Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2014-10-25 do 2016-01-01
Wersja archiwalna od 2014-10-25 do 2016-01-01
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 18 grudnia 2006 r.
w sprawie wzoru zgłoszenia o nabyciu własności rzeczy lub praw majątkowych
(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2014 r., poz. 1379) Pokaż wszystkie zmiany
Na podstawie art. 4a ust. 5 ustawy z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn (Dz. U. z 2004 r. Nr 142, poz. 1514, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1.Rozporządzenie określa:
1) zakres danych zawartych w zgłoszeniu o nabyciu własności rzeczy lub praw majątkowych;
2) wzór zgłoszenia o nabyciu własności rzeczy lub praw majątkowych.
§ 2.1. Zgłoszenie, o którym mowa w § 1, zawiera następujące dane:
1) datę powstania obowiązku podatkowego, a w przypadku nabycia w drodze dziedziczenia dzień uprawomocnienia się orzeczenia sądu stwierdzającego nabycie spadku;
2) miejsce i cel składania zgłoszenia;
3) dane identyfikujące podatnika obowiązanego do złożenia zgłoszenia i jego adres zamieszkania;
4) dane identyfikujące spadkodawcę, darczyńcę lub inną osobę, od której lub po której zostały nabyte własność rzeczy lub prawa majątkowe, oraz adres zamieszkania tej osoby;
5) tytuł nabycia własności rzeczy lub praw majątkowych;
6) dane dotyczące rodzaju dokumentu potwierdzającego nabycie własności rzeczy lub praw majątkowych;
7) dane dotyczące nabytych rzeczy lub praw majątkowych;
8) dane dotyczące stosunku osobistego nabywcy do osoby, od której lub po której została nabyta własność rzeczy lub praw majątkowych;
9) oświadczenie i podpis nabywcy.
2. W przypadku gdy przedmiotem nabycia tytułem darowizny lub polecenia darczyńcy są środki pieniężne, a wartość majątku nabytego łącznie od tej samej osoby w okresie 5 lat, poprzedzających rok, w którym nastąpiło ostatnie nabycie, doliczona do wartości rzeczy i praw majątkowych ostatnio nabytych, przekracza kwotę określoną w art. 9 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn – w zgłoszeniu, o którym mowa w § 1, powinny być zawarte także dane dotyczące sposobu przekazania środków pieniężnych.
§ 3.Określa się wzór zgłoszenia o nabyciu własności rzeczy lub praw majątkowych, stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§ 4.Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2007 r.
|
1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 131, poz. 908 i Nr 169, poz. 1204).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 146, poz. 1546, z 2005 r. Nr 143, poz. 1199 i Nr 169, poz. 1418 oraz z 2006 r. Nr 222, poz. 1629.
Załącznik do rozporządzenia Ministra Finansów
z dnia 18 grudnia 2006 r. (poz. 1762)
WZÓR – ZGŁOSZENIE O NABYCIU WŁASNOŚCI RZECZY LUB PRAW MAJĄTKOWYCH SD-Z2 [1]
[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 1 października 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wzoru zgłoszenia o nabyciu własności rzeczy lub praw majątkowych (Dz.U. poz. 1379). Zmiana weszła w życie 25 października 2014 r.
Na podstawie § 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 1 października 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wzoru zgłoszenia o nabyciu własności rzeczy lub praw majątkowych (Dz.U. poz. 1379) w przypadku gdy nabycie środków pieniężnych tytułem darowizny lub polecenia darczyńcy jest udokumentowane dowodem przekazania na rachunek bankowy podatnika albo jego rachunek prowadzony przez spółdzielczą kasę oszczędnościowo-kredytową lub przekazem pocztowym, do wyczerpania nakładów, jednak nie dłużej niż do 30 czerwca 2015 r., podatnik może złożyć zgłoszenie o nabyciu własności rzeczy lub praw majątkowych według wzoru obowiązującego przed 25 października 2014 r.