ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 30 października 2006 r.
w sprawie wykonywania przez Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zadań z zakresu służby cywilnej
Na podstawie art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 170, poz. 1218) zarządza się, co następuje:
§ 1.Rozporządzenie określa organizację, zasady i tryb wykonywania przez Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, zwanej dalej „Kancelarią”, zadań z zakresu służby cywilnej, w tym w szczególności:
1) nadzoru nad przestrzeganiem zasad służby cywilnej;
2) upowszechniania informacji na temat służby cywilnej, w tym o wolnych stanowiskach pracy w służbie cywilnej;
3) kierowania procesem zarządzania kadrami w służbie cywilnej;
4) gromadzenia informacji o korpusie służby cywilnej;
5) planowania i nadzorowania wykorzystania środków, o których mowa w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej;
6) planowania, organizowania i nadzorowania szkoleń centralnych w służbie cywilnej.
§ 2.W ramach nadzoru nad przestrzeganiem zasad służby cywilnej Szef Kancelarii w szczególności:
1) analizuje przekazywane przez dyrektorów generalnych urzędów informacje na temat realizacji zasad służby cywilnej oraz stosowania wytycznych i poleceń w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej, wydawanych przez Prezesa Rady Ministrów;
2) może wyznaczyć swojego przedstawiciela do obserwowania przestrzegania zasad służby cywilnej podczas postępowania kwalifikacyjnego dla pracowników służby cywilnej ubiegających się o mianowanie, prowadzonego przez Krajową Szkołę Administracji Publicznej;
3) analizuje informacje o przeprowadzonych postępowaniach kwalifikacyjnych dla pracowników służby cywilnej ubiegających się o mianowanie, otrzymywane z Krajowej Szkoły Administracji Publicznej niezwłocznie po zakończeniu tych postępowań;
4) może wydawać polecenia w celu usunięcia stwierdzonych uchybień w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz kontrolować ich wykonanie.
§ 3.Upowszechniając informacje na temat służby cywilnej, Szef Kancelarii w szczególności:
1) umożliwia dyrektorom generalnym urzędów umieszczanie ogłoszeń o naborze w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii;
2) udostępnia informacje o funkcjonowaniu służby cywilnej, w tym o zasadach naboru do korpusu służby cywilnej, za pośrednictwem publikacji, mediów i Internetu;
3) promuje działania kształtujące wizerunek służby cywilnej.
§ 4.Kierując procesem zarządzania kadrami w służbie cywilnej, Szef Kancelarii w szczególności:
1) analizuje przekazywane przez dyrektorów generalnych urzędów informacje na temat potrzeb kadrowych i finansowych urzędu pod kątem zapewnienia racjonalnej polityki personalnej w służbie cywilnej;
2) dokonuje analizy porównawczej przekazywanych przez dyrektorów generalnych urzędów opisów i wartościowania stanowisk pracy, z uwzględnieniem potrzeby zapewnienia odpowiednich standardów jakościowych przyczyniających się do realizacji zadań urzędów;
3) podejmuje działania zmierzające do zapewnienia efektywnego i spójnego systemu zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej.
§ 5.Szef Kancelarii gromadzi w formie bazy danych oraz zestawień, przekazywane przez dyrektorów generalnych urzędów, informacje o korpusie służby cywilnej, w szczególności w zakresie:
1) praw i obowiązków pracowniczych członków korpusu służby cywilnej;
2) poziomu i struktury wynagrodzeń w urzędach.
§ 6.Planowanie i nadzorowanie wykorzystania środków finansowych na wynagrodzenia, w tym wynagrodzenia zasadnicze, dodatki specjalne, dodatki służby cywilnej i dodatki zadaniowe, oraz szkolenia członków korpusu służby cywilnej przez Szefa Kancelarii polega w szczególności na:
1) analizowaniu przekazywanych przez dyrektorów generalnych urzędów informacji o zapotrzebowaniu urzędu na środki finansowe na wynagrodzenia i szkolenia członków korpusu służby cywilnej na kolejny rok oraz na kolejne trzy lata;
2) przygotowywaniu projektu limitu mianowań urzędników w służbie cywilnej na dany rok budżetowy i trzyletniego planu limitu mianowań.
§ 7.W ramach planowania, organizowania i nadzorowania szkoleń centralnych w służbie cywilnej Szef Kancelarii w szczególności:
1) analizuje zgłaszane przez dyrektorów generalnych urzędów potrzeby szkoleniowe urzędów dotyczące priorytetów i rodzajów szkoleń w służbie cywilnej na kolejny rok oraz na kolejne trzy lata w celu ustalenia corocznego planu szkoleń centralnych w służbie cywilnej;
2) kontroluje organizowanie szkoleń centralnych pod kątem zgodności z obowiązującymi warunkami organizowania i prowadzenia szkoleń w służbie cywilnej.
§ 8.1. Szef Kancelarii wykonuje zadania z zakresu służby cywilnej przy pomocy Kancelarii i może upoważniać pracowników Kancelarii do wykonywania tych zadań w swoim imieniu.
2. Przy wykonywaniu zadań, o których mowa w ust. 1, Szef Kancelarii współdziała z dyrektorami generalnymi urzędów.
§ 9.Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.
Prezes Rady Ministrów: J. Kaczyński
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00