ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I BUDOWNICTWA1)
z dnia 11 kwietnia 2006 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące
Na podstawie art. 119 ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1.W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 9 października 2003 r. w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące (Dz. U. Nr 183, poz. 1793) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 3:
a) w ust. 1 pkt 7 otrzymuje brzmienie:
„7) części przestrzeni powietrznej nad obszarami parków narodowych i rezerwatów przyrody zajmującymi powierzchnię o szerokości równej i większej niż 3 600 m, nad którymi obowiązuje zakaz wykonywania lotów poniżej 1 000 m nad poziomem terenu, oraz o szerokości mniejszej niż 3 600 m, nad którymi obowiązuje zakaz wykonywania lotów poniżej 300 m nad poziomem terenu;”,
b) w ust. 2:
- uchyla się pkt 1,
- pkt 9 otrzymuje brzmienie:
„9) innych lotów wykonywanych za zgodą Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.”;
2) po § 5 dodaje się § 5a w brzmieniu:
„§ 5a. 1. Wprowadza się strefę identyfikacji obrony powietrznej - ADIZ wzdłuż granicy lądowej oraz granicy morza terytorialnego i morskich wód wewnętrznych Rzeczypospolitej Polskiej o szerokości 15 km w głąb terytorium państwa.
2. Dowódca statku powietrznego zamierzającego wykonać krajowy lot z widocznością (lot VFR) w przestrzeni powietrznej, o której mowa w ust. 1, jest obowiązany do złożenia planu lotu zgodnie z przepisami ruchu lotniczego i dodatkowo, bezpośrednio po starcie, do nawiązania łączności radiowej z właściwym terytorialnie ośrodkiem informacji powietrznej, z zastrzeżeniem ust. 5.
3. Informacje, o których mowa w ust. 2, ośrodek informacji powietrznej przekazuje do właściwego terytorialnie organu obrony powietrznej.
4. Plan lotu, o którym mowa w ust. 2, powinien zawierać informację o zamiarze wykonania lotu w strefie ADIZ.
5. Przepisów, o których mowa w ust. 2, nie stosuje się do lotów wykonywanych w celu ochrony granicy państwowej.”;
3) załączniki nr 1 i 2 do rozporządzenia otrzymują brzmienie określone w załącznikach nr 1 i 2 do niniejszego rozporządzenia.
§ 2.[1] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Transportu i Budownictwa: J. Polaczek
|
1) Minister Transportu i Budownictwa kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 października 2005 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Transportu i Budownictwa (Dz. U. Nr 220, poz. 1900).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 210, poz. 2036, z 2004 r. Nr 54, poz. 535, Nr 96, poz. 959, Nr 99, poz. 1002, Nr 172, poz. 1805, Nr 173, poz. 1808 i Nr 273, poz. 2703 oraz z 2005 r. Nr 90, poz. 757, Nr 163, poz. 1362, Nr 175, poz. 1462 i Nr 180, poz. 1490.
Załączniki do rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa
z dnia 11 kwietnia 2006 r (poz. 513)
Załącznik nr 1
WYKAZ STREF, W KTÓRYCH WPROWADZA SIĘ ZAKAZY LUB OGRANICZENIA LOTÓW NA CZAS DŁUŻSZY NIŻ 3 MIESIĄCE
[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 13 maja 2006 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00