Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2006-11-23 do 2013-06-22
Wersja archiwalna od 2006-11-23 do 2013-06-22
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU1)
z dnia 31 października 2006 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych mających dwa lub trzy koła, niektórych pojazdów samochodowych mających cztery koła oraz motorowerów2)
Na podstawie art. 68 ust. 19 pkt 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:
§ 1.W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 28 lipca 2005 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych mających dwa lub trzy koła, niektórych pojazdów samochodowych mających cztery koła oraz motorowerów (Dz. U. Nr 162, poz. 1360) wprowadza się następujące zmiany:
1) w załączniku nr 2 „Opis techniczny do celu homologacji typu pojazdu” w części A „Informacja odnosząca się łącznie do motorowerów, motocykli, motocykli trójkołowych i pojazdów czterokołowych”:
a) pkt 3.2.12.2.1. otrzymuje brzmienie:
„3.2.12.2.1. Katalizator: tak/nie(1)”,
b) po pkt 3.2.12.2.1. dodaje się pkt 3.2.12.2.1.1.- 3.2.12.2.5. w brzmieniu:
„3.2.12.2.1.1. Liczba katalizatorów i ich części:
..................................................
3.2.12.2.1.2. Wymiary, kształt i objętość katalizatora(-ów):....................................................
3.2.12.2.1.3. Typ działania katalizatora:...............................................................................
3.2.12.2.1.4. Całkowita zawartość metali szlachetnych: .......................................................
3.2.12.2.1.5. Stężenie względne:........................................................................................
3.2.12.2.1.6. Podłoże (budowa i materiał):..........................................................................
3.2.12.2.1.7. Gęstość komórek:........................................................................................
3.2.12.2.1.8. Typ obudowy katalizatora(-ów):......................................................................
3.2.12.2.1.9. Usytuowanie katalizatora(-ów) (miejsce i odległość odniesienia w przewodzie wydechowym): ............................................................................................
3.2.12.2.2. Czujnik tlenu: tak/nie(1)
3.2.12.2.2.1. Typ:....................................................................................................................
3.2.12.2.2.2. Umiejscowienie:.................................................................................................
3.2.12.2.2.3. Zakres kontroli:...................................................................................................
3.2.12.2.3. Wtrysk powietrza tak/nie(1)
3.2.12.2.3.1. Typ (impulsowy, pompa powietrzna itp.):...........................................................
3.2.12.2.4. Powtórny obieg gazów wydechowych: tak/nie(1)
3.2.12.2.4.1. Właściwości (natężenie przepływu itp.):............................................................
3.2.12.2.5. Inne układy (opis i działanie):................”;
2) w załączniku nr 6 „Wykaz wymagań obowiązujących w homologacji typu przedmiotu wyposażenia lub części” w § 1 w tabeli Ip. 5 otrzymuje brzmienie:
„5 | 97/24/WE (rozdział 5) | ŚRODKI PRZECIWKO ZANIECZYSZCZENIU POWIETRZA POWODOWANEMU PRZEZ DWUKOŁOWE LUB TRÓJKOŁOWE POJAZDY SILNIKOWE |
Wymagania dotyczące środków przeciwdziałających zanieczyszczeniu powietrza przez motorowery - załącznik 1 do rozdziału 5 dyrektywy | ||
Wymagania dotyczące środków przeciwdziałających zanieczyszczeniu powietrza przez motocykle i motorowery trójkołowe - załącznik II do rozdziału 5 dyrektywy | ||
Wymagania dotyczące środków przeciwdziałających widocznemu zanieczyszczeniu powietrza przez dwukołowe lub trójkołowe pojazdy silnikowe wyposażone w silnik wysokoprężny - załącznik III do rozdziału 5 dyrektywy | ||
Wymagania dotyczące paliwa wzorcowego - załącznik IV do rozdziału 5 dyrektywy | ||
