Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2006-08-24 do 2017-01-02
Wersja archiwalna od 2006-08-24 do 2017-01-02
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ŚRODOWISKA1)
z dnia 20 lipca 2006 r.
w sprawie zwrotu gminom utraconych dochodów z tytułu zwolnienia z podatku od nieruchomości, będących własnością Skarbu Państwa, gruntów pokrytych wodami jezior o ciągłym dopływie lub odpływie wód powierzchniowych oraz gruntów zajętych pod sztuczne zbiorniki wodne
Na podstawie art. 7 ust. 7 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 121, poz. 844) zarządza się, co następuje:
§ 1.Rozporządzenie określa szczegółowe zasady i tryb zwrotu gminom utraconych dochodów z tytułu zwolnienia z podatku od nieruchomości, będących własnością Skarbu Państwa, gruntów pokrytych wodami jezior o ciągłym dopływie lub odpływie wód powierzchniowych oraz gruntów zajętych pod sztuczne zbiorniki wodne, zwanych dalej „utraconymi dochodami”.
§ 2.1. Zwrot utraconych dochodów następuje po złożeniu przez gminę wniosku o zwrot utraconych dochodów z tytułu zwolnienia z podatku od nieruchomości, będących własnością Skarbu Państwa, gruntów pokrytych wodami jezior o ciągłym dopływie lub odpływie wód powierzchniowych oraz gruntów zajętych pod sztuczne zbiorniki wodne, zwanego dalej „wnioskiem”.
2. Wzór wniosku jest określony w załączniku do rozporządzenia.
3. Gmina składa w terminie do dnia 25 marca roku następującego po roku podatkowym, do właściwego wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej, zwanego dalej „wojewódzkim funduszem”, wniosek wykazujący faktyczne roczne utracone dochody, wynikające z decyzji oraz z deklaracji podatkowych, na dany rok podatkowy według stanu na dzień 31 grudnia roku podatkowego, za który jest on sporządzany.
4. Gmina może złożyć korektę wniosku do dnia 15 maja roku następującego po roku podatkowym.
5. Korekta wniosku, o której mowa w ust. 4, podlega rozpatrzeniu zgodnie z trybem przewidzianym w rozporządzeniu, w roku następującym po roku, w którym została złożona.
6. Wojewódzki fundusz sprawdza wniosek pod względem rachunkowym i formalnym, w terminie do dnia 15 kwietnia roku następującego po roku podatkowym.
7. W przypadku stwierdzenia we wniosku braków lub błędów, wojewódzki fundusz wzywa gminę do ich usunięcia w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania; w przypadku nieusunięcia braków lub błędów w tym terminie wniosek pozostawia się bez rozpatrzenia.
§ 3.Wojewódzki fundusz przekazuje na rachunek budżetu gminy kwotę środków stanowiącą równowartość wysokości utraconych dochodów z tytułu zwolnienia, o którym mowa w § 1, w terminie do dnia 31 maja roku następującego po roku, w którym nastąpiło zwolnienie.
§ 4.W przypadku utraconych dochodów, należnych za okres od dnia 30 lipca 2005 r. do dnia 31 grudnia 2005 r. termin, o którym mowa:
1) w § 2 ust. 3, upływa z dniem 25 września roku następującego po roku podatkowym;
2) w § 2 ust. 4, upływa z dniem 15 listopada roku następującego po roku podatkowym;
3) w § 2 ust. 6, upływa z dniem 15 października roku następującego po roku podatkowym;
4) w § 3, upływa z dniem 31 listopada roku następującego po roku, w którym nastąpiło zwolnienie.
§ 5.Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Środowiska: J. Szyszko
|
1) Minister Środowiska kieruje działem administracji rządowej - środowisko, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Środowiska (Dz. U. Nr 131, poz. 922).
Załącznik do rozporządzenia Ministra Środowiska
z dnia 20 lipca 2006 r. (poz. 1023)