nazwa zarządzającego lotniskiem.

1.3. Wykaz dokumentów, na podstawie których sporządzone zostały informacje wymagane do wydania decyzji o wprowadzeniu ograniczeń lub zakazów wykonywania operacji lotniczych, a w szczególności:

- raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko,

- mapa akustyczna,

- program ochrony środowiska przed hałasem,

- przegląd ekologiczny,

sporządzone zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2006 r. Nr 129, poz. 902, Nr 169, poz. 1199, Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1832 oraz z 2007 r. Nr 21, poz. 124) i przepisami wydanymi na jej podstawie.

2. Informacje dotyczące stanu aktualnego

2.1. Opis lotniska zawierający informacje o jego lokalizacji, otoczeniu i przepustowości, charakterystyce i wielkości ruchu lotniczego oraz charakterystyce poszczególnych dróg startowych.

2.2. Opis celów realizowanych przez lotnisko w zakresie ochrony środowiska.

2.3. Dokonana na podstawie mapy akustycznej ocena stanu akustycznego środowiska w związku z funkcjonowaniem lotniska, a w szczególności ustalenie liczby ludności narażonej na hałas wyrażony wskaźnikami hałasu LDWN i LN określonymi w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska.

2.4. Opis działań podjętych w celu ograniczenia hałasu emitowanego przez statki powietrzne wykonujące operacje do lub z lotniska, a w szczególności działań uwzględniających:

- plany zagospodarowania przestrzennego,

- programy ochrony środowiska,

- procedury operacyjne ograniczające hałas przenikający do środowiska podczas startu i lądowania,

- zakazy lub ograniczenia wykonywania operacji lotniczych przez statki powietrzne przekraczające akustyczne standardy jakości środowiska, w szczególności zakazy wykonywania operacji lotniczych w porze nocy,

- opłaty hałasowe ustalone przez zarządzającego lotniskiem,

- preferencyjne użytkowanie dróg startowych,

- trasy preferowane ze względu na ograniczenie emisji hałasu do środowiska,

- monitorowanie hałasu w środowisku.

3. Prognoza stanu akustycznego środowiska w przypadku rozbudowy lub modernizacji lotniska bez podejmowania nowych środków mających na celu ograniczenie emisji hałasu

3.1. Plan rozbudowy lotniska przewidujący zwiększenie przepustowości, rozbudowę dróg startowych lub terminalu oraz charakterystykę przewidywanego przyszłego ruchu lotniczego i jego szacowany wzrost.

3.2. Opis korzyści wynikających ze zwiększenia przepustowości lotniska.

3.3. Opis skutków braku podjęcia działań mających na celu ograniczenie emisji hałasu do środowiska.

3.4. Określenie na podstawie danych wynikających z mapy akustycznej przewidywanej liczby ludności narażonej na hałas wyrażony wskaźnikami hałasu LDWN i LN wraz z rozróżnieniem aktualnego i projektowanego sposobu zagospodarowania terenów pozostających pod akustycznym wpływem lotniska.

3.5. Ocena konsekwencji, w tym przewidywanych kosztów w przypadku niepodjęcia działań mających na celu ograniczenie hałasu emitowanego przez statki powietrzne wykonujące operacje do lub z lotniska.

4. Analiza możliwych do zastosowania środków mających na celu ograniczenie emisji hałasu

4.1. Opis środków możliwych do podjęcia jako alternatywne rozwiązania zmierzające do ograniczenia hałasu emitowanego do środowiska przez statki powietrzne wykonujące operacje do lub z lotniska.

4.2. Opis środków wybranych do dalszego analizowania, z uwzględnieniem w szczególności:

- kosztów ich wprowadzenia,

- przewidywanego terminu osiągnięcia zamierzonych celów,

- skuteczności wyrażonej liczbą ludności, na którą ma wpływ ograniczenie emisji hałasu,

- skutków zastosowania tych środków dla użytkowników lotniska: przewoźników lotniczych (pasażerskich i towarowych) i pasażerów,

- skutków dla ludności na terenach pozostających pod akustycznym wpływem lotniska.

4.3. Analiza możliwych do wystąpienia na innych krajowych lotniskach skutków wynikających z zastosowania środków, o których mowa w pkt 4.2, ze szczególnym uwzględnieniem interesu zarządzających tymi lotniskami oraz przewoźników lotniczych i innych stron mających interes w dziedzinie ochrony środowiska i konkurencyjności gospodarki.

4.4. Uzasadnienie wyboru środków.

4.5. Podsumowanie w języku niespecjalistycznym.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00