Wzór opisu technicznego środków przeciwdziałających zanieczyszczeniu powietrza przez określony typ dwukołowego albo trójkołowego pojazdu silnikowego - załącznik V do rozdziału 5 dyrektywy | ||
Wzór świadectwa homologacji środków przeciwdziałających zanieczyszczeniu powietrza przez określony typ dwukołowego lub trójkołowego pojazdu silnikowego - załącznik VI do rozdziału 5 dyrektywy | ||
Homologacja typu zamiennych katalizatorów traktowanych jako oddzielny zespół techniczny dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych - załącznik VII do rozdziału 5 dyrektywy” |
3) w załączniku nr 9 „System numerowania świadectw homologacji typu i znakowania”:
a) w części A „System nadawania numerów świadectw homologacji typu WE” w pkt 1 Pole 1 otrzymuje brzmienie:
„Pole 1: mała litera „e” i następujący po niej numer (lub kod) wyróżniający Państwa Członkowskiego wydającego homologację typu: 1 - Niemcy; 2 - Francja; 3 - Włochy; 4 - Niderlandy; 5 - Szwecja; 6 - Belgia; 7 - Węgry; 8 - Czechy; 9 - Hiszpania; 11 - Zjednoczone Królestwo; 12 - Austria; 13 - Luksemburg; 17 - Finlandia; 18 - Dania; 20 - Polska; 21 - Portugalia; 23 - Grecja; 24 - Irlandia; 26 - Słowenia; 27 - Słowacja; 29 - Estonia; 32 - Łotwa; 36 - Litwa; 49 - Cypr; 50-Malta.”,
b) w części B „Znak homologacji typu” pkt 1.1. otrzymuje brzmienie:
„1.1. prostokąta otaczającego matą literę „e”, z następującym po niej numerem wyróżniającym Państwa Członkowskiego, które udzieliło homologacji typu:
1 - Niemcy
2 - Francja
3 - Włochy
4 - Niderlandy
5 - Szwecja
6 - Belgia
7 - Węgry
8 - Czechy
9 - Hiszpania
11 - Zjednoczone Królestwo
12 - Austria
13 - Luksemburg
17 - Finlandia
18 - Dania
20 - Polska
21 - Portugalia
23 - Grecja
24 - Irlandia
26 - Słowenia
27 - Słowacja
29 - Estonia
32 - Łotwa
36 - Litwa
49 - Cypr
50 - Malta”;
4) w załączniku nr 11 „Wzory wyciągów ze świadectwa homologacji typu pojazdu” przypis(14) otrzymuje brzmienie:
„14) W pozycji nr 50 należy podać dane niezbędne do rejestracji pojazdu:
- rodzaj,
- podrodzaj (o ile dotyczy),
- rok produkcji,
- masa własna (w kg),
- dopuszczalna ładowność (w kg),
- liczba miejsc siedzących,
- największy dopuszczalny nacisk osi (w kN),
- dopuszczalna masa całkowita pojazdu (w kg).
Ponadto w punkcie tym można umieszczać wszystkie inne informacje dodatkowe, uznane za istotne przez producenta pojazdu.”;
5) w załączniku nr 13 „Wykaz jednostek upoważnionych do przeprowadzania badań homologacyjnych oraz kontroli zgodności produkcji lub montażu” w tabeli pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) Przemysłowy Instytut Motoryzacji, ul. Jagiellońska 55, 03-301 WARSZAWA | - do badań homologacyjnych typu przedmiotu wyposażenia lub części pojazdu według dyrektyw(*) 97/24/WE (C8, C9, C10, C11), 93/14/EWG, 93/30/EWG, 93/33/EWG, 93/32/EWG oraz prowadzenia kontroli zgodności produkcji w tym zakresie; |
| - do badań homologacyjnych typu przedmiotu wyposażenia lub części pojazdu według Regulaminów EKG ONZ nr 10, 14, 16, 26, 28, 62, 78 oraz prowadzenia kontroli zgodności produkcji w tym zakresie.” |
§ 2.Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Transportu: J. Polaczek
|
1) Minister Transportu kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Transportu (Dz. U. Nr 131, poz. 923).
2) Niniejsze rozporządzenie, w zakresie swojej regulacji, wdraża postanowienia dyrektywy Komisji 2005/30/WE z dnia 22 kwietnia 2005 r. zmieniającej, w celu ich dostosowania do postępu technicznego, dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 97/24/WE i 2002/24/WE odnoszące się do homologacji typu dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych (Dz. Urz. WE L 106 z 27.04.2005).
3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 109, poz. 925, Nr 175, poz. 1462, Nr 179, poz. 1486 i Nr 180, poz. 1494 i 1497 oraz z 2006 r. Nr 17, poz. 141, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 190, poz. 1400 i Nr 191, poz. 1410.